Kérek neked.
Jelentkezz be Regisztrálj
Teleszkópok - általános eszmecsere #2.
#401
Írta 2014. szeptember 30. - 06:41
#402
Írta 2014. szeptember 30. - 00:12
Esetleg Huszti Peti.
Róla lehet valamit tudni? Esetleg elérhetősége valahol?
#403
Írta 2014. szeptember 30. - 00:10
irj Gege911 kollégának iit
vagy hívj fel holnap a 70/381-2910-en és összekontaktállak vele.
Köszi Tigris, délelőtt írok neki. Remélem, tud segíteni. Nem szeretném külföldre postázgatni a cuccot.
#404
Írta 2014. szeptember 29. - 23:57
#405
Írta 2014. szeptember 29. - 23:29
Sziasztok!
Kismmillió éve nem jártam már erre, de most segítségre lenne szükségem.
Ki javít itthon Fatty DLR80 villát? Csillapítás eltávozott belőle.
Köszi.
irj Gege911 kollégának iit
vagy hívj fel holnap a 70/381-2910-en és összekontaktállak vele.
Bikertigger módosította - 2014. szeptember 29. - 23:37
- Olee kedveli ezt
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#406
Írta 2014. szeptember 29. - 21:35
Sziasztok!
Kismmillió éve nem jártam már erre, de most segítségre lenne szükségem.
Ki javít itthon Fatty DLR80 villát? Csillapítás eltávozott belőle.
Köszi.
#407
Írta 2014. szeptember 18. - 13:27
Nohát.
Úgy hozta az élet, hogy sikerült megcsípnem egy 2000-es évjáratú Marzocchi Z2 Atom Sport telót, ez mindkét oldalon levegős darab, már az újabb fajta M-et formázó híddal, ami ezen a darabon magnézium-ötvözet. Öröm-boldogság.
Viszont.
Még mielőtt ezt megtaláltam volna, merő szórakozottságból, úgysejönbe-alapon tettem egy ajánlatot ebayen egy Marzocchi Z1-esre. Hát erre nem megnyertem...?
Most akkor itt a dilemmám, hogy melyik menjen, melyik maradjon....
A kisebb rugóutas, levegős Z2, vagy a masszív, dh-zást is bíró (nem mintha akarnék, a képesség viszont jót tesz a tartósságnak) Z1...?
#408
Írta 2014. szeptember 11. - 17:56
A cikk csak egy, de sok hasonló cikk, tanulmány van, csak meg kell keresni. Amint írtam itt a fórumon is, a fórum keresőjét érdemes lenne használni.
A technikai divat teljesen kimaradt az életemből 2009 előtt, azóta követem. A vázat így nem ismerem, keresni is elég necces rá, mert gondolom más, újabb vázakat ad ki a kereső (nem tudom mit kellene látni). Adatlap gondolom még úgy sincs, az lenne a beszédesebb. Én sem vagyok szakértő, csak próbáltam ötleteket adni. Mindenesetre, ezeknek a dolgoknak magadnak is utána tudsz járni a különböző cikkekből, tanulmányokból, fórumokból.
A korábbi Rock Shox-ok legendásan jónak számítottak. Minden jónak vége lesz egyszer (én pedig akkor adnám el a teleszkópot, amíg ér valamit), és lehetnek rejtett hibái pl. ha a persely kikopik, nem biztos, hogy érdemes javítani. Meg lehet csavarodva a láb (ami vagy kiderül vagy nem), lehet rajta rejtett repedés, az anyag sem bírja a végtelenségig az igénybevételt, lehet karcos a becsúszó (lábon belül is), stb. Ezért gondolom, hogy jobb minél újabb, még elfogadható állapotban levőt venni. Legjobb lenne azonos beépítési magasságú teleszkóppal helyettesíteni, vagy csak nagyon minimálisan hosszabbal (<15-20mm). Már csak a kormányzás miatt is.
A kormányzás több okból is lehet agilis, itt a fórumon is részletesen ki volt tárgyalva ez is.
freddyke módosította - 2014. szeptember 11. - 18:00
#409
Írta 2014. szeptember 11. - 08:43
Itt van róla egy cikk, de szerintem elég sok leírást lehet találni interneten erről a témáról.
Tényleg jó cikk volt, összefoglal sok ismeretet. Viszont - érthető okból - merev vázat, merev villát vesz alapul. És nem említi sehol a fejcső terhelését. Bár gyanítom, merev vázas, merev villás országúti modelleknél, amikről alapvetően szó van a cikkben ez nem annyira akut probléma, mint egy terepen használt bringánál...
Mivel szóba került, konkrét, keresett villatípusaim egyébként az alábbiak:
- Marzo Z1 (2001-ig bezárólag, amelyiknek még lecsavarozható a lábakat összekötő hídja)
- Marzo Z2 (ez azért lenne ideális, mert a villahossz megegyezik a mostanival - kár, hogy még ritkább, mint a Z1)
- Rock Shox Pilot
- Rock Shox Duke
- Manitou Skareb
- Manitou R7
Nézegettem még a Rock Shox Psylo XC-t is, szimpatikus az állítható rugóút( és ezért a fejcső magassága), kevésbé szimpatikus a műszaki oldalon tapasztalt megbízhatatlanság (olsjat ereszti, szimmeringet ellövi stb.), illetve a Rock Shoxoknál (a robbantott ábrák alapján) a viszonylagosan sok alkatrész kicsit elbizonytalanít....
#410
Írta 2014. szeptember 11. - 08:15
A váz ismeretének hiányában, illetve a konkrét teleszkóp műszaki ismeretének a hiányában nehéz lenne ezeket a kérdéseket megválaszolni. Ha 5cm-el hosszabb beépítési magasságú teleszkópot tennél a vázba, sok minden megváltozik, beleértve a fejcsőszöget. Emiatt idegesebb lehet a kormányzás, esetleg zavaróan magasra kerül az eleje, pl. olyan meredek helyen, ahol még éppen fel tudtál menni, lehet már felemelkedne a kormány. Nem beszélve arról, hogy a vázban megrepedhet a fejcső a megváltozott erőhatások miatt, én éppen ezért nem raktam hosszabb teleszkópot a sajátomba (pedig erős váz, de nem arra van, hogy teszteljük mit bír). Itt van róla egy cikk, de szerintem elég sok leírást lehet találni interneten erről a témáról. Konkrétan itt a fórumban is hosszasan volt róla szó, belinkelt részletes leírásokkal, stb. Ami a használt villát illeti, ha vitrinben tartották még jó is lehet, egyébként ennyi idő alatt már használattól függetlenül is minden gumi, műanyag elöregszik. Alkatrészellátásról fogalmam sincs, de a gyártók érdeke, hogy vegyél újat minél előbb.
Köszönöm az érdemi segítséget, a cikket mindenképpen áttanulmányozom!
Ami a vázat illeti. Ez egy 1994-95 körüli Canyon Evolution váz. Nem hiszem, hogy túl gyakori lenne, én legalábbis nem találkoztam még ezzel a vázzal utcán....
Régi vágású váz, karbon-acél hibrid: fejcsöve, felső- és alsócsöve karbon, a nyeregcső és a hátsó villa acél. Én használtan jutottam hozzá, nálam egy régi RST 460-as villa van alatta, valószínűleg gyári, mert a kormány színárnyalata és felületkezelése pontosan megegyezik a teleszkópéval.
A régi vágású alatt azt értem, hogy a felső csöve ennek még gyakorlatilag vízszintes nyugalmi helyzetben (lehet, hogy van 1-2 cm eltérés, de szemmel nem látni). Ha ráülök, a villa olyan 1-1,5 cm-t beül. Egyébként éppen a fejcső miatt kérdeztem, hogy mi várható. A kormányzása jelenleg meglehetősen agilis jellegű, egy hosszabb villával - az utánfutás növekedése miatt - azt gyanítom, ebből veszítene inkább....
Használt villákkal kapcsolatban éppen ettől félek, és ezért nézek inkább régi csúcs-, vagy csúcsközeli kategóriás villákat, lehetőleg egyszerűeket, mint a lejtő: minél kevesebb alkatrész legyen, azon belül is minél kevesebb legyen műanyagból, minél általánosabbak legyenek a méretek, rendszeres karban tartással megbízhatóan működjön. Talán ezekhez még van alkatrész, vagy javítókészlet. Terveim szerint hacsak az előző tulaj nem tudja, mikor tartotta karban utoljára, megteszem én, szépen apránként, mert több mint valószínű, hogy csak tavaszra áll össze.
Van pár típus már fejben nálam, de a további leválogatás alapja többek között az, hogy elbír-e egy ilyen villahossz-növekedést a váz...
#411
Írta 2014. szeptember 11. - 08:01
De !
Főleg a 4. és 8. pont. (+ a többi is kicsit neked szól, olvasd végig 1x lécci)
Köszönöm a jelzést a fórumszabályzat tanulmányozását illetően. Átfutottam, hátha mond valami újat, de nagy vonalakban hasonló a többihez, a stílusa talán kissé pikírtabb, mint az általános. Igyekszem a jövőben is alkalmazkodni hozzá (mint ahogyan teszem ezt különböző fórumokon idestova lassan másfél évtizede gond nélkül). Gondoltam három nap után teszek még egy próbát, mintegy tesztelvén, hogy halott-e a topic/fórum, de örömmel tapasztalom, hogy nem az.
...mindazonáltal érdekes jelenség, hogy érdemi válasz ezúttal jött, lásd freddyke hozzászólását, köszönettel. Ez a jelenség mondjuk nem arra ösztönöz, hogy ne ismételje meg a kérdést az ember, hiszen lám, foglalkoznak vele immár.
Mindegy, köszönöm még egyszer a felhívást, alkalmazkodom hozzá.
#412
Írta 2014. szeptember 10. - 22:42
Vélemény és álláspont érdekel!
Újabb fajta Lefty vagy újabb Kashima-s Fox?
lefty mert szépen mozog és merev
fox meg nem szépen mozog mostanság nem merev és problémás
Bikertigger módosította - 2014. szeptember 10. - 22:43
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#413
Írta 2014. szeptember 10. - 22:38
Sziasztok.
Teleszkópcsere előtt állok, ezzel kapcsolatban lenne néhány kérdésem.
Egyrészt a most bent lévő teleszkóp 42 cm hosszú, ehelyett néznék másikat, de a ma kaphatók között ez a hossz már kicsit ritkább, mint a fehér holló. A kérdésem az, hogy elbír-e a váz egy alapállásban (terheletlenül) 5 cm-rrel hosszabb, tehát 47 cm-s villát?
A kinézett darab egy Marzocchi Bomber Z1 BAM (ha a képek alapján jól látom), 2001-es évjáratú. Van-e nyűgjük ezeknek, mire érdemes velük odafigyelni?
Ehhez a típushoz lehet-e, és ha igen, hol lehet mondjuk egy javítókészletet kapni, ami tartalmazza a szimmeringeket, lehúzókat, porvédőket? Gondoltam vásárlás után biztos ami biztos egy ilyesféle rendbetétellel kezdenék... már ha érdemes megvenni.
Köszönöm a segítséget előre is!
A váz ismeretének hiányában, illetve a konkrét teleszkóp műszaki ismeretének a hiányában nehéz lenne ezeket a kérdéseket megválaszolni. Ha 5cm-el hosszabb beépítési magasságú teleszkópot tennél a vázba, sok minden megváltozik, beleértve a fejcsőszöget. Emiatt idegesebb lehet a kormányzás, esetleg zavaróan magasra kerül az eleje, pl. olyan meredek helyen, ahol még éppen fel tudtál menni, lehet már felemelkedne a kormány. Nem beszélve arról, hogy a vázban megrepedhet a fejcső a megváltozott erőhatások miatt, én éppen ezért nem raktam hosszabb teleszkópot a sajátomba (pedig erős váz, de nem arra van, hogy teszteljük mit bír). Itt van róla egy cikk, de szerintem elég sok leírást lehet találni interneten erről a témáról. Konkrétan itt a fórumban is hosszasan volt róla szó, belinkelt részletes leírásokkal, stb. Ami a használt villát illeti, ha vitrinben tartották még jó is lehet, egyébként ennyi idő alatt már használattól függetlenül is minden gumi, műanyag elöregszik. Alkatrészellátásról fogalmam sincs, de a gyártók érdeke, hogy vegyél újat minél előbb.
#414
Írta 2014. szeptember 10. - 22:37
Sehol senki...?
De !
Főleg a 4. és 8. pont. (+ a többi is kicsit neked szól, olvasd végig 1x lécci)
http://forum.bikemag...tion=boardrules
#415
Írta 2014. szeptember 10. - 21:31
#416
Írta 2014. szeptember 10. - 16:53
Vélemény és álláspont érdekel!
Újabb fajta Lefty vagy újabb Kashima-s Fox?
Maggi módosította - 2014. szeptember 10. - 16:59
#417
Írta 2014. szeptember 10. - 15:37
#418
Írta 2014. szeptember 08. - 15:12
Sziasztok.
Teleszkópcsere előtt állok, ezzel kapcsolatban lenne néhány kérdésem.
Egyrészt a most bent lévő teleszkóp 42 cm hosszú, ehelyett néznék másikat, de a ma kaphatók között ez a hossz már kicsit ritkább, mint a fehér holló. A kérdésem az, hogy elbír-e a váz egy alapállásban (terheletlenül) 5 cm-rrel hosszabb, tehát 47 cm-s villát?
A kinézett darab egy Marzocchi Bomber Z1 BAM (ha a képek alapján jól látom), 2001-es évjáratú. Van-e nyűgjük ezeknek, mire érdemes velük odafigyelni?
Ehhez a típushoz lehet-e, és ha igen, hol lehet mondjuk egy javítókészletet kapni, ami tartalmazza a szimmeringeket, lehúzókat, porvédőket? Gondoltam vásárlás után biztos ami biztos egy ilyesféle rendbetétellel kezdenék... már ha érdemes megvenni.
Köszönöm a segítséget előre is!
wolfman módosította - 2014. szeptember 08. - 15:14
#419
Írta 2014. augusztus 25. - 10:51
Sziasztok!
Most van egy Manitou R7 100mm villám. Van belőle kismillió, évjáratot nem tudom, de full fekete, levegős és olaj csillapítású, no lockout, gyorszáras.
Le szeretném cserélni, mert felújítás után sem remekel túlságosan jól, ezért gondoltam már lecserélem.
Ezt néztem ki helyette:
http://apro.bikemag....p-l247973.html#
Megéri a cserét ?
nem
egyrészt nehéz, másrészt nem jó, harmadrészt 130 mm sok lesz .
én RS recont vagy rebát keresgélnék a helyedben.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#420
Írta 2014. augusztus 25. - 10:18
Sziasztok!
Most van egy Manitou R7 100mm villám. Van belőle kismillió, évjáratot nem tudom, de full fekete, levegős és olaj csillapítású, no lockout, gyorszáras.
Le szeretném cserélni, mert felújítás után sem remekel túlságosan jól, ezért gondoltam már lecserélem.
Ezt néztem ki helyette:
http://apro.bikemag....p-l247973.html#
Megéri a cserét, vagy keresgéljek tovább? XC-re kell a cucc, szóval könnyű legyen.
Maximum 60.000Ft ameddig elmegyek árban.
Wolfman8 módosította - 2014. augusztus 25. - 10:23