Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Teleszkópok - általános eszmecsere #2.

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
10976 hozzászólás a témában

#3781
Sengakov

Sengakov

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 476 hozzászólás

próbáld 100-110 PSI vel ha azt akarod hogy szépen mozogjon

(csak mondom olyan hogy SL nincs, lehet R, RL vagy RLC)


Ja lent van a pincében épp, és a nevekkel mint a nyelvvel hadilábon állok!

#3782
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Hallgattam rátok megvettem, bent van! Ellenben akadtak kérdéseim!
A CD kékhalált okozott a gépemben, de elõtte azért rájöttem, hogy ezt igen csak idegen nyelven írták, nekem meg sem a németem sem az angolom nem túl erõs! Na jó azért pár dolgot felfogtam, mondjuk hogy a 120-130km-al épp nem vagyok bent egyik sávban sem amit a villához nyomáshoz írtak!
Szóval, nincs e valahol egy magyar nyelvû leírás a villához?
A mondjuk 130kg-hoz köves, gyökeres utakhoz milyen nyomásra fújjam a telót, illetve milyen beállításokkal menjek?
Illetve mekkora a max nyomás ami fölé soha ne fújjam a villát?
Ja egyébként 09Fox 32F-seriesSL! 100mm-is!
Köszi! (eddig nem volt levegõs telóm, úgyhogy amatör vagyok)

próbáld 100-110 PSI vel ha azt akarod hogy szépen mozogjon

aztán valamelyik becsúszóra köss rá lazán egy elvágott befõttes gumit. nyomd le koppig, ülj fel a bringára fal vagy szekrény mellett ahol meg tudsz támaszkodni
mikor felszálltál megint nyomd le a gumigyûrût kopig
aztán szállj le úgy hogy ne nagyon terheld az elejét

mérd meg a gumi milyen magasra csúszott fel
az a beülés (magyarul SAG :) )
cc-re kb 15-25 %-ot szoktak ajánlani
ez izlés kérdése is
rókák sztem 30% ossal mozognak szépem
ehez képset változtasd a nyomást (értelemszerúen minél nagyobb nyomás annál kisebb sag)

csilit (piros alu tekerentyû, jobb váll teteje) meg próbáld meg fele körül ( 12-t kattan asszem végtõl végig) aztán az tényleg terepes próba alatt tudod jóra belõni

(csak mondom olyan hogy SL nincs, lehet R, RL vagy RLC)

ja és gratula a telóhoz
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3783
Sengakov

Sengakov

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 476 hozzászólás
Hallgattam rátok megvettem, bent van! Ellenben akadtak kérdéseim!
A CD kékhalált okozott a gépemben, de elõtte azért rájöttem, hogy ezt igen csak idegen nyelven írták, nekem meg sem a németem sem az angolom nem túl erõs! Na jó azért pár dolgot felfogtam, mondjuk hogy a 120-130km-al épp nem vagyok bent egyik sávban sem amit a villához nyomáshoz írtak!
Szóval, nincs e valahol egy magyar nyelvû leírás a villához?
A mondjuk 130kg-hoz köves, gyökeres utakhoz milyen nyomásra fújjam a telót, illetve milyen beállításokkal menjek?
Illetve mekkora a max nyomás ami fölé soha ne fújjam a villát?
Ja egyébként 09Fox 32F-seriesSL! 100mm-is!
Köszi! (eddig nem volt levegõs telóm, úgyhogy amatör vagyok)

#3784
Tamoo

Tamoo

    vendég

  • fórumtag
  • 191 hozzászólás
én is szívesen ellátogatnék egy hogyan szervízeljünk otthon telót szakkörre XD

#3785
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
tökéletesen nem tömít ugysem, a koszos zsírt kipecázod a zsírozógombon keresztül?:)

#3786
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

tessék egyszer valakivel összeülni akinek van rálátása és vele szétszedni, nem hiszem h annyira egetverõ a dolog, csak tiszta szerszámok, meg egy kis mûszaki érzés szükséges, spéci szerszámok nem nagyon kellenek


Én arra konkrétan arra gondoltam, hogy pl. lenne benne egy 2 forintos olajleengedõ csavar, és nem kéne se szerszám, se egy elcseszett délután. Fõleg nem 50 üzemóránként.

De agyaknál ugyanaz a helyzet. Kónuszkulcsal, meg egyebekkel persze szétszedhetõ és bezsírozható az agy, de zsírzófurattal némileg egyszerûbb lenne.

#3787
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Nem lenne ezzel bajom, ha úgy lennének a villák megcsinálva, hogy a karbantartás otthon is elvégezhetõ rutinmûvelet legyen, ne pedig egy rendszeres 5000 forintos szervízlátogatás.

Pedig ez egy otthon is elvégezhetõ rutinmûvelet.


A sebesség mindent megold.

 


#3788
Maggi

Maggi

    maximus

  • fórumtag
  • 13.648 hozzászólás
tessék egyszer valakivel összeülni akinek van rálátása és vele szétszedni, nem hiszem h annyira egetverõ a dolog, csak tiszta szerszámok, meg egy kis mûszaki érzés szükséges, spéci szerszámok nem nagyon kellenek

#3789
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

ha a biciklivel is aszfalton mennel az is tovabb birna. vice verza az auto futomuvet is hamarabb szetkapna a rendszeres offroadkodas.

plusz a bicikli telo sokkal kisebb, konnyebb, precizebb szerkezet. erzekenynek kell lenni olyan behatasokra is amiket az auto lengescsillapitoja eszre sem vesz. nyilvan igy kevesebb rahagyas van benne. biztos lehetne atombiztos mindent tulelo villat epiteni ha eleg anyagot raknanak bele, de ki akar 6kilos villat a bringajaba? en nem.

szerintem teljesen irrelevans osszehasonlitani a ket dolgot.


Nem lenne ezzel bajom, ha úgy lennének a villák megcsinálva, hogy a karbantartás otthon is elvégezhetõ rutinmûvelet legyen, ne pedig egy rendszeres 5000 forintos szervízlátogatás.

#3790
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
ha a biciklivel is aszfalton mennel az is tovabb birna. vice verza az auto futomuvet is hamarabb szetkapna a rendszeres offroadkodas.

plusz a bicikli telo sokkal kisebb, konnyebb, precizebb szerkezet. erzekenynek kell lenni olyan behatasokra is amiket az auto lengescsillapitoja eszre sem vesz. nyilvan igy kevesebb rahagyas van benne. biztos lehetne atombiztos mindent tulelo villat epiteni ha eleg anyagot raknanak bele, de ki akar 6kilos villat a bringajaba? en nem.

szerintem teljesen irrelevans osszehasonlitani a ket dolgot.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3791
SanDiablo

SanDiablo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 443 hozzászólás
Szét lehet csapni annyi idõ alatt a futómûvet, de jóval olcsóbban kijön, ha megtanul vezetni normálisan. (Esetleg nem kell elhini mindent a szerelõnek.)
"Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan." Tamási Áron
Durung forever!

#3792
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás

Hmmm, azért ez egy kicsit túlzás. Én kb. 2-3 évente (20-30e km) cserélem a lengéscsillapítókat, aztán ott van a többi kopó elem is a futómûben (gömbfejek, szilentek). Azok is szépen elszállnak ezeken az utakon.
Persze el lehet szar lengéscsillapítóval mászkálni évekig, mert ugye nem látszik, hogy folyik belõle az olaj. Csak aztán van csodálkozás amikor leesik az útról az autó...

Ja, és Marzoba érdemes Marzo szimeringeket beszerezni ha már nyomja az olajat. Bár nekem a 2003-as Z1-emben 5 év alatt asszem talán 1x volt cserélve. Sose nyomta az olajat, és mindig megindult szépen. De ez a narancs Z1 is jónak tûnik fél év után.
Idõnként FinishLine teflonos zsírt vékonyan rákenek, lenyomom, letörlöm a kakát és kész.


Ha 20-30 ezrente szétesne a fél futómûvem azt hiszem sírva is fakadnék.

#3793
tomidny

tomidny

    maximus

  • fórumtag
  • 13.954 hozzászólás

Azért a bikemag cikk tényleg jól rámutatottt, hogy az autóban lévõ 20 ezer forintos rugóstag gondozásmentesen elmegy százezer vagy még több km-t, bicaj esetén egy akár 200 000 ft-os teló meg 2-3 ezer km-ként szervízért kiállt, meg folyamatos kenegetésért.

Hmmm, azért ez egy kicsit túlzás. Én kb. 2-3 évente (20-30e km) cserélem a lengéscsillapítókat, aztán ott van a többi kopó elem is a futómûben (gömbfejek, szilentek). Azok is szépen elszállnak ezeken az utakon.
Persze el lehet szar lengéscsillapítóval mászkálni évekig, mert ugye nem látszik, hogy folyik belõle az olaj. Csak aztán van csodálkozás amikor leesik az útról az autó...

Ja, és Marzoba érdemes Marzo szimeringeket beszerezni ha már nyomja az olajat. Bár nekem a 2003-as Z1-emben 5 év alatt asszem talán 1x volt cserélve. Sose nyomta az olajat, és mindig megindult szépen. De ez a narancs Z1 is jónak tûnik fél év után.
Idõnként FinishLine teflonos zsírt vékonyan rákenek, lenyomom, letörlöm a kakát és kész.
Bûnözõ vagyok.
Ordítok Füstölök

#3794
stellaz

stellaz

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.932 hozzászólás
Eredeti szerzõ rob Feltöltött kép
ha 50 óra van elõirva, akkor annyi.
technikai sport, tudtad amikor belekezdtél


Ez így igaz, de had pontosítsak.

Ezt tudtam, ezért sem kezdtem bele a teló használatba (többek közt). Cr-mo merevvillát nem kell kenegetni, éves fenntartási költsége pedig egy szép kerek nulla :)


#3795
SanDiablo

SanDiablo

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 443 hozzászólás
Azért van külömbség a gumiharmónika és a becsúszóra ráfeszülõ neoprém között. Tény, hogy gumiharmónika nem árt. Nem koszolódik tõle a becsúszó, de az olajcsert akkor is meg kell csinálni. Annyira meg nem koszolódik normál körülmények között. Bár ha huzamosabb az ótvar, megfontolandó. (Pl.: téli latyakolás sarazás.)
Hátránya, ha vmi gond van a szimmeringel, azt nem veszed észre.

Lyuk az viszont fontos. Nem csak, hogy kiszuszogjon mozgás közben, de ha víz jut be a harmónika alá az ki is tudjon jutni, így nem fülled be a cucc. Lyuk helye lehetõleg a szimmering fölött védett helyen, mondjuk a fékhíd felé forgatva, hogy fölöslegesen be se jusson cucc.
"Aki embernek hitvány, az magyarnak alkalmatlan." Tamási Áron
Durung forever!

#3796
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

Olyanok a telók, hogy felesleges bármiféle kotont húzni rájuk, mert anélkül is vígan elvannak, max ha dzsuvás egy mozdulattal letörlöd a becsúszót. De ha párszor elázol meg besarazod a porvédõt akkor jó eséllyel ügyesen maga alá gyûjti a koszt, amivel folyamatosan súrolja majd a továbbiakban a becsúszót. Ami még fontosabb: ronda.


Ez a szarul felrakott/szovet vedokre igaz. Az nem erv valami ellen, h ha rosszul hasznaljak, akkor arthat :P Erdekes modon a legregebbi, es megis legjobb allapotban levo villaim mind gumiharmonikasak (voltak-van, amelyik mar mas alatt dolgozik) Ehhez az kell, h akar kotegelovel, akar preciz illesztessel a szeleiken a helyukon legyenek, es legyen rajtuk 1-2 lyuk, ahol a levego kiszuszoghat, hogy a nyomas ne tolja a porvedot berugozasnal. De ez olyan, mint a lanckenes - van, aki keni, van, aki surubben csereli, van, aki keni, es megis cserelgetheti surun.

#3797
semmiho

semmiho

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 637 hozzászólás

ha 50 óra van elõirva, akkor annyi.
technikai sport, tudtad amikor belekezdtél.


Ez nem így van. Még ennyire sem tudtam, sõt, semmit a kerékpározásról. Írhatnám azt, hogy ennél is hülyébb voltam. :) De tovább megyek: a szervízintervallumokról fogalmam sem volt, hiába tudom, hogy a törvény nem ismerete nem mentesít a felelõsségre vonás alól.:)
Más. Csak hogy tisztán láttassak egy dolgot, mert érzésem szerint ez nekem (is?) szólt: az elsõ olajcsere nálam kb. 55 óra után megtörtént. Most ismét ~55 óra használat van benne és ismét megy olajcserére. A 70-75 órát meg azért írtam, mert a múltkor pont azt forszírozták itt, hogy az 50 óránál azért jóval többet kibír és nem kell azt annyira véresen komolyan venni - persze függõen attól, mennyire kemény igénybevételnek volt kitéve, volt-e rendszeresen tisztogatva a becsúszó stb.
No mindegy, Ti értetek ehhez, de ettõl függetlenül azért érdekel, mi is az igazság. A gyártó 50 órával lövi be - mondjuk - a SixSigma miatt azt, hogy egymillióból mondjuk max. 3 villával lehet probléma és ennyire biztosra akarnak menni, vagy az a mondás, hogy - s ha már szóba kerültek az autók - a szervíznek is élni kell valamibõl? ;) De mint említettem volt, nekem a 6-8e Ft/szervíz "belefér", elfogadom, hogy ez a cucc ezt igényli és rászánom az összeget. Mint írtam, nem ezen akarok spórolni.
Ellenben esz a penész, hogy ilyen korán sötétedik és munka után nem mehetek bicajozni a helyekbe, a héten már nem lesz meg a heti 100 km-em a (számomra) már-már standard 2000 höhenmeteremmel. Na ez az igazi probléma! :)

_____________________________________________
AM rlz


#3798
Tamoo

Tamoo

    vendég

  • fórumtag
  • 191 hozzászólás
én egy szóval sem mondtam, hogy ezzel a porvédõvel a szervízt akarom elkerülni (most volt ott kb 1000km-nél), csak ezzel is kímélni szeretném... de ha azt mondjátok nemjó.... Bár szerintem az nem árt, ha száraz idõben (ha tudom hogy poros helyeken/utakon megyek) felszedi a port a becsúszó helyett, aztán ha hazamegyek kimosom...

#3799
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Érdekes dolog a foxoknál a szerviz intervallum. Nekem megvan a régi manual és az új is és teljesen más intervallumok szerepelnek bennük, pedig az olaj mennyiség és a szimmering nem változott.
Tavaly amikor szétszedtem 300óra után, tiszta volt benne az olaj és a szivacsgyûrûknek is volt kenése csak a szimmering halálozott el. Idén szilvás után szedtem szét, mert beázott a rugó oldal. Azóta volt már használva több, mint 200órát és ugyanúgy mozog, mint olajcsere után. Télen lesz újra olaj cserélve benne.


A sebesség mindent megold.

 


#3800
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
tömítés téren: autóban kb 70x akkora a súly, én igy nincs gond a megindulással. a biciklinél a rendkivül alacsony súly miatt nagyon extra puha gumi kell, hogy az alacsony megindulás megmaradjon. a puha gumi meg jobban kopik.
nem fair a hasonlitagtás. ha 50 óra van elõirva, akkor annyi.
technikai sport, tudtad amikor belekezdtél.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.