Jelentkezz be Regisztrálj
29er
#1021
Írta 2006. június 22. - 10:04
A nagyobb kerék szükségszerûen nehezebb és gyengébb, bár kevésbé akad fenn az út egyenletlenségein.Sokkal rosszabb (még az itt megszokott átlaghoz képest is ) az alkatrészellátottsága, no meg az árszabása is ( a különcködõkrõl mindig szép summát lehet leakasztani)
Gondolom a mono is magasabbra kerül jóval, ami azért a stabilitáson sokat ront.
Hogy a kerékméretnek nincs köze a magassághoz az ott látszik, hogy gyártanak kiskerekû outikat hagyományos geometriával, csupán áttétel kérdése.
#1022
Írta 2006. június 22. - 09:56
***
Amúgy tavaly vettem monti gépet jó sok pénzért, és érdeklõdtem itt-ott, hogy nincs-e nagyobb kerekû, mert nekem az szimpatikusabb lenne, de megnyugtattak, hog egyrészt nincs, másrészt nem is lenne jó. - A francba.
#1023
Írta 2006. június 22. - 09:39
Azért kettõ szám, mert a középsõ meg a nagytányér egy lyukkörön, a kistányér meg a másikon van (értelemszerûen a kisebben).
#1024
Írta 2006. június 22. - 09:21
Át lehet tenni a hajtómûvet, csak hamarabb érsz el a legkönnyebb áttételhez, ami ezért keményebb lesz, mint, amit megszoktál. Ha össze tudsz hozni egy 20-30-40-es hajtómûvet 11-34-es sorral, az a legjobb, de ez csak 58/94-es lyukkörrel mûködik. (vagy 2x9 pl. 26-38 és az megy 74/110-el is).
Bocs, de még új vagyok itt, nem minent értek ebbõl. Az elejét értem. Nem tudom mi az a lyukkör. A legvégén a 74/110-et sem tudom hova tenni. Elmagyaráznátok?
#1025
vendég_unit_*
Írta 2006. június 21. - 20:45
Csak a váz jelenleg, ami külföldrõl beszerzendõ.
Villa (Reba), felni (majd minden, ami 622-es), gumi (Schwalbe, Conti) küllõ stb van itthon is.
Amúgy tuti kiröhögnek, mert lefogadom, hogy a boltok 99%-a nem is hallott olyanról, hogy 29-es monti. A normálisabbja sem.
#1026
Írta 2006. június 21. - 18:43
elvolvasgattam a topikot, zsiir!
29es monti épitéssel kapcsolatban:
váltást,hajtómûvet 26osrol nem érdemes átrakni a másfajta áttételek miatt igaz?
Ha bemegyek egy itthoni normálisabb boltba kiröhögnek ha 29er bringát szeretnék építeni (eccer)?
(mert ha jol látom külföldrõl van akinek van)
alkatrészek támogatása? teszem azt küllõ eltörik pl?
Anyagilag ? horror ?
köszi
colos
Egy nap 24 óra, egy tálcán 24 sör...EZ NEM LEHET VÉLETLEN!
#1027
Írta 2006. június 21. - 18:02
Mindjart eladom a 26" on-one-t ami meg meg sem jott, vagy irok nekik es becserelem egy 29esre!
OFF
Dini, megkaptad a mailomat mult heten?????
ON
http://soloszabi.blogspot.com
#1028
Írta 2006. június 21. - 17:45
Sztm a kerék átmérõje nagyon nem függ össze a használó magasságával. Nem véletlenül gyártanak s-es méretben is 29es bringákat 140cm magas emberkéknek.
Az átülés után furcsa volt. Úgy éreztem mint ha nagyon magasra ültem volna ami különös volt még, hogy egy hatalmas kerék volt elöttem amibõl rögtön érezhetõ volt, hogy a bringa hosszabb mint a 26os társai.
Terepen úgy érzem a talajegyenletlenségekre sokkal érzéketlenebb, köves úton jobban gyûri maga alá az elé kerülõ kavicsokat. Ahol elõnét éreztem az a sárban volt még, nem kacsázik, csúszkál annyit. Ahol kicsit zavaró a nagy kerék az talána szûk kacskaringós ösvényeken való tekerésnél érezhetõ, egy-egy szûkebb kanyart nehezebben vesz be.
Én így érzem...bár lehet elfogult vagyok egy biztos. a 26ost szétszedtem és egy jó darabig nem nyergelek vissza. Remélem év végéig össze áll az új 29esem is.
#1029
vendég_unit_*
Írta 2006. június 21. - 17:45
- Cruxos: - Kona villa: passz...és ha lesz? (Akkor sem lesz belõle idehaza, mint, ahogy nekem Unit 2-9-em...a Kona Europe állítólag nem )
- has(Pók): - nagyon szép dobozt vettél! ;-) nekem is van már egy.
- mephisoft: baromi jó, /annyira, hogy minden 26-os alkatrészem, vázam-villám eladó jelenleg...ugyanígy a váltós cuccok is!/ sokkal természetesebbnek tûnik, mint a 26-os, gurul fel-le-át mindenen, sárban meg fõleg (ami idén fontos)...mi kell még?
#1030
Írta 2006. június 21. - 13:52
#1031
Írta 2006. június 21. - 10:05
#1032
Írta 2006. június 16. - 20:35
Kona villából lesz 29-es, csak tárcsafékes darab?
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#1033
vendég_unit_*
Írta 2006. június 16. - 20:15
Inkább megvárom a Crux 2-9-et.
#1034
Írta 2006. június 16. - 16:46
#1035
Írta 2006. június 10. - 12:30
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1036
Írta 2006. június 10. - 12:23
az most egy normál reba, csak elfér benne a 29 col, vagy hogy is van ez?
#1037
Írta 2006. június 10. - 01:46
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#1038
Írta 2006. április 15. - 23:42
arra gondoltam, de jo volna egy 29-es bics cruiser.
van rola tudomasotok, hogy gyartanak-e ehhez hasonlo vazgeometriat 29-esben?
ha nem, akkor is: melyik szimpi? erdemes lenne csinaltatni hasonlot 29-esbol?
#1039
Írta 2006. április 07. - 22:58
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#1040
Írta 2006. április 07. - 22:09
Látod ilyen hamar megjött a Vapor Pro ProTection 28x2.1 (ez vagyon rábiggyesztve). Kérjek neked is? 670gramm/db. Ez nem az ára.
Az IRC-s f@szi meg úgy látszik nem reagál, pedig abból a Nótosz gumiból is rendelnék....rendelnénk?
ez?
örömmel venném!