Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

29er

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1138 hozzászólás a témában

#1001
fityisz

fityisz

    kapitány

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás
jajaja... Reba kapható...de csak tárcsafékes sajnos.

#1002
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
reba van itthon csak a mi 29-es.
ha jol emlekszem
egyebrol nem tudok

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#1003
RoGeR

RoGeR

    vendég

  • fórumtag
  • 236 hozzászólás
Egy olyan kérdésem van, hogy a 29" mtb teló ugye tökéletesen beleillik egy trekkingbe?

Egyik ismerõsöm gondolkodik egy komolyabb elsõ teleszkópon (V-fékes), és mondtam neki, hogy megérdeklõdöm.
Itthon mi kapható egyáltalán?

#1004
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
Jojoba, és akit még esetleg érdekel: Csillebércre megyek a tervek szerint, így akit esetleg érdekel, az jöjjön picike On-One 29-est próbálni.
(Szagértõ közönség is tesztelte a múlt héten, véleményük szerint a 16-os váz szekszibb, mint a 21-es, viszont nincs rajta második kulacsnak hely.)

#1005
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
ahogy latom a lanccal ti sem vicceltek. ;-)

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#1006
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
Feltöltött kép

32/18 vs 32/18
asszem marad télire.
Aki nagyon erõsnek érzi magát, próbálja ki ugyanazt az áttételt fixen is.... így a Gellérthegy sem olyan unalmas! :-)

#1007
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás
Gondolom aki építette, angol bringákhoz szokott, ezért cseszte el.
Utálom egyébként hogy kiviszek tesztelni egy bicót, aztán ha para van, mindig a hátsó fékbe kapaszkodom...tegnap is csúsztam egy litespeedel a bót elõtt 5 métert, a tulaj meg csak ennyit mondott "látom a fék jó":D
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#1008
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
Fékkar: nem ilyen egyszerû, mert akkor azt írtam volna, hogy fordítva. De ez nem csak fordítva volt, hanem rossz is: a kábel nem volt jó egyiknél sem. Ha jobb oldalra teszed az elsõ fékkart, és jobbról kell bekötni a féket is, akkor van egy S a kábelben, ami legalábbis fura. Ezután megnézed a hátsót, az ugye balról indul, és a homlokcsõ bal oldalán húzzák hátra, eredmény: nagy kunkor tök feleslegesen... A kormányt és a fékkarokat megfordítva a kábelek a "helyükre" kerültek. Az már csak egy mellékhatás, hogy az elsõfék is az õt megilletõ helyre, a bal oldalra került... :-)

#1009
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
motoros szokas amugy.
/nalunk/

NE ÍGY! NE ÍGY!

borzasztus falánkusz
lor-inc g-boxx designer
. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...


#1010
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 2.025 hozzászólás

...A fékkarokat is rosszul rakták fel...

Ha One-one -od van, akkor nem véletlen szerintem. Angliában jobbos az elsõfék... értelme kb annyi mint a baloldali közlekedésnek, a hüvelyknek, a lábnak, a mérföldnek, a... szal érted;)
Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#1011
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
jojoba, majd kitalálunk valamit.
Tegnap megtapasztaltam a legnagyobb hátrányát is a fehér színû biciklinek: több piros lámpánál megbámultak. Nyilván nem láttak még fehér embert fehér bringán... :-)
Hûvösvölgybe tartottam, és mire odaértem, eleredt az esõ. Ismét kiderült egy hátránya a fehér színnek... viszont a fakorláttól kezdõdõ fehér murvával vagy kaviccsal felszórt utat egyszerûen kiröhögte a 29-es 2.3-as gumi (itt még a 2.0-s Conti traktorgumival is csak szenvedtem), ez - mondhatni - félelmetes. No jó, befejezem a naplóírást, aki nem hiszi, járjon utána!

#1012
jojoba

jojoba

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 337 hozzászólás

Akinek kétségei vagy elõítéletei vannak a nagykerekû montival kapcsolatban, azt javaslom, próbáljon ki egyet, és utána nyilatkozzon. Ezt tekinthetitek ajánlatnak is :-)


Én szivesen élnék ezzel az ajánlattal!
És én is a Gellérten lakom ;)

Japán fafaragás függ a szobám falán, Gonosz démont ábrázol, s rajta arany a máz.

Részvéttel bámulom halántékán a dülledõ eret, amely elárulja: mily fárasztó is rossznak lenni.


#1013
Tuki:)

Tuki:)

    vendég

  • fórumtag
  • 125 hozzászólás
Érdekes dolog lehet ez a nagy kerekes bicaj!:) Volt szerencsém látni már ilyet élõben! Amikor Dini és Fityisz mosta a bringát Kovácsiban ott megcsodáltam õket! Így elsõre az a benyomása az embernek, h ezzel lehet biciklizni?:) Aztán ahogy így belegondoltam terepen tényleg elõnyös az ekkora nagy kerék!
Majd ha jómagam is dolgozó ember leszek biztos beszerzek egy ilyet!
:P


#1014
vendég_unit_*

vendég_unit_*
  • vendég
Ez korrekt volt! Hajrá!!!

#1015
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
Megvolt az elsõ nájtrájd a géppel (junitfityisz nem röhög: a Gellérthegyen :-)).
Tegnap este már nem tudtam írni, de talán jobb is, így most a cenzúrázott, lehiggadt verziót kapjátok. Elsõ benyomások: a Topgear c. mûsorból idézve (BMW M3 a pályán): "...and the smile on my face just gets wider and wider...". Pontokban összefoglalva:
- mivel pöttöm vagyok, a váz mérete 16"-os. Ezúton szeretném eloszlatni a kétségeket a mérettel kapcsolatban: a 29er NEM csak óriásoknak jó!
- a kerék NAGY, a vastag gumi miatt határozottan eltörpül mellette az outi kerék is (majd csinálok fényképet...)
- az üléshelyzet érdekes, de kényelmes, nem annyira elõredõlõs, mint a montimon, de nem is annyira egyenes, mint a trekkingen. Nyereg és kormány kb. egy magasságban.
- a kormány fura, nekem nagyon széles (72cm), dehát ezt a legkevesebb kicserélni....
- az elsõ kerékbe megkaptam a századik vásárlónak járó bónusz nyolcast (nem vicc), a lánc meg túl van feszítve (úgy néztem, hogy tökig be van tolva a papucs, de majd meglássuk). A fékkarokat is rosszul rakták fel. Ezek bosszantó apróságok, de a részletek mindenért kárpótolnak, elsõsorban a nyereg :-))
- hajtás: nagy kerék ide vagy oda, szerintem könnyen megindul, és ha már megindult...
- homok, kavics nem hatja meg, a sötét miatt nem láttam pontosan, miken megyek keresztül (játszótér, építési terület), de az a vicc, hogy igazából tökmindegy.
- nagyon szépen mászik, még szebben ereszkedik. Eleinte csak óvatosan próbálgattam, aztán nekivadultam: életemben talán elõször mentem le lépcsõn, talán elõször ittam kulacsból egy igen meredek domboldalon. Ez alapján egyszerû összefoglalni a menettulajdonságokat: kezdõnek ideális, SOKKAL-sokkal toleránsabb, mint a 26-os monti, egy nagyságrenddel jobb rájdernek tûnik rajta az ember, mint amilyen valójában. Kb. olyan lehet a különbség a 26-os és a 29-es között, mint a BMX és a 26-os között (azért csak lehet, mert BMX-et sosem próbáltam :-)). Ez azt is jelenti, hogy a technikás versenyzõ 26-ossal fürgébb és fordulékonyabb, de a nagy átlagnak a fürgeség szerintem inkább hátrány, mint elõny.
- a végén merészen bevállaltam egy domboldalt, aminek az aljában aszfaltos gyalogút húzódott. Már majdnem leértem, mire észrevettem, hogy a domboldal vége egy letörés, és a letörés után még valami 20cm árok húzódik. Kikerülni már nem tudtam, így a fejreállás biztos tudatában kapaszkodtam a sisakomba, végülis fel kell avatni a gépet... szerintem a szememet is becsuktam, egy döccenés, és kész - lent voltam az úton. Innentõl visszafogtam magam, mert nyilván azért a 29-esnek is vannak korlátai, de ez... ja, természetesen merev váz, merev villa.
- kb. egy órát köröztem, picit másztam, sokat technikáztam, és ez már önmagában sem semmi, ugyanis én az abszolút kétbalkezes és béna bicajos vagyok, akinek egy track-stand is elérhetetlen álom, technikázni nem szeretek, inkább hegyet mászni, LT feletti pulzussal, lelkesedésbõl, minél simább úton. Ehhez képest szélesedett a vigyor az arcomon, és közben magamban sikítoztam: még, még, MÉG!
- a fixihez képest a sima szinglivel nem csak a lejtmenet könnyebb, de a mászás is, mint azt azonnal megtapasztaltam, mivel nem kell folyamatosan tekerni, lehet csalni úgy, hogy az ember belerúg egy nagyot a pedálba, aztán amíg a lendület tart (nagy kerék - nagy lendület) pihen, és közben a bringa gurul. Kissé zavart is az elején, hogy ez így túl könnyû, és nem ér, de aztán rájöttem, hogy hüje vagyok, miért kéne nekem mindig és mindenhol szenvedni, egyszer lehet jó is :-)
- és a végére a filozófia: határozott személyisége van a gépnek, a weboldalról idézve: "So we stopped worrying and just rode. ". Kit érdekel, mennyit és mennyivel mész, a lényeg, hogy jól érezd magad. Jól éreztem magam :-)
Akinek kétségei vagy elõítéletei vannak a nagykerekû montival kapcsolatban, azt javaslom, próbáljon ki egyet, és utána nyilatkozzon. Ezt tekinthetitek ajánlatnak is :-)

#1016
fityisz

fityisz

    kapitány

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás

Nem érzem magam különbnek, csak nem értem, h miért kell mindenkinek bemagyarázni, hogy igen, ez kijön annyiból, mint egy 26-os hasonló kategóriás gép, és hogy akár csak fele annyi féle alkatrész kapható hozzá.


de ki magyaráz be bármit is? tények vannak. egy 29es monti kijön annyiból mint egy vele hasonló kategóriában lévõ 26os! Az igaz, hogy be kell érni szûkebb alkatrész választékból bizonyos téren.

Nics sértõdés, s durci se... ha az lenne azt éreznéd.

#1017
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás

Alkatrészellátás,
Miben tér el egy 29es monti?
1; Váz - ez az egy ami valóban nem kapható M.o.-n
2; Villa - lehet kapni!
3, Felni - 622es felnibõl rengeteg féle kapható
4, Külsõ - ez sem gond, mert van
kb. ennyi... s így a különcök nem fizetnek nagy summákat. Kala, te attól érzed magad különbnek, hogy megjegyzéseket teszel azokra akik nem olyanok mint Te?
- Ti mint egyéniségek vagytok!
- Mi mind egyéniségek vagyunk!
- Én nem!
:P


Nem jól gondolod. Miután a kerekek nagyobbak, így a csapágyház esés is nagyobb. Egy 29es montinak a földtõl mérve ugyanakkora a csapágyház magassága mint egy 26osnak. S mivel a kerekek tengelyéhez képest a súlypont lejjebb kerül így még talán a stabilitása is jobb mint egy 26osnak...


Az utolsóra oda is írtam, hogy csak feltételezés... :x
Nem érzem magam különbnek, csak nem értem, h miért kell mindenkinek bemagyarázni, hogy igen, ez kijön annyiból, mint egy 26-os hasonló kategóriás gép, és hogy akár csak fele annyi féle alkatrész kapható hozzá.
Felõlem akár malomkövön is tekerészhet akárki, nem kell a sértõdés és a durci, teljesen objektív HSZ volt mindenféle bántó szándék nélkül.

#1018
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7.605 hozzászólás

Ja-ja, ezek után vissza is ültem ma az átlagos 1900 Euro-s vázú Morati 1.4-esemre a 450 Angol Fontba kerülõ komplett különc On-One-om után.

Irigylem a problémáidat... ;) Örültem volna, ha a 29-es jön be és a Morati-t adod el...

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1019
vendég_unit_*

vendég_unit_*
  • vendég
Ja-ja, ezek után vissza is ültem ma az átlagos 1900 Euro-s vázú Morati 1.4-esemre a 450 Angol Fontba kerülõ komplett különc On-One-om után.

#1020
fityisz

fityisz

    kapitány

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás

Sokkal rosszabb (még az itt megszokott átlaghoz képest is :P ) az alkatrészellátottsága, no meg az árszabása is ( a különcködõkrõl mindig szép summát lehet leakasztani)


Alkatrészellátás,
Miben tér el egy 29es monti?
1; Váz - ez az egy ami valóban nem kapható M.o.-n
2; Villa - lehet kapni!
3, Felni - 622es felnibõl rengeteg féle kapható
4, Külsõ - ez sem gond, mert van
kb. ennyi... s így a különcök nem fizetnek nagy summákat. Kala, te attól érzed magad különbnek, hogy megjegyzéseket teszel azokra akik nem olyanok mint Te?
- Ti mint egyéniségek vagytok!
- Mi mind egyéniségek vagyunk!
- Én nem!
:P

Gondolom a mono is magasabbra kerül jóval, ami azért a stabilitáson sokat ront.


Nem jól gondolod. Miután a kerekek nagyobbak, így a csapágyház esés is nagyobb. Egy 29es montinak a földtõl mérve ugyanakkora a csapágyház magassága mint egy 26osnak. S mivel a kerekek tengelyéhez képest a súlypont lejjebb kerül így még talán a stabilitása is jobb mint egy 26osnak...