Jelentkezz be Regisztrálj
29er
#1001
Posted 2006. July 18. - 20:01
#1002
Posted 2006. July 16. - 22:15
ha jol emlekszem
egyebrol nem tudok
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#1003
Posted 2006. July 16. - 22:12
Egyik ismerõsöm gondolkodik egy komolyabb elsõ teleszkópon (V-fékes), és mondtam neki, hogy megérdeklõdöm.
Itthon mi kapható egyáltalán?
#1004
Posted 2006. July 10. - 09:10
(Szagértõ közönség is tesztelte a múlt héten, véleményük szerint a 16-os váz szekszibb, mint a 21-es, viszont nincs rajta második kulacsnak hely.)
#1005
Posted 2006. July 05. - 12:02
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#1006
Posted 2006. July 05. - 07:22
32/18 vs 32/18
asszem marad télire.
Aki nagyon erõsnek érzi magát, próbálja ki ugyanazt az áttételt fixen is.... így a Gellérthegy sem olyan unalmas! :-)
#1007
Posted 2006. June 25. - 10:29
Utálom egyébként hogy kiviszek tesztelni egy bicót, aztán ha para van, mindig a hátsó fékbe kapaszkodom...tegnap is csúsztam egy litespeedel a bót elõtt 5 métert, a tulaj meg csak ennyit mondott "látom a fék jó":D
#1008
Posted 2006. June 25. - 10:03
#1009
Posted 2006. June 24. - 23:19
/nalunk/
NE ÍGY! NE ÍGY!
lor-inc g-boxx designer. . .sár. . .nem haldoklom, így élek. . .k.rva 3mm...
#1010
Posted 2006. June 24. - 21:50
Ha One-one -od van, akkor nem véletlen szerintem. Angliában jobbos az elsõfék... értelme kb annyi mint a baloldali közlekedésnek, a hüvelyknek, a lábnak, a mérföldnek, a... szal érted;)...A fékkarokat is rosszul rakták fel...
#1011
Posted 2006. June 24. - 11:00
Tegnap megtapasztaltam a legnagyobb hátrányát is a fehér színû biciklinek: több piros lámpánál megbámultak. Nyilván nem láttak még fehér embert fehér bringán... :-)
Hûvösvölgybe tartottam, és mire odaértem, eleredt az esõ. Ismét kiderült egy hátránya a fehér színnek... viszont a fakorláttól kezdõdõ fehér murvával vagy kaviccsal felszórt utat egyszerûen kiröhögte a 29-es 2.3-as gumi (itt még a 2.0-s Conti traktorgumival is csak szenvedtem), ez - mondhatni - félelmetes. No jó, befejezem a naplóírást, aki nem hiszi, járjon utána!
#1012
Posted 2006. June 23. - 21:16
Akinek kétségei vagy elõítéletei vannak a nagykerekû montival kapcsolatban, azt javaslom, próbáljon ki egyet, és utána nyilatkozzon. Ezt tekinthetitek ajánlatnak is :-)
Én szivesen élnék ezzel az ajánlattal!
És én is a Gellérten lakom
Japán fafaragás függ a szobám falán, Gonosz démont ábrázol, s rajta arany a máz.
Részvéttel bámulom halántékán a dülledõ eret, amely elárulja: mily fárasztó is rossznak lenni.
#1013
Posted 2006. June 23. - 11:39
Majd ha jómagam is dolgozó ember leszek biztos beszerzek egy ilyet!
#1014
vendég_unit_*
Posted 2006. June 23. - 08:20
#1015
Posted 2006. June 23. - 08:10
Tegnap este már nem tudtam írni, de talán jobb is, így most a cenzúrázott, lehiggadt verziót kapjátok. Elsõ benyomások: a Topgear c. mûsorból idézve (BMW M3 a pályán): "...and the smile on my face just gets wider and wider...". Pontokban összefoglalva:
- mivel pöttöm vagyok, a váz mérete 16"-os. Ezúton szeretném eloszlatni a kétségeket a mérettel kapcsolatban: a 29er NEM csak óriásoknak jó!
- a kerék NAGY, a vastag gumi miatt határozottan eltörpül mellette az outi kerék is (majd csinálok fényképet...)
- az üléshelyzet érdekes, de kényelmes, nem annyira elõredõlõs, mint a montimon, de nem is annyira egyenes, mint a trekkingen. Nyereg és kormány kb. egy magasságban.
- a kormány fura, nekem nagyon széles (72cm), dehát ezt a legkevesebb kicserélni....
- az elsõ kerékbe megkaptam a századik vásárlónak járó bónusz nyolcast (nem vicc), a lánc meg túl van feszítve (úgy néztem, hogy tökig be van tolva a papucs, de majd meglássuk). A fékkarokat is rosszul rakták fel. Ezek bosszantó apróságok, de a részletek mindenért kárpótolnak, elsõsorban a nyereg :-))
- hajtás: nagy kerék ide vagy oda, szerintem könnyen megindul, és ha már megindult...
- homok, kavics nem hatja meg, a sötét miatt nem láttam pontosan, miken megyek keresztül (játszótér, építési terület), de az a vicc, hogy igazából tökmindegy.
- nagyon szépen mászik, még szebben ereszkedik. Eleinte csak óvatosan próbálgattam, aztán nekivadultam: életemben talán elõször mentem le lépcsõn, talán elõször ittam kulacsból egy igen meredek domboldalon. Ez alapján egyszerû összefoglalni a menettulajdonságokat: kezdõnek ideális, SOKKAL-sokkal toleránsabb, mint a 26-os monti, egy nagyságrenddel jobb rájdernek tûnik rajta az ember, mint amilyen valójában. Kb. olyan lehet a különbség a 26-os és a 29-es között, mint a BMX és a 26-os között (azért csak lehet, mert BMX-et sosem próbáltam :-)). Ez azt is jelenti, hogy a technikás versenyzõ 26-ossal fürgébb és fordulékonyabb, de a nagy átlagnak a fürgeség szerintem inkább hátrány, mint elõny.
- a végén merészen bevállaltam egy domboldalt, aminek az aljában aszfaltos gyalogút húzódott. Már majdnem leértem, mire észrevettem, hogy a domboldal vége egy letörés, és a letörés után még valami 20cm árok húzódik. Kikerülni már nem tudtam, így a fejreállás biztos tudatában kapaszkodtam a sisakomba, végülis fel kell avatni a gépet... szerintem a szememet is becsuktam, egy döccenés, és kész - lent voltam az úton. Innentõl visszafogtam magam, mert nyilván azért a 29-esnek is vannak korlátai, de ez... ja, természetesen merev váz, merev villa.
- kb. egy órát köröztem, picit másztam, sokat technikáztam, és ez már önmagában sem semmi, ugyanis én az abszolút kétbalkezes és béna bicajos vagyok, akinek egy track-stand is elérhetetlen álom, technikázni nem szeretek, inkább hegyet mászni, LT feletti pulzussal, lelkesedésbõl, minél simább úton. Ehhez képest szélesedett a vigyor az arcomon, és közben magamban sikítoztam: még, még, MÉG!
- a fixihez képest a sima szinglivel nem csak a lejtmenet könnyebb, de a mászás is, mint azt azonnal megtapasztaltam, mivel nem kell folyamatosan tekerni, lehet csalni úgy, hogy az ember belerúg egy nagyot a pedálba, aztán amíg a lendület tart (nagy kerék - nagy lendület) pihen, és közben a bringa gurul. Kissé zavart is az elején, hogy ez így túl könnyû, és nem ér, de aztán rájöttem, hogy hüje vagyok, miért kéne nekem mindig és mindenhol szenvedni, egyszer lehet jó is :-)
- és a végére a filozófia: határozott személyisége van a gépnek, a weboldalról idézve: "So we stopped worrying and just rode. ". Kit érdekel, mennyit és mennyivel mész, a lényeg, hogy jól érezd magad. Jól éreztem magam :-)
Akinek kétségei vagy elõítéletei vannak a nagykerekû montival kapcsolatban, azt javaslom, próbáljon ki egyet, és utána nyilatkozzon. Ezt tekinthetitek ajánlatnak is :-)
#1016
Posted 2006. June 22. - 19:31
Nem érzem magam különbnek, csak nem értem, h miért kell mindenkinek bemagyarázni, hogy igen, ez kijön annyiból, mint egy 26-os hasonló kategóriás gép, és hogy akár csak fele annyi féle alkatrész kapható hozzá.
de ki magyaráz be bármit is? tények vannak. egy 29es monti kijön annyiból mint egy vele hasonló kategóriában lévõ 26os! Az igaz, hogy be kell érni szûkebb alkatrész választékból bizonyos téren.
Nics sértõdés, s durci se... ha az lenne azt éreznéd.
#1017
Posted 2006. June 22. - 16:55
Alkatrészellátás,
Miben tér el egy 29es monti?
1; Váz - ez az egy ami valóban nem kapható M.o.-n
2; Villa - lehet kapni!
3, Felni - 622es felnibõl rengeteg féle kapható
4, Külsõ - ez sem gond, mert van
kb. ennyi... s így a különcök nem fizetnek nagy summákat. Kala, te attól érzed magad különbnek, hogy megjegyzéseket teszel azokra akik nem olyanok mint Te?
- Ti mint egyéniségek vagytok!
- Mi mind egyéniségek vagyunk!
- Én nem!
Nem jól gondolod. Miután a kerekek nagyobbak, így a csapágyház esés is nagyobb. Egy 29es montinak a földtõl mérve ugyanakkora a csapágyház magassága mint egy 26osnak. S mivel a kerekek tengelyéhez képest a súlypont lejjebb kerül így még talán a stabilitása is jobb mint egy 26osnak...
Az utolsóra oda is írtam, hogy csak feltételezés... :x
Nem érzem magam különbnek, csak nem értem, h miért kell mindenkinek bemagyarázni, hogy igen, ez kijön annyiból, mint egy 26-os hasonló kategóriás gép, és hogy akár csak fele annyi féle alkatrész kapható hozzá.
Felõlem akár malomkövön is tekerészhet akárki, nem kell a sértõdés és a durci, teljesen objektív HSZ volt mindenféle bántó szándék nélkül.
#1018
Posted 2006. June 22. - 13:16
Irigylem a problémáidat... Örültem volna, ha a 29-es jön be és a Morati-t adod el...Ja-ja, ezek után vissza is ültem ma az átlagos 1900 Euro-s vázú Morati 1.4-esemre a 450 Angol Fontba kerülõ komplett különc On-One-om után.
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#1019
vendég_unit_*
Posted 2006. June 22. - 11:48
#1020
Posted 2006. June 22. - 10:46
Sokkal rosszabb (még az itt megszokott átlaghoz képest is ) az alkatrészellátottsága, no meg az árszabása is ( a különcködõkrõl mindig szép summát lehet leakasztani)
Alkatrészellátás,
Miben tér el egy 29es monti?
1; Váz - ez az egy ami valóban nem kapható M.o.-n
2; Villa - lehet kapni!
3, Felni - 622es felnibõl rengeteg féle kapható
4, Külsõ - ez sem gond, mert van
kb. ennyi... s így a különcök nem fizetnek nagy summákat. Kala, te attól érzed magad különbnek, hogy megjegyzéseket teszel azokra akik nem olyanok mint Te?
- Ti mint egyéniségek vagytok!
- Mi mind egyéniségek vagyunk!
- Én nem!
Gondolom a mono is magasabbra kerül jóval, ami azért a stabilitáson sokat ront.
Nem jól gondolod. Miután a kerekek nagyobbak, így a csapágyház esés is nagyobb. Egy 29es montinak a földtõl mérve ugyanakkora a csapágyház magassága mint egy 26osnak. S mivel a kerekek tengelyéhez képest a súlypont lejjebb kerül így még talán a stabilitása is jobb mint egy 26osnak...