Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

29er

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
1138 hozzászólás a témában

#881
fityisz

fityisz

    kapitány

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás

mennyi pénz egy ilyen váz? és a felnik? és mennyi a legolcsóbb teló? egyáltalán van rá szükség?


váz; 120-150e Ft környékeén már lehet szerezni vázat, persze jelenleg nagyrészt csak külföldrõl
felni; ezek "egyszerü" 622es trekking felnik, én most Mach1 210eseket használok amik darabja 3900Ft körül van, prsze van ennél drágábban is nevesebb gyártóktól
villa, RockShox Reba race 29 most 70e Ft-ért kapható idehaza
van e rá szükség? hmmmm... ezt mindenki maga dönti el, úgy mint a 26osoknál :)
(én 26osban használtam/használok telót, 29 nem)

#882
zerge83

zerge83

    vendég

  • fórumtag
  • 79 hozzászólás
most egy(pár) elég lámer kérdés jön:
mennyi pénz egy ilyen váz? és a felnik? és mennyi a legolcsóbb teló? egyáltalán van rá szükség?

#883
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
Ohh, kösz!
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#884
fityisz

fityisz

    kapitány

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás

sziasztok!

Tudnátok segíteni? Sehol nem találtam vázak adataiban utalást arra, mekkora a monoblokk ház magassága. Mondjuk tengelyektõl számítva. Mennyire tér el a 26-os típusoktól?


semennyire. a csapágyház magasság közel azonos (tipus függõ is) a 26"okéval. persze ebbõl egyenesen következik, hogy a csapágyház esés az nagyobb.

találtam egy ilyet, hátha segít:
Feltöltött kép

#885
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás
sziasztok!

Tudnátok segíteni? Sehol nem találtam vázak adataiban utalást arra, mekkora a monoblokk ház magassága. Mondjuk tengelyektõl számítva. Mennyire tér el a 26-os típusoktól?
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#886
fityisz

fityisz

    kapitány

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás

No igen, a kerekek azok bizony nehezek, már gondolkodtam gumicserén, de nemtom, mire cseréljem, és ahhoz hol lehet hozzájutni... Van már itthon bolt, ami tart 29-es külsõket? S mellik a legkönnyebb? :-)


Amik fellelhetõk idehaza is:

Schwalbe Little Albert, 28x2,1 - 590g
WTB Motoraptor, 29x2,1 - 690g
Continental Vapor, 28x2,1 - 750g


S amik rendelhetõk egyszerüen:

Bontrager Jones ACX29, 29x2,2 - 570g
Bontrager Jones XR29, 29x1,8 - 550g
Bontrager Jones XR29, 29x2,2 - 600g

Ezek most így hirtelen. Ha jól emlékszem az OnOne-on gyárilag lévõ drótos külsõk úgy 800g körüliek.

#887
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás

No igen, a kerekek azok bizony nehezek, már gondolkodtam gumicserén, de nemtom, mire cseréljem, és ahhoz hol lehet hozzájutni... Van már itthon bolt, ami tart 29-es külsõket? S mellik a legkönnyebb? :-)


nem tudom a súlyokat, de Schwalbét biztos hoznak, Continentalt is jó eséllyel... bár nekem a Contit itt Fehérváron már több mint három hete hozzák... :(
ezekbõl asszem viszonylag van választék.

#888
(has)Pókember

(has)Pókember

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 486 hozzászólás
Nos hát a fordulékonyság hiánya engem kevésbé zavar, éppen azért vettem 29-est, mert szeretek folyamatosan, nem túl technikás ösvényeken szépen egyenletesen haladni, az ugribugri nem az én mûfajom, inkább átcsörtetek azon, amin mások átemelnék a kereket... de megnyugodtam, ezexerint akkor ti ugyanúgy bunnyhoppoztok a 29-essel, mint a 26-ossal.

No igen, a kerekek azok bizony nehezek, már gondolkodtam gumicserén, de nemtom, mire cseréljem, és ahhoz hol lehet hozzájutni... Van már itthon bolt, ami tart 29-es külsõket? S mellik a legkönnyebb? :-)

(NoComment, Tündér, SittySutty... ezek hol vannak?)

#889
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás
végképp OFF:

az Axissal vízszintes aszfalton a 48/13, 48/11 körüli áttét a kedvencem.
de azon nem traktorgumi van.

egyébként nem hiszek a "minden célra egy gép"-ben. de ha csak egy lehetne, könnyen lehet hogy a nagyobb kerekût választanám.

Szerintem elõre a 22, 24, 26 és a 34, 36, 38 lánckerekek kettõsének kombinációja hátul egy 11-34-es 9-es fog.koszorúval bõven elég.


ON

#890
vendég_unit_*

vendég_unit_*
  • vendég

p*csába :)
szerintem feltennék rá 48-as nagytányért (váltósban gondolkodom), és erdõben küldeném ezerrel, aszfalton meg aláznám a robogókat :)
(;


No, ezt megnézném élõben, személyesen, mert nálam 42-es van fenn, de hátul a 17-esnél nem nagyon szoktam jobban leváltani. Ui. nem bírom eltekerni. Gyenge vagyok.

Szerintem elõre a 22, 24, 26 és a 34, 36, 38 lánckerekek kettõsének kombinációja hátul egy 11-34-es 9-es fog.koszorúval bõven elég.

#891
fityisz

fityisz

    kapitány

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás

Tegnap mentem anyám bicajával (28as Csepel)
Éppen csatornáznak az utcában, 5-10 centi mély, 30-40 centi széles gödrök végig.

És láss csodát, a 28as bicajjal állítom kényelmesebben átmentem rajtuk, mint a saját elöl 13centis merevgépemmel.



jó, hogy ezt megosztottad. apád vadászpuskájával nem játszanál?

#892
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.881 hozzászólás
Tegnap mentem anyám bicajával (28as Csepel)
Éppen csatornáznak az utcában, 5-10 centi mély, 30-40 centi széles gödrök végig.

És láss csodát, a 28as bicajjal állítom kényelmesebben átmentem rajtuk, mint a saját elöl 13centis merevgépemmel.

#893
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás
p*csába :)
csak álmodozom a 12 kilós montiról is...
ahhoz jobban oda kellett volna figyelnem az elején. vagy méginkább a végén, a kerekeknél.

szánalmas próbálkozás, hogy ontopic legyek: amikó' a 28,5-ös :D (tehát 27-es, vagy mi) kerekeimmel erdõben mentem, az tulajdonképpen tetszett... bár a 26-os kissé könnyebben kezelhetõnek tûnt. szerintem jó mindegyik, oszt kész!
a nagy kerék tényleg észrevehetõen jobban veszi az akadályokat. pedig nekem vékony gumi is van rajta.
igazi huszonkilencest kipróbálnék..

szerintem feltennék rá 48-as nagytányért (váltósban gondolkodom), és erdõben küldeném ezerrel, aszfalton meg aláznám a robogókat :)


edit, és OFF: a 26-osom 13,5 kiló körül van, ez csak akkor lesz könnyebb ha elkoptatom a mostani kerekeket, a Kelly's Axisom (27") 14,1 kiló, de le akarom vinni 13-ig. különben hülye grammánia! (;

#894
vendég_unit_*

vendég_unit_*
  • vendég
Nekem mindegyik 10 kiló felett van.
Az OnOne most váltós... (szégyen)...az inkább 13-14 körül lehet. Sok rajta a vas meg Alivio alkatrész ;-) alíg bírom megemelni.
De azért lenyomok vele egy-két 10 kilós 29-est...

Na még: a Kula 2-9-nek áll. 1800 gramm a Scandium váza csúszópapucsostul.

#895
fityisz

fityisz

    kapitány

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás
az én SS 29esem 10kiló körül van. váltósból meg könnyedén össze lehet hozni 11kg környékén telóval tárcsafékkel... könnyü alkatrészekkel ez lemehet 10kilóra...

#896
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.267 hozzászólás

tényleg, milyen súlyban vannak a 29-eseitek?
SS és váltós is érdekel (de fõleg váltós).

montiban kegyeznék 12 kiló körüli súllyal (teló+váltó, 26" gumma), de 29-esben ugyanaz mennyi plusz súly? 1 kg? kevesebb?

ez pl jó eséllyel könnyebb mint a 26os montid :

http://www.konaworld...LA29/index.html
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#897
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.700 hozzászólás
tényleg, milyen súlyban vannak a 29-eseitek?
SS és váltós is érdekel (de fõleg váltós).

montiban kegyeznék 12 kiló körüli súllyal (teló+váltó, 26" gumma), de 29-esben ugyanaz mennyi plusz súly? 1 kg? kevesebb?

#898
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2.181 hozzászólás

Makkmakk, de nem Niner! :)
Meg szerintem nem is Gary......


Hát nem. Kénytelen leszek karbonvázzal menni- az élet kegyetlen. :)


"NoComment, Tündér, SittySutty már már untatnak..."
Unit, irigyellek. Nekem még tartogat kihívásokat a hegy.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#899
fityisz

fityisz

    kapitány

  • fórumtag
  • 993 hozzászólás
én i8s taliga vagyok csupán de azért beleszólok. én sem érzek hátrányt teknikás lejtmenetekben. azt vettem észre, hogy kissebb lendülettel is könnyebben gurolok át nagyobb akadályokon mint a 26ossal, s ha engedem, hogy a lendület vigyen akkor még jobb. s valóban nagyon sokat számít a geometria, a Yasec rövidebb mint az OnOne volt, s ez érzõdik is, sokkal jobban fordul.
ma bringázás közben útba ejtettük a Nyerges hegyet, s onnan gurultunk le Álló rétre a sárgán végig, no azt nagyon élveztem, köves-gyökeres-csikicsukis-meredek... s a 29 csak úgy hasított :) egyszer kéne menni közösen sok 29essel...

#900
vendég_unit_*

vendég_unit_*
  • vendég
Nem profi jelenti: minden technikásabb terepen jobban gurulok át a 29-esemmel. NoComment, Tündér, SittySutty már már untatnak...
Huplis-gödrösön nem jó? Akkor Te nem 29-est vettél, hanem 24-est.

Gyorsulni tényleg nem gyorsul annyira, de ha megvan a lendület, akkor nincs, ami megállítana. A 24 óráson pl. a táboron belül alíg tekertem, csak gurulgattam és elõztem ;-)

Sokat segít, ha könnyû külsõvel operálsz. Az OnOne-on található drótos WTB-k elég nehezek (szertinem 800gramm felett vannak).
Continental Vaporral mentem idén, elég vékonyka (28x2.1), de úgyis sok sáros verseny volt. Viszont valahol 600gramm körül van a tömege...kopottan meg 500?

No és a geometria is számít valamelyest. A 21"-os OnOne után maga az álom a 19"-es Kona. Rövidebb ergo fordulékonyabb, a homlokcsõ is meredekebbnek tûnik (nem mértem), magasabb az eleje. (184cm vagyok) Mintha rám szabták volna.