Pont nézem a Vuelta közvetítést, az áttételekről volt szó. A sima napokon 25ös sor van fent. A komolyabb emelkedős napokon 34 v 36os sor megy hátra és elöl is lecserélik 36osra a kisebbik tányért.
Szóval ezek már nem azok a 23as végű idők.
Pont nézem a Vuelta közvetítést, az áttételekről volt szó. A sima napokon 25ös sor van fent. A komolyabb emelkedős napokon 34 v 36os sor megy hátra és elöl is lecserélik 36osra a kisebbik tányért.
Szóval ezek már nem azok a 23as végű idők.
Mint külső szemlélődő (montis) mondanám, hogy kicsit beszűkült ez a gondolkozás.
Alapvetően nem a Gödöllői dombságból, Pilisből, max a Mátrából kell kiindulni. Én úgy tudom, vannak ennél nagyobb hegyek is.
Szóval mikor a Dolomitokban voltunk egy nagyobb csapattal 1 hétig montizni, néhányan hoztak országútit is. Higgyétek el, nagyon erős srácokról beszélek. Szóval amikor országútiztak, nagyon megnyúlt az arcuk. Brutál meredek, végtelen hosszú mászások voltak. Oda más áttétel a reális. És nem fiatalodunk, kevesebbet tekerünk de azért szeretünk bringázni, hát istenem, felkerül egy nagyobb fogsor hátra. Nem kéne ilyen végletesen gondolkozni.
Ha a Giro vagy a Tour egyik-másik szakaszán 32es v 34es sor kerül fel a nagyoknak is, a sima kispolgároknak engedtessék már meg, hogy ilyen menekülő tartalék fokozat is ott legyen a bringáján.
A Youtubon van egy GCN -es videó a Touron használt áttételekről. Azt mondja, 10 éve még a 28as sor volt a hegyi fokozat de bementek az egyik csapat kamionba és már a 30, 32 végű sorok is voltak a szekrényben a különböző kanál hosszúságú váltókkal a sorcserékhez.
Kisherceg módosította - 2023. szeptember 03. - 11:42
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Nem értem. Mi a baj ezzel az áttétellel? Meg azzal aki ilyet használ? Mit értesz azalatt, hogy túltolva és rossz kávéház? Akkor mire mondanád, hogy nincs túltolva, és mi a jó kávéház szerinted?
akinek ilyen áttétel kell, az rossz bringa típust választott. nem tudom, h mi, de nem országúti való ezeknek az embereknek. puhos, kapuzárási pánikban lévő embereknek (MAMIL) tervezték, mert ők ki tudják fizetni. régebben sport kocsit vettek, most meg bringát. dagadt, és öreg vagyok, de ha nem tudom majd hajtani a bringám, akkor szépen felakasztom a falra, és keresek vlmi más bringa típust. sokan 30-40+ évesen kezdenek el országútizni, aztán vesznek még hozzá egy vb csíkos mezt, és mindjárt profinak képzelik magukat. izzadni, szenvedni nem szeretnek (akarnak). na ez nem az a sport.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Bár nem nekem szólt a kérdés, de....
Szerintem arra gondolt, hogy ez a 34-36 os végződésű sor, már montis kategória (inkább régi montis sornak mondanám, a maiak között)
Egyáltalán nem országúti bicókra való. Legalábbis donciccio már nem ez a korosztály, aki ilyen sorokat felrakna a versenybringájára.
![]()
- szerintem
De majd kijavít, ha nem erre gondolt!
Nem vagyok országútis, de emlékeim szerint ilyen 21 vagy max 23-nál volt a vége hátul, a 90es években.
Egyre kényelmesebb a bringás társadalom, ebicó meg "óriás sorok" hátul az országútin.
![]()
![]()
kb jól leírtad.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
Nem értem. Mi a baj ezzel az áttétellel? Meg azzal aki ilyet használ? Mit értesz azalatt, hogy túltolva és rossz kávéház? Akkor mire mondanád, hogy nincs túltolva, és mi a jó kávéház szerinted?
Bár nem nekem szólt a kérdés, de....
Szerintem arra gondolt, hogy ez a 34-36 os végződésű sor, már montis kategória (inkább régi montis sornak mondanám, a maiak között)
Egyáltalán nem országúti bicókra való. Legalábbis donciccio már nem ez a korosztály, aki ilyen sorokat felrakna a versenybringájára.
- szerintem
De majd kijavít, ha nem erre gondolt!
Nem vagyok országútis, de emlékeim szerint ilyen 21 vagy max 23-nál volt a vége hátul, a 90es években.
Egyre kényelmesebb a bringás társadalom, ebicó meg "óriás sorok" hátul az országútin.
talpfa módosította - 2023. szeptember 01. - 15:14
https://bikemag.hu/m...g-leteszteltuk/
azta qrva..... ez az áttétel.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
na ez van túltolva. b+. akinek ilyen áttétel kell, az rossz kávéházban van.
Nem értem. Mi a baj ezzel az áttétellel? Meg azzal aki ilyet használ? Mit értesz azalatt, hogy túltolva és rossz kávéház? Akkor mire mondanád, hogy nincs túltolva, és mi a jó kávéház szerinted?
https://bikemag.hu/m...g-leteszteltuk/
azta qrva..... ez az áttétel.
na ez van túltolva. b+. akinek ilyen áttétel kell, az rossz kávéházban van.
Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm
D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm
Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A
egysebizni voltam, így jutott kapacitás átgondolni a dolgot.
overrated:
- bármiféle villanyosítás bicajon. (kivéve a közlekedési célú e-bicajok)
- teleszkóp
- (agresszív) LLS geo
- koskormány (az alt-bar általában ugyanannyi fogás-lehetőséget biztosít és bónuszként még irányítani is lehet vele a bicajt...)
underrated:
- ezüst cuccok
- merevvilla
- gyártók és alkatrészcsaládok közti alkatrész-kompatibilitás (elsősorban a váltásszettek terén tapasztalható agybeteg összevisszaságra gondolok. mindenkinek jobb lenne, ha visszatérne a "régimódi" átjárhatóság.)
- megfelelő vázméret-választék (jellemzően 2 colonként ugranak a legtöbb gyártó (mtb-)vázai.)
- "általános célú" bicajok. olyasmik, mint egy jó hibrid, vagy merevvillás mtb, esetleg "egyenes kormányos" gravel
- megváltozott vagy csökkent mozgási képességgel rendelkező embereknek tervezett bringák (érdemes megnézni az Islabikes honlapját, nagyon szép példák vannak "spéci" felhasználóknak szánt bringákra. a nagyobb gyártók ezt a vonalat nem igazán nyomják...)
- "kusztomizáció" ( a legtöbb gyártó a teljes méretskálán azonos láncvilla hosszt használ, csak a pilótafülke hossza változik, így a front- és rear-center aránya méretenként más /néhol legalább a kerékmérettel játszanak)
- váz- és villa- alapanyag jellemzői és specifikációja és az ebből adódó viselkedésbeli különbségek. ("az acél rugalmas, az alu ráz, a karbon f@sza!" kb ennyivel le is van fedve a sztori a legtöbb esetben, pedig azonos anyagból is lehet egészen eltérően viselkedő vázat építeni.)
@karakoram: almát a körtével? ezek a 2500 USD-től induló vázak szerintem nem ugyanaz a liga, mint a boltban polcról kapható karbonvázak. "stock" acélváz kb 700 EUR-tól van, pl Surly.
ja, ha úgy alakulna, hogy: a sört nem szeretem, (édes) fehérbor párti vagyok. tudom, csajos cucc, de evvan.
Kisherceg módosította - 2023. augusztus 31. - 20:19
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
nem is annyira újdonság, de érdekes (vagy vicces?)
What is the Most Overrated Thing in the Bike Industry?
megnéztem én is,pár dolog amivel egyetértek
overrated:széles kormányok,belső kábelezés,beteges súlycsökkentési mánia
underrated:első váltók,ezüst cuccok
amivel nagyon nem értek egyet az a gravel(gyak 12 éve tolom,először még csak cx géppel) és a tubeless
a végén meg vicces,hogy alulértekeltnek mondja az acélt,mikor lassan drágább már egy acél váz,mint a karbon
Szeretnék rá válaszolni, valahogy nem tudok rendesen csak egy sör mellett menne személyesen
.
Azt sem értem mindig ami itt megy, mert az elektromos váltó, nagyobb kerék, széles kormány, clean kinézet madzag ügyileg, stb. szerintem tök jó dolgok.
De ez itt mindenkinek az önzetlen véleménye mert használjuk a kerékpárokat, elfogadom.
Így van! Itt totál "ízlések és pofonok" a helyzet.
Pl. nagyon szépen kiemelted, én szerintem mik nélkül lehet totálisan boldogan bringázni. Mások meg ezek nélkül boldogtalanok. És így színes a világ.
Egyik haveromnak full karbon (felni, váz, kormány, stucni,...8,5 kg) a bringája, másik meg acél merev váz+villa, dögnehéz kerekek,...minimum 14 kilós a tankja.
A két totális véglet. De egyikük sem cserélne bringát a másikkal, mert ő AZZAL a géppel boldog, amit csinált magának.
Ez a szép a bringázásban.
A sörözésben benne lennék!!!
Szeretnék rá válaszolni, valahogy nem tudok rendesen csak egy sör mellett menne személyesen
.
Azt sem értem mindig ami itt megy, mert az elektromos váltó, nagyobb kerék, széles kormány, clean kinézet madzag ügyileg, stb. szerintem tök jó dolgok.
De ez itt mindenkinek az önzetlen véleménye mert használjuk a kerékpárokat, elfogadom.
Az itt megkérdezett fazonok valami retro-kerékpár hippie kiállításon voltak láthatóan egyenöltözékben, ezeknek szintén óriási módon dübörög az üzleti oldala. Azért vicc amit mondanak innen nézve mert meglestem némelyik weboldalát és 2500 USD-től vannak a váz áraik és ezért retro dolgokat kapsz, kiegészítőkből a legdrágábbat (nagyon jó a Chris King kormánycsapágy és agy de azért lehet nem ér annyit) ami sokkal feleslegesebb mint egy elektromos váltó amit én magam sárban és takonyban használtam 2 évig az egyetlen kerékpáromon állítás és bármi szétszedés nélkül. Persze itt adnak mellé mondjuk pumpát a felsőcső alá
![]()
![]()
jogos és (részben mindenképpen) osztom a véleményedet. ezért is írtam, hogy "vicces?"
ahogyan általában lenni szokott, valahol a két szélsőség között van az a bizonyos jó megoldás.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Szeretnék rá válaszolni, valahogy nem tudok rendesen csak egy sör mellett menne személyesen .
Azt sem értem mindig ami itt megy, mert az elektromos váltó, nagyobb kerék, széles kormány, clean kinézet madzag ügyileg, stb. szerintem tök jó dolgok.
De ez itt mindenkinek az önzetlen véleménye mert használjuk a kerékpárokat, elfogadom.
Az itt megkérdezett fazonok valami retro-kerékpár hippie kiállításon voltak láthatóan egyenöltözékben, ezeknek szintén óriási módon dübörög az üzleti oldala. Azért vicc amit mondanak innen nézve mert meglestem némelyik weboldalát és 2500 USD-től vannak a váz áraik és ezért retro dolgokat kapsz, kiegészítőkből a legdrágábbat (nagyon jó a Chris King kormánycsapágy és agy de azért lehet nem ér annyit) ami sokkal feleslegesebb mint egy elektromos váltó amit én magam sárban és takonyban használtam 2 évig az egyetlen kerékpáromon állítás és bármi szétszedés nélkül. Persze itt adnak mellé mondjuk pumpát a felsőcső alá
nem is annyira újdonság, de érdekes (vagy vicces?)
What is the Most Overrated Thing in the Bike Industry?
nem is annyira újdonság, de érdekes (vagy vicces?)
What is the Most Overrated Thing in the Bike Industry?
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Új Trek Supercaliber. https://www.die-edel...arbon-red-smoke
(véletlenül tették fel, még elvileg nem publikus, ha helyesek az infóim)
https://www.die-edel...024-power-surge
~60-ról ~80mm rugóút, villa 100-ról 110mm.
szerelmes is lettem...
Új Trek Supercaliber. https://www.die-edel...arbon-red-smoke
(véletlenül tették fel, még elvileg nem publikus, ha helyesek az infóim)
https://www.die-edel...024-power-surge
~60-ról ~80mm rugóút, villa 100-ról 110mm.
Érdekesség. Átmatricázott Manitou is lehetne, de az a reverse arch valahogy nem csak 1 masszív valami, hanem...
Bővebben: https://bikerumor.co...-sidluxe-shock/
A 2023-as SID-ek akcióban. A magyar ÁFÁ-val is "csak" 530 EUR tulajdonképpen még so-so OK. Az új 1150 EUR...
Nem 2023as, hanem 2021-es SIDek az akciósak. De szerintem annyit bőven megérnek.
(lent írja hogy 2021.)