Jelentkezz be Regisztrálj

Aktuális hírek, jövõ évi újdonságok
#3681
Írta 2009. március 13. - 21:45

Csak nem kell támadásnak venni -neked sem-, hogy a Speci sem istenkirály.
Én sem értek hozzá, ezért kérdés, aki jobban ottvan fizikában:
A VPP vázaknak (mint santa cruz) és ami legjobban érdekel Haro (az is ilyet használ ha jól tudom) mennyire független a hátsó felfüggesztésük?
#3682
Írta 2009. március 13. - 21:38

Bár tudom, a külföldiek okosabbak, szebbek, ügyesebbek, rutinosabbak, és minden postjuk szentírás. (Volt alkalmam megtanulni itt, hiszen mindig ilyen linkek kerülnek a fórumba)
Ez a videó meg azt bizonyítja, hogy 60-70rõl való blokkolás ereje összecsuk bármit? Ennek mi köze vajh' a rugózási rendszerhez?

#3683
Írta 2009. március 13. - 21:28


Ennyi erõvel nem is kéne fórum, csak a legtöbbet fizetetõ gyártók prospektusainak marhára alátámasztott okosságait kellene csak a bringások orra alá dugni.
Nem volt sosem össztelós Specim. Miért, akinek van, arra nem igaz a fizika? Ha esetleg elolvasod te is, és nem csak nekem esel, rájössz, hogy nem azt mondtam, h az FSR rendszerû bicikli majd tönkreteszi a bringázás élményét, ha fékezni mersz, vagy mit tudom én.
Most bikes squat to some degree. This is not necessarily a bad thing, as mentioned above. This includes most FSR bikes, despite Specialized’s “fully active in all circumstances” claim (with the understanding that "fully active" means "shock absorption completely unaffected by braking"). = A legtöbb bicikli összeül. Ez nem feltétlen baj, ahogy ezt már írtam is. És ez a legtöbb FSR bringára is vonatkozik, annak ellenére, hogy a Speci ragaszkodik ahhoz az állításhoz, hogy rendszerük minden körülmény között teljesen aktív marad ( értve ez alatt azt, hogy a rugózásra nincs hatással a fékezés )
"i think i over emphasised this. This is supposed to happen, and will happen on almost every bicycle suspension. Including Giants Maestro suspension. It is not a bad thing. It is simply the wheels momentum transferring into the suspension since the brake stopped the wheel from rotating."
De a nagy büdös helyzet az, hogy semmi kedvem ilyenek miatt összeveszni bárkivel, mégiscsak te vagy a moderátor, én meg unom ezt a témát, akit érdekel a dolog, az kikupálódik benne, akit meg nem, az meg ööö nem

Itt senki, de senki nem bicózik olyan szinten, hogy ezzel kéne foglalkoznia. Igazából, mint olvasható, a profi bringásoknak sem ezen múlik a teljesítményük


#3684
Írta 2009. március 13. - 21:10

az fáj, hogy mindig OKOS vagy.Most fáj a dolog, vagy mi van?
te magad amugy mennyit mentél fsr biciklivel? olyannal, ami ugy 150 felett mozog?
és mi a fenének találták ki, és használják azóta is az úszó féknyereg felfüggesztést? hülye mind aki használja? hogy lehet az, hogy a biciklik mégis "elpattognak" kanyarban fékezéskor lefelé? nem láttál még világkupán egy olyan kanyart sem, ami ki volt fékezve? szerinted mitõl van?
az a problémád, hogy a leirt angol szöveget a saját szempontjaid szerint akarod értelmezni. csak nem lehet. persze, de lehet, hiszen neked mégis sikerül....
de ne félj, te lettél a harmadik az ignore listámon, rögtön bruce és magoo után. büszke lehetsz magadra.
de olvass bele a topicba: The best models in the world are useless if they can not be validated by real life data.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3685
Írta 2009. március 13. - 20:56


Ha van egy kis idõd, olvass, rajzolj, gondolkodj ;
http://forums.farkin...ead.php?t=35572
Most bikes squat to some degree. This is not necessarily a bad thing, as mentioned above. This includes most FSR bikes, despite Specialized’s “fully active in all circumstances” claim (with the understanding that "fully active" means "shock absorption completely unaffected by braking"). Some bikes do actually “jack” but these are few and far between, and it’s not always bad enough to even be noticeable, let alone a problem.
The claim that bikes will “brake jack” and/or “lock up/out under brakes” should always be treated with suspicion. This is nearly always untrue or inaccurate – braking does not “lock out” any bikes, and in no circumstances that I am aware of is braking capable of bottoming out a properly set-up bike. True brake “jack” (extension) can give the rider the impression that the bike has stiffened suddenly, but unlike a rigid/locked out bike, the braking extension tendency is not a reaction to a vertical (bump) force, and as such will not be immovable or rigid, as those forces can be overcome.
There is a definite placebo effect surrounding brake systems, and it is not unlikely that this is due mainly to lack of education/understanding on the subject. Some people will swear black and blue that singlepivots are nearly unrideable due to perceived “brake jack”, others will simply state that they’ve never even noticed it.
Hogy miért veszed személyes támadásnak, hogy korrigálva van az állításod, nem tudom, de LOLozz nyugodtan. Pedig nem ártana, ha lenne néha a Techben érdemi információ is, nem csak agyatlan markecszöveg. Részemrõl ennyi, akit érdekel a téma, annak ott a link...
---
Még egy kis érdekesség; láthatóan többen is ki vannak azzal békülve a fékezés ilyen-olyan hatásaival; "Besides that, what's 100% neutral is not necessarily the "best" setup - Barel for example had that crossover floater that gave the bike an insane amount of squat because it helped keep the bike level when braking hard."
Hogy miért nem a brake jack kifejezést használta? Erre is ott a válasz a szövegben

#3686
Írta 2009. március 13. - 20:45

persze kala, nem te lennél, ha nem fûznél semmit hozzá.FSR-t is...
igen, az fsr-t is befolyásolja, blokkolja mind a 1.5mm-t ami a rugóút eleje és vége közt van eltérés vizszintesen, amit akkor se vennél észre, ha csak arra kellene koncentrálnod, mert a kerék behúzott fékkel is ugyanazon a helyen marad ha összenyomod a vázat. próbáld meg ezt más vázzal, amin nincs brake therapy.
jahogy azok elindulnak elõre? bocs.
a szuper cannondale is.
de örülök, hogy megint neked kell, hogy igazad legyen LOL
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3687
Írta 2009. március 13. - 20:39

#3688
Írta 2009. március 13. - 20:20

az fsr-en kivül mindent befolyásol a fék. vpp-t is. abban ráadásul az a fura, hogy az alsó monoblokk mögötti forgáspont nem is mozog szinte, vagyis egy trance- esetében kevesebb, mint 1mm-t. a specinél behegesztettek egyet ott fixre, és lehetett vele menniCikk az Evil Revolt-ról magyarul:
http://peterdh.hu/co...omment.news.192
Dave Weagle a turner-rel és késõbb az IH-zal már bizonyított, most meg saját mókába kezd...
Viszont továbbra is érdekel hogy oldották meg a lánc rugásait, fékfüggetlenítést, ami az egyforgáspontos vázaknál gondot jelent, bár az öreg Peat-et sem zavarta anno az Orange-nél.
Ha a fõ forgáspont a lánc vonalában van akkor az megoldás erre?
Az FSR a párhuzamosságot használja, nem tudom az evilnél hogy oldották meg. Az IH sundaly fékfüggetlen sége a VPP-hez hasonló függõleses mozgással lett kivitelezve?

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3689
Írta 2009. március 13. - 18:45

Így a cikk alapján szép kis gyártó/tervezõcsapatot hoztak össze...
eladó cuccok
#3690
Írta 2009. március 13. - 17:13

http://peterdh.hu/co...omment.news.192
Dave Weagle a turner-rel és késõbb az IH-zal már bizonyított, most meg saját mókába kezd...
Viszont továbbra is érdekel hogy oldották meg a lánc rugásait, fékfüggetlenítést, ami az egyforgáspontos vázaknál gondot jelent, bár az öreg Peat-et sem zavarta anno az Orange-nél.
Ha a fõ forgáspont a lánc vonalában van akkor az megoldás erre?
Az FSR a párhuzamosságot használja, nem tudom az evilnél hogy oldották meg. Az IH sundaly fékfüggetlen sége a VPP-hez hasonló függõleses mozgással lett kivitelezve?
#3691
Írta 2009. március 13. - 12:23

valaki felrakta ezt az ebayre:
és itt egy cikk, hogy elloptak két ilyen bringát, de gearbox nélkül. szóval ez tuti az egyik...
http://world.honda.c...02germany/race/
#3692
Írta 2009. március 13. - 11:52


nekem amugy tetszik a gep, de a glory nevet nemtom minek kell dobni
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3693
Írta 2009. március 13. - 11:26

szivesen kipróbálnék 1x egy ilyet

#3694
Írta 2009. március 13. - 08:38

http://bikemag.com/f...2010-race-bike/
Sok érdemi infót még nem tudnak mondani: kicsit könnyebb, ugyanolyan merev, kevesebbet mozog, hydroformos, 1,5 - 1 1/8 maradt a fejcsõ, és ezentúl számok lesznek a nevek, tehát nem Glory, hanem 8.0.
#3695
Írta 2009. március 12. - 15:41

#3696
Írta 2009. március 12. - 11:36

Bringa :love: fíling :love: (bár azt a láncvillahosszt lemérném rajta

Óóóóó..

#3697
Írta 2009. március 12. - 10:59


az evil elsõ csövei meg a régi demora hajaznak, az már jobban tetszik, kár az egy forgáspontért bár biztos kimarketingelik

Kell egy evil :love1:
#3698
Írta 2009. március 12. - 10:32

#3699
Írta 2009. március 12. - 09:30

#3700
Írta 2009. március 11. - 20:10

és mint olyan, fékezéskor pattog valamint rángatja a láncot.itt az evil. én akárhogy nézem, ez egyforgáspontos...
http://www.nsmb.com/...he-evil-revolt/
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.