egysebizni voltam, így jutott kapacitás átgondolni a dolgot.
overrated:
- bármiféle villanyosítás bicajon. (kivéve a közlekedési célú e-bicajok)
- teleszkóp
- (agresszív) LLS geo
- koskormány (az alt-bar általában ugyanannyi fogás-lehetőséget biztosít és bónuszként még irányítani is lehet vele a bicajt...)
underrated:
- ezüst cuccok
- merevvilla
- gyártók és alkatrészcsaládok közti alkatrész-kompatibilitás (elsősorban a váltásszettek terén tapasztalható agybeteg összevisszaságra gondolok. mindenkinek jobb lenne, ha visszatérne a "régimódi" átjárhatóság.)
- megfelelő vázméret-választék (jellemzően 2 colonként ugranak a legtöbb gyártó (mtb-)vázai.)
- "általános célú" bicajok. olyasmik, mint egy jó hibrid, vagy merevvillás mtb, esetleg "egyenes kormányos" gravel
- megváltozott vagy csökkent mozgási képességgel rendelkező embereknek tervezett bringák (érdemes megnézni az Islabikes honlapját, nagyon szép példák vannak "spéci" felhasználóknak szánt bringákra. a nagyobb gyártók ezt a vonalat nem igazán nyomják...)
- "kusztomizáció" ( a legtöbb gyártó a teljes méretskálán azonos láncvilla hosszt használ, csak a pilótafülke hossza változik, így a front- és rear-center aránya méretenként más /néhol legalább a kerékmérettel játszanak)
- váz- és villa- alapanyag jellemzői és specifikációja és az ebből adódó viselkedésbeli különbségek. ("az acél rugalmas, az alu ráz, a karbon f@sza!" kb ennyivel le is van fedve a sztori a legtöbb esetben, pedig azonos anyagból is lehet egészen eltérően viselkedő vázat építeni.)
@karakoram: almát a körtével? ezek a 2500 USD-től induló vázak szerintem nem ugyanaz a liga, mint a boltban polcról kapható karbonvázak. "stock" acélváz kb 700 EUR-tól van, pl Surly.
ja, ha úgy alakulna, hogy: a sört nem szeretem, (édes) fehérbor párti vagyok. tudom, csajos cucc, de evvan.
Edited by Kisherceg, 2023. August 31. - 20:19.