Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Aktuális hírek, jövõ évi újdonságok

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
8758 hozzászólás a témában

#21
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.534 hozzászólás

Cannondale cajgán szúrtam ki az új Schwalbe mintát. Racing Ray + új Racing Ralph minta. ;)

https://www.bikehub....-brothers-r7318

 

 


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#22
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.534 hozzászólás

...Azt nem érzem, hogy teljesen hülyére vesznek ezekkel a fejlesztésekkel ....   

biztosan nem nyugtat meg, hogy sokan gondoljuk így.

Lassan odáig jutunk, hogy kábé kétévente megújulnak a szabvályok, semmi nem kompatibilis semmivel. A régi Nokia-töltők jutnak eszembe, mikor (ha emlékeim nem csalnak) az EU szabályozta a töltők kapcsán a kérdést, hogy mini- vagy micro-USB, különben bünti. Szinte ahány telefon-modell kijött, mindhez más töltő volt régen. Úgy látszik, a bringás iparág is rájött a tutira.


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#23
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.034 hozzászólás

 

Először észre sem vettem, hogy nem duplavállas az Ocho csak akkor mikor a szöveget olvastam.

 

 

Flat mount és Boost Plus

 

Ezek nem biztos, hogy rossz fejlesztések ám ha engem kérdeztek (mint ahogy nem kérdeztek :) ), csak nem tudom miért ennyire kapkodva dobják ki ezeket a piacra és ágymás után más-más mérettel. Aki nem akarja nem követi, de kicsit fejlesztgetni a meglévő kerékpárt lassan nem lehet. Viszonylag szívesen veszek nem kevés pénzért kerékpárt és hozzá alkatrészeket de lassan egyet kell értsek arn kollégával aki egyben elpasszolja mindig a gépeket 2 évente és vesz másikat (és hát gondolom erre megy ki pont a játék). Példa: van egy viszonylag friss Canyon Exceed-em amin nem tudok kereket cserélni könnyebre értelmetlen pénzért sem mert elől boost-os és hátul nem. Szettben nem lehet ilyet kapni. Ha most mégis veszek egyet akkor az biztosan nem lesz jó majd egy újabb vázba mely váz már nem fogja fogadni a jelenlegi XT féket sem. Azt nem érzem, hogy teljesen hülyére vesznek ezekkel a fejlesztésekkel mert a kerékpározás élvezete nálam a jelenlegi megoldásokkal magasabb szinten van mint a régi 26-os termékekkel (tehát nem a másodpercekről beszélek).   



#24
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.764 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Ha már flat mount
http://bikemag.hu/ma...c-szuper-bringa



A sebesség mindent megold.

 


#25
blash

blash

    vendég

  • fórumtag
  • 510 hozzászólás

MTB Flat Mount infók

PVD_0738.jpg

vajon, hogy allitja be a feket? Hogy fer oda a lancvillatol a csavarhoz? (Persze le is lehet vagni az imbuszkulcsbol.) Csak most esett le, mikor megneztem a peter altal emlitett https://flatmount180.org/about/ oldalt, hogy itt a fektestben van a menet. Rakeresve a flatmount fekre gugli kepek kozt, szinte csak adapteres megoldast latni az orszaguti elsovillakon. Es utanaolvasva, kell mindenkep adapter hozza,
hiaba flatmount a villa: bikehugger.com/posts/road-disc-brake-tech-flat-mount-vs-post-mount/

blash módosította - 2018. május 17. - 14:02


#26
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 415 hozzászólás

MTB Flat Mount infók



#27
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.859 hozzászólás

a kommentek között az egyik arc elég jól megfogta a lényeget :D

 

"One day, in deep forests or tight space, we'll have to be concern about hub width before handlebar width."

 

 

edit: megnéztem a mozit is hozzá... sosem értettem, hol lehet ilyen traileket találni, ahol alig kell mászni, mégis rengeteg lejtős rész van hozzá, ami az autóhoz vezet vissza. :D :D


Kisherceg módosította - 2018. május 17. - 12:54

  • karakoram kedveli ezt

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#28
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 415 hozzászólás

A Flat Mount rendszerben még látok rációt. A boost-olás is jó lehet, akkor ha követi az agy szélesítése is, mert adapterezve nem sok értelmét látom. Lehet tévedek, de én így látom.

 

A másik oldala a kompatibilitás. Vegyél újat. Jól ki van ez gondolva.


eddie1978 módosította - 2018. május 17. - 12:43


#29
Mars

Mars

    vendég

  • fórumtag
  • 149 hozzászólás

Super Boost PLUS  12X157mm ... ez is hiányzott, mint egy falat kenyér... https://www.pinkbike...first-ride.html



#30
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.534 hozzászólás

Nem csak az országúti tárcsafékes bicajokon, hanem jövőre az XC bringákra is jön a Flat Mount fékfelfogatás, úgy tűnik... :(

Íme, az új Magura MT8:

2018-magura-mt8-flat-mount-mountain-bike

 

Forrás: https://www.bikerumo...versary-brakes/

 

Idézet: "They hint that new race mountain bikes will be spec’ing the flat mount standard"

 

...Íme, egy példa egy ilyenre az új Canyon Lux CF (prototípus):

28928772_10157020595624179_1634685457_o.

 

Forrás: https://marathonmtb....s-country-bike/


  • Procolus kedveli ezt

---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#31
ZolkoW

ZolkoW

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.150 hozzászólás

Az on-one hozzáállásával kapcsolatban szomorú látni, hogy a kommentek között felbukkanó "lesz-e acél változat?" kérdésre még csak nem is reagálnak... ez a titánváz kb mint halottnak a csók, a "különlegességén" túl eléggé érdektelen, biztos, hogy jóval kevesebb fog fogyni, mintha ugyanezt hoznák acél és esetleg karbon ízesítéssel. Nekem ez így csalódás... :(

 

nekem szimpi (volt?) a gyártó, de nagyon régóta nem igazán találok náluk MTB kategóriában olyat, ami az Inbred helyébe léphetne. Az olcsó-jó volt, nem szélsőséges, igaz, ma már talán az acél reneszánszának is vége, így gondolom nem vették elegen. De nem látom, hogy más anyagból lenne igazi alternatívájuk. Én látom rosszul? 

A Scandal is tetszett, de azt is beszüntették. Egy sima egyszerű alu Inbred érdekelne, acél már van :)

 

3 verziót tudok elképzelni:

-nem lesz acél

-lesz acél, de nem akarta lelőni a poént

-egyszerűen átsiklott a kérdésen (pedig várható volt, hogy kb. ez lesz az első, amit megkérdeznek)

-ja, 4.: simán bunkó :)


ZolkoW módosította - 2018. március 26. - 08:56


#32
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.859 hozzászólás

némileg félve teszem ide:
https://www.facebook...?type=3


Az on-one hozzáállásával kapcsolatban szomorú látni, hogy a kommentek között felbukkanó "lesz-e acél változat?" kérdésre még csak nem is reagálnak... ez a titánváz kb mint halottnak a csók, a "különlegességén" túl eléggé érdektelen, biztos, hogy jóval kevesebb fog fogyni, mintha ugyanezt hoznák acél és esetleg karbon ízesítéssel. Nekem ez így csalódás... :(

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#33
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.859 hozzászólás

némileg félve teszem ide:

https://www.facebook...?type=3

 


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#34
zscs

zscs

    bringás

  • fórumtag
  • 2.534 hozzászólás

Canyon supportról csak jót tudok írni. Chaten, telefonon segítőkészek, e-mailekre relative gyorsan válaszolnak, apró-cseprő dolgokat ingyen küldenek...

Ár-érték arányában romlottak valamennyit, ami alól a többi gyártó sem kivétel, szóval...


---

1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11

3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014

https://www.strava.c...thletes/2373507


#35
karakoram

karakoram

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.034 hozzászólás

Off:

Személyes tapasztalat a vevőszolgálat, vagy a várakozást feldolgozni képtelen sértettek tipródásaiból olvastad ezt össze a fórumokon?

Szezon közepén a 2-3 hónapos vázcsere várakozás valóban bosszantó ezt elismerem. A chat-en válaszolnak azonnal, néha várni kell mire sorra kerülsz. Írom ezt úgy, hogy a 4 éves vázam vélhetően elrepedt, cserélték. Még a tartozékok is lemaradtak a cseréről de a fent írt chat-en 5 perc alatt egyeztettünk és 4 nap múlva a váz tartozékok is nálam voltak. Mindezt messziről és fotók alapján kell eldönteni és bizonyítani nekem, de egy fillérembe nem került. 

Illúzióim nincsenek, ha alkatrész rossz akkor a garanciát itt az országban nem tudom érvényesíteni, de még a szomszédban sem nagyon. Valószínűleg csak a villával és esetleg a kerékkel állnék neki vacakolni garanciában. Romlott az ár/érték arány de 3000 € környékén nem találtam jobbat októberben (a Canyon is akciózott) pedig vannak itthon is forrásaim. 2 szinttel rosszabb (vagy értékelhetetlen) kerekekkel, legalább 1 szinttel rosszabb felszereltséggel vannak szerelve a kerékpárok abban a kategóriában ami engem érdekel. Kiegészítőket nem nézem mert Syntace és Thomson nem lesz egyiken sem. Hozzáteszem a Canyon régen Syntace termékekkel szerelte a kerékpárokat. És hát a full fekete mindig csak a legdrágábbak sajátja a márkákon belül, a Canyon nem ilyen :)

 

 

https://cyclingtips....st-ride-review/

 

eddig is mindenki azzal ekézte ezeket a canyonokat, hogy ZÉRÓ testreszabási lehetőség-alkatrészcsere lehetséges.

 

Tessék, még egy adaggal: nem választhatod meg a stucnihosszt-kormányszélességet, cserébe nem is egyszeru variálni.

 

Évről-évre rosszabb ár-érték arány, immáron nem szól semmi mellettük. Vevőszolgálat meg kb. nem létezik, az ügyfél nekik teher és fárasztó. 

 

Majd lesz még ez rosszabb is


karakoram módosította - 2018. március 19. - 14:07


#36
Paul Vitti

Paul Vitti

    fróumfggüõ

  • fórumtag
  • 1.993 hozzászólás
Kb 12-13 éve dolgoztam egy elég fullos bringaboltban a hanyatló nyugaton. A karbon már akkor is ésszerűbb választás volt, mint a titán, pedig akkor még elég sérülékenyek voltak a vázak.

Nekem nagyon bejött a titánvázak kinézete, de rengeteg garis hiba volt velük, repedések, állandó nyekergés a monoblokknál, nyeregcsőnél, stb.
Egy használtautó árú váztól pedig nem ezt várná az ember (litespeed, moots, merlin)

Főleg a litespeednél volt sok probléma, de lehet hogy azóta fejlődtek a titán vázak is.

Megindokolni szvsz éstérvekkel nem lehet a használatát, de nem is kell :)

Paul Vitti módosította - 2018. március 19. - 06:02

Olyan nincs, hogy valami nem sörnyitó.

#37
marton

marton

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.035 hozzászólás

oké, akkor pár dolog, csak hogy tiszta legyen a kép:

 

- a képeket azért tettem be ide, mert ez egy "újdonságos" topic vagy mifene

- az arn-hoz hasonló gondolkodásmódot a bringákkal kapcsolatban nem tudom megérteni (az élet más területein nagyon is!), de ez az én személyes nyomorom.

- nem lelkesedem a titán vázakért. olyan "igazi, neves"  Ti cuccot nem fogok venni valszeg sosem, mert magamnak sem tudnám megindokolni az árát, annyira nem is érdekel és valahol határt is kell szabni minden hobbinak. "egyéb" gyártótól meg nem vennék titán vázát, ahogyan On-One titánvázat sem vettem és nem is fogok.

- Marcinak egy fricskát szántam csak, ott volt a smile is. arról, hogy az ő váza miféle cucc volt, lövésem sincs, csak feltételezem, hogy nem a "felsőházból" került ki. azt sem tudom, mennyit kértek volna a javításért, csak azt, hogy titánt "valamivel" nehezebb megmunkálni, hegeszteni, mint egy vízvezetékcsövet, természetes, hogy nem 2 Ft lesz. azt is megértem, ha gazdaságosabb volt venni másik vázat.

- bármiből lehet sz@rt is gyártani meg jót is, csak akarni kell, titánból is, karbonból is, szóval mindenki vegyen amit akar. 

 

...és egy kérdés, amire nem sikerült választ találnom eddig: a karbont lehet újrahasznosítani?

 

Igen, nem Merlin vagy ilyesmi "nagy" nevű titán vázam volt. IBS volt a neve, egy német mini cég, lehet hogy már meg is szűntek. Régen volt.

A javítása azért nehéz, mert csak védőgáz alatt hegeszthető + kevés embernek van titánnal gyakorlata. Találtam is egy fickót, az atomerőműben vannak bizonyos csövek titánból (valami savak vagy mi miatt) és őt hívták oda ha titános javítás volt. Szóval biztosan profi volt. De kellett volna titán lap is a javításhoz...meg mit tudom már mi..szóval nem érte meg. Vettem inkább egy Magellan Pyxis alu vázat és nagyon boldog voltam vele sok évig.

Azt viszont megértem ha valakinek tetszik a titán, mint egy "szép" fém anyag. Szerintem is van benne valami vonzó a letisztult egyszerűségével.

Aztán jött a Giant karbon, most meg egy nevenincs karbon van. De nagy különbséget nem éreztem köztük. A karbon maga egy nagyon jó anyag bringára és kb ennyi. Csillapít, könnyű, ahol kell ott merev. Szerintem éppen ezért terjednek a karbon vázak.

És még viszonylag egyszerűen javítható is. (titánhoz képest)

Újrahasznosítani ? Szerintem nem. Az égetőműben elég, amiből meleg víz lesz a rákospalotai lakótelepen.


marton módosította - 2018. március 19. - 00:04

Marci

#38
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.245 hozzászólás
  • LocationBécs

https://cyclingtips....st-ride-review/
 
eddig is mindenki azzal ekézte ezeket a canyonokat, hogy ZÉRÓ testreszabási lehetőség-alkatrészcsere lehetséges.
 
Tessék, még egy adaggal: nem választhatod meg a stucnihosszt-kormányszélességet, cserébe nem is egyszeru variálni.
 
Évről-évre rosszabb ár-érték arány, immáron nem szól semmi mellettük. Vevőszolgálat meg kb. nem létezik, az ügyfél nekik teher és fárasztó. 
 
Majd lesz még ez rosszabb is


Szerintem ez csak egy elbaltazott otlet... mint a tavalyi vallhoz igazitott gnom cxvaz. Ranezesre magat a technikai reszet sem ertem, hiszen epp ott merevitik ki, ahol sokan fogjak a kormanyt (a fekvaltonal, felsofogasban en alig hasznalom), es egy hanyomanyos droppos kormany szerintem a fekvaltonal mar jobban csillapitana. Erdekekes szerkezet, de meglepodnek, ha ebbol tendencia lenne.

#39
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 6.245 hozzászólás
  • LocationBécs
Nincs semmi baj a titannal, csak vazepitesre van mar alkalmasabb anyag. En bringat eszerv alapjan valasztok, es ugy gondolnam, hogy dragabban jobbat kap az ember. Persze, ha vki emocionalis okokbol ezt a par dolgot felreteszi, lelke rajta, mindenki arra kolti a penzet, amire akarja.

Amugy persze lehet mindenbol jot es szart is epiteni, de a vazepites es a felhasznalt anyagok mindig a kompromisszumrol szoltak, mas erenyekkel es hatranyokkal, es a balanszot (suly, kenyelem, merevseg, rezgescsillapitas, tartossag, faradas, etc) tekintve a karbont jelenleg nehez uberelni. Es ugy gondolom a dolognak meg csak az elejen jarunk, mindenfele ugy anyagstrukturakkal es nanoszerkezetekkel fogunk meg uj csodakat latni.

#40
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 5.859 hozzászólás

oké, akkor pár dolog, csak hogy tiszta legyen a kép:

 

- a képeket azért tettem be ide, mert ez egy "újdonságos" topic vagy mifene

- az arn-hoz hasonló gondolkodásmódot a bringákkal kapcsolatban nem tudom megérteni (az élet más területein nagyon is!), de ez az én személyes nyomorom.

- nem lelkesedem a titán vázakért. olyan "igazi, neves"  Ti cuccot nem fogok venni valszeg sosem, mert magamnak sem tudnám megindokolni az árát, annyira nem is érdekel és valahol határt is kell szabni minden hobbinak. "egyéb" gyártótól meg nem vennék titán vázát, ahogyan On-One titánvázat sem vettem és nem is fogok.

- Marcinak egy fricskát szántam csak, ott volt a smile is. arról, hogy az ő váza miféle cucc volt, lövésem sincs, csak feltételezem, hogy nem a "felsőházból" került ki. azt sem tudom, mennyit kértek volna a javításért, csak azt, hogy titánt "valamivel" nehezebb megmunkálni, hegeszteni, mint egy vízvezetékcsövet, természetes, hogy nem 2 Ft lesz. azt is megértem, ha gazdaságosabb volt venni másik vázat.

- bármiből lehet sz@rt is gyártani meg jót is, csak akarni kell, titánból is, karbonból is, szóval mindenki vegyen amit akar. 

 

...és egy kérdés, amire nem sikerült választ találnom eddig: a karbont lehet újrahasznosítani?

 

 

 

https://cyclingtips....st-ride-review/

 

eddig is mindenki azzal ekézte ezeket a canyonokat, hogy ZÉRÓ testreszabási lehetőség-alkatrészcsere lehetséges.

 

Tessék, még egy adaggal: nem választhatod meg a stucnihosszt-kormányszélességet, cserébe nem is egyszeru variálni.

 

Évről-évre rosszabb ár-érték arány, immáron nem szól semmi mellettük. Vevőszolgálat meg kb. nem létezik, az ügyfél nekik teher és fárasztó. 

 

Majd lesz még ez rosszabb is

 

erre a nagyszerű fejlesztésre szándékosan nem reagáltam semmit a saját topicjában, annyira.... mindegy.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"