Na ez a fotó már csak nem fake! SRAM Eagle eTap.
https://www.instagra.../p/BgBxHpoAfzX/
---
1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11
3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014
---
1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11
3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014
Az elekromosan működtetett bowdenes váltónak sikerült ötvözni mindkét rendszer hátrányait
Ettől függetlenül gravel és 1x10-11-es CX kerékpárokra jó lenne az a véleményem. Természetesen hobby szintre amolyan mindenesnek terepre és aszfaltra egyaránt. SS gravel bringán használtam TRP Hylex fékeket melyek nagyon jól működtek és hasonló egysebis bovdenes megoldások is vannak melyek jók. Erre a célra nekem az országúti fék/váltókar helyett sokkal jobban passzol egy ilyen nyomógomb a kormány egyenes részén. Próbáltam építeni haszonlót a jelenlegi elektromos rendszerekből a Di2 SWR600 felhasználásával de az ára horror lett volna mire összeépítem.
meg van olyan is hogy nuvinci
az meg van pedelecben is pl.
Ha nem is powermeter alapján működő de automata váltó már ezer éve van a Shimano-nak. A sebességet figyeli, úgy pakolja a fokozatokat. Csak nem a versenysportban (XC,túra) hanem a városi bringán használják az automata Nexus-t. Ráadásul még tölteni sem kell soha, az agydinamóból tölti fel magát a rendszer. Mentem ilyennel, egy haver évek óta ilyennel megy városban.
Szóval ne kezdjük el feltalálni a kereket újra.
Van több ilyen félszerzet is, nekem tetszenek (valahol már posztoltam itt ezeket):
https://www.bikerada...-weights-51759/
Jó kis beszélgetés kerekedett a témában, most már azt is megoszthatnád, az R2bike, elnézést kért, egy kamu kép volt amit feltettek!
van így, hogy benézi valaki a dátumot. 03.01 majdnem 04.01
---
1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11
3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014
Egyetértek.
Akit érdekel hasonló technika. Van a piacon egy "félszerzet" is már, íme: https://r2-bike.com/...ess-e-Shifter_1
Jó kis beszélgetés kerekedett a témában, most már azt is megoszthatnád, az R2bike, elnézést kért, egy kamu kép volt amit feltettek!
Én nem féltem a Shimano-t. Van ott fejlesztő kapacitás bőségesen. Az direkt jó, hogy a Sram kicsit megszorítja őket, legalább megrázzák magukat. A verseny jó dolog.
Egyetértek.
Akit érdekel hasonló technika. Van a piacon egy "félszerzet" is már, íme: https://r2-bike.com/...ess-e-Shifter_1
---
1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11
3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014
A Pinion/effigear féle vagy hasonló megoldásban én nagyon bízok egy jóféle szíjhajtással. A láncváltós rendszer egyszerűen nem ideális sok esetben. Mint a belső égésű motorok. Rossz hatásfok, de nincs más gazdaságos megoldás. Azt kell reszelgetni.
eddie1978 módosította - 2018. március 01. - 00:38
Ha már úgyis értelmetlen, akkor az Acros-féle hidrós rendszer még mindig sokkal menőbb.
Biztosan meg fogják tudni csinálni hibátlanra, mert ...
Értem én amit mondasz, de a kerékpáriparnak muszáj előre haladnia. Muszáj (ál-)fejleszteni, ebből eladást generálni, profitot termelni, állandóan bővülni, különben meghal ez a kapitalista világ. A mechanikus rendszerek sokkal nehezebben fejleszthetők ma, mint az elektronikusak. Egyáltalán mi az istent lehet még fejleszteni a mechanikus láncváltós alkatrészeken? Mondom ezt úgy, hogy nekem soha nem kellene etap meg di2. Oké, jó dolog a pinion, csak spéci váz kell neki és drága, soha nem lesz tömegtermék. Ezek az elektromos bizbaszok meg le fognak csorogni az alsóbb kategóriákba is, csak sokat kell eladni belőle. Ha egyszer meglódul az akksi technológia és már nem lehet megkülönböztetni egy pedelec-et az igazi bringától, na az lesz a szép világ
Biztosan meg fogják tudni csinálni hibátlanra, mert mi akadálya lenne? De ettől értelme/haszna nem lesz. Kb mint becsukott szemmel tapétázni. Ha valaki igazán jó, meg tudja csinálni, jó is lesz, csak értelme semmi, egyszerű bravúrkodás, meg persze macerásabb: "Őőőő, most nem tudok menni tekerni, töltőn van a váltóm...." Nevetséges. Nem a láncváltós rendszert kellene variálni. Ami előremutató lenne, az egy használható, megfelelően nagy áttételtartományú gearbox. Felőlem akár elektronikus váltással is lehet, ha már mindenképpen kell valami, amiben szaladgálnak az elektronok. De akkor legyen automata láncfeszesség-állítás is és szóljon, ha cserés a lánc! Ja és legyen egy mai, láncváltós rendszer tömegének max 1,5-szerese. Persze az e-bike-okhoz legyen elérhető opció az automata váltás is!
Kisherceg módosította - 2018. február 28. - 21:20
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Ha csak annyi gond lesz vele, mint az országúti eTapokkal, akkor felkötheti a nadrágot a Shimano - pláne, ha kijön majd az olcsóbb GX-verzió!
Én nem féltem a Shimano-t. Van ott fejlesztő kapacitás bőségesen. Az direkt jó, hogy a Sram kicsit megszorítja őket, legalább megrázzák magukat. A verseny jó dolog.
Ha csak annyi gond lesz vele, mint az országúti eTapokkal, akkor felkötheti a nadrágot a Shimano - pláne, ha kijön majd az olcsóbb GX-verzió!
---
1. Canyon Lux CF 2018
2. Canyon GrandC CF SL 2016, 1x11
3. Canyon Inflite AL 8.0S - CX/roadbike, SRAM Red eTap, 2014
remélem, nem lesz igazad, Tig.
ez egy igazi értelmetlen "fejlesztés".
egy nagyobb tábla csokit merek rá tenni, hogy a 2022-23 top szettekből nem lesz bovdenes.
Most látok először elektromos váltót.Egy előnyét látok.Nem nyúlik meg a bowden .Nálam vissza térő probléma az időnkénti megnyúlás.
Elektromos váló nem állítódik el úgy gondolom.
Rosszul gondolom ?
A bovden - esetleges - nyúlásából adódó pontatlanság orvoslása, feltételezve, hogy tudod, hogyan működik a váltás, kevesebb ideig tart, mint ennek a mondatnak az elolvasása.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
Szép, letisztult, meg minden, de 1x12-nél van ennek értelme? A markolat váltó egy pillanat alatt végigmegy a soron, a sima karral is csak "lefelé" irányában lassú. Majd a piac eldönti...
Most látok először elektromos váltót.Egy előnyét látok.Nem nyúlik meg a bowden .Nálam vissza térő probléma az időnkénti megnyúlás.
Elektromos váló nem állítódik el úgy gondolom.
Rosszul gondolom ?