Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Aktuális hírek, jövõ évi újdonságok

- - - - -

  • Please log in to reply
9167 replies to this topic

#3681
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Komolyan, restellem magam, hogy elõjövök itt a fizikával ilyen érvekkel szemben :)

Ennyi erõvel nem is kéne fórum, csak a legtöbbet fizetetõ gyártók prospektusainak marhára alátámasztott okosságait kellene csak a bringások orra alá dugni.

Nem volt sosem össztelós Specim. Miért, akinek van, arra nem igaz a fizika? Ha esetleg elolvasod te is, és nem csak nekem esel, rájössz, hogy nem azt mondtam, h az FSR rendszerû bicikli majd tönkreteszi a bringázás élményét, ha fékezni mersz, vagy mit tudom én.

Most bikes squat to some degree. This is not necessarily a bad thing, as mentioned above. This includes most FSR bikes, despite Specialized’s “fully active in all circumstances” claim (with the understanding that "fully active" means "shock absorption completely unaffected by braking"). = A legtöbb bicikli összeül. Ez nem feltétlen baj, ahogy ezt már írtam is. És ez a legtöbb FSR bringára is vonatkozik, annak ellenére, hogy a Speci ragaszkodik ahhoz az állításhoz, hogy rendszerük minden körülmény között teljesen aktív marad ( értve ez alatt azt, hogy a rugózásra nincs hatással a fékezés )



"i think i over emphasised this. This is supposed to happen, and will happen on almost every bicycle suspension. Including Giants Maestro suspension. It is not a bad thing. It is simply the wheels momentum transferring into the suspension since the brake stopped the wheel from rotating."


De a nagy büdös helyzet az, hogy semmi kedvem ilyenek miatt összeveszni bárkivel, mégiscsak te vagy a moderátor, én meg unom ezt a témát, akit érdekel a dolog, az kikupálódik benne, akit meg nem, az meg ööö nem :)
Itt senki, de senki nem bicózik olyan szinten, hogy ezzel kéne foglalkoznia. Igazából, mint olvasható, a profi bringásoknak sem ezen múlik a teljesítményük :) Szóval kb. egy hype-olt gumicsont. Persze, érezhetõ lehet a jelenség, és a különbség is egyes vázak között, de messze van attól a szinttõl, amit egyesek beállítanak. Ha nincs több kérdés, részemrõl ez a végszó :)

#3682
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Most fáj a dolog, vagy mi van? :)

az fáj, hogy mindig OKOS vagy.

te magad amugy mennyit mentél fsr biciklivel? olyannal, ami ugy 150 felett mozog?
és mi a fenének találták ki, és használják azóta is az úszó féknyereg felfüggesztést? hülye mind aki használja? hogy lehet az, hogy a biciklik mégis "elpattognak" kanyarban fékezéskor lefelé? nem láttál még világkupán egy olyan kanyart sem, ami ki volt fékezve? szerinted mitõl van?

az a problémád, hogy a leirt angol szöveget a saját szempontjaid szerint akarod értelmezni. csak nem lehet. persze, de lehet, hiszen neked mégis sikerül....
de ne félj, te lettél a harmadik az ignore listámon, rögtön bruce és magoo után. büszke lehetsz magadra.


de olvass bele a topicba: The best models in the world are useless if they can not be validated by real life data.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#3683
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Most fáj a dolog, vagy mi van? :)

Ha van egy kis idõd, olvass, rajzolj, gondolkodj ;

http://forums.farkin...ead.php?t=35572

Most bikes squat to some degree. This is not necessarily a bad thing, as mentioned above. This includes most FSR bikes, despite Specialized’s “fully active in all circumstances” claim (with the understanding that "fully active" means "shock absorption completely unaffected by braking"). Some bikes do actually “jack” but these are few and far between, and it’s not always bad enough to even be noticeable, let alone a problem.

The claim that bikes will “brake jack” and/or “lock up/out under brakes” should always be treated with suspicion. This is nearly always untrue or inaccurate – braking does not “lock out” any bikes, and in no circumstances that I am aware of is braking capable of bottoming out a properly set-up bike. True brake “jack” (extension) can give the rider the impression that the bike has stiffened suddenly, but unlike a rigid/locked out bike, the braking extension tendency is not a reaction to a vertical (bump) force, and as such will not be immovable or rigid, as those forces can be overcome.

There is a definite placebo effect surrounding brake systems, and it is not unlikely that this is due mainly to lack of education/understanding on the subject. Some people will swear black and blue that singlepivots are nearly unrideable due to perceived “brake jack”, others will simply state that they’ve never even noticed it.

Hogy miért veszed személyes támadásnak, hogy korrigálva van az állításod, nem tudom, de LOLozz nyugodtan. Pedig nem ártana, ha lenne néha a Techben érdemi információ is, nem csak agyatlan markecszöveg. Részemrõl ennyi, akit érdekel a téma, annak ott a link...

---
Még egy kis érdekesség; láthatóan többen is ki vannak azzal békülve a fékezés ilyen-olyan hatásaival; "Besides that, what's 100% neutral is not necessarily the "best" setup - Barel for example had that crossover floater that gave the bike an insane amount of squat because it helped keep the bike level when braking hard."
Hogy miért nem a brake jack kifejezést használta? Erre is ott a válasz a szövegben :)

#3684
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

FSR-t is...

persze kala, nem te lennél, ha nem fûznél semmit hozzá.
igen, az fsr-t is befolyásolja, blokkolja mind a 1.5mm-t ami a rugóút eleje és vége közt van eltérés vizszintesen, amit akkor se vennél észre, ha csak arra kellene koncentrálnod, mert a kerék behúzott fékkel is ugyanazon a helyen marad ha összenyomod a vázat. próbáld meg ezt más vázzal, amin nincs brake therapy.
jahogy azok elindulnak elõre? bocs.
a szuper cannondale is.
de örülök, hogy megint neked kell, hogy igazad legyen LOL

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#3685
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
FSR-t is...

#3686
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

Cikk az Evil Revolt-ról magyarul:
http://peterdh.hu/co...omment.news.192

Dave Weagle a turner-rel és késõbb az IH-zal már bizonyított, most meg saját mókába kezd...
Viszont továbbra is érdekel hogy oldották meg a lánc rugásait, fékfüggetlenítést, ami az egyforgáspontos vázaknál gondot jelent, bár az öreg Peat-et sem zavarta anno az Orange-nél.
Ha a fõ forgáspont a lánc vonalában van akkor az megoldás erre?
Az FSR a párhuzamosságot használja, nem tudom az evilnél hogy oldották meg. Az IH sundaly fékfüggetlen sége a VPP-hez hasonló függõleses mozgással lett kivitelezve?

az fsr-en kivül mindent befolyásol a fék. vpp-t is. abban ráadásul az a fura, hogy az alsó monoblokk mögötti forgáspont nem is mozog szinte, vagyis egy trance- esetében kevesebb, mint 1mm-t. a specinél behegesztettek egyet ott fixre, és lehetett vele menni :) láttam, elég randa lett.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#3687
Demon

Demon

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 314 posts
A Commencal gépek is egy forgáspontosak nem?
Így a cikk alapján szép kis gyártó/tervezõcsapatot hoztak össze...
Taposd a pedált és hallgass metált
eladó cuccok

#3688
pézsé

pézsé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,333 posts
Cikk az Evil Revolt-ról magyarul:
http://peterdh.hu/co...omment.news.192

Dave Weagle a turner-rel és késõbb az IH-zal már bizonyított, most meg saját mókába kezd...
Viszont továbbra is érdekel hogy oldották meg a lánc rugásait, fékfüggetlenítést, ami az egyforgáspontos vázaknál gondot jelent, bár az öreg Peat-et sem zavarta anno az Orange-nél.
Ha a fõ forgáspont a lánc vonalában van akkor az megoldás erre?
Az FSR a párhuzamosságot használja, nem tudom az evilnél hogy oldották meg. Az IH sundaly fékfüggetlen sége a VPP-hez hasonló függõleses mozgással lett kivitelezve?

#3689
rocsipeti

rocsipeti

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,770 posts
hm, érdekes:

valaki felrakta ezt az ebayre:

Feltöltött kép


és itt egy cikk, hogy elloptak két ilyen bringát, de gearbox nélkül. szóval ez tuti az egyik...

http://world.honda.c...02germany/race/

#3690
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
ez mar nem szenne cnczett, hanem szenne hidroformingolt :D csak hogy be tudjunk vezetni egy uj magyartalan kifejezest

nekem amugy tetszik a gep, de a glory nevet nemtom minek kell dobni
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#3691
koca

koca

    bentlakó

  • fórumtag
  • 5,107 posts
uh ez a Giant feketébe fehér felirattal :love:
szivesen kipróbálnék 1x egy ilyet :)

#3692
adamkg

adamkg

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,715 posts
Íme egy kis bõvebb infó képekkel:
http://bikemag.com/f...2010-race-bike/
Sok érdemi infót még nem tudnak mondani: kicsit könnyebb, ugyanolyan merev, kevesebbet mozog, hydroformos, 1,5 - 1 1/8 maradt a fejcsõ, és ezentúl számok lesznek a nevek, tehát nem Glory, hanem 8.0.

#3693
adamkg

adamkg

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,715 posts
Legalább jól be vagy építve a váz közepébe.

#3694
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,355 posts

Feltöltött kép

Bringa :love: fíling :love: (bár azt a láncvillahosszt lemérném rajta :D)

Óóóóó.. :)

#3695
pézsé

pézsé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,333 posts
nekem elõször, a régi AC és a trek sesson gyereke jutott eszembe. :D
az evil elsõ csövei meg a régi demora hajaznak, az már jobban tetszik, kár az egy forgáspontért bár biztos kimarketingelik :D.
Kell egy evil :love1:

#3696
adamkg

adamkg

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,715 posts
Én már nagyon várom: kevesebbet mozog, könnyebb lett és szimmetrikus. És még szebb is.

#3697
pézsé

pézsé

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,333 posts
Feltöltött kép

#3698
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16,879 posts

itt az evil. én akárhogy nézem, ez egyforgáspontos...

http://www.nsmb.com/...he-evil-revolt/

és mint olyan, fékezéskor pattog valamint rángatja a láncot.

"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan

"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.


#3699
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

ez kõne. fa sárvédõ? nem rohad az el?

Columbus és a többiek alatt sem rohadt el a hajó... ;)

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#3700
Rebell-78

Rebell-78

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,977 posts
Az aktuális Bikebe azt irja, hogy a Fumic testvérek horvátországnak tekernek és többé nem németországnak.
Az oldalukon pedig az áll, hogy szlovén liszencet kaptak.

Most lehet doppingolni :)

http://www.fumic.de/...Hash=a595b12a2f