De ha a terepjáró sokkal kényelmesebb a sportkocsinál, akkor maradnánk annál.
(ültem Porschéban. Kb. a föld szintjén ülsz. kényelmetlen, bármilyen bőr csoda kagylóülés is volt benne)
De ha a terepjáró sokkal kényelmesebb a sportkocsinál, akkor maradnánk annál.
(ültem Porschéban. Kb. a föld szintjén ülsz. kényelmetlen, bármilyen bőr csoda kagylóülés is volt benne)
valahogy én is úgy voltam vele hogy többször volt aszfaltos bringám (meg ugye most is az készült). amíg csak az az 1 volt használtam sokat, aztán ahogy lett mellé traktor (minimum 120-at mozgó fulli) mindig az állt ki a garázsból, még ha majdnem biztos voltam benne hogy nem megyek le a szilárd burkolatról akkor is.
Autós hasonlatnál maradva Ti vagytok akik aszfaltra is terepjárót vesztek, én meg az aki oda sportkocsit.
valahogy én is úgy voltam vele hogy többször volt aszfaltos bringám (meg ugye most is az készült). amíg csak az az 1 volt használtam sokat, aztán ahogy lett mellé traktor (minimum 120-at mozgó fulli) mindig az állt ki a garázsból, még ha majdnem biztos voltam benne hogy nem megyek le a szilárd burkolatról akkor is.
Gondolkodásbeli hozzá állás kérdése is, sokan vagy-vagy szemlélettel nézik a dolgokat, én jobban preferálom az is-is megoldást megfér mind a két bringa nálam és mindkettőt szeretem, az országúti olyan mint egy sport kocsi, lehet vele száguldozni, aszfaltos szerpentineken suhanni, nem elhanyagolható szempont az aszfalt gyors száradása eső után, a monti az olyan mint egy terepjáró lehet az erdőben ösvényeken csapatni. Mind a kettőben megtalálom az élvezetet ezért is-is és nem vagy-vagy.
meglett volna a hajlandóság az is-is iránt, ezért vettem meg a bringát. egyszerűen nem jött be. látom a pozitív oldalát is a dolognak, de nem ellensúlyozza a hátulütőit. s ha nem jön be, minek töltsem a drága időt olyasmivel, ami nem tetszik?
s ha már is-is, szerintem egy aszfaltosított monti jobb, élvezetesebb aszfalton. nekem.
Kisherceg: igen, ki akartad próbálni, DE én a szemellenzőt csak hülyülésből dobtam be, mint potenciális segédeszköz olyan esetben, mikor az út menti fák, földes utak és ösvények csalogatnák az aszfaltbetyárt.
jaja, vágom, ha nem is úgy néz ki.
Kisherceg módosította - 2015. május 20. - 14:04
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
@Kisherceg&Ödusszeusz: köszönöm a részletes választ , kb én is így érzek, de sajnos avval különbséggel, hogy a közelemben nincs érdemi hegy, csak pár dombocska és autópálya felüljáró . Addig is, amíg meg nem tapasztalom saját magamon, szeretem-e az igazi outi érzést, télen 35-622-es cyclocross gumit tettem a 29-esre, és avval suhantam. Ez persze nem ugyanaz, de legalább nem kopik a ducigumi.
A virsli ( jó, kolbász ) gumit a kertkaputól 50m-re kezdődő kivilágított bicikliúton használtam és igen, volt olyan, hogy a szirének berántottak az erdőbe. :-)
Szép napot!
F
Gondolkodásbeli hozzá állás kérdése is, sokan vagy-vagy szemlélettel nézik a dolgokat, én jobban preferálom az is-is megoldást megfér mind a két bringa nálam és mindkettőt szeretem, az országúti olyan mint egy sport kocsi, lehet vele száguldozni, aszfaltos szerpentineken suhanni, nem elhanyagolható szempont az aszfalt gyors száradása eső után, a monti az olyan mint egy terepjáró lehet az erdőben ösvényeken csapatni. Mind a kettőben megtalálom az élvezetet ezért is-is és nem vagy-vagy.
Kisherceg: igen, ki akartad próbálni, DE én a szemellenzőt csak hülyülésből dobtam be, mint potenciális segédeszköz olyan esetben, mikor az út menti fák, földes utak és ösvények csalogatnák az aszfaltbetyárt.
Viasz a fülbe, ez semlegesíti az erdő csalogató, méznél is édesb' hívogató hangjait.
Vizuális ingerek kizárására:
http://www.kislovak....k/lovaknak.html
"Szemellenző: a szemellenző segítségével a lovaknak csőlátásuk lesz, vagyis nem látnak oldalra, ami azért jó mert nem ilyednek meg attól amit nem látnak. Általában fogatlovakon használják."
ja, de nálad kitakarja a teljes képet. mondom: ki akartam próbálni!
@Kisherceg&Ödusszeusz: köszönöm a részletes választ , kb én is így érzek, de sajnos avval különbséggel, hogy a közelemben nincs érdemi hegy, csak pár dombocska és autópálya felüljáró . Addig is, amíg meg nem tapasztalom saját magamon, szeretem-e az igazi outi érzést, télen 35-622-es cyclocross gumit tettem a 29-esre, és avval suhantam. Ez persze nem ugyanaz, de legalább nem kopik a ducigumi.
A virsli ( jó, kolbász ) gumit a kertkaputól 50m-re kezdődő kivilágított bicikliúton használtam és igen, volt olyan, hogy a szirének berántottak az erdőbe. :-)
Szép napot!
F
az "igazi" hegyek itt sem tolonganak. jó, egy hegy van. vannak viszont dombok, amiken az "igazi" mtb már kicsit overkill tud lenni, de ezért kell ss mtb!
vagy mindjárt egy cx gép, esetleg most divatba jövő gravel bike. montisnak akinek afféle szükséges rossz a virsligumis kilómétergyűjtő, szerintem ideális megoldás.
kilométergyűjtésre biztosan jó egy cx/gravel, de ha már bringázok, az ne legyen szükséges rossz, talán ezért nem is gyűjtöttem sosem kilométereket.
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
@Kisherceg&Ödusszeusz: köszönöm a részletes választ , kb én is így érzek, de sajnos avval különbséggel, hogy a közelemben nincs érdemi hegy, csak pár dombocska és autópálya felüljáró . Addig is, amíg meg nem tapasztalom saját magamon, szeretem-e az igazi outi érzést, télen 35-622-es cyclocross gumit tettem a 29-esre, és avval suhantam. Ez persze nem ugyanaz, de legalább nem kopik a ducigumi.
A virsli ( jó, kolbász ) gumit a kertkaputól 50m-re kezdődő kivilágított bicikliúton használtam és igen, volt olyan, hogy a szirének berántottak az erdőbe. :-)
Szép napot!
F
vagy mindjárt egy cx gép, esetleg most divatba jövő gravel bike. montisnak akinek afféle szükséges rossz a virsligumis kilómétergyűjtő, szerintem ideális megoldás.
Viasz a fülbe, ez semlegesíti az erdő csalogató, méznél is édesb' hívogató hangjait.
Vizuális ingerek kizárására:
http://www.kislovak....k/lovaknak.html
"Szemellenző: a szemellenző segítségével a lovaknak csőlátásuk lesz, vagyis nem látnak oldalra, ami azért jó mert nem ilyednek meg attól amit nem látnak. Általában fogatlovakon használják."
fero969 módosította - 2015. május 20. - 11:15
Sziasztok!
Kisherceg írta május 5-én, hogy " minden racionális megfontolás ellenére nekem is ki kellett próbálnom az országútit, de nagyon hamar túl adtam rajta".
Kb ez volt az idézet. Szeretnem kérdezni, miért is?
Milyen körülmények adták ezt a végeredményt?
Távlati terveim között szerepel országúti bicaj, de csakis hobbi és erőlködés céljából, vagyis csakúgy.
Bótba járni, meg fagyizni van egy kedves Retrobike, a hegyekbe, dombok közé meg egy 29-es. A bicajos munkábajárás nem játszik.
Az utolsó országútim egy Csepel Sirály volt.
Köszi a válaszokat.
F
a racionális megfontolások:
- jellemzően kerülöm az aszfaltot
- nem szeretem:
-- ha folyamatosan hátra kell tekintgetni
-- a kipufogó-szagot
-- ha másoktól függ, hogy hazaérek-e
-- a monoton dolgokat
-- a hosszú egyeneseket
-- ha egy bringának egy padka is akadály, nemhogy némi földút, vagy erdei ösvény
ami miatt mégis kellett egy próbát tenni:
- megártott az országútis topic olvasgatása
- tetszettek az országúti bringák
- ha nem próbálom ki, sosem derül ki, valójában milyen
- új dolgot tapasztalhattam meg
- jó áron jutottam hozzá egy jó bringához és könnyedén túl is tudtam rajta adni a kísérlet végén
a tapasztalatok:
+ az autósok többségében (de mindenképpen jóval nagyobb arányban, mint előzetesen vártam) egyenrangúnak tekintettek és figyeltek rám
+ patkófékkel is meg lehet állni, egészen gyorsan
- kényelmetlen, ráz (23-as gumik, alu váz, karbon villa)
- a koskormánytól klausztrofóbiám lett
- mivel folyamatosan figyelni kellet valamire, nem volt unalmas, de inkább volt ez közlekedés számomra, mint bringázás, nem kapcsolt ki
- a közeli ösvények, mint szirének hangja csalogattak, de nem tehettem semmit, mint az árbochoz kötözött Odüsszeusz
kb ennyi. kölyökkoromban nekem is volt ndk-s "versenybringám", azt imádtam, de ez nem működött.
ha olyan helyen élnék/laknék, ahol tényleg elenyésző az autós forgalom, nagyon jók az utak és mindehhez rengeteg szabadidőm volna, akkor... ....akkor azt hiszem, elköltöznék valami olyan helyre, mint ahol most élek és montiznék.
Kisherceg módosította - 2015. május 20. - 10:08
"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."
"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"
ezek jok...
ez http://www.bringapia...luminium_28.htm
meg rendben van , tetszik,,, kellene kerni egy kis infot rola...na mindjart megteszem
koszi
errol amugy mi a velemeny? http://apro.bikemag....o-l286329.html#
a fentiekre velemeny? es erre: http://www.bringapia...ng_kerekpar.htm
nagyon koszonom
Sziasztok!
Feleségemnek szeretnék bringát venni. Főleg városban, de kirándulásokhoz is legyen jó, a csomagtartóra gyerekülést szerelnénk.
Néhány adatot összeszedtem:
- 44-es méret (26-os gumik)
- trekking váz/gumik
- merev villa
- csomagtartóval szerelt
- ideális esetben 7 sebességes agyváltó, de jó más típus is
- ha lehet nem 2015-ös modell, hogy olcsóbb legyen
- női váz
Első gondolatom, a kb 80.000 forintot költenék rá, de érdekelnek a +- kategóriák is.
Ha van valakinek ötlete, légyszi küldjétek el.
Köszönöm a válaszokat,
Balázs
A trekking/26-os kerék kicsit üti egymást. Inkább 28-as kerékméretű trekkinget találsz ebben a kategóriában. Agyváltó kivételével ez pl. megfelelhet:
http://www.bicyclewe...alboin-100-2014
Ár/érték arányban kevés jobb újat találsz - de sok jobb akad a használtak között akár itt az apróban.
A Gepida Alboin 200 már agydinamóval és teleszkóppal (bár az nem egy nagy durranás) van felszerelve, az 80 ezer körül van akciósan itt-ott. Mindkét modell strapabíró - a gyerekhordozás miatt mondom. A 200-assal van személyes tapasztalatom (pontosabban a feleségemnek). Az övé 44-es, ami a 160 centis magasságához jó, de a bringa igen egyébként jó magas.
Sziasztok!
Feleségemnek szeretnék bringát venni. Főleg városban, de kirándulásokhoz is legyen jó, a csomagtartóra gyerekülést szerelnénk.
Néhány adatot összeszedtem:
- 44-es méret (26-os gumik)
- trekking váz/gumik
- merev villa
- csomagtartóval szerelt
- ideális esetben 7 sebességes agyváltó, de jó más típus is
- ha lehet nem 2015-ös modell, hogy olcsóbb legyen
- női váz
Első gondolatom, a kb 80.000 forintot költenék rá, de érdekelnek a +- kategóriák is.
Ha van valakinek ötlete, légyszi küldjétek el.
Köszönöm a válaszokat,
Balázs
http://www.bringapia...uminiumSzep.htm
http://www.bringapia...luminium_28.htm
Valamiért mindkettő elég jónak néz ki, még leírás nélkül is.
http://www.bringapia...LU_trekking.htm
vannak azért jobb vételek is, de 45-50 alatt nem sok..
ezek jok...
ez http://www.bringapia...luminium_28.htm
meg rendben van , tetszik,,, kellene kerni egy kis infot rola...na mindjart megteszem
koszi
errol amugy mi a velemeny? http://apro.bikemag....o-l286329.html#
bazs80 módosította - 2015. május 19. - 21:46
http://www.bringapia...uminiumSzep.htm
http://www.bringapia...luminium_28.htm
Valamiért mindkettő elég jónak néz ki, még leírás nélkül is.
http://www.bringapia...LU_trekking.htm
vannak azért jobb vételek is, de 45-50 alatt nem sok..
Vejne módosította - 2015. május 19. - 06:20
http://bolha.testbik...php?clid=218254 ehhez mit szólnál?
ez agyvalto miatt esett ki...vagyis inkabb nem sezretnek agyvaltos bicot... ne kerdezd miert, szeirntem meg regi bveidegzodes...volt vagy 10 eve egy agyvaltos biciklim...es csak a gondom volt vele
nu akkor ugy tunik, hogy a fuji kicsi lesz...simplont eladtak, mierlott kerdeztem volna
ezek szerintetek milyenek?
http://apro.bikemag....ar-l288770.html
http://apro.bikemag....hu-l286213.html
http://apro.bikemag....ar-l287323.html
http://apro.bikemag....ng-l285397.html
http://bolha.testbik...php?clid=218254 ehhez mit szólnál?
nu akkor ugy tunik, hogy a fuji kicsi lesz...simplont eladtak, mierlott kerdeztem volna
ezek szerintetek milyenek?
http://apro.bikemag....ar-l288770.html
http://apro.bikemag....hu-l286213.html
http://apro.bikemag....ar-l287323.html
http://apro.bikemag....ng-l285397.html
http://bolha.testbik...php?clid=217780