Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Milyen bringát vegyek?

* * * * * 3 szavazat

  • Lépj be és szólj hozzá
11925 hozzászólás a témában

#1021
bazs80

bazs80

    fórumtag

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás

a 3. ktm ha nincs legyilkolva és 180 fölött vagy teljesen jó.

178-180cm. magas vagyok.

megtekeinteni sajnos cska ott lehet...szoval max csak tobb kepet kerhetek...vagy el kell utaznom oda...



#1022
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

meg azert probalkozom!

srac aki 70ert ajanlota es adtam neki 35-40es ajanlatot egybol lement 50re...de maradtam a 40nel...valszeg nem nekem adja el...

megyek tovabb...szrintetek ezek:

 

http://www.bringapia...fi_trekking.htm

http://www.bringapia...uminiumSzep.htm

http://www.bringapia...luminium_28.htm

 

ezeknek mennyi lenne a realis aruk? milyen sorrendet allitanatok?

az atlantanal nem tudom mekkora a vaz azt megkerdezem.

koszi

udv

b-

a 3. ktm ha nincs legyilkolva és 180 fölött vagy teljesen jó.


  • bazs80 kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1023
bazs80

bazs80

    fórumtag

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás

Bikertigger: köszönöm! hat akkor keresek tovabb mert nem hinnem hogy odaadna 35-40ert :) na az lesz a vege, hogy 60ert veszek valami ujonnan es hagyom a hasznaltpiacot.. :(

meg azert probalkozom!

srac aki 70ert ajanlota es adtam neki 35-40es ajanlatot egybol lement 50re...de maradtam a 40nel...valszeg nem nekem adja el...

megyek tovabb...szrintetek ezek:

 

http://www.bringapia...fi_trekking.htm

http://www.bringapia...uminiumSzep.htm

http://www.bringapia...luminium_28.htm

 

ezeknek mennyi lenne a realis aruk? milyen sorrendet allitanatok?

az atlantanal nem tudom mekkora a vaz azt megkerdezem.

koszi

udv

b-



#1024
hdavid0000

hdavid0000

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

Köszönöm a segítséget, végül a CTM márka mellett döntöttem, ár/érték arányban verte a kelly's-t és a meridát, remélem beválik! 



#1025
bazs80

bazs80

    fórumtag

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás

Bikertigger: köszönöm! hat akkor keresek tovabb mert nem hinnem hogy odaadna 35-40ert :) na az lesz a vege, hogy 60ert veszek valami ujonnan es hagyom a hasznaltpiacot.. :(



#1026
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

A vázméret jó, inkább a geometriával lehet a gond. Köszönöm a segítséget, megpróbálom valahogy megkedvelni akkor a trekkinget. :) egyébként max 200k-ig tudtok valamit ajánlani?

 

 

http://www.kellysbik...30#.VV8T5VKwfao

 

http://www.kellysbik...mp#.VV8UGFKwfao

 

http://ridebike.hu/t...cross-kerekpar/

 

http://ridebike.hu/t...cross-kerekpar/

 

http://ridebike.hu/t...cross-kerekpar/   (magasnak kell lenni hozzá)

 

http://bikefun.hu/pr...ete-zoeld-feher

 

http://ridebike.hu/t...cross-kerekpar/

 

 

sziasztok!

http://apro.bikemag....do-l286329.html

 

erre velemeny? megeri az arat? lehet ebbol faragni? valto az marokvaltos ami nekem annyira nem jon be, de megalkuszom...

valtor az sh tourney ha minden igaz.

 

udv

b.

a felét


Bikertigger módosította - 2015. május 22. - 13:41

  • bazs80 kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1027
bazs80

bazs80

    fórumtag

  • fórumtag
  • 52 hozzászólás

sziasztok!

http://apro.bikemag....do-l286329.html

 

erre velemeny? megeri az arat? lehet ebbol faragni? valto az marokvaltos ami nekem annyira nem jon be, de megalkuszom...

valtor az sh tourney ha minden igaz.

 

udv

b.



#1028
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

A vázméret jó, inkább a geometriával lehet a gond. Köszönöm a segítséget, megpróbálom valahogy megkedvelni akkor a trekkinget. :) egyébként max 200k-ig tudtok valamit ajánlani?

pl. amit dobtam lentebb, illetve érdemes itt szaglászni:

 

http://www.akosbike....y,product_price



#1029
hdavid0000

hdavid0000

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás
A vázméret jó, inkább a geometriával lehet a gond. Köszönöm a segítséget, megpróbálom valahogy megkedvelni akkor a trekkinget. :) egyébként max 200k-ig tudtok valamit ajánlani?

#1030
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Jé, végigfutva a felszereltségen:

 

http://www.bike-disc...38873/wg_id-656

 

lazán bevállalnám, ha ilyesmit keresnék.. 



#1031
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Üdv Mindenkinek!

Nagy segítségre lenne szükségem, mert a sok kerékpárboltos "eladó"-tól már rám jön a cifra..... :D Ahányan vannak annyifélét mondanak, úgy hogy inkább a fórum segítségét kérem.

Új kerékpárt szeretnék vásárolni, viszont nem tudom eldönteni milyen stílus lenne a legjobb. 29-er Mtb lett kiszemelve, de ahogy elmentem az első kerékpárboltba lebeszéltek róla. Alapból egy nagyon mindenes kerékpárt keresek, aszfalt túra (vidéki rossz utakon is) budapesti rohangálásra, munkába járásra, Balatont körbetekerésre, terepezésre, szóval tényleg mindenre kell, de csak egy bringára van pénzem. Sok sok évre jó társat keresek magamnak. A kerékpárboltokba vagy a 29er mtb-t mondják, hogy vigyem nyugodtan vagy a cross-trekkingre akarnak rábeszélni, mondván a 29er mtb-hez kicsi vagyok.(kb. 176cm vagyok és bő 90kg) Már majdnem megvettem egy CTM Rambler 2.0-át, amikor kiderült hogy nem lehet rá csomagtartót tenni, ami nekem fontos lenne mert több napos túrára is megyek és oda kell pakolni...

Tapasztalatom egyikkel sincs, ős 26-os montis vagyok/voltam eddig.  :D

Szóval kérnék némi okítást a témában, hogy tényleg kicsi vagyok a 29er-hez, vagy vehetek nyugodtan olyat amin van csomagtartó szem ha egyszer a cross-trekking a virsli gumival nem annyira jön be?

A mostani 26-al az a baj, hogy hasalok rajta nagyon, és 30km után sajog a nyakam, könyököm, csuklóm stb... 

az hogy a mostasni nem jó lehet rossz vázméret

 

29es montit vehetnél gond nélkül, de azt csak akkor ha tényleg sokat mész terepre (a patakpart, földút, erdészeti dózer az nem terep) viszont akkor , készülj kb negyed millával, nagyjából ott kezdődik a montinak nevezhető tárgy, azalatt kb ipari hulladék, amit utálni foigsz nagyon hamar. és nem lesz rajta csomagtartó szem, mert azért monti. és igen amit leírtál, én is lebeszéltelek volna a montiról, és krosszt ajánlottam volna. és nem azért mert az nekem jó, nekem tökmindegy egyébként.


  • zeezoltano kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1032
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8.047 hozzászólás

a 176cm nem zárja ki a 29er-t.

kérdés, hogy mennyi és milyen komolyságú terepezés lesz?

ha most hasalósnak érzed a montit, akkor (feltéve, hogy egyébként jó a mostani bringád mérete és a terepezés nem jelent többet földutaknál és light erdei utaknál) jobb lehet a trekking.


"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1033
hdavid0000

hdavid0000

    újonc

  • fórumtag
  • 4 hozzászólás

Üdv Mindenkinek!

Nagy segítségre lenne szükségem, mert a sok kerékpárboltos "eladó"-tól már rám jön a cifra..... :D Ahányan vannak annyifélét mondanak, úgy hogy inkább a fórum segítségét kérem.

Új kerékpárt szeretnék vásárolni, viszont nem tudom eldönteni milyen stílus lenne a legjobb. 29-er Mtb lett kiszemelve, de ahogy elmentem az első kerékpárboltba lebeszéltek róla. Alapból egy nagyon mindenes kerékpárt keresek, aszfalt túra (vidéki rossz utakon is) budapesti rohangálásra, munkába járásra, Balatont körbetekerésre, terepezésre, szóval tényleg mindenre kell, de csak egy bringára van pénzem. Sok sok évre jó társat keresek magamnak. A kerékpárboltokba vagy a 29er mtb-t mondják, hogy vigyem nyugodtan vagy a cross-trekkingre akarnak rábeszélni, mondván a 29er mtb-hez kicsi vagyok.(kb. 176cm vagyok és bő 90kg) Már majdnem megvettem egy CTM Rambler 2.0-át, amikor kiderült hogy nem lehet rá csomagtartót tenni, ami nekem fontos lenne mert több napos túrára is megyek és oda kell pakolni...

Tapasztalatom egyikkel sincs, ős 26-os montis vagyok/voltam eddig.  :D

Szóval kérnék némi okítást a témában, hogy tényleg kicsi vagyok a 29er-hez, vagy vehetek nyugodtan olyat amin van csomagtartó szem ha egyszer a cross-trekking a virsli gumival nem annyira jön be?

A mostani 26-al az a baj, hogy hasalok rajta nagyon, és 30km után sajog a nyakam, könyököm, csuklóm stb... 

 



#1034
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

megvan a tesztje a tour magazinban a 2009-es SuSi váznak, és "csak" negyedik lett (második, mert az első háromban 2 német váz is van)

 

Súlyban "nem nagy szám", ellenben merevségre és komfortra kiemelték. Főleg a fejcső merevséget, de "következetes" módon legalább a villa kényelmét-tompítását lepontozták, és odaírták, hogy "túl merev" :D

 

a 24-es Diamantét azért írtam még ide, mert akitől vettem a gumikat, mondta, hogy ő pl. a saját vázán kifejzetten komfortosabbnak érezte a Diamantét, mint a korábbi 23mm-es gumijait..

ja a virslis újságot nem veszem, csak a montisokat :)

 

ott meg ez a sorrend általában.


  • Vejne kedveli ezt
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1035
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

hát azt rég tudtuk hogy a kancsó, azon kevesek egyike akik meg tudják hágni a fizikát.. :)

fritzek szoktak mérni a merevség meg a súly mellett a vázak mennyit moccannak meg függöben, és amellett hogy általában  a kancsó a legkönnyebb és  a legmerevebb, ez az értéke ais a legmagasabb (7-9 mm)  .

 

ja amúgy ezt szoktam pofázni  itt -montisvonalon főleg- , hogy inkább jó váz jó villa deore szettel mint xt szett egy szarkupacon.

 

de itt van most "kezemben " 2 virslis, eltérő márka, az egyik full tiagra a másik 105, és a tiagrás sokkal finomabban műxik. leginkább az elbaszott bovdenvezetés miatt.

megvan a tesztje a tour magazinban a 2009-es SuSi váznak, és "csak" negyedik lett (második, mert az első háromban 2 német váz is van)

 

Súlyban "nem nagy szám", ellenben merevségre és komfortra kiemelték. Főleg a fejcső merevséget, de "következetes" módon legalább a villa kényelmét-tompítását lepontozták, és odaírták, hogy "túl merev" :D

 

a 24-es Diamantét azért írtam még ide, mert akitől vettem a gumikat, mondta, hogy ő pl. a saját vázán kifejzetten komfortosabbnak érezte a Diamantét, mint a korábbi 23mm-es gumijait..



#1036
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Wilier La Triestina aluváz-ugyan karbonvilla-karbon nyeregszár, 270szövetsűrűségű gumi, de.. minden kis úthibát átad a csuklódnak-pattog az eleje (nem egyszer "repült föl" egy-egy rázósabb útszakaszon) folyamatosan közvetíti a magas frekvenciájú vibrációt az aszfalt felől.

 

Kartonvázas Kancsódell SuperSix (régebbi, 2009-es HiMod) : mintha lebegne, úthibát nem érezni, nem pattog, stabil, iszonyat jól fekszi az utat-főleg kanyarban, mellette merevebb-jobban gyorsítható. Még 31.6-os alu nyeregszárral ÉS OS nagyon vastag csőátmérőjű kormánnyal (syntace racelite) is messzemenően komfortosabb, sőt, az acélvázas bringámat is veri komfortra (a többi kvalitásról ne is szóljunk: kanyarban hihetetlenül tetten érhető a colos-menetes vs. kúpos integrált-OS rendszer különbsége..)

 

bár némi csalás: 24-es gumik vannak fent 220-as szövetsűrűséggel 8 barra fújva.

Szóval, ha országúti, akkor:

 

-VÁZ. VÁZ.

-Kerékszett-gumi-kiegészítők

 

...

...

...

...

szett.

 

A hierarchia. Egy váz alapvetően határozza meg az élményt, a kerékszett-gumi az "első kapcsolat az anyafölddel", a kontaktpontok (nyereg-kormány-nyeregszár-bandázs) a megfelelő pozícióban-kényelemben hihetetlen fontosak.

 

A szett meg teszi a dolgát még Verocse-Mirázs-Tiagra szinten is. Max. nehéz, kevésbé tartós.

 

szerk: amúgy hülye mindenki, én meg kiváltképp a főbalfék úr vagyok.. ajánlgatjuk itt városba a trekking-városi gépeket, szélesebb gumit, sárvédőt, gatyaszárvédőt, mikor köztudott, hogy városban egyetlen ideális bringa létezik:

-40 mm magas színes fékfelület nélküli neonrikító 700 grammos felni radiálba fűzve fehér küllőkkel színes kék agyra

-neonződ hitenacél váz hátrafelé nyíló csúszópapuccsal, max. 23mm-es gumihoz való férőhellyel, 23mm-es színes deestone külső 9 barra fújva

-30 cm-re levágott kormány, hogy "ne akadj fenn a villamosk közt"

-fék niccs! szabadonfutó szintén niccs. Áttét 52-16-szigorúan 40 fölötti vágtához.

-csomagtartó-sárvédő-láncvédő: ammegminek? trackstand, kártyák a küllők közé!

hát azt rég tudtuk hogy a kancsó, azon kevesek egyike akik meg tudják hágni a fizikát..:)

fritzek szoktak mérni a merevség meg a súly mellett a vázak mennyit moccannak meg függöben, és amellett hogy általában  a kancsó a legkönnyebb és  a legmerevebb, ez az értéke ais a legmagasabb (7-9 mm)  .

 

ja amúgy ezt szoktam pofázni  itt -montisvonalon főleg- , hogy inkább jó váz jó villa deore szettel mint xt szett egy szarkupacon.

 

de itt van most "kezemben " 2 virslis, eltérő márka, az egyik full tiagra a másik 105, és a tiagrás sokkal finomabban műxik. leginkább az elbaszott bovdenvezetés miatt.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#1037
dubitoergosum

dubitoergosum

    vendég

  • fórumtag
  • 74 hozzászólás

meglett volna a hajlandóság az is-is iránt, ezért vettem meg a bringát. egyszerűen nem jött be. látom a pozitív oldalát is a dolognak, de nem ellensúlyozza a hátulütőit. s ha nem jön be, minek töltsem a drága időt olyasmivel, ami nem tetszik? ;)

s ha már is-is, szerintem egy aszfaltosított monti jobb, élvezetesebb aszfalton. nekem. :)

 

 

na erre én is kíváncsi leszek. gimis koromban street-dirt(-dh) volt a mindenség, mostanra meg slick gumis fullmerev agyváltós 29er montim van. persze annyit nem bírtam levetkőzni a múltból, hogy ne legyenek strapabírók az alkatrészek :)

vettem én is egy országúti vázszettet, ha lesz még pénzem, összerakok belőle vszeg egy egysebist. érdekel, hogy mennyire fog bejönni hosszabb távon



#1038
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4.309 hozzászólás

Wilier La Triestina aluváz-ugyan karbonvilla-karbon nyeregszár, 270szövetsűrűségű gumi, de.. minden kis úthibát átad a csuklódnak-pattog az eleje (nem egyszer "repült föl" egy-egy rázósabb útszakaszon) folyamatosan közvetíti a magas frekvenciájú vibrációt az aszfalt felől.

 

Kartonvázas Kancsódell SuperSix (régebbi, 2009-es HiMod) : mintha lebegne, úthibát nem érezni, nem pattog, stabil, iszonyat jól fekszi az utat-főleg kanyarban, mellette merevebb-jobban gyorsítható. Még 31.6-os alu nyeregszárral ÉS OS nagyon vastag csőátmérőjű kormánnyal (syntace racelite) is messzemenően komfortosabb, sőt, az acélvázas bringámat is veri komfortra (a többi kvalitásról ne is szóljunk: kanyarban hihetetlenül tetten érhető a colos-menetes vs. kúpos integrált-OS rendszer különbsége..)

 

bár némi csalás: 24-es gumik vannak fent 220-as szövetsűrűséggel 8 barra fújva.

Szóval, ha országúti, akkor:

 

-VÁZ. VÁZ.

-Kerékszett-gumi-kiegészítők

 

...

...

...

...

szett.

 

A hierarchia. Egy váz alapvetően határozza meg az élményt, a kerékszett-gumi az "első kapcsolat az anyafölddel", a kontaktpontok (nyereg-kormány-nyeregszár-bandázs) a megfelelő pozícióban-kényelemben hihetetlen fontosak.

 

A szett meg teszi a dolgát még Verocse-Mirázs-Tiagra szinten is. Max. nehéz, kevésbé tartós.

 

szerk: amúgy hülye mindenki, én meg kiváltképp a főbalfék úr vagyok.. ajánlgatjuk itt városba a trekking-városi gépeket, szélesebb gumit, sárvédőt, gatyaszárvédőt, mikor köztudott, hogy városban egyetlen ideális bringa létezik:

-40 mm magas színes fékfelület nélküli neonrikító 700 grammos felni radiálba fűzve fehér küllőkkel színes kék agyra

-neonződ hitenacél váz hátrafelé nyíló csúszópapuccsal, max. 23mm-es gumihoz való férőhellyel, 23mm-es színes deestone külső 9 barra fújva

-30 cm-re levágott kormány, hogy "ne akadj fenn a villamosk közt"

-fék niccs! szabadonfutó szintén niccs. Áttét 52-16-szigorúan 40 fölötti vágtához.

-csomagtartó-sárvédő-láncvédő: ammegminek? trackstand, kártyák a küllők közé!


Vejne módosította - 2015. május 21. - 10:20

  • mgy és dubitoergosum kedveli ezt

#1039
mgy

mgy

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1.091 hozzászólás

Hú de messze kanyarodtunk (peres gumikon meg magnézium felniken :D)

Én is "vágyok" egy rendes országútira, az acél, simagumis monti helyett. Ha sok zsém lenne biztos vennék is, de szerencsére nincs. Így marad a vágy titokzatos elérhetetlen tárgya.

Amúgy meg az 1.6-os gumi is ráz 5 bárra fújva, mint a fene. :)



#1040
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás

Tegnap láttam egy megemelt Range Rovert kb 20" felnikkel nagyon peres gumikkal na annak mi értelme van ? Instabil még a padkára sem lehet felállni vele, és még igazából gyorsan sem. Ja és szarul nézett ki , nem is kicsit.


zeezoltano módosította - 2015. május 21. - 08:36

Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!