Ha a Caprine-nél maradunk:
T. Cross egész jó, max. a menetes hátsó agyat cserélném ki, de kiindulásnak jó. Asszonykádnak megfelelne a 18-as (kb. 180cm-hez).
Magadnak meg mehet az Epik. Miért? Mert sima gumicserével (ami kb. 10 perc) alkalmas lesz aszfaltos menetekre, és terepes kiruccanásokra is (megjegyzem, mostanában az erdészek igyekeznek módosítani az erdõtörvényt, erõs korlátozásokat alkalmazva). Az Alivio-t erre szánja a gyártó, aszfalt, meg némi terep. Zárható a teleszkópja, tehát aszfalton nem fog bólogatni, ha nem akarod. Az 50-es a Deore alkatrészekkel némileg jobb, de nem fényévekkel. Neked kell eldönteni, megéri-e azt a plusz pénzt, amit kérnek érte. Meg a hátul eggyel több lánckerék (jobb elosztás). Normálisan hajtva (ohne DH) egyik sem fog elhervadni, jó minõségû alkatrészekbõl épülnek fel.
A minõségi sor így néz ki: Altus, Acera, Alivio, Deore.
Monoblokk azt jelenti, hogy a középcsapágy egyben szerelheõ be/ki, nem kell, és nem is lehet állítani, karbantartani, cserébe jól tömített.
Ahead nyak- nem menetes, meg nagyobb átmérõjû is, ami kedvez a kormánycsapágynak.
Kazettás agynál jobb és több helyen van csapágyazva a tengely, emiatt a tengelyt kíméli, erõsebb.
A kép ne tévesszen meg, van az Epikbõl 22-es méret is, az már kosarasoknak sem kicsi.
T.Cross+Epik30 kijön kb. 150-bõl.
Természetesen más márkából is lehetne választani. Viszont ugyanígy aluváz, Shimano Alivio alkatrészek, sajátmárkás kiegészítõk (amik kb. egy gyárban készülnek, csak a cég logójával látják el) stb.
Teljes zavar...
edit: Rémhörivel nem is beszéltünk össze, ááá!
Ennyivel gyorsabb volt.