Idén kezdtem el foglalkozni komolyabban a kerékpározással. Régebb óta járunk túrázgatni, illetve van egy full Deore-val szerelt montim, de váltanék nagyobb tempóra, szeretnék venni egy országútit. Sok fórumot végigrágtam, van némi fogalmam róla, de pár kérdésem még lenne. Egy magamfajta kezdõ outisnak mennyire kellenek a high end cuccok? A keret nem túl nagy 100e körül lenne, így elsõsorban használt kerékpárok jönnek szóba. A Shimano Sora illetve Tiagra (ami ha jól tudom az alsóbb kategória) mennyire megbízható illetve megfelelõ nekem. A legfontosabb szempont egyértelmûen a hajtásteljesítmény lenne (és ami ebbe beletartozik: kerekek, középcsapágy, hajtómû), a váltó annyira nem izgat, ha nem milisecundumok alatt vált.
Illetve még pár laikus kérdés: a menetteljesítménynél mi a legfontosabb alkatrész? Talán a hajtómû, vagy a kerekek, vagy azok csapágyai. Tudom, hogy ez így egy alkatrészre nem mondható rá, de nyilvánvaló, hogy a kormánycsapágy ezt nem befolyásolja. És egy utolsó, de talán elhanyagolható szempont, hogy normálisan nézzen ki a gép.
Pár hirdetést végignéztem, ez megtetszett, várom a hozzászólásokat!
Sprint Monza Race 56 cm-es alumínium vázas új országúti kerékpár eladó - eladó - Országúti kerékpár | Expressz.hu
Wheeler 55 cm-es alumínium vázas újszerû országúti kerékpár eladó - eladó - Országúti kerékpár | Expressz.hu
CORRATEC váz, CARBON villa 58 cm-es alumínium vázas újszerû országúti kerékpár eladó - eladó - Országúti kerékpár | Expressz.hu
Ui.: 187cm, 85kg, régóta kerékpározom már, de nem országútival. A lépésmagasságomból kiszámoltam, hogy egy kb 56os kerékpár kéne.
Köszi!
A sora és a tiagra is teljesen megbízható cuccok, akár versenyezni lehetne velük, de én inkább a tiagrát ajánlom, mert a sora fékváltókarja nem használható normálisan minden fogásból.
A menetteljesítménynél a legfontosabb az ember, aki hajtja a bringát, aztán a második legfontosabb a légellenállás, ami szintén az ember aki hajtja a bringát (mennyire teker aerodinamikus pozícióban), ezek együtt kb 99%át teszik a menetteljesítménynek. A következõ a gördülési ellenállás, ez a gumi, aztán kigyorsításkor a könnyû kerék és utána a többi alkatrész súlya. A sebesség megtartásához síkon a nehéz kerék és a nehéz alkatrészek (kis összeütközés az elõzõ megállapítással). Kigyorsításnál a hajtómû-váz-kerekek-kormány merevsége számít.
Szerintem neked kicsi az 56os, fõleg ha lábhosszból számoltad, inkább 58as kéne neked.

Belépés
Felhasználó létrehozása

Ugrás az oldal tetejére





