Nagyjából elolvastam a kisbetűket, és az derül ki hogy nagyon oda kell figyelni. Pl.
- csak 10 évnél fiatalabb bringára lehet megkötni
- 5 évesnél idősebbnél avulás címszó alatt évente 7-10% értékcsökkenést vonnak le a biztosított összegből
- keresőtevékenységre használt bringánál ez 2 év
- ha több mint 4 órát áll a szabadban, akkor csak akkor fizetik a teljes összeget ha 2(!) U/lánc+lakat/Abus Bordo szintű zár van rajta amikor ellopják (tehát nem sodrony/kábel, bármilyen márkás), 1 jobbfélénél csak max 150e-t, drót/kábellakatnál csak 50e-t térítenek
- ha éjjel vagy több mint 10 óránál hosszabb ideig volt szabadban akkor egyáltalán nem fizetnek (ami vlszlg az udvarra/lépcsőházra is vonatkozik)
- nem térítenek előszereteti értéket, tehát az egyedi összeállítású, eloxált darab ugyanannyit ér mint a vas kilója amiből van, bármilyen pótolhatatlan
Ezen kívül jogilag megkérdőjelezhető egy pár helyen a szóhasználat, pl.
- mi az hogy keresőtevékenység, csak futár/taxira vonatkozik vagy ha munkába járok vele akkor is?
- csak az alapfelszerelést térítik (váz, villa, felnik stb.), amellett adnak egy listát amit nem térítenek csak ha gyárílag rajta van (pl. kulacstartó), meg egy kikötést hogy ha ezeket (a pluszlistán szereplő de gyári dolgokat, tehát nem a technikai alapfelszerelést) magasabb értékűre cseréli a biztosított akkor azt is térítik. A dörzsöltebb ügyvéd ebből simán kihozza hogy az alapfelszerelés cseréjénél (pl. kerékszett) nem kötelesek téríteni. Részkárt meg csak a legdrágább kategóriában térítenek.
Viszont mivel a "városi" bringám is gyakorlatilag teljesen egyedi, szó szerint minden alkatrészt lecseréltem (villát, vázat, kerekeket, stucnit, kormányt, nyerget/csövet stb.), és most hogy gyorsan összeírtam hogy mennyibe kerülne mindent újonnan beszerezni már a 400e-nél tartok (a 250e inkább amiért kapásból el tudnám adni), elég gyér a végeredmény.
Persze nem vagyok tipikus felhasználó, de a legtöbb tescosbicis se nem vesz rendes lakatot, se nincs olyan bringája hogy évente kifizessen 12e Forintot biztosításra, mert 5 évente újat tudna venni belőle. Egyébként én is egy ideig Bordoval jártam de annyira dögnehéz (1,5 kg) és kényelmetlen használni hogy lecseréltem két jó sodrony/lánc+lakat kombóra, úgy gondoltam egy gyakorlott tolvaj se hord kétféle szerszámot és inkább megcélozza a mellette levő szigszalagos madzagost. Amellett hogy nem feltűnősködő, csak a hozzáértőnek mond valamit a felszereltsége, eddig működött is
Az viszont továbbra is szomorú hogy külföldön három évre olcsóbban és semmiféle pluszkikötés nélkül be tudtam biztosítani, csak a kulcsokat kérik meg rendőrségi jelentést. Ott viszont már több biciklimet is ellopták, szintén jó lakat ellenére (nagyobb a piac, profibbak a tolvajok, mondhatjuk úgy hogy ott sincs cigánybűnözés ).