Mizé. Télire, rosszabb időre, rosszabb utakra, hétvégi edzőkörökre nézegettem bicajokat.
Idén kiderült, hogy az országúti otthon tud büntetni, trekkinggel meg (Aldis trekking..) nem vagyok szignifikánsan lassabb (oké, tohonyán gyorsul, alig fordul, rosszul mászik, de a "steady pace" tartásban jók ám azok is.
Háromféle megoldás:
1- acélvázas, túrásabb geometriájú országúti (akár 28-32-es gumikhoz férőhely) vagy CX-jellegű masina.
2- MTB aszfaltbetyárkodásra, merev villával és aszfaltosabb gumival
3- trekking, de sportosan.
Melyik verzió a legkedvezőbb? A kinézett vasak "csak vékonyan" jelleggel:
http://www.maxi-bike...onyat-k-nny-mtb
http://www.maxi-bike...himano-xt-szett
http://olx.hu/hirdet...html#55a055459c
http://bolha.testbik...php?clid=198407
http://apro.bikemag....ek-l251535.html
Igen, van közte 55ezres és 20ezres gép is, az 55 az a nagyon lélektani határ, inkább 50 körül akarnám a feladatot megoldani, az alatt. Sajna sok trekkingnél-mtb-nél a gumikat cserélni kéne, hogy aszfaltbetyárkodásra igazán ideálisak legyenek, az országútikra meg max. sárvédőt kéne berhelnem. A trekkingek mellett szól a csomagtartó, ami jó, ha van.
Az alacsony kormánypozíciót tudom biztosítani a stucni meredekre cserélésével ill. "leütésével".
Az utolsó masina szép váz, szimpatikus is, de a 200GS szettre rákeresve... Nekem nagyon plasztiiknak hat, kb. Altus szint, sőt, nem is Rapidfire plus,hanem az ős-rapidfire váltókar, ami hüvelykujjal végezteti a váltást mindkét irányba egymás alatti gombokkal.
A gripshift megoldás az egyszerűsége és megbízhatósága miatt szimpatikus, bár az igazi a thumbie lenne. Országútin a fékváltókar abszolút nem esszencia, egy hetes shimano rendszert később úgyis lehet fékváltókarosra alakítani egy mezei 9 v 10s campagnolo karral (annyira közeli a bowdenhúzás a 9s és 10s campagnolo, valamint a 7-8s shimano váltókarok közt, hogy ált. campa fékváltókar sh hátsó váltóval gond nélkül kezeli a 7-8s sorokat..)
NB. 90-es évek közepe az "aranyéra", HG-hetes v nyolcas rendszer, jó élettartamú néccöges középcsapágyak, elpusztíthatatlan fejcsapágyak (höhö, A Coralban is Deore LX van, mint az álom)
Legértelmesebbnek egyébként valamelyik MTB tűnne. Sportos beállítás, jó cuccok, alacsony tömeg, de aszfaltos edzésre is alkalmas. Vagy most nagyon hülye vagyok már megint?
Egyébként a böszörményi hirdetés szerintem kamu, a srác semmire sem reagál már 2 hete
Edited by Vejne, 2014. September 15. - 18:14.