Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Milyen bringát vegyek?

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
11925 replies to this topic

#1301
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 posts

A 29-is ilyen,de valóban a hirdetésben 26 van.Gyengébb?Miről beszélsz?Ismered legalább nagyjából az alkatrészeket,vagy megakadtál ott,hogy mi van írva a hátsóváltóra?

 

Na ha ilyen kioktatósra váltottál akkor fejtsd ki légyszíves. Megragadtam ott hogy mi van írva a hátsó váltóra :)



#1302
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

 Gyengébb a felszereltsége mint a Giant-nak.

A 29-is ilyen,de valóban a hirdetésben 26 van.Gyengébb?Miről beszélsz?Ismered legalább nagyjából az alkatrészeket,vagy megakadtál ott,hogy mi van írva a hátsóváltóra?



#1303
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 posts
Csak 29er jöhet szóba, de köszi :)
A Rock Shox telón kívűl mi szól még a Cube Analog mellett? Gyengébb a felszereltsége mint a Giant-nak.

#1304
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

NE.Nemsoká lesz akcióban Cube Analog Rock Shox villával,Easton cuccokkal ilyesmi árban.Figyeld a boltokat.

http://apro.bikemag....o-l252344.html#

Bár ide illik 183 magasnak lenned alapból


  • laspring likes this

#1305
arpi07

arpi07

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,413 posts

Sziasztok!

 

Szemezek egy használt 2013-as Giant Talon 29er 2-vel.

Speckók itt!

Alkalomszerűen használnám csak, de akkor rendeltetésszerűen erődben, hegyen.

Tudom hogy a gyenge pontja a teleszkópja, de mit gondoltok megérné fejleszteni? A felszereltsége nem rossz, de a váz nem tudom milyen színvonalat képvisel.

150eFt-ra tartják. Belevágjak? Mi a véleményetek?

NE.Nemsoká lesz akcióban Cube Analog Rock Shox villával,Easton cuccokkal ilyesmi árban.Figyeld a boltokat.



#1306
laspring

laspring

    vendég

  • fórumtag
  • 90 posts

Sziasztok!

 

Szemezek egy használt 2013-as Giant Talon 29er 2-vel.

Speckók itt!

Alkalomszerűen használnám csak, de akkor rendeltetésszerűen erődben, hegyen.

Tudom hogy a gyenge pontja a teleszkópja, de mit gondoltok megérné fejleszteni? A felszereltsége nem rossz, de a váz nem tudom milyen színvonalat képvisel.

150eFt-ra tartják. Belevágjak? Mi a véleményetek?



#1307
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

A zangol tudja. "Tourer". Nemhiába dicsértem G_T úr Mercierjét RM-on. Mert megvan a szépsége annak, ha egy vázban csak 23-as gumi fér el, 74.5 fokos a fejcsőszöge, 985 mm a tengelytávja, és lefordulózod vele a törpekolibrit, de a magyar aszfalt ballonosabb gumit, kevésbé érzékeny irányítást, urambocsá', nagyobb rugalmasságot is követel sokszor. 

 

És itt jön képbe a sportos beállítású trekking jellegű bringa. Egyedül a kormánnyal vannak problémáim a trekkingeken, a csuklóm-vállam a 42cm CC semleges fogáshoz van szokva. Amúgy is az a természetes, nem forszírozott helyzete az ízületeknek, nem a széles fogás pronált csuklóval. :D (szarv..)

 

A Giant egész kellemesnek tűnik, ha lesz róla több képem, elgondolkodtató ajánlat lehet. Sokszor vannak itt a városban prémium eladó trekkingek, de ált. 55-56 cm-es felsőcsövekkel, ami nekem kicsi lenne. :) A télies országúti gépek meg 2-szer annyiba kerülnek.


Edited by Vejne, 2014. September 16. - 19:33.


#1308
donciccio

donciccio

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,344 posts

Mizé. Télire, rosszabb időre, rosszabb utakra, hétvégi edzőkörökre nézegettem bicajokat.

 

Idén kiderült, hogy az országúti otthon tud büntetni, trekkinggel meg (Aldis trekking..) nem vagyok szignifikánsan lassabb (oké, tohonyán gyorsul, alig fordul, rosszul mászik, de a "steady pace" tartásban jók ám azok is.

 

Háromféle megoldás:

 

1- acélvázas, túrásabb geometriájú országúti (akár 28-32-es gumikhoz férőhely) vagy CX-jellegű masina.

2- MTB aszfaltbetyárkodásra, merev villával és aszfaltosabb gumival

3- trekking, de sportosan.

 

Melyik verzió a legkedvezőbb? A kinézett vasak "csak vékonyan" jelleggel:

 

http://www.maxi-bike...onyat-k-nny-mtb

 

http://www.maxi-bike...himano-xt-szett

 

http://olx.hu/hirdet...html#55a055459c

 

http://bolha.testbik...php?clid=198407

 

http://apro.bikemag....ek-l251535.html

 

Igen, van közte 55ezres és 20ezres gép is, az 55 az a nagyon lélektani határ, inkább 50 körül akarnám a feladatot megoldani, az alatt. Sajna sok trekkingnél-mtb-nél a gumikat cserélni kéne, hogy aszfaltbetyárkodásra igazán ideálisak legyenek, az országútikra meg max. sárvédőt kéne berhelnem. A trekkingek mellett szól a csomagtartó, ami jó, ha van.

 

Az alacsony kormánypozíciót tudom biztosítani a stucni meredekre cserélésével ill. "leütésével".

 

Az utolsó masina szép váz, szimpatikus is, de a 200GS szettre rákeresve... Nekem nagyon plasztiiknak hat, kb. Altus szint, sőt, nem is Rapidfire plus,hanem az ős-rapidfire váltókar, ami hüvelykujjal végezteti a váltást mindkét irányba egymás alatti gombokkal.

 

A gripshift megoldás az egyszerűsége és megbízhatósága miatt szimpatikus, bár az igazi a thumbie lenne. Országútin a fékváltókar abszolút nem esszencia, egy hetes shimano rendszert később úgyis lehet fékváltókarosra alakítani egy mezei 9 v 10s campagnolo karral (annyira közeli a bowdenhúzás a 9s és 10s campagnolo, valamint a 7-8s shimano váltókarok közt, hogy ált. campa fékváltókar sh hátsó váltóval gond nélkül kezeli a 7-8s sorokat..)

 

NB. 90-es évek közepe az "aranyéra", HG-hetes v nyolcas rendszer, jó élettartamú néccöges középcsapágyak, elpusztíthatatlan fejcsapágyak (höhö, A Coralban is Deore LX van, mint az álom)

 

Legértelmesebbnek egyébként valamelyik MTB tűnne. Sportos beállítás, jó cuccok, alacsony tömeg, de aszfaltos edzésre is alkalmas. Vagy most nagyon hülye vagyok már megint? :D :D

 

Egyébként a böszörményi hirdetés szerintem kamu, a srác semmire sem reagál már 2 hete :D

sztem neked egy cyclo cross bringa szerűség kellene. a trekingeket át lehet alakítani ilyesmi bringává. országúti kormány,fékváltókar,hajtókar,első váltó. az uccsó kettő nem kell,ha elég a 42/11. 622-es keréknél végül is kiadja az 52/14-et.


Edited by donciccio, 2014. September 16. - 13:36.

Columbus Genius: http://framebuilding.com/Genius.htm

D.S.B.=Differential Shape Butted: http://framebuilding.com/Butt.htm

Bianchi Genius: https://dl-web.dropb...jeyW8DLm0pEa_1A


#1309
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,016 posts
  • LocationKelenföld

Eddig amiket használtam kantik, brutálisak voltak. :) STX-RC fékváltókarral, mert Nexus melletti alu fékkarral sima ALtus kantik, blokkoltak meg kiemelték a kereket. A kanti azért is szimpatikusabb, mert ahogy magam ismerem, még akár az országúti kormányra való áttérés is bejátszhat. :D

 

 Persze, versenyeztek is RC-vel annak idején a népek. A fő gond, ha használni fogod, a betét kopni fog. Ha bemész a kedvenc boltodba v fékhez kapsz raktárról -havi egy garnitúra tuti kell, ha latyak van-, egy zacskó oem fékbetétet pár ezerért, míg nyakast rendelésre sem találsz. Már az áruházi szutykokhoz sem kell minimum 5 éve, így a nagykerben sincs.

 

Úgy értem,  ne V fékes bicajt keress, hanem olyat, melyet át lehet alakítani úgy, hogy marad a váltókarod. Azt még mindig visszaalakíthatod, ha "bohóckodni" vágysz.



#1310
Kisherceg

Kisherceg

    fullamatőr kocabringás

  • fórumtag
  • 8,050 posts

Eddig amiket használtam kantik, brutálisak voltak. :) ....

 

az országútis szerencsepatkók után nem csoda, hogy meglepődtél. :D


  • Rabbit and Vejne like this

"Nyugi. Minden a legnagyobb rendben csúszik ki a kezeim közül..."

"Itt vannak sárkányok, b@zdmeg???!!!"


#1311
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

2. opcióhoz hasznos információk, ha szabad:

A 1"-os menetes montis villa a szűk keresztmetszet, nehéz beszerezni és nem is olcsó. Legyen az alanyban jó állapotú, ne valami rugós szemét.

A legolcsóbb öntvény alu V fék is nagyságrenddel jobb a latyakban a cantilevernél, csak legyen külső rugója. Fillérekért kapsz hozzá rendesen fogó fékbetétet is, ellentétben a cantival (nyakas), Így jobban jársz, ha külön van a váltókar: gripkó, vagy a 200GS is ilyen, ha régi rapidfire (csak alácsúszik a bumszli fékkar műanyaga alá, de van saját rögzítése). 

Eddig amiket használtam kantik, brutálisak voltak. :) STX-RC fékváltókarral, mert Nexus melletti alu fékkarral sima ALtus kantik, blokkoltak meg kiemelték a kereket. A kanti azért is szimpatikusabb, mert ahogy magam ismerem, még akár az országúti kormányra való áttérés is bejátszhat. :D

 

Egyébként sokat mentem most nyáron trekkinggel. Jónak tartom, egyedül a teleszkópot nem szeretem. (az mondjuk egy ultravoch suntour, ugebár 80ezer ft-os trekkingünk van az Aldiból :D >de legalább kazettás agy-sti rapidfire-agydinamó-deore váltó-altus többi a kombó...< 

 

Ha úthiba: ballonos gumi, váll-csukló-könyök. :) Utóbbi trió a legjobb lengéscsillapító ASZFALTON. 

 

A Giant váza jó. Ha a kerékszett-váltás jó, akkor a fék csak "részletkérdés", mert viszonylag olcsó egy V-fék vagy jobb használt kanti beszerzése. :) Stucniból meg lehet lesz 3ttt record 84 felesleges elfekvő darabom, igaz, az 26-os befogójú, de egy kis hézagolásba még nem halt bele senki.



#1312
Rabbit

Rabbit

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,016 posts
  • LocationKelenföld

Mizé. Télire, rosszabb időre, rosszabb utakra, hétvégi edzőkörökre nézegettem bicajokat.

 

Idén kiderült, hogy az országúti otthon tud büntetni, trekkinggel meg (Aldis trekking..) nem vagyok szignifikánsan lassabb (oké, tohonyán gyorsul, alig fordul, rosszul mászik, de a "steady pace" tartásban jók ám azok is.

 

Háromféle megoldás:

 

1- acélvázas, túrásabb geometriájú országúti (akár 28-32-es gumikhoz férőhely) vagy CX-jellegű masina.

2- MTB aszfaltbetyárkodásra, merev villával és aszfaltosabb gumival

3- trekking, de sportosan.

...

 

2. opcióhoz hasznos információk, ha szabad:

A 1"-os menetes montis villa a szűk keresztmetszet, nehéz beszerezni és nem is olcsó. Legyen az alanyban jó állapotú, ne valami rugós szemét.

A legolcsóbb öntvény alu V fék is nagyságrenddel jobb a latyakban a cantilevernél, csak legyen külső rugója. Fillérekért kapsz hozzá rendesen fogó fékbetétet is, ellentétben a cantival (nyakas), Így jobban jársz, ha külön van a váltókar: gripkó, vagy a 200GS is ilyen, ha régi rapidfire (csak alácsúszik a bumszli fékkar műanyaga alá, de van saját rögzítése). 



#1313
Exile

Exile

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 889 posts

A 200GS? Örök élet, meg egy nap.

Több, mint 20 éve van a családban egy Exage/200GS mixszel szerelt bicó. (Kettler City Shot.) Működik, bár a sort - láncot már többször cserélni kellett rajta. Igen, a fékkar műanyag. Ha fém fékkarral estem volna akkorát, mint azzal párszor, már cserélhettem volna a fékkart... De Japánban egyszer egy rizsföld árkából bányásztunk ki kollégával egy kidobott bicót. Szarrá volt rozsdásodva, de a váltás hibátlanul működött rajta, olyan ős-rapidfire karokkal. 200GS volt az is. Ha netalán olyat veszel, szívesen elcserélem rá a Kettlerről a 7-es thumbie-t...

 

De szerintem egy monti nem fog neked bejönni edzőkörökre, ha országútihoz szoktál. Kopasz gumis monti arra való, hogy városi közlekedés során lehessen a járdaszegélyekre fel-le ugrálni. Ha te megmaradsz az úton, akkor szvsz maradj meg a nagyobb, de keskenyebb keréknél. 


Nyekereg a láncom, mint egy részeg kórus, nem segíthet rajta, csak a tribológus!

#1314
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Mizé. Télire, rosszabb időre, rosszabb utakra, hétvégi edzőkörökre nézegettem bicajokat.

 

Idén kiderült, hogy az országúti otthon tud büntetni, trekkinggel meg (Aldis trekking..) nem vagyok szignifikánsan lassabb (oké, tohonyán gyorsul, alig fordul, rosszul mászik, de a "steady pace" tartásban jók ám azok is.

 

Háromféle megoldás:

 

1- acélvázas, túrásabb geometriájú országúti (akár 28-32-es gumikhoz férőhely) vagy CX-jellegű masina.

2- MTB aszfaltbetyárkodásra, merev villával és aszfaltosabb gumival

3- trekking, de sportosan.

 

Melyik verzió a legkedvezőbb? A kinézett vasak "csak vékonyan" jelleggel:

 

http://www.maxi-bike...onyat-k-nny-mtb

 

http://www.maxi-bike...himano-xt-szett

 

http://olx.hu/hirdet...html#55a055459c

 

http://bolha.testbik...php?clid=198407

 

http://apro.bikemag....ek-l251535.html

 

Igen, van közte 55ezres és 20ezres gép is, az 55 az a nagyon lélektani határ, inkább 50 körül akarnám a feladatot megoldani, az alatt. Sajna sok trekkingnél-mtb-nél a gumikat cserélni kéne, hogy aszfaltbetyárkodásra igazán ideálisak legyenek, az országútikra meg max. sárvédőt kéne berhelnem. A trekkingek mellett szól a csomagtartó, ami jó, ha van.

 

Az alacsony kormánypozíciót tudom biztosítani a stucni meredekre cserélésével ill. "leütésével".

 

Az utolsó masina szép váz, szimpatikus is, de a 200GS szettre rákeresve... Nekem nagyon plasztiiknak hat, kb. Altus szint, sőt, nem is Rapidfire plus,hanem az ős-rapidfire váltókar, ami hüvelykujjal végezteti a váltást mindkét irányba egymás alatti gombokkal.

 

A gripshift megoldás az egyszerűsége és megbízhatósága miatt szimpatikus, bár az igazi a thumbie lenne. Országútin a fékváltókar abszolút nem esszencia, egy hetes shimano rendszert később úgyis lehet fékváltókarosra alakítani egy mezei 9 v 10s campagnolo karral (annyira közeli a bowdenhúzás a 9s és 10s campagnolo, valamint a 7-8s shimano váltókarok közt, hogy ált. campa fékváltókar sh hátsó váltóval gond nélkül kezeli a 7-8s sorokat..)

 

NB. 90-es évek közepe az "aranyéra", HG-hetes v nyolcas rendszer, jó élettartamú néccöges középcsapágyak, elpusztíthatatlan fejcsapágyak (höhö, A Coralban is Deore LX van, mint az álom)

 

Legértelmesebbnek egyébként valamelyik MTB tűnne. Sportos beállítás, jó cuccok, alacsony tömeg, de aszfaltos edzésre is alkalmas. Vagy most nagyon hülye vagyok már megint? :D :D

 

Egyébként a böszörményi hirdetés szerintem kamu, a srác semmire sem reagál már 2 hete :D


Edited by Vejne, 2014. September 15. - 18:14.


#1315
kornel.regent

kornel.regent

    vendég

  • fórumtag
  • 42 posts

 

Konkrétan ezeket nézegettem:
 

Cube LTD CLS
Kellys Cliff 50
KROSS EVADO 1.0 vagy 2.0

Plusz itt egy 29er, ami nagyon tetszik:
bringaland.hu/online-store/kerekparok/3153/27/mtb-29-kerekpar/specialized_hardrock_kerekpar__hardrock_29_4737-detail.html
 

Ezt a Specialized-ot ennyiért nem venném meg. Körülbelül a legalja szint amivel még enyhe terepre lehet merészkedni, de lehet hogy hamarosan ott is meghal. Enyhe terep a döngölt földút. De a marketinges érti a dolgát, ilyeneket ír hogy:" - A Shimano 7-sebességes 12-32-es lánckeréksor széles áttételtartományt nyújt az alacsony súly mellett." ami végülis igaz, de az Altus-Tourney váltók hát...
Meg humora is van: "A mindent kisimító lockoutos SR Suntour teleszkóppal, az erős fékekkel" ehez képest van a bringán: - VILLA:SR Suntour M3020, coil/MCU spring csak V fék konzollal és HÁTSÓ FÉK:Die-cast, alloy V-brake.
120.000 Ft-ért ez túl drága.
Szerintem nézz körül a használtpiacon, most szezon végén ki lehet fogni jó vételeket, de szerintem ha bemész egy üzletbe akkor is alkudhatsz 10-20%-ot szinte bármelyik bringából. Kell a hely a síléceknek.


 



#1316
Dr V

Dr V

    újonc

  • fórumtag
  • 8 posts

Sziasztok!

 

Szeretnék venni egy freeride/dh bringát.

Két esélyes van. Egy Specialized SX Trail 2, Rock Shox Totem villával és egy Kona Stinky Marzocchi 888 RC3 villával, Dope rendszerrel. Mind2 vázba Fox DHX 5.0 tag van. Felszereltségben kb egyformán jó a két váz, a Speci egy valamivel jobb. 100assal lenne több a Specialized. Kérdés, h ér e annyival többet? A döntésem hosszú távra szól, nem fogom kinőni a vázat.



#1317
ivancso.isti

ivancso.isti

    vendég

  • fórumtag
  • 268 posts

Sziasztok!

 

Egy pár éve elkezdtem bringázni, ezt tudják rólam a közeli és távoli ismerőseim, és emiatt párhavonta mindig megtalál valaki, hogy tanácsot kérjen tőlem bringavásárláshoz. Namost attól, hogy szoktam edzeni meg voltam pár versenyen, egyáltalán nem értek a piachoz, mi mennyit ér, szettek, vázak, stb., nagyjából lövésem sincs semmiről, nem bújom az aprókat... Úgyhogy inkább továbbpasszolom ide ezt a mostani megkeresést is. Köszi előre is, ha tudtok mondani valamit, a semminél biztos több lesz :)

Egy anyuka venné a legkisebb gyerekének, ennyi infót tudok róla:

"Marcsinak kinéztük ezt a bringát, egy használt bicikli boltban. No-ból hozták, 26-os méretű és Marcsinak nagyon tetszik. A lényeg, hogy 45-50ezer Ft között van az ára, alvázszám, minden hivatalosan menne,  8 hónap garancia van rá. Szerinted érdemes megvenni neki? Marcsinak nagyon tetszik, simán tud is vele menni. Most a 24-esnél eggyel kisebb méretű Csepel, sima /azaz nem mtb./bicaja van. De már tud menni a Peti 26-osával, s nagyon szeretne egy újat..."

sg45ypi90618lnpxned7.jpg5whaws06rc757l48wjsx.jpg



#1318
Tekergek

Tekergek

    🚲

  • fórumtag
  • 1,257 posts

 

Plusz itt egy 29er, ami nagyon tetszik:
bringaland.hu/online-store/kerekparok/3153/27/mtb-29-kerekpar/specialized_hardrock_kerekpar__hardrock_29_4737-detail.html

 

A többit nem néztem, a 7 sebességes azt jelenti hogy amikor kezdenek elkopni az alkatrészek (lánc, sor hátul, tányérok elöl) nehezebb lesz karbantartani mert azóta volt 8, 9, 10 és most 11 sebesség.. Ha újabb rendszert akarsz rátenni akkor meg cserélni kell: lánc, sor, mindkét váltó és váltókar, legrosszabb esetben hátsó agy is (szabadonfutó miatt). Jobban jársz használttal. Amúgy 29-es montival bárhol lehet közlekedni, túrázni, versenyezni, kivéve persze gyorsabb országuti bolyban :)


  • Vejne likes this

#1319
Laller89

Laller89

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts

Sziasztok!

Kerékpár vásárlás előtt állok, és szeretném a segítségetek kérni.

70%-ban városban, és túrákhoz használnám, 30%-ban könnyebb terepre.
Fel szoktunk járni Szilvásváradra, ahol azért található 1-2 sarasabb, traktor által "felszántott" ösvény.
Semmi komolyra nem kell gondolni nem egy DH kategória.

A legjobb megoldás nyilván két bicikli lenne, de a keretem elég szűkös. Kb. 130 ezer forint.
Arra gondoltam, hogy egy korrekt vázzal rendelkező gépet kellene venni, amin esetleg utólag le tudom cserélni az
olcsóbb alkatrészeket.

A Cross kategóriával szemezgettem, de nem tudom, hogy alkalmas lenne-e a fent említett terepre.

Konkrétan ezeket nézegettem:
 

Cube LTD CLS
Kellys Cliff 50
KROSS EVADO 1.0 vagy 2.0

Plusz itt egy 29er, ami nagyon tetszik:
bringaland.hu/online-store/kerekparok/3153/27/mtb-29-kerekpar/specialized_hardrock_kerekpar__hardrock_29_4737-detail.html

Volt alkalmam kipróbálni több alkalommal is, nagyon bejön, csak félek nem arra venném amire való...
Esetleg, ha vennék hozzá még egy garnitúra felnit+gumit, életképes lenne-e?

U.i.: 192cm magas vagyok, szóval a vázmérettel is dilemmába estem...nyilván nem veszek olyat amit nem próbáltam ki.
       Szerintem 21"-os kellene, de mivel teljesen laikus vagyok ebben sem vagyok biztos. 

Előre is köszi! 
 


#1320
Bando

Bando

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts

Sziasztok!
Véleményeket szeretnék kérni az alábbi kerékpárról. Ahol néztem, ott a marok váltó ki lett cserélve váltókarra. Leginkább az alkatrészek minőségére lennék kíváncsi, hogy mennyire strapabíróak. 187 cm vagyok , amikor kipróbáltam kényelmesnek éreztem. 28-as kerekekkel volt. Bármilyen észrevételt szívesen fogadok, illetve ha hasonló árkategóriában ( 90-100 e ) lenne ennél jobb, akkor elgondolkodnék azon is. A pedált azt alapból ki szeretném cseréltetni, mert műanyag. 

 

http://www.testbike.hu/velemeny/trekking/merida-crossway-5-v

 

Köszönöm a válaszokat és a segítséget!