Wilier La Triestina aluváz-ugyan karbonvilla-karbon nyeregszár, 270szövetsűrűségű gumi, de.. minden kis úthibát átad a csuklódnak-pattog az eleje (nem egyszer "repült föl" egy-egy rázósabb útszakaszon) folyamatosan közvetíti a magas frekvenciájú vibrációt az aszfalt felől.
Kartonvázas Kancsódell SuperSix (régebbi, 2009-es HiMod) : mintha lebegne, úthibát nem érezni, nem pattog, stabil, iszonyat jól fekszi az utat-főleg kanyarban, mellette merevebb-jobban gyorsítható. Még 31.6-os alu nyeregszárral ÉS OS nagyon vastag csőátmérőjű kormánnyal (syntace racelite) is messzemenően komfortosabb, sőt, az acélvázas bringámat is veri komfortra (a többi kvalitásról ne is szóljunk: kanyarban hihetetlenül tetten érhető a colos-menetes vs. kúpos integrált-OS rendszer különbsége..)
bár némi csalás: 24-es gumik vannak fent 220-as szövetsűrűséggel 8 barra fújva.
Szóval, ha országúti, akkor:
-VÁZ. VÁZ.
-Kerékszett-gumi-kiegészítők
...
...
...
...
szett.
A hierarchia. Egy váz alapvetően határozza meg az élményt, a kerékszett-gumi az "első kapcsolat az anyafölddel", a kontaktpontok (nyereg-kormány-nyeregszár-bandázs) a megfelelő pozícióban-kényelemben hihetetlen fontosak.
A szett meg teszi a dolgát még Verocse-Mirázs-Tiagra szinten is. Max. nehéz, kevésbé tartós.
szerk: amúgy hülye mindenki, én meg kiváltképp a főbalfék úr vagyok.. ajánlgatjuk itt városba a trekking-városi gépeket, szélesebb gumit, sárvédőt, gatyaszárvédőt, mikor köztudott, hogy városban egyetlen ideális bringa létezik:
-40 mm magas színes fékfelület nélküli neonrikító 700 grammos felni radiálba fűzve fehér küllőkkel színes kék agyra
-neonződ hitenacél váz hátrafelé nyíló csúszópapuccsal, max. 23mm-es gumihoz való férőhellyel, 23mm-es színes deestone külső 9 barra fújva
-30 cm-re levágott kormány, hogy "ne akadj fenn a villamosk közt"
-fék niccs! szabadonfutó szintén niccs. Áttét 52-16-szigorúan 40 fölötti vágtához.
-csomagtartó-sárvédő-láncvédő: ammegminek? trackstand, kártyák a küllők közé!
Edited by Vejne, 2015. May 21. - 10:20.