Jelentkezz be Regisztrálj
Milyen bringát vegyek?
#10181
Posted 2006. May 10. - 22:22
Felt Q250, ár: 450 €
http://www.feltbicyc...specs/q250.html
Aztán egy jó kérdés: Gianthoz mit szóltok? Beestem egy Praktiker-jellegû barkácsáruházba, ott százféle Giant volt, de nem tudtak adni sem árlistát, sem katalógust, sem semmit... Szóval, ha mondanátok egy-két típust, rá tudnék kérdezni az árára. Igazából szerettem volna 400 euróból megúszni a dolgot, sokkal feljebb nem mennék. Gondolom, a Cypress, Rincon, Boulder, esetleg Yucon jön szóba, már a magyar árlistát átfutva.
Ajánlottak még egy helyen ilyet, 450-ért (Sunn Wood Neon):
http://www.sunnbicyc....asp?idvelo=453
No, ha ezekrõl mondtok véleményt, azzal el is lennék egy darabig... cserébe tehetek valamit értetek? Hozzak valamit kintrõl, ami itt olcsóbb?
Egyébként én kerestem, de nem találtam semmi infót az alapokról (biciklitípusok, alkatrészek stb.), legfeljebb az Author oldalán, de hát az azért félig-meddig reklám (bár korrektnek hangzik). Tudtok mondani valami weboldalt, hogy ne titeket nyaggassalak állandóan kezdõ kérdésekkel?
Kösz még egyszer,
A.
#10182
Posted 2006. May 10. - 11:54
Sziasztok srácok!
Lenne egy kérdésem. Kezdõ bringás vagyok, jelenleg egy Caprine Cherokee-val nyomulok, fõleg városban, és néha a Mecsekben. Namost haverok szeretnék, ha mennék velük dh-zni, de ehhez jelenleg a Caprine nem elég tartós, valamint a megfelelõ védõfelszerelés sincs meg hozzá.
Elõbb-utóbb összekaparok 200-t a bringára, és szeretném megkérdezni, hogy ti mit javasolnátok?
Váz, teló, tárcsafékek, hajtókarok, stb.
Ha alkatrészenként leírnátok a javaslatotokat, azt nagyon megköszönném. Fõleg dh-ra kellene a gép, de azért betonon is elmenjen, amíg odaérek a hegyi utakhoz.
Köszönöm a segítséget.
De gondolom a haverok azért már kölcsönadták a gépüket egy-két körre, csak merthogy anyira beleszerettél a DH-ba, hogy egybööl 200 ezret költenél egy ilyen gépre, úgyhogy valamilyen összehasonlítási alapod csak van. Amúgy nekik milyen gépeik vannak? Vagy mit javasolnak. Ennek fényében lehetne jót-rosszat mondani a gépekrööl. Szerintem azt hiába várod, hogy valaki majd összehasonlító tesztet fog írni néhány bringáról, vagy alkatrészrööl. Persze lehet hogy nem is várod, csak én gondolok ilyet.
#10183
Posted 2006. May 10. - 11:31
Szerintem ha bármennyit is, de mész erdõben, dombon stb, ahol nem kiépített út van. akkor monti kell. Az még mindig lehet könnyû és pláne kényelmes, gumit meg lehet rajta cserélni, szal elmegy aszfalton is valami normális, legfeljebb 8-10centis telóval. Így akkor sem lennél bajban, ha valami elõre nem látott durvaságba keveredsz. haha (na ezt jól megmondtam)
Márkát sajnos én nemtok.
#10184
Posted 2006. May 10. - 11:21
Nem tudom még, mennyit mennék terepen. Tegyük fel, hogy 30-50%-ban, de enyhe terepen (sík földút), és csak néha erdei ösvény (ott sem túl meredek).
Mondjuk ez a Viper mit bírna, és mit nem? A felszereltsége alapján trekkingnek vagy crossnak minõsítenétek?
Azt hallottam, hogy az MTB nem túl elõnyös aszfalton a vastag kerekei miatt.
"Eleve teleszkóphoz tervezték": ez pontosan mire vonatkozik? A vázra?
Tudnátok valami konkrét gépet mondani, ami megfelel ezeknek a kívánalmaknak? Az árról annyit, hogy elõször nem mondanék én határt, hanem kérdezném, hogy mi az a legolcsóbb kategória, ami már igazán használható, nem jelent komoly kompromisszumot, minden nagyjából megfelelõ és semmi sem kimondottan gyenge rajta (azaz ti, hozzáértõként, nem rossz szájízzel vennétek meg).
Köszi még egyszer a segítséget!
#10185
Posted 2006. May 10. - 01:43
másik kettõ nem ismerõs.
de ott is biztosan van trek, specialized, giant vagy merida.
igen, a cross / trekking egy pont neked való kategória, és ha fejleszteni akarod, olyat vegyél, amin van tárcsafékszem, és már eleve teleszkóphoz tervezték.
érdemes duplafalú felniset venni, meg bordás tengelyes középrészest, bár elképzelésem sincs mennyi a "keret".
szerk: megvan, a franciáknál 400 euro a boston, suntour 50mm villa van benne, rugós nyeregcsõ, acera váltás, shimano hajtókar, selle nyereg, duplafalú felnik
nem rossz, de a menetes fejcsapágy már nem divat, kerülni kellene, ha lehet. az ahead rendszerû megbizhatóbb és könnyebb szervizelni, valamint jobb is
szerk: közben látom leslie irt, de a cross és a trekking számomra közel áll egymáshoz, igy ezért egy kalap alá veszem õket. csomagtartó és sárvédõ nélkül egybõl cross és nem trekking meg persze szélesebb bordázott gumik, erõsebb felnik...
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#10186
Posted 2006. May 10. - 01:36
vagy Cross, vagy egy aszfaltosított monti. (mennyire gyakran mennél terepen?)
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#10187
Posted 2006. May 09. - 23:53
Nekem is van kérdésem. Ez az elsõ hozzászólásom, már vagy egy hete olvasom ezt a topicot, de csak nem tudok a végére érni...
Teljesen kezdõ vagyok, sok éve nem bicikliztem, és nem is értek hozzá. Külföldön élek, Luxemburgban, január óta, és itt kint szeretnék elkezdeni biciklizgetni. Itt kicsivel több a bicikliút, mint otthon, szép dimbes-dombos a vidék, szóval olyan készülék kellene, ami elsõsorban kiépített útra való, bírja az emelkedõt/lejtõt, nem retten meg egy földúttól, és néhanapján be lehet vele tévedni az erdõbe is. De semmi extrém nyûvés nincs tervbe véve, ha csak az nem számít annak, hogy 40-50 km-es távok is (középtávú) terveim között szerepelnek. Szeretnék kész biciklit venni, olyat, ami azért elég tartós, és ha belejövök, akár tovább is fejleszthetem.
Annyi már rémlik (az itteni olvasmányélményeim alapján), hogy cross, esetleg trekking kategória lenne a megfelelõ. Ezek mit bírnak, és mit nem?
Valakinek van valami sejtelme arról, hogy milyen márkákat érdemes itt, a messzi nyugaton nézni? Eddig kevés boltban voltam, ott Gitane, BH meg Viper márkákat (?) találtam.
A Viper Boston mond nektek valamit? A neten semmit sem találtam róla, sõt úgy tûnik, mintha a Viper csak alkatrészeket gyártana... de itt meg komplett biciklijei vannak.
Köszi minden segítséget elõre is!
Üdv,
András
#10188
Posted 2006. May 06. - 22:24
#10189
Posted 2006. May 06. - 20:45
kérdés mennyiért, mert a szereltsége annyira nem erõs.../országútiban kb egy tiagra szett, alap truva hajtómûvel, alalp alu villával,egy pár noname szintû alaktrésszel egy közepes vázon, /Sziasztok!
Az egyik, barátom szeretne venni egy montit. A kérdésem az lene, hogy mi a véleményetek errõl a géprõl:
http://www.norco.com...rm&col=darkblue
Én nem értek a montikhoz, outizom, de jónak tûnik
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#10190
Posted 2006. May 06. - 12:04
#10191
Posted 2006. May 06. - 11:06
Az egyik, barátom szeretne venni egy montit. A kérdésem az lene, hogy mi a véleményetek errõl a géprõl:
http://www.norco.com...rm&col=darkblue
Én nem értek a montikhoz, outizom, de jónak tûnik
#10192
Posted 2006. April 30. - 21:48
ezek közül sztem mind geometriában mind anyagban a magelláné a legjobb váz, /illetve az univegát nem ismerem, de asszem az is vmi alacsonyabb kategóriás tojváni/ meg vszínû felszereltsége is a legjobbÜdv mindenkinek! Éppen MTB vásárlás elõtt állok, és már napok óta vívódom, hogy melyik márka melyik típusát érdemes választani. Akkora a kínálat hogy a bõség zavarával küszködöm. Az összeg amit rátudok szánni kb 120ezer Ft. Fõleg terepezésre, túrázásra használnám, városban nem annyira. A lényeg hogy ezért az összegért szeretnék egy olyan biciglit, aminek a váza a lehetõ legjobb, hiszen a többit idõvel ha szükségesnek érzem letudom majd cserélni jobbra. Ahogy nézegettem a kínálatot és kérdezgettem embereket össze is jött 10 kül. típus amik közûl, már végképp nemtudom eldönteni, hogy melyik lehet a legjobb választás. Ehhez kérném a segítségeteket. Amiket eddig néztem:
Merida Matts Sport 300
UNIVEGA ALPINA HT-510
KELLY'S 2005 SALAMANDER
KELLY'S 2006 QUARTZ
Kelly's '05 Magic
KONA FIREMOUNTAIN
GIANT RINCON
TREK 4400
Magellan '03 Serpens LX
MALI Magician XC
Tehát a legfontosabb szempont az a váz, és csak utána a felszereltség.
Elõre is köszönöm a segítséget!
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#10193
Posted 2006. April 30. - 21:47
#10194
Posted 2006. April 30. - 21:38
Merida Matts Sport 300
UNIVEGA ALPINA HT-510
KELLY'S 2005 SALAMANDER
KELLY'S 2006 QUARTZ
Kelly's '05 Magic
KONA FIREMOUNTAIN
GIANT RINCON
TREK 4400
Magellan '03 Serpens LX
MALI Magician XC
Tehát a legfontosabb szempont az a váz, és csak utána a felszereltség.
Elõre is köszönöm a segítséget!
#10195
Posted 2006. April 29. - 12:03
A lényeg, hogy tudjam, milyen alkatrészek a megfelelõek DH-ra, mert ugyebár nekem még csak sima MTB-m volt, amivel nem lehet DH-zni, emiatt nem is vagyok nagyon otthon a témában.
Köszi a segítséget.
#10196
Posted 2006. April 29. - 08:47
#10197
Posted 2006. April 29. - 01:43
Sziasztok srácok!
Lenne egy kérdésem. Kezdõ bringás vagyok, jelenleg egy Caprine Cherokee-val nyomulok, fõleg városban, és néha a Mecsekben. Namost haverok szeretnék, ha mennék velük dh-zni, de ehhez jelenleg a Caprine nem elég tartós, valamint a megfelelõ védõfelszerelés sincs meg hozzá.
Elõbb-utóbb összekaparok 200-t a bringára, és szeretném megkérdezni, hogy ti mit javasolnátok?
Váz, teló, tárcsafékek, hajtókarok, stb.
Ha alkatrészenként leírnátok a javaslatotokat, azt nagyon megköszönném. Fõleg dh-ra kellene a gép, de azért betonon is elmenjen, amíg odaérek a hegyi utakhoz.
Köszönöm a segítséget.
Hát szerintem kár is leírni hogy mi lenne jó váltókarnak, telónak, hajtókarnak, stb... Szerintem komplett gépet kellene venned, mert ilyen összegbõl nem jössz ki jól, ha építed a gépet... de cáfoljatok meg nyugodtan...
#10198
Posted 2006. April 29. - 01:29
Lenne egy kérdésem. Kezdõ bringás vagyok, jelenleg egy Caprine Cherokee-val nyomulok, fõleg városban, és néha a Mecsekben. Namost haverok szeretnék, ha mennék velük dh-zni, de ehhez jelenleg a Caprine nem elég tartós, valamint a megfelelõ védõfelszerelés sincs meg hozzá.
Elõbb-utóbb összekaparok 200-t a bringára, és szeretném megkérdezni, hogy ti mit javasolnátok?
Váz, teló, tárcsafékek, hajtókarok, stb.
Ha alkatrészenként leírnátok a javaslatotokat, azt nagyon megköszönném. Fõleg dh-ra kellene a gép, de azért betonon is elmenjen, amíg odaérek a hegyi utakhoz.
Köszönöm a segítséget.
#10199
Posted 2006. April 26. - 12:54
#10200
Posted 2006. April 26. - 12:30
edit: azóta rátaláltam már!