Boltba járni 3-5e Ft-os lomolt bringával kell, azokon csomagtartó is van és az esõben is kint maradhat. Ez a lista egy edzõgépet sejtet, és arra jó is.úgy nagyjából összeállítottam egy második, boltbajáró bicajt. a váz és teló jönne használtan, meg esetleg majd a kerekek.
ötleteke szeretnék kérni, súly és ár csökkentésre.
Jelentkezz be Regisztrálj
Milyen bringát vegyek?
#9981
Posted 2006. June 26. - 23:21
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#9982
Posted 2006. June 26. - 23:08
úgy nagyjából összeállítottam egy második, boltbajáró bicajt. a váz és teló jönne használtan, meg esetleg majd a kerekek.
ötleteke szeretnék kérni, súly és ár csökkentésre.
látványterv
Egy apró kérdés: miért "kell" ilyen szintû bicaj, ha olcsón akarod összehozni?
Elsõ tippem, hogy felejtsd el a telót! egspórolod az árát, és fél kg-ot. A másik, h a B+ alkatrészek tömegadatai 5-10%-ot csalnak. Kormányt pl. 170-re mértem.
Ha nincs fölös alkatrészed, jobban jársz inkább komplett bringával. 120-ért már új Serpens is van. Draco 70-ért.
Amúgy goto Devecser- ha már közel laksz-, és ott nézz ki vmit.
Én speciel 120-bõl tárcsafékes Pyxist hoztam ki. Priviben elküldöm az alkatrészlistát, ha érdekel.
Race, no Rest!
#9983
Posted 2006. June 26. - 20:54
A Mali, meg a Specko hasonló stílusú bringának tûnik, és felszereltségben tényleg az elõbbi a jobb. Nekem a Speckoból van egy 04-es hr sport, de semmiben nem különbözik a comp vázától (max a compon nincs v-fék konzol). Pont olyasmire használtam, amire neked is kéne:
pro/kontrák:
+ jó erõs a váz, önbizalmat ad, ha kicsit jobban el akarod tolni, vagy mégis trükköznél
+ elsõre nagyon jó pozíció, kezdõnek ideális, én késõbb csak a gyári stucnit cseréltem hosszabbra, mert sokat mentem aszfalton is, és hosszú távon rövidnek éreztem a 17-es vázat (180 vagyok).
- "nehéz" bringa,
0 inkább az agresszív vonal felé érdemes tuningolni, ha CC felé akarsz fejlõdni, lehet, hogy jobb egy másik alap
- vicces, hogy a vezetõszemek a felsõcsövön csak bovdenhez jók, ha hidros féket teszel rá, marad a gyorskötözõ, vagy ez (jól mûködik): http://www.chainreac...px?ModelID=1010
+ strapabíró, a gyengébb alkatrészek nálam a következõ sorrendben haltak meg a bringán: monoblokk (kb 1év), elsõ váltó, fogaskoszorú, középsõ tányér, lánc (kb. 1,5év), a váltófül és a hátsó acera váltó is az elsõ másfél év eséseit bírta, azóta xt/deore kombó szolgál. Agyak/felni megfelelõ, picit nehezek.
- nagyon szar Kalloy nyeregcsõ volt az enyémhez, durvább lefeléken a nyerget tartó fej rendszeresen elállítódott.
Hát kb. ennyi a Speci, nekem nagyon bejön, és a 40km-es hegyi meneteket is ugyanolyan vigyorral az arcomon tudtam lenyomni, mint a haverom a Jekylljén.
Sok adrenalint!!!
L
#9984
Posted 2006. June 26. - 19:33
red 13: a speci hr comp discen gondolom vmi alap tárcsafék van. ahelyett keress olyan bringát, amin minõségi vfék van.
#9985
Posted 2006. June 26. - 17:54
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#9986
Posted 2006. June 26. - 14:59
meg aztán ha lazázós kedvem lesz, akkor ezzel mennék. tennék rá kis kosarat elölre, és poénos is lenne.
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#9987
Posted 2006. June 26. - 14:56
Te András, sztem ennek a pénznek a 90%-át költsd a mostani bicódra /váz pl/ meg vegyél egy q. jó lakatot......vagy boltba járni vegyél, egy áruházi bájkot....arra jóúgy nagyjából összeállítottam egy második, boltbajáró bicajt. a váz és teló jönne használtan, meg esetleg majd a kerekek.
ötleteke szeretnék kérni, súly és ár csökkentésre.
látványterv
váz: Magellan Draco 16" kb.10000ft ~1800g
teleszkóp: Manitou Mars kb.20000ft ~1500g
hajtómû: FSA Gamma Drive 16000ft 1130g
kormánycsapágy: Bike Positive Sport Alu iparis 2287ft 132g
kormányszár: Bike Positive 90/6° 2400ft 180g
kormány: Bike Positive egyenes 2540ft 145g
nyereg: Bike Positive ATB 2032ft 370g
nyeregcsõ: Ritchey Pro 2542ft 260g
nyeregcsõbilincs: Bike Positive 800ft 25g
fék: Shimano Alivio /van/ 380g
hátsó lámpa: Cateye 1200ft 50g
elsõ váltó: Shimano Deore XT 6000ft 120g
hátsó váltó: SRAM SX 5 fekete, rövid 5800ft 290g
fékkar: Shimano Deore LX arany 4600ft 188g
váltókar: SRAM X.7 8s 6400ft 250g
váltó bowden: 1000 100g
fék bowden: 1000 80g
elsõ kerék: 10000 785g
hátsó kerék: 10000 1100g
felnivédõ szalag: 1000 40g
gyorszár: 1500 150g
fogaskoszorú: SRAM 5.0 3200ft 280g
lánc: SRAM PC 48 1600ft 305g
lánc: SRAM PC 48 1600ft 305g
pedál: Bike Positive Progress CNC 2600ft 276g
markolat: szivacs 1000ft 100g
elsõ gumi: 2000ft 550g
hátsó gumi: 2000ft 550g
belsõ gumi: 1000ft 120g
belsõ gumi: 1000ft 120g
összesen: 123 101ft 11 681g
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#9988
Posted 2006. June 26. - 14:47
ötleteke szeretnék kérni, súly és ár csökkentésre.
látványterv
váz: Magellan Draco 16" kb.10000ft ~1800g
teleszkóp: Manitou Mars kb.20000ft ~1500g
hajtómû: FSA Gamma Drive 16000ft 1130g
kormánycsapágy: Bike Positive Sport Alu iparis 2287ft 132g
kormányszár: Bike Positive 90/6° 2400ft 180g
kormány: Bike Positive egyenes 2540ft 145g
nyereg: Bike Positive ATB 2032ft 370g
nyeregcsõ: Ritchey Pro 2542ft 260g
nyeregcsõbilincs: Bike Positive 800ft 25g
fék: Shimano Alivio /van/ 380g
hátsó lámpa: Cateye 1200ft 50g
elsõ váltó: Shimano Deore XT 6000ft 120g
hátsó váltó: SRAM SX 5 fekete, rövid 5800ft 290g
fékkar: Shimano Deore LX arany 4600ft 188g
váltókar: SRAM X.7 8s 6400ft 250g
váltó bowden: 1000 100g
fék bowden: 1000 80g
elsõ kerék: 10000 785g
hátsó kerék: 10000 1100g
felnivédõ szalag: 1000 40g
gyorszár: 1500 150g
fogaskoszorú: SRAM 5.0 3200ft 280g
lánc: SRAM PC 48 1600ft 305g
lánc: SRAM PC 48 1600ft 305g
pedál: Bike Positive Progress CNC 2600ft 276g
markolat: szivacs 1000ft 100g
elsõ gumi: 2000ft 550g
hátsó gumi: 2000ft 550g
belsõ gumi: 1000ft 120g
belsõ gumi: 1000ft 120g
összesen: 123 101ft 11 681g
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#9989
Posted 2006. June 26. - 13:38
#9990
Posted 2006. June 25. - 22:55
tehát jobban bírja a kiképzést, de ezáltal több energia kell tekerni -->semmivel sem vagy elõrrébb.
#9991
Posted 2006. June 25. - 22:51
Csak furcsa volt az amatõr a kerékpározást most kezdõ (most még, mert valahol el kell kezdeni) szememnek a hasonlóság. Volt egy olyan gondolatom, hogy akkor a Magellan biztos tartósabb, ha ugrálást is bírja. Ezért érdeklõdtem.
#9992
Posted 2006. June 25. - 22:42
cc/túra, akkor a merida.
ha meg ugribugri kezdésre, akkor a polarx.
ezen nem kéne így gondolkodni, mind2 jó a másikra, csak nem épp a szakszerü felhasználás, és hosszútávon vagy a bringa vagy te nem fogod bírni.
#9993
Posted 2006. June 25. - 21:15
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#9994
Posted 2006. June 25. - 20:56
Á valóban?
Akkor hogy van az, hogy Merdiának meredekebb a homlokcsöve és a nyeregvázcsöve párhuzamos a Magellanéval?
Jah és a középcsapágylelógás mindkettõnél elhanyagolható, sõt a Meridánál nagyobb?
Nem vagyok vázkészítõ kisiparos ezért nem kell tudnom a szögeket meg ilyeneket. Én józan paraszti ésszel gondoltam bele és adtam tanácsot. De tulajdon képpen ha meridát veszel akkor nem durvulni veszed hanem ccre vagy túrára. Ha már cczel akkor a 140mm es teló elrontja azt a geometriát, ami CChez kell vagy a túrához.
#9995
Posted 2006. June 25. - 20:45
#9996
Posted 2006. June 25. - 20:43
Meg a polarX ugy van tervezve hogy akár egy 140mm-es telóval is jó legyen a geometriája.
Á valóban?
Akkor hogy van az, hogy Merdiának meredekebb a homlokcsöve és a nyeregvázcsöve párhuzamos a Magellanéval?
Jah és a középcsapágylelógás mindkettõnél elhanyagolható, sõt a Meridánál nagyobb?
#9997
Posted 2006. June 25. - 20:01
#9998
Posted 2006. June 25. - 13:58
Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.
#9999
Posted 2006. June 25. - 13:46
amúgy igen, pont ennyi a különsbég hogy az egyik egy túra/maratonbringa, a másik megy egy kezdõ ugrálósbicikli. súly/alkatrészek is ezt mutatják.
dönts belátásod szerint.
#10000
Posted 2006. June 25. - 13:03
Én nem igazán értem (bár ennyi gyakorlattal ez nem meglepõ gondolm). Egymásra tettem a két vázat, de én amatõr szemmel alig látok különbséget. A jellege, a dõlésszögek szinte egyformák nem? Ti hogyan, mibõl láttok különbséget? (nem kötekedek, valóban nem értem, és meg szerteném ismerni).A polarX durvább felhasználásra van. Dirt/Street esetleg DH. A merida meg pont arra amit te elmondtál. Szal sztem is egyértelmû.