Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Milyen bringát vegyek?

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
11925 replies to this topic

#9981
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts

úgy nagyjából összeállítottam egy második, boltbajáró bicajt. a váz és teló jönne használtan, meg esetleg majd a kerekek.
ötleteke szeretnék kérni, súly és ár csökkentésre.

Boltba járni 3-5e Ft-os lomolt bringával kell, azokon csomagtartó is van és az esõben is kint maradhat. Ez a lista egy edzõgépet sejtet, és arra jó is.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#9982
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

úgy nagyjából összeállítottam egy második, boltbajáró bicajt. a váz és teló jönne használtan, meg esetleg majd a kerekek.
ötleteke szeretnék kérni, súly és ár csökkentésre.

látványterv :D


Egy apró kérdés: miért "kell" ilyen szintû bicaj, ha olcsón akarod összehozni?
Elsõ tippem, hogy felejtsd el a telót! egspórolod az árát, és fél kg-ot. A másik, h a B+ alkatrészek tömegadatai 5-10%-ot csalnak. Kormányt pl. 170-re mértem.
Ha nincs fölös alkatrészed, jobban jársz inkább komplett bringával. 120-ért már új Serpens is van. Draco 70-ért.
Amúgy goto Devecser- ha már közel laksz-, és ott nézz ki vmit.

Én speciel 120-bõl tárcsafékes Pyxist hoztam ki. Priviben elküldöm az alkatrészlistát, ha érdekel.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#9983
HLev

HLev

    vendég

  • fórumtag
  • 123 posts
Red13:

A Mali, meg a Specko hasonló stílusú bringának tûnik, és felszereltségben tényleg az elõbbi a jobb. Nekem a Speckoból van egy 04-es hr sport, de semmiben nem különbözik a comp vázától (max a compon nincs v-fék konzol). Pont olyasmire használtam, amire neked is kéne:
pro/kontrák:
+ jó erõs a váz, önbizalmat ad, ha kicsit jobban el akarod tolni, vagy mégis trükköznél
+ elsõre nagyon jó pozíció, kezdõnek ideális, én késõbb csak a gyári stucnit cseréltem hosszabbra, mert sokat mentem aszfalton is, és hosszú távon rövidnek éreztem a 17-es vázat (180 vagyok).
- "nehéz" bringa,
0 inkább az agresszív vonal felé érdemes tuningolni, ha CC felé akarsz fejlõdni, lehet, hogy jobb egy másik alap
- vicces, hogy a vezetõszemek a felsõcsövön csak bovdenhez jók, ha hidros féket teszel rá, marad a gyorskötözõ, vagy ez (jól mûködik): http://www.chainreac...px?ModelID=1010
+ strapabíró, a gyengébb alkatrészek nálam a következõ sorrendben haltak meg a bringán: monoblokk (kb 1év), elsõ váltó, fogaskoszorú, középsõ tányér, lánc (kb. 1,5év), a váltófül és a hátsó acera váltó is az elsõ másfél év eséseit bírta, azóta xt/deore kombó szolgál. Agyak/felni megfelelõ, picit nehezek.
- nagyon szar Kalloy nyeregcsõ volt az enyémhez, durvább lefeléken a nyerget tartó fej rendszeresen elállítódott.

Hát kb. ennyi a Speci, nekem nagyon bejön, és a 40km-es hegyi meneteket is ugyanolyan vigyorral az arcomon tudtam lenyomni, mint a haverom a Jekylljén.

Sok adrenalint!!!
L

#9984
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
venni kell tescobájkot, annál nincs jobb boltbajárni. az megvan 25-30 ezer forintból, esetleg valami olcsóbb hauser vagy caprine biciklit egybe, az sincs több 50 ezer ftnál. marad 73 ezred, abból 5-6-7-8 ezerért veszel egy nagyon jó lakatot, és a maradék ~65 ezret ráköltöd a mostani bringádra. meg városba sztem felesleges az xt elsõ váltó. amit én vennék ilyen város bicónak, az olyasmi lenne, h egy olcsóbb váz, acera hátsóváltó, acera elsõváltó, shimano-féle markolatváltó (városba nagyon tuti, 4000 ft/pár, és oldalborbának könnyebb is használni, mint egy pöckölöset), és még sok alapszintü alkatrész. szerintem a városi-boltbajárós bicikli ára az maximum 70 ezer forint, a 124 ezres bringákat azért már meg hát azért az sok...

red 13: a speci hr comp discen gondolom vmi alap tárcsafék van. ahelyett keress olyan bringát, amin minõségi vfék van.;)

#9985
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,695 posts
A felnivédõ szalag csak 600 HUF/pár! :)
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#9986
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
jó nem teljesen boltba járó lenne, hanem ha esetleg végre pártfogásba venne a szerencse, és akadna valami oldalborda, akkor legyen mit alátolni...
meg aztán ha lazázós kedvem lesz, akkor ezzel mennék. tennék rá kis kosarat elölre, és poénos is lenne.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#9987
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

úgy nagyjából összeállítottam egy második, boltbajáró bicajt. a váz és teló jönne használtan, meg esetleg majd a kerekek.
ötleteke szeretnék kérni, súly és ár csökkentésre.

látványterv :D

váz: Magellan Draco 16" kb.10000ft ~1800g
teleszkóp: Manitou Mars kb.20000ft ~1500g
hajtómû: FSA Gamma Drive 16000ft 1130g
kormánycsapágy: Bike Positive Sport Alu iparis 2287ft 132g
kormányszár: Bike Positive 90/6° 2400ft 180g
kormány: Bike Positive egyenes 2540ft 145g
nyereg: Bike Positive ATB 2032ft 370g
nyeregcsõ: Ritchey Pro 2542ft 260g
nyeregcsõbilincs: Bike Positive 800ft 25g
fék: Shimano Alivio /van/ 380g
hátsó lámpa: Cateye 1200ft 50g
elsõ váltó: Shimano Deore XT 6000ft 120g
hátsó váltó: SRAM SX 5 fekete, rövid 5800ft 290g
fékkar: Shimano Deore LX arany 4600ft 188g
váltókar: SRAM X.7 8s 6400ft 250g
váltó bowden: 1000 100g
fék bowden: 1000 80g
elsõ kerék: 10000 785g
hátsó kerék: 10000 1100g
felnivédõ szalag: 1000 40g
gyorszár: 1500 150g
fogaskoszorú: SRAM 5.0 3200ft 280g
lánc: SRAM PC 48 1600ft 305g
lánc: SRAM PC 48 1600ft 305g
pedál: Bike Positive Progress CNC 2600ft 276g
markolat: szivacs 1000ft 100g
elsõ gumi: 2000ft 550g
hátsó gumi: 2000ft 550g
belsõ gumi: 1000ft 120g
belsõ gumi: 1000ft 120g
összesen: 123 101ft 11 681g

Te András, sztem ennek a pénznek a 90%-át költsd a mostani bicódra /váz pl/ meg vegyél egy q. jó lakatot......vagy boltba járni vegyél, egy áruházi bájkot....arra jó
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#9988
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
úgy nagyjából összeállítottam egy második, boltbajáró bicajt. a váz és teló jönne használtan, meg esetleg majd a kerekek.
ötleteke szeretnék kérni, súly és ár csökkentésre.

látványterv :D

váz: Magellan Draco 16" kb.10000ft ~1800g
teleszkóp: Manitou Mars kb.20000ft ~1500g
hajtómû: FSA Gamma Drive 16000ft 1130g
kormánycsapágy: Bike Positive Sport Alu iparis 2287ft 132g
kormányszár: Bike Positive 90/6° 2400ft 180g
kormány: Bike Positive egyenes 2540ft 145g
nyereg: Bike Positive ATB 2032ft 370g
nyeregcsõ: Ritchey Pro 2542ft 260g
nyeregcsõbilincs: Bike Positive 800ft 25g
fék: Shimano Alivio /van/ 380g
hátsó lámpa: Cateye 1200ft 50g
elsõ váltó: Shimano Deore XT 6000ft 120g
hátsó váltó: SRAM SX 5 fekete, rövid 5800ft 290g
fékkar: Shimano Deore LX arany 4600ft 188g
váltókar: SRAM X.7 8s 6400ft 250g
váltó bowden: 1000 100g
fék bowden: 1000 80g
elsõ kerék: 10000 785g
hátsó kerék: 10000 1100g
felnivédõ szalag: 1000 40g
gyorszár: 1500 150g
fogaskoszorú: SRAM 5.0 3200ft 280g
lánc: SRAM PC 48 1600ft 305g
lánc: SRAM PC 48 1600ft 305g
pedál: Bike Positive Progress CNC 2600ft 276g
markolat: szivacs 1000ft 100g
elsõ gumi: 2000ft 550g
hátsó gumi: 2000ft 550g
belsõ gumi: 1000ft 120g
belsõ gumi: 1000ft 120g
összesen: 123 101ft 11 681g

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#9989
Red 13

Red 13

    vendég

  • fórumtag
  • 21 posts
Na én szeretnék venni egy új bringát, de még nemtudom, hogy milyet is :) Leginkább CC-re használnám, meg menni az erdõben mint a hülye. Szóval ilyen trükközés, ugrasztás kilõve. Én ezeken gondolkodtam: Specialized Hardrock comp disc, Mali Mamba vagy valamelyik Merida Matts vagy esetleg egy polar-x, bár ez inkább csak az áráért, mert egy 100-as. Ezek közül nekem leginkább a mali mabma tetszik és sztem ennek a legjobb a felszereltsége is.

#9990
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
természetesen, kicsit erõsebb, de ez által nehezebben tekerhetõ, és hosszútávon a geometriája nem olyan tökéletes - elõjön a fájós térd, és egyéb izületek.

tehát jobban bírja a kiképzést, de ezáltal több energia kell tekerni -->semmivel sem vagy elõrrébb.

#9991
Magnum

Magnum

    vendég

  • fórumtag
  • 16 posts
Oké, peace!. Ne ti essetek egymásnak az én tapasztalatlanságom miatt! Mindössze arról volt szó, hogy nekem nem volt világos, de a tényt magát természetesen elfogadom: Merida lesz a jó nekem.
Csak furcsa volt az amatõr a kerékpározást most kezdõ (most még, mert valahol el kell kezdeni) szememnek a hasonlóság. Volt egy olyan gondolatom, hogy akkor a Magellan biztos tartósabb, ha ugrálást is bírja. Ezért érdeklõdtem.

#9992
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
elõször döntsük el mire kell.
cc/túra, akkor a merida.
ha meg ugribugri kezdésre, akkor a polarx.

ezen nem kéne így gondolkodni, mind2 jó a másikra, csak nem épp a szakszerü felhasználás, és hosszútávon vagy a bringa vagy te nem fogod bírni.

#9993
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts
és tán ne katalogfotokból hasonlítsuk má össze a gometriát.....inkább próbáljunk a táblázatoknak hinni.....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#9994
Szigi_

Szigi_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 958 posts

Á valóban?
Akkor hogy van az, hogy Merdiának meredekebb a homlokcsöve és a nyeregvázcsöve párhuzamos a Magellanéval?
Jah és a középcsapágylelógás mindkettõnél elhanyagolható, sõt a Meridánál nagyobb?


Nem vagyok vázkészítõ kisiparos ezért nem kell tudnom a szögeket meg ilyeneket. Én józan paraszti ésszel gondoltam bele és adtam tanácsot. De tulajdon képpen ha meridát veszel akkor nem durvulni veszed hanem ccre vagy túrára. Ha már cczel akkor a 140mm es teló elrontja azt a geometriát, ami CChez kell vagy a túrához. ;)

#9995
DaveRider

DaveRider

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,811 posts
talán a merida felsõcsöve erõsebben/gyengébben ejtett, de ne kössünk már bele egymás hszébe, ha durvábban akarja nyomni, akkor polarx, ha meg nem, akkor meg merida.

#9996
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts

Meg a polarX ugy van tervezve hogy akár egy 140mm-es telóval is jó legyen a geometriája.


Á valóban?
Akkor hogy van az, hogy Merdiának meredekebb a homlokcsöve és a nyeregvázcsöve párhuzamos a Magellanéval?
Jah és a középcsapágylelógás mindkettõnél elhanyagolható, sõt a Meridánál nagyobb?

#9997
Szigi_

Szigi_

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 958 posts
Többet én sem tudok hozzáfûzni. A csövek heggesztési szögében, falvastagságában és átmérõjében külömbözik. Súlyban is külömböznek. Meg a polarX ugy van tervezve hogy akár egy 140mm-es telóval is jó legyen a geometriája. Szóval ha te nem akarsz durvulni inkább a merida. ;)

#9998
PTamás

PTamás

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,695 posts
A hasonlóság tényleg kísérteties. A különbség inkább az anyagban, vagy a csövek falvastagságában, formájában keresendõ.
White Horse

Nothing is impossible. _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Cipõ!!! :)_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ Minden jóban van valami grammánia.

#9999
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
a kerekeket nézed, látod hogy a meridának kicsit meredekebb a fejcsõszöge.
amúgy igen, pont ennyi a különsbég hogy az egyik egy túra/maratonbringa, a másik megy egy kezdõ ugrálósbicikli. súly/alkatrészek is ezt mutatják.

dönts belátásod szerint.

#10000
Magnum

Magnum

    vendég

  • fórumtag
  • 16 posts

A polarX durvább felhasználásra van. Dirt/Street esetleg DH. A merida meg pont arra amit te elmondtál. Szal sztem is egyértelmû.

Én nem igazán értem (bár ennyi gyakorlattal ez nem meglepõ gondolm). Egymásra tettem a két vázat, de én amatõr szemmel alig látok különbséget. A jellege, a dõlésszögek szinte egyformák nem? Ti hogyan, mibõl láttok különbséget? (nem kötekedek, valóban nem értem, és meg szerteném ismerni).
Feltöltött kép