Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Milyen bringát vegyek?

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
11925 replies to this topic

#5961
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

A lényeg az egészben, hogy 150 körül kellene két bringának megállnia. Ha ezt 60-ért sikerül megkapni és még ráköltök eseleg 30-at h. még pöpecebb legyen, akkor 60 -ért még kapok egy nõi gépet és voila.


Igen, és így lesz az olcsóból drága. Gondold végig. Mi ajánlunk két bringát, ami jó eséllyel sokáig bringa lesz, a kellõ értékhatáron belül. Tuningra, fejlesztésre elég akkor gondolni, ha valami elfárad, vagy nem tetszik.
Alivio-Deore között azért nincs hatalmas különbség, fõleg kisker árakkal számolva nem érdemes egyénileg feljavítani, ha kapható a jobb verzió. Ha az jobban tetszik, akkor azt kell venni.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#5962
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts
A gari a _nem kopó_ alkatrészekre vonatkozik, mindig, mindenhol. Ergo ha elkopik a lánc, sor, hajtómû, gumi, csapágyak, felnit szétfékezed, akkor ez mindig saját költséges lesz.
A vásárlás, meg pénztárcafüggõ. Én még mindig azt mondom, hogy neked egy V-fékes Epic 30 vagy 50 (nem kell a boltban alakítgatni, ha azt mondják akkor sem, gyárilag van ilyen verziójuk) párodnak pedig egy TourCross.

1-2 évig rendszeres használat esetén (évi 3-4 ezer km) hozzájuk sem kell majd nyúlni, ha aszfalton mennek csak. Természetesen ha terep, sár stb, akkor hamarabb, de a lényegen nem változtat, hogy ezeken nem kell már vásárlásnál lecserélni dolgokat. Sokan mondják, hogy a menetes kereket azonnal le kell cserélni. Ebbõl rengeteget adunk el (évi 50 db sztem simán(3500 ft egy darab)), rendszerint régebbi bringákba, és bírják, még 90-110 kilónál is simán.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#5963
Holian

Holian

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts
A lényeg az egészben, hogy 150 körül kellene két bringának megállnia. Ha ezt 60-ért sikerül megkapni és még ráköltök eseleg 30-at h. még pöpecebb legyen, akkor 60 -ért még kapok egy nõi gépet és voila.

Plusz ez igaz, hogy 60, de garos. Szóval ha a lánc nyúlt akkor max kicserélik?!. Nem tudom..csak agyalok. Az Epik 50 nagyon szimpatikus gép. De vagy még hozzáteszek 30-40-et h. valamire való legyen a nõi bicaj is, vagy..nincs vagy..

Sajnos kicsit tú mács.

#5964
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts
Használtnál nem látsz bele a csapágyakba, váltók, lánc állapotát sem lehet mindig jól megbecsülni. Vettem én is full XTR-es bringát, SID-el stb, de ott is középcsapágy-csere, bowdenek, stb... Mondjuk még úgy is megérte, de azért na. A használt az lutri, még hozzáértõnek is, nemhogy egy laikusnak (nem személyeskedésnek szánom).

Epik 50bõl van 2009 egy csomó, de 2010 is ugyanúgy, max más festéssel lesz, de ha jól tudom ez a modell nem változik.

Ahhoz, hogy meg tudjam mondani mit kéne rajta változtatni, egy _pontos_ alkatrészlista kellene. No meg minek veszel egy bringát 80-ér, amire ráköltesz 40et? Értelmesebb dolog 120ért venni egyet. Pont ezért olcsóbb egyben egy bringa, mintha alkatrészenként veszed meg, mert a gyártók jóval alacsonyabb áron kapják a felszerelést, így ugyanakkora árrésnél is olcsóbb lesz a bringa.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#5965
Holian

Holian

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts

GT

Hajtómû, fék cinkes. 8as alivio szett hobbizni hibátlan. Villa - mostanában dícsérni szokták suntourokat nemtudom ez pont milyen.

Lehet az elején elmaradtam, de miért nem jó a használt?
Egy perc kereséssel találtam pl ezt.
http://piacter.bikem...t=276343&cat=12

75-ért egy gép amihez már nem kell hozzányúlni és nagyon korrekt, jó cuccok vannak rajta, 180centihez jó.

Na ilyeneket ki lehet fogni igen könnyen, ezekre érdemes rámenni.


Tényleg szimpatikus. Használtat nem szeretnénk, mert nem tudom megállapítani, hogy hol a "DE".

A legfontosabb viszont ami miatt nem szeretnék, hogy üdülési csekk beváltása igen sarkalatos pontja a vásárlásnak, amit egy magánszemély nem igen hiszem h. elfogad.

Alivio szettet cserélném, hajtómûvel nem tudom mi lenne, fék meg szerintem... a kategória ezt nyújtja, késõbb esetleg csere lehetne..

De, hogy mit-->mire cserélnétek rajta, úgy 30-40 ezer forintban..nagyon jó tanács lenne. (hozzáteszem, hogy még nem láttam a bringát, tehát a 3x használtam dolog még ki tudja milyen meglepetést tartogat.)

#5966
csaba8

csaba8

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 955 posts
Ez 75-ér tényleg egy szuper ajánlat..

#5967
Aske

Aske

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,881 posts
GT

Hajtómû, fék cinkes. 8as alivio szett hobbizni hibátlan. Villa - mostanában dícsérni szokták suntourokat nemtudom ez pont milyen.

Lehet az elején elmaradtam, de miért nem jó a használt?
Egy perc kereséssel találtam pl ezt.
http://piacter.bikem...t=276343&cat=12

75-ért egy gép amihez már nem kell hozzányúlni és nagyon korrekt, jó cuccok vannak rajta, 180centihez jó.

Na ilyeneket ki lehet fogni igen könnyen, ezekre érdemes rámenni.

#5968
Holian

Holian

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts

Jó az agy is, az elsõváltó is, amíg szét nem hullik, de addig nem érdemes lecserélni.

Az eredeti áráért - 120-130-ért, már majdnem full deore felszereltségû bringát kapni, esetenként zárható teleszkóppal. A felszereltsége rosszabb jóval, mint a konkurenseké. Az akciós áron persze megéri.


Akkor az már biztos, hogy nem ez a gép amit idevágtam, mert az mondták hogy a teló az lock-os, szóval akkor lehet hogy nem A 3. vagy nem DISK..nem tudom..

Az alivio és acera váltókat ledobom deore-ra és akkor még mindig bõven 100 alatt vagyok.
Viszont mivel nem tudom, hogy a többi alkatrész ami szerinted esetleg nem jó, az miért gyengébb. Ebben esetleg tudnál tanácsot adni, hogy mit mire cserélnél? Árban kb. az Epik 50 van még szerintem itt ahogy nézegettem..(ez még 2009, amit talán már nem is kapnék) (cube, merida, ktm, trek, ezek meg hasonló felépítéssel 160).

De most már azért elbizonytalanodtam:))

#5969
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts
Jó az agy is, az elsõváltó is, amíg szét nem hullik, de addig nem érdemes lecserélni.

Az eredeti áráért - 120-130-ért, már majdnem full deore felszereltségû bringát kapni, esetenként zárható teleszkóppal. A felszereltsége rosszabb jóval, mint a konkurenseké. Az akciós áron persze megéri.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#5970
Holian

Holian

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts

1. A fél ár az mit jelent? 75-85-nél többet semmiképpen sem ér ha új, akkor sem.

2. A caprine-nek, most jönnek majd ki az új festésû modelljei, láttam már belsõs képeket, talán jövõ héten ki tudom csempészni :D

Gyenge pont: agyak, elsõváltó, amúgy rendben van. (meg a teló, de ebben a kategóriában nem kapsz jobbat)


A fél ár 60 -at jelent. A pontos típussal lehet hogy hibáztam. Csak az a biztos, hogy Avalacnhe. Rákerestem és 120 -130 körül az a típus van amit írtam. Jövõ héten kiderül.

75-85 -nél miért nem ér többet akkor sem ha új? Felszereltségben a közelben nincs semelyik konkurencia, ahogy nézegettem. Mi a véleményed?

60 -ért megvenném, ráköltök még 30-at 40-et és 100 -ért pöpec gép lehet nem? Milyen agyat javasolnál? Milyen elsõ váltót ?

A Caprine képeire nagyon kíváncsi lennék.

#5971
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts
1. A fél ár az mit jelent? 75-85-nél többet semmiképpen sem ér ha új, akkor sem.

2. A caprine-nek, most jönnek majd ki az új festésû modelljei, láttam már belsõs képeket, talán jövõ héten ki tudom csempészni :D

Gyenge pont: agyak, elsõváltó, amúgy rendben van. (meg a teló, de ebben a kategóriában nem kapsz jobbat)
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#5972
Holian

Holian

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts
Sziasztok!

Felmerült még egy típus, errõl mi a véleményetek?
GT - AVALANCHE 3.0 DISC
Váz: Hydroform 6061 alumínium, tripla háromszög dizájn, tárcsafék kompatibilis
Villa: Suntour XCM, 100 mm rugóút, lockout
Hajtómû: Suntour XCT-302, 42/32/22
Elsõ váltó: Shimano M-330
Hátsó váltó: Shimano Alivio
Váltókarok: Shimano rapidfire nyolc sebességû
Felnik: Alex ASD-1 duplafalú
Gumik: Kenda Nevegal, 26x2,1
Agyak: Alu QR
Fékek: Tektro IO disc
Kormány: alu
Nyereg: WTB Speed V

Ennek a gépnek szerintetek mi a gyenge pontja? Egy év teljeskörû gari van rá, és 5 év gyártói a vázra. Fél áron meglenne egy ilyen. Ajánlott?

Köszi

#5973
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

A festés a epik-nél a a TC-nél sem kimondottan tetszik. De gondolom ez a legkevesebb, max lebontom a gépet és elviszem fényeztetni.


Mindkettõbõl van 4féle szín. Átfestés helyett egyszerûbb, és olcsóbb más márka felé nézelõdni.
Pl. Merida Crossway, Matts típusai, Magellan Crater,Gepida 300CRS, Skarpea Rush 20, Kross Meadow+Level A2, stb.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#5974
Holian

Holian

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts

Még amiatt körülnézhetsz, hátha valami más márka vázának festése jobban megtetszik.

.


Nézegetem közben dehát vajmi keveset konyítok hozzá ez egyre világosabb számomra. (sõt már arra is rájöttem h. annó se értettem én ehhez, csak azt hittem)

A festés a epik-nél a a TC-nél sem kimondottan tetszik. De gondolom ez a legkevesebb, max lebontom a gépet és elviszem fényeztetni.

#5975
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts

Egyébként tárcsaféket miért nem ajánlod nekem? A gumit amit epikre tesznek gyárilag miért érdemes lecserlénem, amit Henger is említett? Túl hamar megeszi az aszfalt?

Összefoglalva akkor: Mivel mást nem javasoltatok, gondolom mert ebben az árban nagyon nem ugrálhatok.
TC a baratnõmnek (menetes csapágyat cserélni..)
Nekem meg akkor Egy EPIK lenne..amennyiben ahol veszem belemennek, hogy az 50-es rõl leveszik a tárcsát és beszámítják, akkor az hanem akkor meg 30-as.


Ebben az árkategóriában inkább V fék. Mert van olyan jó a fékhatás, cserébe sokkal könnyebb. A bovdenes tárcsaféknél meg az egyik betét fixen áll (kivéve 1-2 Avidot), így ahogy elkezd kopni a fékpofa, a féktárcsa-betét nem felületen, hanem inkább vonalon érintkezik, és egyszerûen megszûnik a fékhatás. Macerás. Egy használható (hidraulikus) tárcsafék 20000/db-nál kezdõdik. Epikrõl nem kell levetetni a tárcsaféket, van V fékes verziója, az az olcsóbb. Kép egyfajta van sajnos.
A gyárilag feltett gumik terepre valók, bitumenen feleslegesen kopik. Aszfaltra keskenyebb, kevesebb mintás gumit érdemes feltenni, amivel könnyebben gurul a bicaj. Slick, futóéles, avagy félterep (semislick) külsõt.

Javasolhatunk más márkát is, de ennyi pénzért ezt a felszereltséget, tudást kapni. Még amiatt körülnézhetsz, hátha valami más márka vázának festése jobban megtetszik.

Menetes agy cseréjéhez új agy kell, amihez lehet, más küllõk is, plusz újrafûzés, kazettás fogaskoszorú, nem kizárt csak a felni maradna meg... Szerintem, ha tetszik maga a bringa, használjátok, és ha gond lenne vele, akkor cserélni a kereket kompletten.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#5976
Holian

Holian

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts

Na sorban.
Shimano minõségi szintek: Altus-Acera-Alivio-Deore-LX=SLX-XT-XTR
A Capriolon még altusnál is rosszabb alkatrészek voltak.
A forest megfelelõ ffi/nõnek is, van belõle több verzió.
Epik 30 kicsi? Ezt hogy érted? Kapható belõle (16tól) akár 22 colos méret is, ami a zsiráfkantározóknak is megfelel :)
....


Na..hát köszönöm, hogy idõt szántatok rám, a felhomályosításomra..
Kezdenek deregeni a régmúlt dolgok..EPIK30 -at benéztem. Valahogy úgy festett h. csak kis méretben van.
Egyébként tárcsaféket miért nem ajánlod nekem? A gumit amit epikre tesznek gyárilag miért érdemes lecserlénem, amit Henger is említett? Túl hamar megeszi az aszfalt?

Összefoglalva akkor: Mivel mást nem javasoltatok, gondolom mert ebben az árban nagyon nem ugrálhatok. (két éve egy Hypermarketben vettünk egy bringát. 30-ért. 1 hónap alatt leharcoltam úgy h. 10 -szer ültem rajta. Ennél asszem kategóriákkal jobb lesz bármi amit veszek.)

TC a baratnõmnek (menetes csapágyat cserélni..)
Nekem meg akkor Egy EPIK lenne..amennyiben ahol veszem belemennek, hogy az 50-es rõl leveszik a tárcsát és beszámítják, akkor az hanem akkor meg 30-as.


#5977
-Henger-

-Henger-

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,181 posts
Ha a Caprine-nél maradunk:
T. Cross egész jó, max. a menetes hátsó agyat cserélném ki, de kiindulásnak jó. Asszonykádnak megfelelne a 18-as (kb. 180cm-hez).
Magadnak meg mehet az Epik. Miért? Mert sima gumicserével (ami kb. 10 perc) alkalmas lesz aszfaltos menetekre, és terepes kiruccanásokra is (megjegyzem, mostanában az erdészek igyekeznek módosítani az erdõtörvényt, erõs korlátozásokat alkalmazva). Az Alivio-t erre szánja a gyártó, aszfalt, meg némi terep. Zárható a teleszkópja, tehát aszfalton nem fog bólogatni, ha nem akarod. Az 50-es a Deore alkatrészekkel némileg jobb, de nem fényévekkel. Neked kell eldönteni, megéri-e azt a plusz pénzt, amit kérnek érte. Meg a hátul eggyel több lánckerék (jobb elosztás). Normálisan hajtva (ohne DH) egyik sem fog elhervadni, jó minõségû alkatrészekbõl épülnek fel.
A minõségi sor így néz ki: Altus, Acera, Alivio, Deore.
Monoblokk azt jelenti, hogy a középcsapágy egyben szerelheõ be/ki, nem kell, és nem is lehet állítani, karbantartani, cserébe jól tömített.
Ahead nyak- nem menetes, meg nagyobb átmérõjû is, ami kedvez a kormánycsapágynak.
Kazettás agynál jobb és több helyen van csapágyazva a tengely, emiatt a tengelyt kíméli, erõsebb.
A kép ne tévesszen meg, van az Epikbõl 22-es méret is, az már kosarasoknak sem kicsi. :)
T.Cross+Epik30 kijön kb. 150-bõl.
Természetesen más márkából is lehetne választani. Viszont ugyanígy aluváz, Shimano Alivio alkatrészek, sajátmárkás kiegészítõk (amik kb. egy gyárban készülnek, csak a cég logójával látják el) stb.

Teljes zavar...


edit: Rémhörivel nem is beszéltünk össze, ááá! :D Ennyivel gyorsabb volt.
Légy optimista! Ha citrommal kínál meg az élet, kérj hozzá Martinit!
Race, no Rest!

#5978
Rémhörcsög

Rémhörcsög

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,108 posts
Na sorban.
Shimano minõségi szintek: Altus-Acera-Alivio-Deore-LX=SLX-XT-XTR
A Capriolon még altusnál is rosszabb alkatrészek voltak.
A forest megfelelõ ffi/nõnek is, van belõle több verzió.
Epik 30 kicsi? Ezt hogy érted? Kapható belõle (16tól) akár 22 colos méret is, ami a zsiráfkantározóknak is megfelel :)

Szerintem (de ez csak a magénvélemény) mivel párod nem valószínû, hogy veled fog tartani a komolyabb terepen, Neki ezért egy TourCrosst vennék, az hogy nõi vagy férfi verzió, sztem mindegy. El fog tudni menni aszfalton, enyhébb terepen is veled.
Neked pedig pénztárcától függõen Forest, vagy V-fékes Epik30,Epik50, semmiképpen se tárcsás! Igaz, hogy így neked monti lenne, neki pedig trekking, de legalább aszfalton is kiegyenlítõdnek az erõviszonyok ;)

Használt bringától pedig én is intelek inkább, fõleg hogy a Caprine-okra 3 év garancia van.
High5 ->A világ leggyorsabb sportitala

#5979
Holian

Holian

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts

Lebeszélnélek a montiról, mivel szvsz az általad vázolt felhasználásra (város, aszfalt, erdei sétautak, dózerutak, semmi extrém) sokkal inkább megfelelõ valamilyen trekking, vagy sportosabb cross bicikli. Ugyanígy a nõi vázról, maximum ha a hölgy kifejezett kérése az.
A trekkingek kereke nagyobb átmérõjû, és vékonyabb külsõvel szerelik, könnyebben gurul sima útburkolaton.
Mondjuk sztem ebben az árkategóriában a teleszkóp inkább dísz, cserébe jó nehéz (igaz, a merev villák sem különösen jók ennyiért, de sokkal könnyebbek).
Ami fontos:
aluváz (-1..1,5kg acélhoz képest), monoblokk középcsapágy (nem kell szerelgetni), Ahead villanyak (tartósabb szerkezet, egyszerûbb karbantartás), kazettás hátsó agy (többet bír, mint a menetes), duplafalú felnik, fém fékkarok, normális fékekkel (ez remélem evidens).

Amúgy láttam már 75-ért Alivio-val szerelt aluvázas gépet, úgyhogy nem lehetetlen.


Igyekszem szem elõtt tartni az általad javasolt szempontokat. Bár ezek már rég nem mondanak nekem semmit, hogy alivio vagy altus, vagy acera.. (már az egymáshoz viszonyított minõségüket illetõen)

Mivel nagyon más javaslat nem volt ezért most a Caprine oldalán (hörcsög javallata alapján) kotorászom. Az általam említett P.Lady modellt elvettettem.

Az általatok javasolt:

- Forest, T.Cross Epik-30-50 között variálok, de nem tudok dûlúre jutni.

Való igaz h. asztfalton is tekerném egy - két órát amikor csak kicsit levegõznénk, de azért szerintem elõ fog bújni a kisördög és felmegyek a hegyekbe is ahogy annak idején.

És itt már nem is tudom, hogy akkor T.Cross bírni fogja e. Nem túl gyengus? A Forest nem megfelelõ mind nõi mind férfinek? A képeket nézve elég masszívnak tûnik. (de a leírásból meg nem derül ki nekem amit írtál, hogy mono, meg ahead villanyak meg a többi..)

Az Epik30 kicsinek tûnik nekem. Az Epik 50 meg nem tudom h. tényleg jobb e 40 ezer Ft-tal a Forest-hez képest.

Ez a T.Cross a színét leszámítva igen szimpatikus darab, csak félek h. nem bírna a túrázást. (vagy csak gondoljam végig h. 3x évesen hová akarok én már DH-zni vagy egyéb dolgot?)

Teljes zavar...

#5980
Holian

Holian

    vendég

  • fórumtag
  • 17 posts

Összeségében nem halottam túl jó véleményt a capriolo bringákról, használt bringában nem gondolkoztok 150-bõl ki lehet hozni két jó kis bringát


Az igazság az h. korábban nekiálltam és szétszedtem az utolsó csapágygolyóig a brignám, de most se idõm, se kedvem ilyen szinten elásni magam majd ebben a témában és kicsit óckodom egy használt gépet megvenni az esetleges rejtett hibáival. (persze ez nem auto, de azért itt is érhetnek meglepetések)