Jelentkezz be Regisztrálj
Milyen bringát vegyek?
#5681
Posted 2010. April 05. - 15:24
#5682
Posted 2010. April 05. - 13:58
Sziasztok!
Egy könnyû komplett bringát szeretnék venni, CC felhasználásra, olyat ami bírja a kiképzést, 90 kiló vagyok.
Olyan 20-21-es méretben kéne, inkább merev mint fully, hogy jobb felszereltsége legyen.
Nem vagyok az aktuális trendekkel/alkatrészekkel tisztában. Lehetõleg valami jó minõség legyen, 300-500 között gondoltam.
Minden javaslatot szívesen veszek, Újat akarok, nem használtat.
üdv+kösz
b
Ha ennyit szánsz rá, érdemesebb lenne elgondolkodni egy jó fullyban szerintem.
#5683
Posted 2010. April 05. - 13:46
#5684
Posted 2010. April 05. - 12:53
Sziasztok megint!
Köszönöm az ajánlásokat, sikeresen szétnéztem.
Elõször is TREKs Atesz, találtam boltot ahol elfogadnak üdülési csekket. Nem tudom mennyire minõsül reklámnak itt a fórumon, így csak városokat írok ahol találtam és pontos címet linket küldök privátban! Tehát Dunaújváros Tata és Cegléd! Ha mást is érdekel szívesen elküldöm bárkinek.
Bikertigger , köszönöm megnéztem és talán a felsoroltak között van a befutó a merida személyében :-). A Polarist sokan ajánlják , hogy a jelenleg kapható legjobb ár-értékû bringa és még tavalyi készletek is vannak akciós áron. A többi pedig... ...tudom , hogy az idei divat a fehér de nekem nem tetszenek a fehér alapszínnel rendelkezõ bringák :-(.
papabear , a cube gyári oldalán nézelõdve beleszerettem az analog-ba. Persze nem a white-candy green verzióba, hanem a black-grey-be amit sajnálatomra magyarországra nem szállít a nagyker :-( Beszéltem velük telefonon és váltig állították , hogy a 2009-es modellbõl nincsen fekete. Biztos a tavalyi verzióval keverem, merthogy az idei alapszínek a fehérek. Na erre én csak egy linket szúrok ide:
© CUBE-BIKES © mtb-mountainbike-rennrad-trekking-fahrrad-freeride-dirt
Na bocs , hogy ennyit regéltem. Lehet spórolok még kicsit és a Merida matts xc 500 V lesz a 300 V helyett. Színeiben jobban tetszik a váz és kicsivel jobb cuccok vannak rajta.
Hello!!
Nem tudom mennyi esély van rá, hogy választ kapjak, de érdekelnének azok a boltok, ahol elfogadják az üdülési csekket. Amennyiben priviben el tudnád küldeni, megköszönném.
#5685
Posted 2010. April 05. - 12:45
Sziasztok!
Egy könnyû komplett bringát szeretnék venni, CC felhasználásra, olyat ami bírja a kiképzést, 90 kiló vagyok.
Olyan 20-21-es méretben kéne, inkább merev mint fully, hogy jobb felszereltsége legyen.
Nem vagyok az aktuális trendekkel/alkatrészekkel tisztában. Lehetõleg valami jó minõség legyen, 300-500 között gondoltam.
Minden javaslatot szívesen veszek, Újat akarok, nem használtat.
üdv+kösz
b
én 5 kilóból inkább építetnék de TE tudod
ha komplett akkor vennék pl egy ilyet
BikeFun - MERIDA - Ker
csak még a boltban kérnék bele a gyárit beszámítva egy qr15ös tengelyes fox villát, meg egy mavic crossmax st disc kerékszettet (meg egy shimano xt hajtómûvet) (bocs de relativ sok pénzért én szeretm a kompromisszum mentes megoldásokat)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5686
Posted 2010. April 05. - 12:22
nem tudom mennyi a keret de vmi ilesmi
kona blast, cinder cone vagy caldera váz 2006 utáni, vagy hoss, talán még merida tfs , vagy olyan speci amit linkeltem. (ritka vázként, pláne ilyen nagy)
telóból tán ez
RST Launch Disc
vagy rs tora de az még hasznáktban is drágább. legjobb vmi átütõs lenne de azok sokkal drágábbak
hajtómú, mondjuk egy integrált tengelyes shimano deore
felni vmi ilesmi legalább
BikeFun - RIGIDA - Abroncs - 20" - 36h - Fekete - Abroncs RIGIDA Big Bull
stucni
Spyral Branch fekete korm
kormány
Truvativ Hussefelt fekete
valami masszív nyeregcsõ
gumiból (ha nem terepre) akkor vmi defektvédelmes sswable marathon vagy cst , leginkább 2,0 körüli méretben. és vai jó vastag belsõ.
és egy bovdenes avid tárvcsafék.
nem tudom mennyi a keret, ezek viszonylag olcsóbb termékek, de így sem lenne olcsó.
kormányra nem gondoltam az tény
agyból, meg kicsit félregondolkoztam, mert az én 10mm-es egysebû hátsóagyam jutott eszembe.
de végülis nem derült még ki, hogy konkrétan mire is használnád, kivált igaz ez a telóra, mert pl ha sima aszfalton (jo Magyarországon nincs ilyen) akkor még tartható a merevvilás álláspontom.
de pont mivel nincs ilyen aszfalt
szal rajtam "csak" cca 15 kiló felesleg van de mióta aktivabban (kb március eleje) ezzel a merevvillás vasvázas szarral járok , a könyökizelüteim annyira ki vannak hogy soxor a sorompon átemelni a bringát enyhén szólva nem egy élmény. és egyértelmûen enek a következménye. arról nem beszélve hogy néha majd a nyelvem harapom le mikor 50-el beledöngetek egy kátyuba.
Örök hála, és köszönet. Most már van elég infóm ahoz, hogy eltudjam kezdeni a keresést. Nélkületek soha nem reménykedtem volna, hogy valaha is még bringára ülhetek. Mindenkinek köszönöm a segítséget.
Tamás
#5687
Posted 2010. April 05. - 07:50
Egy könnyû komplett bringát szeretnék venni, CC felhasználásra, olyat ami bírja a kiképzést, 90 kiló vagyok.
Olyan 20-21-es méretben kéne, inkább merev mint fully, hogy jobb felszereltsége legyen.
Nem vagyok az aktuális trendekkel/alkatrészekkel tisztában. Lehetõleg valami jó minõség legyen, 300-500 között gondoltam.
Minden javaslatot szívesen veszek, Újat akarok, nem használtat.
üdv+kösz
b
#5688
Posted 2010. April 05. - 07:48
#5689
Posted 2010. April 05. - 04:08
Segítséget szeretnék kérni kerékpár vásárláshoz. Szeretnék venni egy országúti kerékpárt, de még kezdõ vagyok és nem tudom mikre figyeljek, milyen legyen vagy épp ne legyen? Versenyzésre is szeretném majd használni. Árban maradnék 100 alatt, vagy nagyon max a 120.
162 cm vagyok. Milyen méretû váz a megfelelõ? 50?
BringaPiac.hu - Giant TCR Team
Apr
Haszn
Haszn
illetve néztem még egy wenson stingert is.
Vélemények?
#5690
Posted 2010. April 04. - 23:54
kormányra nem gondoltam az tény
agyból, meg kicsit félregondolkoztam, mert az én 10mm-es egysebû hátsóagyam jutott eszembe.
de végülis nem derült még ki, hogy konkrétan mire is használnád, kivált igaz ez a telóra, mert pl ha sima aszfalton (jo Magyarországon nincs ilyen) akkor még tartható a merevvilás álláspontom.
de pont mivel nincs ilyen aszfalt
szal rajtam "csak" cca 15 kiló felesleg van de mióta aktivabban (kb március eleje) ezzel a merevvillás vasvázas szarral járok , a könyökizelüteim annyira ki vannak hogy soxor a sorompon átemelni a bringát enyhén szólva nem egy élmény. és egyértelmûen enek a következménye. arról nem beszélve hogy néha majd a nyelvem harapom le mikor 50-el beledöngetek egy kátyuba.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5691
Posted 2010. April 04. - 23:44
agyból, meg kicsit félregondolkoztam, mert az én 10mm-es egysebû hátsóagyam jutott eszembe.
de végülis nem derült még ki, hogy konkrétan mire is használnád, kivált igaz ez a telóra, mert pl ha sima aszfalton (jo Magyarországon nincs ilyen) akkor még tartható a merevvilás álláspontom.
#5692
Posted 2010. April 04. - 22:06
kona blast, cinder cone vagy caldera váz 2006 utáni, vagy hoss, talán még merida tfs , vagy olyan speci amit linkeltem. (ritka vázként, pláne ilyen nagy)
telóból tán ez
RST Launch Disc
vagy rs tora de az még hasznáktban is drágább. legjobb vmi átütõs lenne de azok sokkal drágábbak
hajtómú, mondjuk egy integrált tengelyes shimano deore
felni vmi ilesmi legalább
BikeFun - RIGIDA - Abroncs - 20" - 36h - Fekete - Abroncs RIGIDA Big Bull
stucni
Spyral Branch fekete korm
kormány
Truvativ Hussefelt fekete
valami masszív nyeregcsõ
gumiból (ha nem terepre) akkor vmi defektvédelmes sswable marathon vagy cst , leginkább 2,0 körüli méretben. és vai jó vastag belsõ.
és egy bovdenes avid tárvcsafék.
nem tudom mennyi a keret, ezek viszonylag olcsóbb termékek, de így sem lenne olcsó.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5693
Posted 2010. April 04. - 09:45
Boccs, igazad van, de nekem eléggé kínainak tûnnek a mûszaki adatok. Nem igazán tudom, hogy mik azok amik feltétlenûl fontossak a számomra. A legfontosabb a kerekek lennének, mert ezekkel volt a legtöbb bajom. A végén már többet cseréltem belsõt, és centíroztam a felnit, mint amennyit bringáztam. Próbálom kerûlni az oktalan kérdéseket, de ahogy már mondtam teljesen amatõr vagyok. Remélem nem megyek az agyatokra a sok kérdéssel.már irtam feljebb
váz
teló
hajtómû
kerekek
kormány
stucni
nyergcsõ
És hálás vagyok a türelmetekért.
#5694
Posted 2010. April 04. - 09:45
én a stucni/nyeregcsõ/kormány helyett inkább a féket mondanám
csak mikor nem éred el a törött kormányon a fékkart
de valóban
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5695
Posted 2010. April 04. - 09:39
#5696
Posted 2010. April 04. - 09:31
Uh, nem is számítottam ennyi jótanácsra. Egyébként az amit Aske, és Csucsu tanácsolt, az tûnik számomra a leginkább járható útnak. Legfõképpen azért, mert alkatrészeket jó eséllyel találok elfogadható árban használtan. De természetesen minden tanács aranyat ér. Esetleg azt letudná valaki írni, hogy ha építésre adom a fejem, akkor mik azok alkatrészek amibõl extrát kell keresnem. És hamár extra akkor mi az amit figyelembe kell vennem a tulajdonságaiban?
már irtam feljebb
váz
teló
hajtómû
kerekek
kormány
stucni
nyergcsõ
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#5697
Posted 2010. April 04. - 09:13
Emlékeim szerint a maraton versenyeken is szokott lenni egy srác, aki ránézésre legalább 150 kg. Egy Specialized Rockhopper bringa rémlik alóla, bár ez nem a 100ezer alatti kategória. Ennyiért mindenképpen valami használt Hoss vagy Hardrock/Rockhopper lenne jó, amit lehet fejlesztgetni.
tapasztalatok szerint az átlag montik (nem a szétkönnyitett csúsmodell) olyan 120 kilóig birják többé kevésbé gond nélkül. az a + pár kiló azért lehet hogy néhány alkatrész "hirtelen halálához" vezetne.
ilyen súllyal meg nem biztos hogy célszerû merevvillával terhelni az ízûleteket (én "csak" 100pár kiló vagyok de átkozom az annyát annak aki anno a cratert merevvillával találta ki...)
Szerintem ekkora súlynál egy 25.4 kormány kicsit karcsú, kellene egy 31.8-as masszív darab, üléscsõbõl sem árt az extra erõs verzió, ráadásul a gyorszáras agy erõsebb mint a tömör tengelyes alacsonyabb ár mellett. Szerintem legcélszerûbb összerakni lenne egyet, ez nem egy hétköznapi terhelés egy bringának, ilyet gyárilag nem hiszem, hogy sokat árulnak.
Valaki itt ajánlotta a kona hosst, ami jó gép ránézésre, de én teljesen mást javasolnék.
Apróban néha szinte hibátlan állapotú, pár éves vagy max 5-6 éves minõségi acélvázas, merevvilás mtb-ket lehet kifogni potom pénzért. Egy ilyesmi váz szerintem simán elbír, ami még elég erõs kell legyen a kerekek, meg jó fékek, mert hiába nem száguldozol, valaminek ugye le kell lassítani. Szóval használtat javaslok, és azon a megfelelõ módosításokat.
szerk. potom pénz alatt 30-40re gondoltam
Csavaros (nem gyorszáras) 36 lukas agy, 2mm-es küllõk, valami erõs duplafalú felni, gumi kb tetszõleges.
Ez utóbbi lenne drága buli, de pl én sem vagyok éppen egyszálbelû de gumival sosem volt még gondom.
Uh, nem is számítottam ennyi jótanácsra. Egyébként az amit Aske, és Csucsu tanácsolt, az tûnik számomra a leginkább járható útnak. Legfõképpen azért, mert alkatrészeket jó eséllyel találok elfogadható árban használtan. De természetesen minden tanács aranyat ér. Esetleg azt letudná valaki írni, hogy ha építésre adom a fejem, akkor mik azok alkatrészek amibõl extrát kell keresnem. És hamár extra akkor mi az amit figyelembe kell vennem a tulajdonságaiban?
#5698
Posted 2010. April 04. - 07:24
Valaki itt ajánlotta a kona hosst, ami jó gép ránézésre, de én teljesen mást javasolnék.
Apróban néha szinte hibátlan állapotú, pár éves vagy max 5-6 éves minõségi acélvázas, merevvilás mtb-ket lehet kifogni potom pénzért. Egy ilyesmi váz szerintem simán elbír, ami még elég erõs kell legyen a kerekek, meg jó fékek, mert hiába nem száguldozol, valaminek ugye le kell lassítani. Szóval használtat javaslok, és azon a megfelelõ módosításokat.
szerk. potom pénz alatt 30-40re gondoltam
Csavaros (nem gyorszáras) 36 lukas agy, 2mm-es küllõk, valami erõs duplafalú felni, gumi kb tetszõleges.
Ez utóbbi lenne drága buli, de pl én sem vagyok éppen egyszálbelû de gumival sosem volt még gondom.
Szerintem ekkora súlynál egy 25.4 kormány kicsit karcsú, kellene egy 31.8-as masszív darab, üléscsõbõl sem árt az extra erõs verzió, ráadásul a gyorszáras agy erõsebb mint a tömör tengelyes alacsonyabb ár mellett. Szerintem legcélszerûbb összerakni lenne egyet, ez nem egy hétköznapi terhelés egy bringának, ilyet gyárilag nem hiszem, hogy sokat árulnak.
#5699
Posted 2010. April 03. - 22:08
ilyen súllyal meg nem biztos hogy célszerû merevvillával terhelni az ízûleteket (én "csak" 100pár kiló vagyok de átkozom az annyát annak aki anno a cratert merevvillával találta ki...)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való