Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj

Milyen bringát vegyek?

* * * * * 3 votes

  • Please log in to reply
11928 replies to this topic

#521
eddie1978

eddie1978

    vendég

  • fórumtag
  • 492 posts

Megkeveredtem a sok lehetőségtől. Jelenleg a 29-er XC-nél tartok.

 

Amire kellene:

  • országútit lecserélve terepen tekeregni, jól tekerhető legyen, fully vs hardtail
  • nincs rutinom terepen túl sok, sok éve volt rövid ideig montim
  • ugrálni nem fogok
  • kezdetben 10-20km terepen+ kb 20km oda-vissza út amig kijutok

 

Kell ide a hátsó rugózás egyáltalán? Kényelem miatt gondoltam fully gépre. Nagyobb rugóút meddig számít jól tekerhetőnek?

 

Újat fogok venni valószínűleg, mert méretemben alig van választék (21-22" körül 191/92cm).

 

Néztem eddig:

Giant Anthem 29

Rose Dr Z.

Canyon Nerve 29

Radon Skeen 100 vagy 120, ZR Team 8.0

 

Ez mind fully és bazi sok pénzt elkérnek ezekért. Alpinbike webshopban van Giant korábbi évjárat jó akcióban, ha még él.


Edited by eddie1978, 2016. August 11. - 23:52.


#522
imiike1998

imiike1998

    újonc

  • fórumtag
  • 11 posts

Nem *zart akarok venni, hanem MTB-t. Látom nem nagyon lehet ennyiért normális fullyt venni. Ha mégis van értelmes használtan, akkor várom a linkeket. :) Amúgy ha ennyiből nem jön ki, akkor vevő vagyok a hardtailesre is.(Ha bírja a strapát.) Az a baj, hogy nem nagyon értek hozzá és kicsit félek a használttól. Egyátalán meddig kéne elmenni, hogy értelmes használt fullyt kapjak?[/quote][quote name="imiike1998" post="1223893" timestamp="1470840513"]

Most vagy én kérdezek hülyeséget vagy itt van kevés tapasztalattal rendelkező ember. De akkor sem kell ilyen flegma válasszal illetni... Ha nem jött volna le, én nem értek annyira hozzá, ezért kérdezek.

Edited by imiike1998, 2016. August 11. - 19:30.


#523
clayblues

clayblues

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts

Köszönöm a válaszokat; KTM-eket láttam a Hervisben akciósan, majd körülnézek. Mi a helyzet a Radonnal? Forgalmazza azt itthon valaki? Nem nagyon találtam magyar honlapot, internetről meg nem szívesen rendelnék, ha nem tudok legalább egyszer ráülni....



#524
imiike1998

imiike1998

    újonc

  • fórumtag
  • 11 posts

vedd meg és kiderül


Nem *zart akarok venni, hanem MTB-t. Látom nem nagyon lehet ennyiért normális fullyt venni. Ha mégis van értelmes használtan, akkor várom a linkeket. :) Amúgy ha ennyiből nem jön ki, akkor vevő vagyok a hardtailesre is.(Ha bírja a strapát.) Az a baj, hogy nem nagyon értek hozzá és kicsit félek a használttól. Egyátalán meddig kéne elmenni, hogy értelmes használt fullyt kapjak?

Edited by imiike1998, 2016. August 10. - 16:57.


#525
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

én megnéznék valami ktm trekkinget

általában nem liblingem a márka, de a trekking vonalat elég jól csinálják. nyilván 60as vázméret, amit lehet nem lesz könnyű így szezon végén találni.

megnéztem kíváncsiságból a postásnémeteket.

 

nem is rossz.

 

http://www.bike-disc...464639/wg_id-24

 

http://www.bike-disc...464576/wg_id-24

 

szerinted 199cm-hez a 60-as v 64-es dukál jobban? Egyenes kormányos bringák méretezése kissé ismeretlen terület számomra.



#526
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,278 posts

Sziasztok,

 

Végigkerestem a fórumot, "milyen kerékpárt vegyek magas embernek" témában, de nem lettem túl okos.

 

199 centi magas vagyok, kb. 93 kiló és egy city-trekking kerékpárt keresnék magamnak. Jelenleg egy 15 éves Gepida Asgard MTB-m van, aminek semmi baja ugyan, de már mások az igényeim (legyen kényelmesebb, magasabban a kormánya, sárhányó, csomagtartó, stb.).

 

Leginkább városban használom, de némi light-os erdei ösvény is be szokott játszani. Szeretnék valami jobb minőségű biciklit, lehet teleszkópja is, tárcsaféke is, de a lényeg, hogy kényelmes legyen vele menni. Árban 200-300 eFt-ig tudok nyújtózkodni.

 

Mit tanácsoltok, hova érdemes elmenni? Van valami "márkafüggetlen" tanácsadó, aki némi pénzért segít kiválasztani a megfelelő bringát? Azt látom, hogy a boltok többsége le van szerződve néhány márkára és nyilván azokból próbálják a leginkább megfelelőt ajánlani.

 

Vagy érdemesebb lenne egy egyedi vázat gyártatni és átszerelni a Gepida összes tartozékát?

 

Segítségeteket előre is köszönöm,

 

clayblues

 

.

én megnéznék valami ktm trekkinget

általában nem liblingem a márka, de a trekking vonalat elég jól csinálják. nyilván 60as vázméret, amit lehet nem lesz könnyű így szezon végén találni.


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#527
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,278 posts

Több helyen is láttam hirdetve 130-150k körül. http://www.jofogas.h...985.htm?first=1
Ezzel például mi a baj? Vagy kamuzik az eladó és egy lehajszolt gép lenne? 

vedd meg és kiderül


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#528
Sandman

Sandman

    vendég

  • fórumtag
  • 436 posts

Sziasztok,

 

Végigkerestem a fórumot, "milyen kerékpárt vegyek magas embernek" témában, de nem lettem túl okos.

 

199 centi magas vagyok, kb. 93 kiló és egy city-trekking kerékpárt keresnék magamnak. Jelenleg egy 15 éves Gepida Asgard MTB-m van, aminek semmi baja ugyan, de már mások az igényeim (legyen kényelmesebb, magasabban a kormánya, sárhányó, csomagtartó, stb.).

 

Leginkább városban használom, de némi light-os erdei ösvény is be szokott játszani. Szeretnék valami jobb minőségű biciklit, lehet teleszkópja is, tárcsaféke is, de a lényeg, hogy kényelmes legyen vele menni. Árban 200-300 eFt-ig tudok nyújtózkodni.

 

Mit tanácsoltok, hova érdemes elmenni? Van valami "márkafüggetlen" tanácsadó, aki némi pénzért segít kiválasztani a megfelelő bringát? Azt látom, hogy a boltok többsége le van szerződve néhány márkára és nyilván azokból próbálják a leginkább megfelelőt ajánlani.

 

Vagy érdemesebb lenne egy egyedi vázat gyártatni és átszerelni a Gepida összes tartozékát?

 

Segítségeteket előre is köszönöm,

 

clayblues

 

.

Én először megvenném ezt a dán szépséget:

 

http://apro.bikemag....r-l350386.html#

 

aztán amit gyengének érzek használat során, azt átszerelném jobbra. Bőven kijönne a vázolt keretből.

 

A Gepida cuccait hagyd inkább rajta és úgy add el (vagy tartsd meg kompletten, jó kis gép az, ha mégis terepre mennél inkább).

 

Esetleg nézelődj a trekkingek között az apróban, bár a klasszikus trekking nem néz ki túl sportosan, nem tudom, bejön-e az a kinézet.


Edited by Sandman, 2016. August 09. - 16:43.


#529
imiike1998

imiike1998

    újonc

  • fórumtag
  • 11 posts

semmit

annyiért vázat lehet kapni

 

Vejne, végülis nincs kizárva :)

Több helyen is láttam hirdetve 130-150k körül. http://www.jofogas.h...985.htm?first=1
Ezzel például mi a baj? Vagy kamuzik az eladó és egy lehajszolt gép lenne? 



#530
clayblues

clayblues

    újonc

  • fórumtag
  • 2 posts

Sziasztok,

 

Végigkerestem a fórumot, "milyen kerékpárt vegyek magas embernek" témában, de nem lettem túl okos.

 

199 centi magas vagyok, kb. 93 kiló és egy city-trekking kerékpárt keresnék magamnak. Jelenleg egy 15 éves Gepida Asgard MTB-m van, aminek semmi baja ugyan, de már mások az igényeim (legyen kényelmesebb, magasabban a kormánya, sárhányó, csomagtartó, stb.).

 

Leginkább városban használom, de némi light-os erdei ösvény is be szokott játszani. Szeretnék valami jobb minőségű biciklit, lehet teleszkópja is, tárcsaféke is, de a lényeg, hogy kényelmes legyen vele menni. Árban 200-300 eFt-ig tudok nyújtózkodni.

 

Mit tanácsoltok, hova érdemes elmenni? Van valami "márkafüggetlen" tanácsadó, aki némi pénzért segít kiválasztani a megfelelő bringát? Azt látom, hogy a boltok többsége le van szerződve néhány márkára és nyilván azokból próbálják a leginkább megfelelőt ajánlani.

 

Vagy érdemesebb lenne egy egyedi vázat gyártatni és átszerelni a Gepida összes tartozékát?

 

Segítségeteket előre is köszönöm,

 

clayblues

 

.



#531
imiike1998

imiike1998

    újonc

  • fórumtag
  • 11 posts
Több helyen is láttam hirdetve 130-150k körül. http://www.jofogas.h...985.htm?first=1
Ezzel például mi a baj? Vagy kamuzik az eladó és egy lehajszolt gép lenne?

#532
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,278 posts

Hali!
130k körül milyen fully MTB-t ajánlotok?(használtan)

semmit

annyiért vázat lehet kapni

 

Vejne, végülis nincs kizárva :)


"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#533
imiike1998

imiike1998

    újonc

  • fórumtag
  • 11 posts
Hali!
130k körül milyen fully MTB-t ajánlotok?(használtan)

#534
j4ni

j4ni

    vendég

  • fórumtag
  • 330 posts
  • LocationBudapest

Sziasztok!

 

A Prohardver.hu egyik releváns kerékpáros topikjában találtam ezt a bejegyzést. Annyira jó, hogy meg kell osszam:

 

 

-Hello!

Elsősorban pokémon gózáshoz szeretnék majd egy biciklit venni, de elég elképzelhető, hogy közlekedésre is használnám. A belvárosban lakom. Első ötletem egy országúti volt, de láttam az árakat, és első biciklire nem akarok ennyit költeni - mert lehet maradnék a BKV-nál -. Mit keresgéljek / hol nézelődjek, ha 50k körül szánnék rá?

 

-ez remélem komoly, mert viccnek durva lenne

 

-Ez való Neked!



#535
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

Fitre don írt tavaly szép szövevényeket, az ő beállításai tök jó kiindulási alapok, nem versenyzősre, hanem "allrounderre" veszi a figurát. Szóval komfort előnyben, de haladni is lehessen vele.

 

Sajnos nem fogom tudni linkelni a kommenteket, de elég jó útmutató volt, képekkel illusztrálva.

 

Amit én fontosnak érzek, hogy ha alsó fogásban hajlított könyökkel fogod a kormányt, akkor se érezd azt, hogy mélyen vagy, s ne érezd nyújtózkodásnak. Felső fogásban meg komfortosan, de sosem nyújtott könyékkel, hanem szépen hajlítva, lazán. A kezeden nem támaszkodsz, a súlyod jórészt az ülőgumókon nyugszik, a karjaid kormányoznak-váltanak-fékeznek, de nem támasztanak.

 

A nyeregmagasságot jól be kell lőni, sajnos, a zemberek 90%-a túl magasan ül, ami miatt hosszúnak-távolinak érződik a gép eleje, s kényelmetlennek az alsó fogás. 

 

Én mindenképp a kisebb vázat venném, mert egyrészt bitang mennyiségű távtartóval adják a bringákat-vágatlan villanyakkal, másrészt, kisebb méretnél tudsz kompenzálni, míg, nagynál az életben nem jutsz közelebb a kormányhoz legális módokon.

 

Inkább kisebb vázhoz plusz 10mm távtartó, mint nagyobb vázhoz a rövidebb stucni.

 

Plusz kisebb vázon jobban rugózik a nyeregcső :)


  • donciccio likes this

#536
icebike

icebike

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts

én két értéket nézek

 

felsőcsőhossz (vízszintes felsőcső)

és fejcsőhossz

 

ezekből meg tudom mondani, jó lesz-e a gép v sem.

 

picit "beszédesebb", ha stack-reach és ezek arányát nézed még a nyeregvázcső és homlokcsőszöggel.

 

egyébként ne vegyél egyenes kormányos országútit, mert, a váz geometriája outi kormányhoz van tervezve. Az egyenes kormányos fitnesszbringák és régi cx vázakból épített egyenes kormányos csapatókra elég hamar szokott menni a 140-es kormányszár. Ha meg óriási homlokcsővel is meg van fűszerezve, akkor ott találod magad, hogy -17 fokos 140-es kormányszárakat fogsz nézegetni webshopokban.. 

 

ha kétséged van a vázméretezést illetően, mindig inkább egy számmal kisebbet vegyél. 

 

a legkevésbé releváns adat egy ejtett fölsőcsővel bíró modern váznál a nyeregvázcső hossza. Tkp. lényegtelen.

 

szerk: nézd meg a geometria táblázatot, h tiszta legyen, mit értek reach és stack alatt

 

én ilyen geóhoz nem is gondolkoznék egyenes kormányban, ez még országúti kormánnyal is nagyon kiegyenesedett testtartást tesz lehetővé.

 

>a gibbonunk beszélt<

 

 

Köszönöm szépen, ez sokat segített, az eredeti terv is outi volt (a fitness, egyenes kormányos csak egy fellángolás volt, ha már úgy is ott vagyok a boltban, akkor ránézek.) Akkor a sensium lesz, már csak a méret a kérdés (eredetileg M-est néztem), a felsőcsőhossz 15mm-el rövidebb az S-esen, mint az M-esen, a fejcsőhossz az 20mm-el rövidebb, a nyeregvázcső pedig 30mm-el, a stack pedig 17mm-el. Megyek még egyszer próbálni és akkor mit nézzek meg pontosan, ha átlépek a vázon és a földön állok, akkor 5 cm távolság legyen, mi ajó, mennyire nyúljak/dőljek előre ha lent fogom a kormányt, pedál alsó holtponton ne legyen teljesen kinyújtva a lábam, persze ezek együttes állása számít az összképben, de így nézve a számokat,adatokat én nem tudom átülteni gyakorlatba, hogy néhány mm mennyit számít, jelen esetben pár centi. Én nem annyira a versenyzésre hegyezett ülőhelyzetet keresem, hanem a kényelmesebbet, nem tudom erre a kisebb vagy a nagyobb váz-e a jobb.


Edited by icebike, 2016. August 07. - 19:50.


#537
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

apró update Vejne,  csak mert szó volt valahol a speciről. (sirrus legalábbis) arra már nem igaz, annak már más a geója , abból bátran vennék M-est magamnak /175/.

egyébként Tigger, Te voltál, aki a mirindás fitnesszbringás cikk alá kommentelte, hogy jönnek a vásárlók a hosszú stucnikért vissza?

 

http://bikemarkt.mtb...rx-pro-140mm-17

 

jé, április 14 óta nem tudta eladni, a hirdetés szövege is beszédes, valahogy, el sem tudom képzelni, hogy miért is került hamar cserére :D


Edited by Vejne, 2016. August 06. - 18:05.


#538
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,278 posts

 

 

 

egyébként ne vegyél egyenes kormányos országútit, mert, a váz geometriája outi kormányhoz van tervezve. Az egyenes kormányos fitnesszbringák és régi cx vázakból épített egyenes kormányos csapatókra elég hamar szokott menni a 140-es kormányszár. Ha meg óriási homlokcsővel is meg van fűszerezve, akkor ott találod magad, hogy -17 fokos 140-es kormányszárakat fogsz nézegetni webshopokban.. 

 

apró update Vejne,  csak mert szó volt valahol a speciről. (sirrus legalábbis) arra már nem igaz, annak már más a geója , abból bátran vennék M-est magamnak /175/.


  • Vejne likes this
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#539
Vejne

Vejne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 4,309 posts

én két értéket nézek

 

felsőcsőhossz (vízszintes felsőcső)

és fejcsőhossz

 

ezekből meg tudom mondani, jó lesz-e a gép v sem.

 

picit "beszédesebb", ha stack-reach és ezek arányát nézed még a nyeregvázcső és homlokcsőszöggel.

 

egyébként ne vegyél egyenes kormányos országútit, mert, a váz geometriája outi kormányhoz van tervezve. Az egyenes kormányos fitnesszbringák és régi cx vázakból épített egyenes kormányos csapatókra elég hamar szokott menni a 140-es kormányszár. Ha meg óriási homlokcsővel is meg van fűszerezve, akkor ott találod magad, hogy -17 fokos 140-es kormányszárakat fogsz nézegetni webshopokban.. 

 

ha kétséged van a vázméretezést illetően, mindig inkább egy számmal kisebbet vegyél. 

 

a legkevésbé releváns adat egy ejtett fölsőcsővel bíró modern váznál a nyeregvázcső hossza. Tkp. lényegtelen.

 

szerk: nézd meg a geometria táblázatot, h tiszta legyen, mit értek reach és stack alatt

 

GEOSHAPER%20CARBON.jpg

 

én ilyen geóhoz nem is gondolkoznék egyenes kormányban, ez még országúti kormánnyal is nagyon kiegyenesedett testtartást tesz lehetővé.

 

>a gibbonunk beszélt<


Edited by Vejne, 2016. August 05. - 15:23.


#540
icebike

icebike

    újonc

  • fórumtag
  • 7 posts
Tegnap megint voltam kerékpárt nézni/próbálni, most már csak lapierre-t, mert valószínű, hogy ilyen lesz.
Ugye sensiumot néztem, közben két hete mentem egy tesztkerékpár specialized roubaix sl4 sporttal, 54-es, és amikor lent fogtam a kormányt akkor nem volt annyira kényelmes, ezért ránéztem egyenes kormányos biciklire is, így képbe került a [L:http://www.lapierre-...2016/shaper-500]lapierre shaper 500[/L] ennek a geometriája hasonló a [L:http://www.lapierre-bikes.co.uk/2016/sensium-500-cp-tp]sensium 500-hoz[/L].
Viszont shaper 500 nem volt semmilyen méretben, [L:http://www.lapierre-...2016/shaper-300]300-as[/L] volt, de az aluvázas, és eléggé más a geometriája a karbonvázashoz képest (ebből az L-esnek akkora a nyeregcső hossza, mint a karbonvázasból az M-esnek, a többi méretéről már nem is beszélve). Erre ráültem (a nyereg teljesen le volt engedve), lábam leér a földre, a lábujjhegyem kb 4 cm hosszan, nem csak a cipő eleje éppen, pedálon alsó holtponton enyhén behajlítva, ha átlépek a váz felett és úgy állok a földön, akkor nem akadok fent, nem ütöm be a testrészeimet. Múltkor a boltban azt mondták, hogy az M-es a jó (sensium), most más volt és szerinte az S-es a jó lapierreből (minden boltan egy kicsit mást mondanak, pl. ki mondta, hogy 54-es kell nekem stb.), szóval a méretválasztásban kellene egy kis segítség, mert mindkét méretben nem lehet megendelni, pedig úgy lenne az igazi, és akkor a próba során kiderülne. Érdekesség, hogy megnéztem a [L:https://www.specialized.com/hu/hu/bikes/road/roubaix-sl4-sport/118384]roubaix[/L] nyeregcsőhosszát, ez az 54-esnek, 495 mm és nem volt teljesen leengedve amikor mentem vele. Lapierre-nél pedig az S-esnek van 49 cm nyeregcsőhossza. Vázméret választásnál a váznak melyik része az amit a legjobban figyelembe kell venni (persze az egész számít, és mindenkinek más a testmérete, láb, kéz törzs)? Köszönöm.