Be lehet zárni a topikot, ez minden itt feltett kérdést megválaszol
Szerintem jól leírtad a tapasztalataid. Na igen, itt tényleg a 2 véglet közt ugrottál. Merev kiskerekűről fully nagykerekűre. Így valóban nehéz a döntés.
Azért azt érezted, hogy a nagykerék mennyit számít átgördülésben és ez már jó alap. A karbon/alu dolog szerintem nem ennyire döntő, az már csak finomkodás lesz.
A gumi sajnos sokat levesz egy bringa élvezeti értékéből bár most ez a nedves köves talaj szerintem semmilyen guminak nem lenne a kedvence.
Látod milyen mások vagyunk ! Én pl hányok a széles kormánytól, a nép nagyrészének - lásd neked is - meg tetszik.
Szerintem sok kérdésedre válasz adott az út de nyilván maradnak még eldöntendő dolgok.
Tesztelni, próbálni - minél többet ! Akkor fogsz tudni jól dönteni.
Persze hogy tettem, tegnap elvittem tesztelni egy M-es össztelós Specialized Epic comp-ot a Bringalandtől (ezúton is köszönöm nekik).
Mint mondtam a méretemben és a felhasználási területnek, megcélzott felszereltségi szintnek megfelelő teszt/kölcsön bicajt nem
egyszerű találni. Erre az össztelósra is "ha ló nincs jó a szamár is" alapon ültem fel mert elsősorban merevfarúban gondolkodom,
de ennek legalább 29-es kereke volt és az össztelón (meg esetleg a karbonon) kívül nagyjából egyezik a felszereltség is azzal amit szeretnék.
A boltban kértem, hogy a rugóstag kioldását úgy állítsák be, hogy merevfarú karakterisztikája legyen a gépnek. Ez szerencsére sikerült is...
Szóval a bicaj: Össztelós, karbon, Brains rendszerű rugóstag van rajta, 29"-es kerekek, 2x 10, Reba teló, átütőtengely, széles kormány
Mivel a bicajon annyi minden volt teljesen más mint az enyémen, nehéz elkülöníteni, hogy milyen helyzetben éppen mi miatt van más
(tipikusan jobb) érzése az embernek (éppen a nagyobb kerék vagy a karbon váz, vagy a csillapítás jelenik meg).
Amit mindenesetre ott helyben leszűrtem:
-Az M-es méretnek a hátrányát igazából csak az átlépési magasságon éreztem, váztól zacskóig kevés volt a hely. Lefelé amikor kellett,
simán be tudtam ülni nyereg mögé.
ettől függetlenül lehet eggyel kisebb méret kellett volna.
-A nagy kerék tényleg jobban átgördül a dolgokon, mint a kis 26"-os, ez fölfele és lefele is érezhető.
-Apróságnak tűnik, de tényleg rengeteget dob a széles kormány az irányíthatóságon. Határozottan nagy a különbség a szűk kormányhoz
képest precizitásban, főleg amikor az ember már fáradt.
-Nagyon tetszett a RS Reba teleszkóp.
-Ezek eredőjeként sokkal biztosabban mentem le olyan köves helyeken, ahol a 26"-os kerékkel már bennem van az érzés, hogy elakadhat
az elsőkerék én meg szépen átfordulok.
-A 2x 10-es hajtáson a váltók valószínűleg/remélhetőleg nem voltak tökéletesen beállítva, mert néha küzdeni kellett, hogy
nagytányérra -terheletlenül- felkerüljön a lánc. Semmivel sem éreztem a váltást/fokozatkiosztást saját esetemben jobbnak
mint a 3x 9-et -amiből ha azzal mentem volna kb csak a középtányért használtam volna-, persze jóval több tesztre és terepre lenne szükségem ezt eldönteni.
-Igazából a csillapítással is meg voltam elégedve. Amikor hajtottam akkor hátul nem mozgott a gép, amikor seggel a nyergen
átmentem gyökereken akkor azért éreztem pár centi mozgást.
És hogy ne csak jót írjak:
-Valami saját márkás nem erre az időjárásra (nedves, csúszós avar, néhol sár) való gumi volt a gépen, ami a csúszós részeken
rengeteget negált a gép jóságából. Elsősorban a gumit teszem felelőssé, hogy a HHH-ra hátul felmenő sziklás jelöletlen úton vagy
háromszor le kellett lépnem mert jobbra balra csúszkált le a sziklákról a hátsó gumi. (próbáltam komótosan és lendületesen is).
Ez azért eléggé kijózanító volt.
Összességében nagyon tetszett, megpróbálok legközelebb valami merevfarú 29-est kipróbálni, lehetőleg aluvázzal, így sokkal jobban
fogom érezni, hogy pontosan mit is jelent a nagyobb kerék. Tesztelni igazából úgy érdemes, ha az ember egy rendszeren belül
mindig csak 1-1 jelentősebb komponenst dolgot változtat meg (kerékméret-vázméret-vázanyag-rugózás) nem az egész rendszert
gyökeresen, mert akkor nehéz az egyes változásokat hozzárendelni a komponenshez ami azt okozza...
üdv
J.
Nyugi Jani !
Nagyon segítőkész szándékkal írtam le a dolgokat.
Ezer kérdésed megválaszolja ha fölülsz egy bringára és 3 percet mész vele. Uram bocsá még el is viheted tesztelni. Ezt próbáltam sugallni.
Tettél már efelé 1 lépést is, amúgy ?
Mi hiába válaszolunk a kérdésedre, az a mi tapasztalatunk lesz. Neked kell megélned, tapasztalnod az új bringa érzését. Kb mindenki így vette meg az új bringáját.
Mit nem értettél ?
Nyugi !
Edited by j4ni, 2016. November 22. - 14:46.
Nyugi Jani !
Nagyon segítőkész szándékkal írtam le a dolgokat.
Ezer kérdésed megválaszolja ha fölülsz egy bringára és 3 percet mész vele. Uram bocsá még el is viheted tesztelni. Ezt próbáltam sugallni.
Tettél már efelé 1 lépést is, amúgy ?
Mi hiába válaszolunk a kérdésedre, az a mi tapasztalatunk lesz. Neked kell megélned, tapasztalnod az új bringa érzését. Kb mindenki így vette meg az új bringáját.
Mit nem értettél ?
Nyugi !
Edited by marton, 2016. November 22. - 00:49.
Marton,
az okos tanácsot meghallgatom és általában követem is. Fölényeskedésre viszont még tiszteletreméltó öregektől sincs szükségem.
A topik merem remélni el fog bírni napi 0-1-2-vel több hozzászólást, határozottan emlékszem, hogy 2008 környékén még nem kergették
itt ördögszekerek egymást.
Ha mégis túlságosan megnövelem a topikban a stressz-szintet, lehet szólni az adminnak -idén talán még jár errefelé-
és csinál mikulásra csak őstagoknak egy elszigetelt játszóteret, ami mentes a kezdők bugyuta kérdéseitől...
üdv
J.
Figyu Jani !
Kezdesz kicsit rátelepedni a topicra és már ilyen egyéni blog hangulata lesz lassan a dolognak. Nem gond, mert akarunk segíteni és ez is a topic célja meg olvasnom/válaszolnom sem kötelező - ez is igaz.
Segítünk, tényleg, kérdezzél !! Nagy a pofám, évi 10ezeret ülök bringán, annak a felét terepen, 22 éve nyomom a montizást, láttam a kezdetektől nagyon sokat, nagy társaságot ismerek, ezer ember (bringások, boltosok, forgalmazók) véleményét hallottam mindenféle cuccról, ruháról, bringáról, nyilván van tapasztalatom.
De ez egy outdoor sport. Ezt sokan nem veszik figyelembe. Te sem teljesen. Itt lehet a monitor és a net előtt agyalni még hónapokat de ez a sport kint a Hármason és a Pilisben, Mátrában zajlik, emelkedőn, kövek közt, a porban. A tapasztalatot OTT, KINT fogod megszerezni, nem ott a monitorod előtt. És EZ lesz a döntő.
Menj ki az erdőbe ! Ismerkedj bringás arcokkal. Kérdezd őket, kérd el a bringát egy kicsit.
Menj el egy szervezett bringatesztelésre ! Egyik boltból kérj el egy tesztbringát ! Próbálgass !!
Hiába mondjuk mi itt el a tapasztalatain, ez a MI érzésünket tükrözi. Mindenki máshogy bringázik, más neki a bringán a fontos. Neked kell megtalálnod a saját bringád de ezt csak te tudod majd kitalálni. Haverom 26os fullmerev!!! bringával gyorsabb lefelé brutál köves terepen is mint sokan all-mountain összetelósokkal, fölmászik olyan helyen, amiről te nem is álmodnál. Szerinted neki mi a szempont egy bringán ha őt kérdeznéd ? Más ismerősöm 29er fullyval is egy szerencsétlenség, neki a 48as kerékkel sem menne jól egy gyökeres mászás.
Agyalhatsz itt még jövő télig de ha felülsz egy 29esre és elkezded hajtani, annyira más érzés lesz mint a mostanid, hogy föl kell majd téged mosni. De lesz egy kiindulási alapod, amihez viszonyíthatsz és a szerint fogod nézni a következő bringát vagy pont AZT az érzést fogod keresni az új bringádban. Na, az lesz a tiéd, nem a MI tapasztalatunk.
Már eldöntötted, hogy a 27,5 gagyi a 29hez képest. Mennyit másztál, lejtőztél, fordultál vele terepen ? Ja, hogy kiszámoltad magadban, hogy a 26hoz képest a 29 az igazi előrelépés. Aha ! Ezek szép elméletek de a TAPASZTALAT számít.
A Rohloff-ról álmodozol. Én meg éveket bringáztam a legjobb barátommal akinek olyan volt, próbáltam ezerszer, szereltük. stb.. Összefoglalom 3 szóban: Egy rakás sz@r !!! De ez külön topic témája és ha kigooglizod, ott ki is fejtettem bőven, mi vele a gond.
Remélem nincs harag hogy őszinte voltam !
Persze, kérdezz még sokat és próbálunk segíteni.
üdv,
Marci
Tubelessnek van egyéb varázsa a defektállóságon és az alacsonyabb nyomáson -ami nagyobb kontaktfelületet és ezért nagyobb tapadást eredményez- kívül?
Könnyebb, gyorsabb, kényelmesebb, biztonságosabb, élvezetesebb, mi kell még?
A nyomás/geo-ról annyit hogy egyéni, alkattól/stílustól/tereptől is függő. A Crux-om 2010-es (sötétkék/fekete halványsárga felirattal, felsőcső fölötti bovdenvezetés), egész más a felszereltsége és ránézésre is a geo-ja az ezüst Crux-hoz képest. A Bulls-om elvileg kicsit nagyobb ("47 cm" vs. " 17" "), de azóta is változtattam a geo-ján hosszabb stucnival, hátranyúló nyeregcsővel, a Crux most rövidnek tűnik, hátrébb ülnék rajta. Attól függetlenül és azelőtt is idegesebb volt, most is az, szögek és számok ide vagy oda. Most nincs kedvem nagyon méricskélni, az elvileg eltérő váznagyság ellenére a keréktengelytávolságok és láncvilla hosszak ugyanazok, a hajtás tengelye viszont egy centivel alacsonyabban van a Bulls-on (ami stabilabbá teszi mert lejjebb és jobban "a kerekek közé" kerül a súlypont), és így biztos vannak még eltérések ami miatt érezhetően jobbnak találom.
Szóval így visszanézve talán az egészséges életmód boom miatt volt egy-két jelentősebb áremelés és gyakorlatilag ugyanazért a bringáért (updatelve) kérnek el jóval többet.
Egészség boom-ok mindig vannak, áremelések is, de az utóbbi évek árképzéséről nem csak a hazudó inflációstatisztikák vagy a stagnáló fizetések tehetnek, a kínai középréteg növekedése stb. Hosszadalmas
Tubelessnek van egyéb varázsa a defektállóságon és az alacsonyabb nyomáson -ami nagyobb kontaktfelületet és ezért nagyobb tapadást eredményez- kívül?
Én a sarki benzinkút kompresszora szerint Latexszel 1.7bar körül -néha 1.6bar- használom a 2.2-es gumikat, ennél nagyon lejjebb 2.2-es tubelessel sem szoktak menni...
Te mennyire fújod, hány Kg vagy? /én jelenleg 71-72Kg/
Pontosan mit jelent ez a "geometria dolog", mitől lesz egy váz sportosabb/mászósabb és mitől "túrázósabb"? Laikusként azt gondolnám, hogy a testmérethez képesti effektív felsőcső-hossz, kormánymagasság, illetve a fejcső szöge az ami számít. Az egyetlen amin nem lehet igazán finomhangolni, az a fejcső szöge.
-A nyerged a középcsapágyhoz képest fix, a lábgeometriád által meghatározott pozícióba kerül. A nyeregvázcső szöge/hossza, azt várnám, csak a rugózás mértékét fogja meghatározni.
-Ha csak nem nagyon hosszú a fejcső, akkor spacerekkel a kormány magassága állítható.
J.
de már a jelenlegi gép karbantartásigényét is cinkesnek érzem, ha most ehhez csatlakozna egy hátsó tag meg a forgáspontjai meg a gondolom nehezebb moshatóság, akkor aztán átkoznám a technikát minden tekerés után. Főleg hogy nincs helyem a mosáshoz, illetve csak macerásan tudom megoldani. A szerelgetéshez, szervizhez szintén nem értek.
Az álom gépem egy könnyű, agyváltós, szíjhajtásos alacsony karbantartás-igényű monti lenne. De addig amíg egy Rohloff agyváltó meg a szíjhajtás árából bicajt lehet venni, addig nincs sok értelme ezen agyalnom. Remélem majd 10 év múlva lesz ezekből valami...
Figyu Jani !
Kezdesz kicsit rátelepedni a topicra és már ilyen egyéni blog hangulata lesz lassan a dolognak. Nem gond, mert akarunk segíteni és ez is a topic célja meg olvasnom/válaszolnom sem kötelező - ez is igaz.
Segítünk, tényleg, kérdezzél !! Nagy a pofám, évi 10ezeret ülök bringán, annak a felét terepen, 22 éve nyomom a montizást, láttam a kezdetektől nagyon sokat, nagy társaságot ismerek, ezer ember (bringások, boltosok, forgalmazók) véleményét hallottam mindenféle cuccról, ruháról, bringáról, nyilván van tapasztalatom.
De ez egy outdoor sport. Ezt sokan nem veszik figyelembe. Te sem teljesen. Itt lehet a monitor és a net előtt agyalni még hónapokat de ez a sport kint a Hármason és a Pilisben, Mátrában zajlik, emelkedőn, kövek közt, a porban. A tapasztalatot OTT, KINT fogod megszerezni, nem ott a monitorod előtt. És EZ lesz a döntő.
Menj ki az erdőbe ! Ismerkedj bringás arcokkal. Kérdezd őket, kérd el a bringát egy kicsit.
Menj el egy szervezett bringatesztelésre ! Egyik boltból kérj el egy tesztbringát ! Próbálgass !!
Hiába mondjuk mi itt el a tapasztalatain, ez a MI érzésünket tükrözi. Mindenki máshogy bringázik, más neki a bringán a fontos. Neked kell megtalálnod a saját bringád de ezt csak te tudod majd kitalálni. Haverom 26os fullmerev!!! bringával gyorsabb lefelé brutál köves terepen is mint sokan all-mountain összetelósokkal, fölmászik olyan helyen, amiről te nem is álmodnál. Szerinted neki mi a szempont egy bringán ha őt kérdeznéd ? Más ismerősöm 29er fullyval is egy szerencsétlenség, neki a 48as kerékkel sem menne jól egy gyökeres mászás.
Agyalhatsz itt még jövő télig de ha felülsz egy 29esre és elkezded hajtani, annyira más érzés lesz mint a mostanid, hogy föl kell majd téged mosni. De lesz egy kiindulási alapod, amihez viszonyíthatsz és a szerint fogod nézni a következő bringát vagy pont AZT az érzést fogod keresni az új bringádban. Na, az lesz a tiéd, nem a MI tapasztalatunk.
Már eldöntötted, hogy a 27,5 gagyi a 29hez képest. Mennyit másztál, lejtőztél, fordultál vele terepen ? Ja, hogy kiszámoltad magadban, hogy a 26hoz képest a 29 az igazi előrelépés. Aha ! Ezek szép elméletek de a TAPASZTALAT számít.
A Rohloff-ról álmodozol. Én meg éveket bringáztam a legjobb barátommal akinek olyan volt, próbáltam ezerszer, szereltük. stb.. Összefoglalom 3 szóban: Egy rakás sz@r !!! De ez külön topic témája és ha kigooglizod, ott ki is fejtettem bőven, mi vele a gond.
Remélem nincs harag hogy őszinte voltam !
Persze, kérdezz még sokat és próbálunk segíteni.
üdv,
Marci
2012-es Bulls Copperhead 3, 26" alu merevfarú. Upgrade azért volt, jó kerékszett, tubeless, villa, stb. Mindebből a tubeless számított a legtöbbet, sokkal többet mint nagyobb kerékméret hozna keményre fújt gumikon. Amellett még meg van az előző (Magellan Crux), ahhoz képest a geoja nagy előrelépés volt, pedig az is 26" alu HT (és az is lett fejlesztve kerékszettel, villával). Azt most mindenesre használom, nagyon jól gurul, szeretek vele túrázni, de lefelé nincs rajta meg az a biztonságérzetem a geo + magasabb nyomás miatt mint a Bulls-on. Fölfelé meg lassabb mert jóval nehezebb
Tubelessnek van egyéb varázsa a defektállóságon és az alacsonyabb nyomáson -ami nagyobb kontaktfelületet és ezért nagyobb tapadást eredményez- kívül?
Én a sarki benzinkút kompresszora szerint Latexszel 1.7bar körül -néha 1.6bar- használom a 2.2-es gumikat, ennél nagyon lejjebb 2.2-es tubelessel sem szoktak menni...
Te mennyire fújod, hány Kg vagy? /én jelenleg 71-72Kg/
Pontosan mit jelent ez a "geometria dolog", mitől lesz egy váz sportosabb/mászósabb és mitől "túrázósabb"? Laikusként azt gondolnám, hogy a testmérethez képesti effektív felsőcső-hossz, kormánymagasság, illetve a fejcső szöge az ami számít. Az egyetlen amin nem lehet igazán finomhangolni, az a fejcső szöge.
-A nyerged a középcsapágyhoz képest fix, a lábgeometriád által meghatározott pozícióba kerül. A nyeregvázcső szöge/hossza, azt várnám, csak a rugózás mértékét fogja meghatározni.
-Ha csak nem nagyon hosszú a fejcső, akkor spacerekkel a kormány magassága állítható.
Ha megnézem a két bicajodat:
http://bikemag.hu/ke...e/magellan-crux
Huhh erre ránézve már trekkingbicaj-hangulata van az embernek, talán a vízszinteshez közeli felsőcső miatt? Mindenesetre ez akkor egy egész jó bicaj lehetett -főleg az enyémhez képest- gyári 12,27Kg-mal.
Bikemag szerint:
Fejcsőszög: 70 fok
Nyeregvázcső-szög: 73 fok
Ez mai szemmel is gyönyörűnek hat, főleg fehér-feketében amiről éppen nem találtam képet. 1000EUR-ért adtak anno egy olyan bicajt, aminek kb márkafüggetlenül az aktualizált verzióit nézegetem most és 1350-1550EUR-ért látom
Reba teló, könnyű minőségi váz, XT vagy SLX hajtás az aktuális divat szerinti kiosztással, olyan kerekek amikről már hallottam etc. Szóval így visszanézve talán az egészséges életmód boom miatt volt egy-két jelentősebb áremelés és gyakorlatilag ugyanazért a bringáért (updatelve) kérnek el jóval többet. A karbonból meg nem lett commodity, ahogy 2008-ban amikor megvettem első bicajomat (és Te vetted a Magellánt) vártam. Szóval érzésre elszaladtak az árak a középkategóriában és nem csak arról van szó, hogy a belépő és a top-kategória között még jobban kinyílt az olló.
Nah mind, a Copperhead 3 szögei:
Fejcsőszög: 70,2 fok
Nyeregvázcső-szög: 72,8 fok
szóval szinte ugyanazok mint a Magelláné, csupán a felsőcső ejtettebb. Azt gondolnám, hogy mászásnál a fellsőcső ejtettségének nincs különösebb szerepe, addig amíg nem kell hirtelen lelépned és nem huppansz rá a csőre, aztán nem dombon fölfele kell elindulni (ahol a domb meredeksége annyira megemeli a felsőcsövet, hogy már akadályoz)
Feltételezem, hogy a két bicaj effektív felsőcső-hossza nagyjából egyenlő?
J.
Edited by j4ni, 2016. November 11. - 14:31.
Hm...
szinte biztosra vettem, hogy 29-es vagy 27,5-es montid van. Tehát például ezt: Mátra maraton
egy ténylegesen 26"-os kerékméretű bicajjal követted el? (Tehát nem például egy 26->27.5 upgradelt bicajjal)
2012-es Bulls Copperhead 3, 26" alu merevfarú. Upgrade azért volt, jó kerékszett, tubeless, villa, stb. Mindebből a tubeless számított a legtöbbet, sokkal többet mint nagyobb kerékméret hozna keményre fújt gumikon. Amellett még meg van az előző (Magellan Crux), ahhoz képest a geoja nagy előrelépés volt, pedig az is 26" alu HT (és az is lett fejlesztve kerékszettel, villával). Azt most mindenesre használom, nagyon jól gurul, szeretek vele túrázni, de lefelé nincs rajta meg az a biztonságérzetem a geo + magasabb nyomás miatt mint a Bulls-on. Fölfelé meg lassabb mert jóval nehezebb
Alpinbike-on meg Bringaland-on kívül hol van még mód komolyabb bicajok kipróbálására?
Szilvásvárad maraton előtti napon a Speci szokott tesztnapot tartani, ott jó, top bicókat tudsz elvinni, egészen addig nem izgattak a kipróbált(olcsó) 29-esek, na ott beütött a baj, piszok jók voltak, először egy össztelósal mentem, az nekem túl steril volt, alig éreztem min megyek át, mint egy tank.
A merev farú közelebb állt hozzám, kicsit ideges lettem a teszt után, tudtam ez sokba fog fájni nekem, majd egy évre rá tudtam megvenni a számomra nyerő modellt.
a ballonosabb kerek tobb energiat elvisz - raadasul az ossztelossal szemben ez egy csillapitatlan rugozas. de igazabol terepfuggo, es meg kell talalni a megfelelo balanszot, kereknyomast, szelesseget. en a cx bringahoz kepest, a merev xc bringat is lomhanak erzem, mert a szetterulo guminak a pogozas mellett jelentosen megno a gordulesi ellenallasa, de fordul a kocka, ha kicsit is kevesbe sima az ut, igy szep lassan eljutunk az ossztelosig. a merev 29er jo balansz.
masik: a 29erek geoja nagyon elter a korabbi 26osok geojatol, sokkal agresszivebb lefele. a mai 29eren van 70-72cm szeles kormany, a 26os fenykoraban meg volt 56-60. kevesbe raz - en 140et mozgo 26os ossztelosrol ultem at 29erre, de lefele hasonloan batran mentem vele, pedig eleg beszari vagyok.
tanulj meg cx bringan lejtozni, aztan ulj at egy ossztelosra szarnyalni fogsz...
Edited by arn, 2016. November 10. - 15:22.
asszem a 29-eseknél sokkal többet számít a jó geó mint a kisebbeknél.
egy 26-oson el lehet maszatolni egészen szar geós cuccal ii, 29-esnél sokkal többet számít.
nekem is 10-12 próbált 29er után lett olyan amire azt mondtam hogy kéne.
Én még azt is hozzá tenném, hogy bizonyos magasság alatt a 29-es már csak bohóckodás. Nem mindenkinek való.
Én a 184 cm-el ma már nem is értem, hogy bírtam együtt élni a merevhátú 26-ossal. Sajnos utólag derült csak ki, hogy a 18"-as vázméret akármilyen fasza geo is, akkor sem nekem való. Igazából csak nyomorogtam rajta a keskeny kormány és a rövid váz miatt. Különösen terepen lefeléken. Van egy szakasz amin 30 km/h-nál folyton halálfélelmem volt.
Most a 29-es össztelóssal vigyorogva és magabisztosan jövök le ugyanott közel 50 km/h-val. Na, ez a nem mindegy kérem!
A keréknél, csak a kerékpár nagyobb találmány
J4ni neked egy keveset mozgó fulli kell.....
max a kényelme kell
de már a jelenlegi gép karbantartásigényét is cinkesnek érzem, ha most ehhez csatlakozna egy hátsó tag meg a forgáspontjai meg a gondolom nehezebb moshatóság, akkor aztán átkoznám a technikát minden tekerés után. Főleg hogy nincs helyem a mosáshoz, illetve csak macerásan tudom megoldani. A szerelgetéshez, szervizhez szintén nem értek.
Az álom gépem egy könnyű, agyváltós, szíjhajtásos alacsony karbantartás-igényű monti lenne. De addig amíg egy Rohloff agyváltó meg a szíjhajtás árából bicajt lehet venni, addig nincs sok értelme ezen agyalnom. Remélem majd 10 év múlva lesz ezekből valami...
Edited by j4ni, 2016. November 10. - 12:47.
Furcsa, én meg a 26-osomon robogok el +10 Km/h-val a sok 29-es mellett, teljes biztonságérzetben Lehet hogy +20 lenne belőle? Attól félek hogy ez nagyon egyéni, meg hogy a 29-esemen elől már 2x lesz, nem 3x, ami elvesz a végsebességből. Nálad is elképzelhető hogy mert jól haladsz fölfelé a mezőny azon a részén olyanokkal tekersz akik lefelé is gyorsak, tehát elmennek melletted, kerékmérettől teljesen függetlenül. Nálam ez fordítva igaz, gyenge vagyok fölfelé, ezért relatíve robogok lefelé. Nekem ott kéne fejlődnöm, neked meg lefelé, nem a kerékmérettől várni a csodát
Hm...
szinte biztosra vettem, hogy 29-es vagy 27,5-es montid van. Tehát például ezt: Mátra maraton
egy ténylegesen 26"-os kerékméretű bicajjal követted el? (Tehát nem például egy 26->27.5 upgradelt bicajjal)
J4ni neked egy keveset mozgó fulli kell.....
asszem a 29-eseknél sokkal többet számít a jó geó mint a kisebbeknél.
egy 26-oson el lehet maszatolni egészen szar geós cuccal ii, 29-esnél sokkal többet számít.
nekem is 10-12 próbált 29er után lett olyan amire azt mondtam hogy kéne.
27,5+ meg tök jó olyanoknak mint én, aki traktor üzemmódban dolgozik, de aki haladósban szereti annek nem lesz jó, már csak azért sem mert a gyártók a vázgeókat is inkább csapatősra tervezik mint haladósra.
(meg nyilván a vékonyabb kormány illetve az alacsonyabb kormánypozíció).
Az alacsonyabb kormánypozíció az előny, nem véletlenül látsz erősen negatívos stucnikat 29-esen.