Jelentkezz be Regisztrálj
Milyen bringát vegyek?
#4261
Posted 2011. March 19. - 15:36
#4262
Posted 2011. March 17. - 21:47
Mibõl állapitható meg,hogy jó-e a geoja?
A te paramétereidhez,igényeidhez viszonyitod (van/volt egy bringád ami hasonló értékekkel rendelkezett és az neked jó volt),vagy van valami konkrétum ami alapján megállapitható hogy jó ,vagy rossz?
elsõsorban a vizszintes felsõcsõhossz amivel nem vagyok kibékülve általában a fitnesz bringáknál.többnyire nagyon rövidre szabják õket, már ha nem akar az ember rohadt nagy vázat venni. (nyilván a 175 centimhez ált M-es vázak passzolnának)
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4263
Posted 2011. March 17. - 19:40
Szeretnék segítséget kérni tõletek. Városi illetve kisebb dombos utakon használnám a kerékpárom, de én annyira nem vagyok otthon ezekben. Ezt a kettõt néztem ki: Sixteam Crazy dash ef50 és Caprine Epik 30 de nem tudom melyiket vegyem meg. Esetleg ha tudok ajánlani ebben az árban 70-80 ezer Huf körül azt is megköszönném. Mindenképp újat szeretnék vásárolni. Elõre is köszönöm mindenki segítségét.
#4264
Posted 2011. March 17. - 19:05
ha lehetne kapni vázként
Mibõl állapitható meg,hogy jó-e a geoja?
A te paramétereidhez,igényeidhez viszonyitod (van/volt egy bringád ami hasonló értékekkel rendelkezett és az neked jó volt),vagy van valami konkrétum ami alapján megállapitható hogy jó ,vagy rossz?
„A fájdalom elmúlik, a gyõzelem örökké megmarad."
#4265
Posted 2011. March 17. - 14:57
Tanácsot szeretnék kérni.
Szeretnék kerékpárt vásárolni,hétköznap munkába járásra,de hétvégén erdei,dombos túrákra is.Ugy kb 50-50%-os arányban lenne használva a kerékpár.
50-60ezret szánnék rá.
180/80 vagyok,ezt azért irom,mert ahogy látom kerékpár méretek is vannak.
#4266
Posted 2011. March 17. - 14:33
ha lehetne kapni vázként
outi ---cx
általában nem megy bele szélesebb cx külsõ, más a geó, cx-en canti fék -vagy mostmár tárcsa- meg még biztos van diffi
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4267
Posted 2011. March 17. - 13:28
Stevens Bikes 2011 | Strada 900
CORRATEC - Produkte - Bikes - Trekking - Cross - Shape Pro
Viszont a ciklocrossban egy univerzálisabb bringát látok...
sima outiból lehet épiteni ciklocross gépet?
„A fájdalom elmúlik, a gyõzelem örökké megmarad."
#4268
Posted 2011. March 16. - 22:41
magamnak -majd eccer- azon gondolkodom, hogy egy krossz/trekking váz , egy karbon villa, és arra az egyenes kormányos virslis szett. mongy 28-as gumi alá nem mennék, de inkább 32. "
Valami ilyesmi lenne az én elképzelésem is,nagyvonalakban. Karbonvilla és az outi szett biztosnak(váltás,hajtómû) látszik.Outi kormány nekem spec bejön,kényelmesebb,jobb a fogása ,mint az egyenes kormányak.Váz az nagy kérdés kerék valami ciklokrossz lenne...Többi az teljes homály.
„A fájdalom elmúlik, a gyõzelem örökké megmarad."
#4269
Posted 2011. March 16. - 22:24
ezek szerint senki sem beszélne le róla? 35 kilóról indult a hirdetés, akkor még nem akart engedni belõle a tag (-:
#4270
Posted 2011. March 16. - 22:04
csak mert négyszögtengely - gyilkos vagyok és inkább egy octalinkes LX-re bíznám magam (:
vagy a hozzászólás arra irányult inkább, hogy olasz menetes középcsapágyházba is bele lehet imádkozni kis módosítással az új monoblokkot?
Van olasz menetes octalinkes monoblokk. De továbbra is valószínûbb, hogy a Puch angol.
#4271
Posted 2011. March 16. - 21:49
vagy a hozzászólás arra irányult inkább, hogy olasz menetes középcsapágyházba is bele lehet imádkozni kis módosítással az új monoblokkot?
#4272
Posted 2011. March 16. - 21:31
Kerékpár apróhirdetés: eladó használt és új bicikli és alkatrész ingyenes apró: PUCH STONE
a kérdés az volna, hogy ez a bringa megéri-e az árát szerintetek. hallottam olyat, hogy valószínû, ennek olasz menetes a középcsapágyháza, ami azért para, mert én lehet azonnal cserélném bordástengelyes Shimanora... egyébként ilyesmi bringát keresek régóta: 28-as kerék, v/kantifék rögzítéses acélváz és villa, relatíve sportos geometria, régi, pontos váltók. megbízható iskolába járós gépnek keresem, ami napi 50+ kilométert jelent, valamint szeretném felkészíteni egy jókora sátras túrára Vilniusba a nyáron.
ha valakinek van egyéb tippje, azt is szívesen fogadom.
És ez miért volna para? Egyébként a Puch valószínûbb, hogy angol menetes.
#4273
Posted 2011. March 16. - 21:20
a kérdés az volna, hogy ez a bringa megéri-e az árát szerintetek. hallottam olyat, hogy valószínû, ennek olasz menetes a középcsapágyháza, ami azért para, mert én lehet azonnal cserélném bordástengelyes Shimanora...
egyébként ilyesmi bringát keresek régóta: 28-as kerék, v/kantifék rögzítéses acélváz és villa, relatíve sportos geometria, régi, pontos váltók. megbízható iskolába járós gépnek keresem, ami napi 50+ kilométert jelent, valamint szeretném felkészíteni egy jókora sátras túrára Vilniusba a nyáron.
ha valakinek van egyéb tippje, azt is szívesen fogadom.
#4274
Posted 2011. March 16. - 19:29
A legtöbb gyártónál a belépõ szintû országúti modelleknél a geometria is egy kissé (ahogy Bikertigger írta fentebb) nyugdíjasabb: magasabb a homlokcsõ, rövidebb a felsõcsõ, tehát ez jó lehet neked. Ezt a hazai út problémát nagyon sokan felhozzák, nekem 23-as gumival semmi gondom nincs vele, természetesen a bombatölcséreket kikerülöm, de azt 32-es gumival is kikerülném. A speed bringákkal nincs tapasztalatom, de azt hiszem az valóban egy egyenes kormányos outi bringa és én valószínû, hogy azt választanám (bár csomagtartó szem nem hinném hogy volna rajtuk)
amennyiben a speed azok a fitnessz bringák, pl merida speeder azon elvileg van csomagtartó rögzités lehetõsége.
nekem azokkal az a bajom hogy baromi rövidek. tehát a felsõcsõhosszukat nem igazították az egyenes kormányhoz.
magamnak -majd eccer- azon gondolkodom, hogy egy krossz/trekking váz , egy karbon villa, és arra az egyenes kormányos virslis szett. mongy 28-as gumi alá nem mennék, de inkább 32.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4275
Posted 2011. March 16. - 16:21
#4276
Posted 2011. March 16. - 16:10
Új keró vásárlásán töröm a fejem...Elsõdleges felhasználási terület a túrázás (országúton fõként).Cross és trekking bringákat én a magam részérõl kizártam mert nem tetszenek,lassúak és nem univerzálisak.
Ciklokrossz gépekben látom a legtöbb fantáziát,csak a csomagtartót kellene rávarázsolni.Outi is egész jónak tûnne egy ballonosabb gumival(a hazai utakra nem sok értelmét látom a hagyományos virsliguminak-hosszútávon meg pláne!),és csomitartóval,sárvédõvel.
A harmadik lehetõség a speed (vagymi) kategoria,kb mint egy egyenes kormányos outi.
Igazi kérdésem ,hogy melyik az ideális ,és geoban erre a célre mi lenne a legoptimálisabb?
Esetleg konkrét ötleteket is szivesen olvasok!
„A fájdalom elmúlik, a gyõzelem örökké megmarad."
#4277
Posted 2011. March 16. - 11:18
Ne menj. Ez legalább L-es váz, nagyon nagy neked.
Igazad volt, ez tényleg nagy nekem. De a közelben volt, hát megnéztem. Veszíteni nem veszítettem vele ... :-)
#4278
Posted 2011. March 16. - 09:10
#4279
Posted 2011. March 16. - 08:01
Erõs kompromisszum: a felnik is és az elsõ lánckerekek is kopottak, elõbb-utóbb cserélendõk. A váz kb. a leggyengébb minõségû szénacél, azaz nehéz - de mivel nagy vagy, nyilván erõs is, a súly nem sokat számít (a tied mellett), ha amúgy jó állapotú, azaz tényleg nem rozsdás. A fékpofák és a hátsó gumi rögtön cserélendõk. A váltók tartósak, maradhatnak (ha jók), a hajtómû is, fékek is (új pofákkal).
Ha kipróbálod, és rendesen, könnyedén megy (pl. nincsenek nyolcasok, egyenletesen fékezhetõ), vált, az adott korlátok közt megfelel, mondjuk 2-3 évre, elsõ biciklinek. Kulacstartó, fényvisszaverõk kellenek. Alkudhatsz egy kicsit. Ha megveszed, teljes újrazsírzást (két tengely, közép- s kormánycsapágyak, üléscsõ ki-be), kónuszellenõrzést, esetleg golyócserét igényel, kábelház- és kábelellenõrzést, esetleg cserét (ez olcsó és meghálálja: a biztonságodról van szó). Új, parafás v. zselés kormányszalag sokat dob a kényelmen. Túl sokat nem érdemes cserélgetni, fejleszteni, ez a váz nem éri meg: viszont, ismétlem, ha megy, akkor elmegy még hûségesen jódarabig.
Köszönöm a részletes választ
Mivel amiket leirtál, azokhoz nem értek, nézegetek tovább.
(tekerni tudok, szerelni nem )
#4280
Posted 2011. March 16. - 00:05
(jó a speci sem biztos itthonról)
magamnak meg még mindig a merida .
1, a ride széria -nyugdijas - vázgeója.
2. a tiagra fváltókaron van fokoztjelzõ. az nekem kell.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való