Jelentkezz be Regisztrálj
Milyen bringát vegyek?
#3361
Írta 2012. március 28. - 13:58
#3362
Írta 2012. március 28. - 11:49
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3363
Írta 2012. március 28. - 11:46
Sziasztok,
sose gondoltam, hogy ebbe a topikba fogok írni, de most így alakult Kicsit hosszú lesz, mert bonyolult a háttér - de talán sokakat érdekelhet.
Immár 1 éve Kínában / Shanghai élek családostul mintegy 25 millió emberrel együtt. A város széle 50km-re van a legközelebbi irányban, a legközelebbi hegy vagy úgy általában nem városi környezet 150km-re. Otthon Budapesten vár a számomra közel tökéletess fejlesztett on-one montim, városi gépem és tandemünk, de most nem otthon vagyok és nem is leszek egy darabig. A városon belüli sportjellegû tekergésrõl lenne szó, de szempont az is, hogy otthon is tudjam használni majd a bicajt, mert nem örökre tervezzük az ittlétet.
Vettem már egy Dahon-t itt munkábajárásra, mert azt fel lehet rakni adott esetben a metróra (nagyon más távolságok vannak, mint otthon, illetve nagyon olcsó volt. Most jutottam el addig, hogy nem bítom tovább és kell egy másik gép, sportolni. Montit nem akarok, mert max havi 1x jutnék ki terepre. Az útminõség jobb, mint otthon, de országútit nem akarok, mert inkább elhagyottabb részeken bicajoznék ahol nincs akkora forgalom. Marad a sportos trekking kategória - 700c-s kerekek, de max 32-es gumik, sportos geometria, egyenes kormány - ez megintcsak a forgalom miatt. A városon belül nagyon jó kis felfedeznivaló területek vannak.
A kínálat érdekes, van egy rakás helyi hulladék, és jelen van szinte minden nagyobb gyártó helyi, belpiacos modellekkel. Alivio/Tiagra szintig minden jelentõsen olcsóbb mint otthon, utána sajnos egyáltalán nem ez a jellemzõ.
Egy példa: A belpiacos Dahonomat (otthon Dahon Speed D7, itt Archer néven fut) 55000Ft-nak megfelelõ összegért vettem listaáron - otthon közel háromszor ennyi lenne - de a két kategóriával feljebb levõ gépek már csak 10%-kal voltak az otthoni árak alatt.
A nagy márkák közül a legjobb ár-érték arányú a Merida és a Giant, mivel mindkettõnek itt a gyára a város szélén Kunshanban. Tehát olyan "trekkinget" keresek, ami nem egy vékonyított monti, hanem közelebb áll az országútihoz, de mégis ha véletlenül találok egy kis földutat vagy terepet, rámehetek bátran 150000Ft-nál húztam meg a határt.
Ez a két fõ jelölt, használjátok a google translate-et a fordításhoz ha kell:
1. Giant FCR3700, a linken a kék, kb 150000Ft: GIANT illetve FCR 3700 (2010) -
mellette: szíven fogott, gyönyörû gép (élõben is). Hibátlan a váz, nincs rajta gyenge, a többi közül kilógó alkatrész, könnyû a gép. Ha hazamegyek könnyen átépíthetõ egy tárcsafékes cyclocross vagy aszfaltos túragéppé, ami jól beillene a flottába Különleges darab, otthon nem nagyon kapni hasonlót (ez is egy szempont valahol...
ellene: 2010-es modell, azóta változtatás nélkül gyártják. A teleszkóp számomra felesleges és vannak kétségeim is a minõségérõl - utólag cserélhetõ lenne olcsón karbon tárcsafékes CX villára. Ár-érték arányban nem érzem olyan átütõnek helyi viszonylatban
2. Merida Explorer 600, kb. 135000Ft 2012 illetve ÃÀÀû´ï.
Ez talán a 2011-es Merida Speeder T3-hoz hasonlít otthon.
mellette: olcsóbb, de ennek ellenére általánosan jobb felszereltség mint a Giant-en, de vannak gyengébb pontok (gumik, kormány, szerintem az agyak is, stb.). Nincs rajta a számomra csak hátányt jelentõ teleszkóp.
ellene: nem annyira tetszik a design, nem érzem annyira a saját stílusomnak megfelelõnek (de még nem láttam élõben)
3. Triace - 140000Ft körül ez egy helyi márka, inkább csak érdekességképp, nekem annyira nem jön be, hogy montis szettel van szerelve - illetve annyival nem olcsóbb, mint amennyit levon az értékébõl az ismeretlenség.
TRIACE M510
Szerintetek melyik?
Giant. és hozz majd haza nekem is egy trance x vázat
#3364
Írta 2012. március 28. - 09:25
sose gondoltam, hogy ebbe a topikba fogok írni, de most így alakult Kicsit hosszú lesz, mert bonyolult a háttér - de talán sokakat érdekelhet.
Immár 1 éve Kínában / Shanghai élek családostul mintegy 25 millió emberrel együtt. A város széle 50km-re van a legközelebbi irányban, a legközelebbi hegy vagy úgy általában nem városi környezet 150km-re. Otthon Budapesten vár a számomra közel tökéletess fejlesztett on-one montim, városi gépem és tandemünk, de most nem otthon vagyok és nem is leszek egy darabig. A városon belüli sportjellegû tekergésrõl lenne szó, de szempont az is, hogy otthon is tudjam használni majd a bicajt, mert nem örökre tervezzük az ittlétet.
Vettem már egy Dahon-t itt munkábajárásra, mert azt fel lehet rakni adott esetben a metróra (nagyon más távolságok vannak, mint otthon, illetve nagyon olcsó volt. Most jutottam el addig, hogy nem bítom tovább és kell egy másik gép, sportolni. Montit nem akarok, mert max havi 1x jutnék ki terepre. Az útminõség jobb, mint otthon, de országútit nem akarok, mert inkább elhagyottabb részeken bicajoznék ahol nincs akkora forgalom. Marad a sportos trekking kategória - 700c-s kerekek, de max 32-es gumik, sportos geometria, egyenes kormány - ez megintcsak a forgalom miatt. A városon belül nagyon jó kis felfedeznivaló területek vannak.
A kínálat érdekes, van egy rakás helyi hulladék, és jelen van szinte minden nagyobb gyártó helyi, belpiacos modellekkel. Alivio/Tiagra szintig minden jelentõsen olcsóbb mint otthon, utána sajnos egyáltalán nem ez a jellemzõ.
Egy példa: A belpiacos Dahonomat (otthon Dahon Speed D7, itt Archer néven fut) 55000Ft-nak megfelelõ összegért vettem listaáron - otthon közel háromszor ennyi lenne - de a két kategóriával feljebb levõ gépek már csak 10%-kal voltak az otthoni árak alatt.
A nagy márkák közül a legjobb ár-érték arányú a Merida és a Giant, mivel mindkettõnek itt a gyára a város szélén Kunshanban. Tehát olyan "trekkinget" keresek, ami nem egy vékonyított monti, hanem közelebb áll az országútihoz, de mégis ha véletlenül találok egy kis földutat vagy terepet, rámehetek bátran 150000Ft-nál húztam meg a határt.
Ez a két fõ jelölt, használjátok a google translate-et a fordításhoz ha kell:
1. Giant FCR3700, a linken a kék, kb 150000Ft: GIANT illetve http://www.giant.com...700/6833/42653/
mellette: szíven fogott, gyönyörû gép (élõben is). Hibátlan a váz, nincs rajta gyenge, a többi közül kilógó alkatrész, könnyû a gép. Ha hazamegyek könnyen átépíthetõ egy tárcsafékes cyclocross vagy aszfaltos túragéppé, ami jól beillene a flottába Különleges darab, otthon nem nagyon kapni hasonlót (ez is egy szempont valahol...
ellene: 2010-es modell, azóta változtatás nélkül gyártják. A teleszkóp számomra felesleges és vannak kétségeim is a minõségérõl - utólag cserélhetõ lenne olcsón karbon tárcsafékes CX villára. Ár-érték arányban nem érzem olyan átütõnek helyi viszonylatban
2. Merida Explorer 600, kb. 135000Ft 2012 illetve http://www.merida.cn...ince=.0.6.34.36.
Ez talán a 2011-es Merida Speeder T3-hoz hasonlít otthon.
mellette: olcsóbb, de ennek ellenére általánosan jobb felszereltség mint a Giant-en, de vannak gyengébb pontok (gumik, kormány, szerintem az agyak is, stb.). Nincs rajta a számomra csak hátányt jelentõ teleszkóp.
ellene: nem annyira tetszik a design, nem érzem annyira a saját stílusomnak megfelelõnek (de még nem láttam élõben)
3. Triace - 140000Ft körül ez egy helyi márka, inkább csak érdekességképp, nekem annyira nem jön be, hogy montis szettel van szerelve - illetve annyival nem olcsóbb, mint amennyit levon az értékébõl az ismeretlenség.
TRIACE M510
Szerintetek melyik?
#3366
Írta 2012. március 24. - 12:05
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3367
Írta 2012. március 24. - 09:16
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#3368
Írta 2012. március 24. - 07:52
Bekeveredtem egy akácos sarjerdõbe egy elhagyottabb ösvényen, amely szakasz nem volt hosszabb mint 20 méter.
Észbekaptam és vállra vettem a bicót hogy átmenjek rajta.
Visszaültem és még 5 percig minden rendben volt aztán éreztem, hogy kicsúszik oldalra a hátsó.
Most ahogy nézem, ezek a gyári Fast Trak gumik vajpuhák, ki milyet használna túristaúton?
#3369
Írta 2012. március 22. - 21:47
Köszönöm a segítséget mindenkinek, nagy nehezen megszületett a döntés.
Illetve nem a döntés volt nehéz, hanem amíg addig eljutottam, és szétolvastam az agyamat
Rockhoppert vettem.
Majd tessék róla fotót feltölteni
#3370
Írta 2012. március 22. - 21:44
Illetve nem a döntés volt nehéz, hanem amíg addig eljutottam, és szétolvastam az agyamat
Rockhoppert vettem.
#3371
Írta 2012. március 22. - 14:48
Létezhet hogy van olyan outi, amire nem megy fel 28mm-es gumi (fék, villa miatt)? Sprint Whisper a kiszemelt...
"A hegyikerékpározás több mint versenysport, a természetközpontúan gondolkodó, egészségmegőrző,aktív életstílust kedvelő emberek szabadidősportja." Paripám
#3372
Írta 2012. március 21. - 08:33
(Valószínûleg nem a legjobb topikba írok, de nem találtam a megfelelõt)
Túrázáshoz szeretnék a hátsó csomagtartóra egy nagyobb táskát venni. Véleményt szeretnék kérni tõletek, hogy melyik fajták a legjobbak (nem márkára gondolok, hanem inkább kialakítás, rögzítési módok).
Vannak olyanok, amiknek akasztófülei vannak. Ez esetben a két oldaltáskát külön-külön is lehet használni (erre egyáltalán nincs szükségem) Hogy ha háromrészes a táska, akkor a felsõt hozzá lehet cipzározni (a cipzárról ezek esetén azt hallottam, hogy a feszülés, kosz miatt könnyen tönkremennek, ezért ezt sem választanám)
Ami szóba jöhet: az olyan kétrészes táska, ami középen össze van varrva, és rá lehet "lógatni" a csomagtartóra, természetesen rögzítõ tépõzárak vannak (olyan, mint amikor az ember a lovon ül) Erre rá lehet rakni egy nagyobb sporttáskát, gumipókkal rögzíteni. Így a kettõ együtt biztos elég nagy helyet biztosít.
Bicikli, kerékpár táska - 2 RÉSZES CSOMAGTARTÓRA
Másik: háromrészes táska, melynél a két alsó ugyanúgy egybe van varrva, a felsõt pedig nem cipzárral, hanem pántokkal lehet rögzíteni.
Kelly's KB-206 túratáska (Kiegészítõk | Táska | Túratáska (3 részes)) | Kerékpár Webshop
Ti melyiket részesítitek elõnyben, melyikrõl mit gondoltok, mi a tapasztalatok? (bármilyen fajta táskával kapcsolatban)
Köszönöm!
#3373
Írta 2012. március 20. - 08:37
Sziasztok,
kezdõ vagyok, aszfalton akarok napi rendszerességgel tekerni. 187 cm, 92 kg. Nemrég még egy trekkinget akartam venni, de most arra gondoltam, veszek egy olcsó használt outit, aztán meglátom mi az ami nekem kell.
Ti ezek közül melyiket választanátok? Esetleg javasolnátok egy másikat, hasonló árban, amit érdemes egy kezdõnek megvennie? Én teljesen fogalmatlan vagyok.
Raleigh Aerospace 55-56-os országúti « kerékpár « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása
Használt eladó Ritka, felújított Brillant országúti kerékpár
Puch Laser
187 centidhez 58-nál kisebbet ne nézzél,de szvsz inkább 60.
#3374
Írta 2012. március 20. - 08:16
kezdõ vagyok, aszfalton akarok napi rendszerességgel tekerni. 187 cm, 92 kg. Nemrég még egy trekkinget akartam venni, de most arra gondoltam, veszek egy olcsó használt outit, aztán meglátom mi az ami nekem kell.
Ti ezek közül melyiket választanátok? Esetleg javasolnátok egy másikat, hasonló árban, amit érdemes egy kezdõnek megvennie? Én teljesen fogalmatlan vagyok.
Raleigh Aerospace 55-56-os országúti « kerékpár « ORSZÁGÚTI « Kategóriák tallózása
Használt eladó Ritka, felújított Brillant országúti kerékpár
Puch Laser
#3375
Írta 2012. március 20. - 00:28
Ha biztosan nem jutsz el ilyen helyre akkor se adj érte 30-35 nél többet mert ezzel felvered a késõbbi árakat :-)
Nekem hasonló van. A középtengelyem gallyra ment és most azon szivatom magam pár hónapja, hogy nem tudom cserélni, max. veszek egy hasonló képességût jó áron és átszerelem ami kell.
Egy ilyen bicóra pár éves távon kiadsz majd további 40.000-ezret simán.
#3376
Írta 2012. március 20. - 00:19
#3377
Írta 2012. március 19. - 22:36
#3378
Írta 2012. március 19. - 22:19
Nézz körbe itt is: KROSS Kerékpár - Mountain bike, túra kerékpár, városi és gyerek bicikli
Sziasztok!
Tanácsot szeretnék kérni kerékpárvásárláshoz, (nem saját részre). Túrázni, néha 1-1 XCO, XCM hobby kategória. 165cm magassághoz. MTB, 26" kerékkel, merevvázas, elsõ telós (valami normális olajcsillapítással), hidraulikus tárcsafékkel. Melyik márkák kínálják a legjobb felszereltséget 150e-200e Ft közötti szegmensben? Nem fontos, hogy "nagy név" legyen a gyártó, inkább ennyi pénzért a legjobb felszereltség. Nézegettem, hogy a Kelly's egész használható bringákat kínál ennyi pénzért. Sajnos semmi tapasztalatom ezekkel. Jó? Nem jó? Esetleg Magellan-ból valami? Vagy kicsit többet kellene ráfordítani? Hol nézzek még körül? Köszi
[highlight] The bike way of life [/highlight]
#3379
Írta 2012. március 19. - 11:39
Kezdõ vagyok, trekking kerékpárt szeretnék venni. Nézegettem az apróhirdetéseket, de nem találtam olyat, ami tetszett volna. Újak közül ez tetszene, de drágának találom:
Cube Hyde 2012 trekking kerékpár - Bringavarázs Kerékpár Üzlet Szerviz Webshop - Cube, Kross
Szerintetek megéri az árát? Illetve, ebben a kategóriában van olyan amelyik jobb vétel lenne?
90+ kg, 187 cm, napi fitnesz jellegû használat városban, sima terepen. Köszi!
#3380
Írta 2012. március 18. - 23:09
Tanácsot szeretnék kérni kerékpárvásárláshoz, (nem saját részre). Túrázni, néha 1-1 XCO, XCM hobby kategória. 165cm magassághoz. MTB, 26" kerékkel, merevvázas, elsõ telós (valami normális olajcsillapítással), hidraulikus tárcsafékkel. Melyik márkák kínálják a legjobb felszereltséget 150e-200e Ft közötti szegmensben? Nem fontos, hogy "nagy név" legyen a gyártó, inkább ennyi pénzért a legjobb felszereltség. Nézegettem, hogy a Kelly's egész használható bringákat kínál ennyi pénzért. Sajnos semmi tapasztalatom ezekkel. Jó? Nem jó? Esetleg Magellan-ból valami? Vagy kicsit többet kellene ráfordítani? Hol nézzek még körül? Köszi