Jelentkezz be Regisztrálj
Milyen bringát vegyek?
#2781
Posted 2012. October 06. - 08:59
Derailer Adjustment
#2782
Posted 2012. October 05. - 19:49
#2783
Posted 2012. October 05. - 11:09
Ha a terepen való bringázást komolyan gondolod, akkor meg kell tanulnod a váltó beállítását, erre szükséged lehet útközben.
Az angol megy, ha egy szórakoztató elektronikai review-t olvasok. Megértem az elemzést, értékelést, de kizárt hogy megértsem a váltó beállítását angolul. Ez nem jó? A váltók mûködése és pontos beállítása. Elég hosszú, igen részletesnek tûnik.
#2784
Posted 2012. October 05. - 10:57
Semmit nem cseréltem rajta, ez egy kiegészítõ. Nem azért vettem meg ezt a szarvat, mert 100 grammal kevesebb, mint a 3 ezer Ft-os verzió. A kényelem és komfort miatt (amiért "mindent"). Valószínûleg lesz egy drágább nyeregszáram / nyergem is (nem kényelmes), de mindenekelõtt majd egy téli valamire való kesztyûm. Egy jó ideje felhagytam a dohányzással és amikor megvettem a karbon szarvat, arra gondoltam, hogy mennyivel hasznosabb ez, mint 20-25 napi dohányáru. Pld. nem tudnál rábeszélni, hogy 100e Ft-ért vegyek telót ilyen árú bringára.Lehet én vagyok a hülye, de akkor még sem a megfelelõ bringát vetted meg ha az elsõ nap veszel egy alkatrészt (amit megkapnál ezeötcázé is és nem lenne sokkal rosszabb ) a bringád árának tizedéért vagy inkább többért.
Egy Deore csak annyival jobb az Altus-nál hogy könnyebb? Nem értek hozzá, de ennél az egy elõnynél én többre számítok. Jobban túri az idõjárást, gyorsabb, pontosabb, stb. Valaki egyszer leírta, hogy komolyabb hobbi szint megáll a sima Deore-nál. Valahogy így gondolom a sportot, ezért gondoltam ezen típusra cserélni idõvel az alkatrészeket....+ már eldöntötted hogy a hajtókar egy a kukába és veszel egy eggyel jobbat igaz hogy semmivel sem lesz jobb és egy 13-14 kilós gépnél nem hiszem hogy sokat számit 5-10 deka...
Milyen márkájú telók között nézelõdjek és milyen árkategóriában? Idén már semmit nem veszek.pláne ha alapbóól egy elég hulladék teló van benne, inkább arra költenél.
Ezt a vázat (Alpha Gold Aluminum - 4 Series) idén a Trek $1210-ig kínál/pakol meg alkatrészekkel (300e). Ami már egyel jobb (Alpha Platinum Aluminum - Superfly), $2000-tól indul (500e). Úgy gondolom, hogy e köré a váz köré 300e-ig simán el lehet menni fejlesztésben, hiszen ennyiért a Trek is kínál bringát ilyen vázzal. Ebbõl kifolyólag én nem egy alap váznak tartom. Persze versenyzõi szemmel lehet, hogy az. Én úgy gondolom, hogy van egy jó vázam, gyenge felszereltséggel. Ha valahol tévednék, azonnal javíts(atok) ki, de ez esetben indokolj(atok) is, hogy értesem.Amennyiben marad ez a hozzáállásod akkor lesz gy tök alap bringád pár fullos alkatrészel. Amitõl jobb nem lesz ellenben egy vagyonba fog kerülni.
Reménykedem, hogy a fokozatosság (1 hónap alatt 350 km-t tekertem 20-40 km-es adagokban, volt egy 60 km-es mindennemû edzés nélkül, bármiféle sport ûzése nélkül). Milyen beállításokat nézek meg? Én maximum a nyergen tudok állítani kétféle módon.A fájos térdnek két oka lehet rosszul van beállitva a bringa és vagy fokozatosság nem ugrunk neki mint bolond tehén az anyjának...
1. Magasság: úgy állítom be, hogy amennyiben a pedál lent van a sarkam úgy legyen rajta, hogy ki van nyújtva a lábam.
2. Nem vízszintes a nyereg, hanem kicsit hátra dõl, így levesz némi terhet a kezeimrõl jobban koncentrálhatok a tekerésre és kevésé is csúszok elõre.
#2785
Posted 2012. October 05. - 09:18
#2786
Posted 2012. October 05. - 07:33
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#2787
Posted 2012. October 05. - 06:45
Amennyiben marad ez a hozzáállásod akkor lesz gy tök alap bringád pár fullos alkatrészel. Amitõl jobb nem lesz ellenben egy vagyonba fog kerülni.
A fájos térdnek két oka lehet rosszul van beállitva a bringa és vagy fokozatosság nem ugrunk neki mint bolond tehén az anyjának szép lassan tekerj egyre többet mert így hamarabb abba hagyod mint gondolnád, az alkatrészek vásárlásával meg állj le és várj egy kicsit míg rá jössz mire is van valóban szükséged.
Persze ha nálam vetted volna a bringát dörzsölném a kezem mert az ilyen tipusú vevõre lehet rásozni az éadta világon mindent.
Még egyszer egy 130.000 ft-os bringára épeszû ember nem vesz 15.000-ért kormányszarvat.
Béke.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2788
Posted 2012. October 05. - 00:05
Használd egészséggel, szerintem meg leszel vele elégedve.
Köszönöm.
Másnap (azaz ma) visszamentem kormányszarv / kesztyûért. Mutattak egy karbont, kár volt. Kipróbálás után nem bírtam otthagyni és cserébe nem vettem kesztyût (de a második nap után kelleni fog az is). Érezhetõen jobb a rezgéselnyelés. Rossz, de még nem olyan rossz útviszonyoknál nagyon finoman rezeg. Nagy újnak kis mélyedés a komfortérzet növelés érdekében... Élmény na. Leírom, hogy megérte, de cserébe nem árulom el az árát.
Eddigi konfigom:
Trek 4300 Disc 2011
Bontrager Race X Lite Carbon (kormányszarv)
Bontrager Race Lite Black (kulacstartó)
Bontrager Glo / Ember White (lámpák) [ebbõl lehet feketét kellett volna venni?]
Bontrager (nyeregtáska)
Trek 0.7L (kulacs)
Csengõ van, többnyire a nyeregtáskába. Kitámasztó NINCS! Lakat nincs és nem is lesz (nem hagyom ott sehol).
Eddig két nap alatt 90 km. A térdeim annyira fájnak, hogy nem tudom eldönteni melyik jobban (térdkalács belsõ szélének a fele nyomásra). Így vettem Medical Human térdszorítót, de lehet nagy rám. Az egyel kisebb iszonyatosan szorított, inkább ezt hoztam el. Vettem mellé Biofreeze krémet, iszonyat jó... már érzetre. Remélem használ, mert rohadt drága volt (lóbalzsam nem volt). És mivel ez itt off, nem is folytatom.
Ha lesz rá keret az a középsõ Altus hajtány menni fog a kukába és sima Deore kerül a helyébe. Félve megkérdeztem, de ez is plusz 30e lesz... 1. Az mennyire normális hogy ha hátrafelé tekerem, alkalomadtán megugrik a lánc? Ez hegyen nem túl elõnyös... Csak beállítás kérdése, vagy lehet más is? 2. Lehetséges, hogy nem lehet beállítani egy elõl Altus, hátul Alivio-t úgy, hogy ne adjon ki hangot az a pozíció, amikor elõl a kicsin, hátul a nagyon illetve elõl a nagyon, hátul a kicsin vagyok? Egyáltalán nem néma a bringa váltóügyileg tekeréskor. Sõt! 3. A tárcsának be kell járódni és akár egy hónapig is lehet olyan hangja, mint amikor fékezek? Nem folyamatosan, mintha lenne benne egy nyolcas.
Ha valaki elárulja, hogy kell feltölteni róla, a megfelelõ topicban azt nagy eséllyel megtenném.
#2789
Posted 2012. October 03. - 21:36
Nem kétséges, hogy használtan ugyanazért a pénzért jobb dolgot kapok mint újonnan, de nálam egyáltalán nem játszott a használt bringa vásárlása. Vannak dolgok, amiket semmiképpen nem vennék használtan. Ilyen egy notebook is, csak hogy egy példát hozzak fel. Ki tudja, hogy hányszor esett le, volt-e javítva amit vajon letagadnak-e vagy sem, nem sorolom. A bicikli is egy hasonló történet, ráadásul egyáltalán nem értek hozzá, ott vernek át, ahol csak akarnak. Ha viszont kenném-vágnám a témát, akkor talán el tudnék vonatkoztatni a notebookos témától. Volt az egyik helyen egy pontosan ilyen Specialized 118k-ért (mindenesetre egy 3-4 éves fekete-citrom HR XC Sport volt). Viszont a kormány kicsit le volt élve és a festés is le volt pattanva egy-két helyen a vázon. Megmerem kockáztatni, hogy a csóka egyik haverja bringáját árulja újonnan. Nem jött szóba az alku, de már is megvoltam ajándékozva +két külsõvel. Amikor pedig szóba került a kormány, az volt rá az azonnali válasz, hogy nem baj kicseréljük. Itt ugrott be az, hogy igen, de mire? Ugyanolyanra? Kétlem. Nekem pedig úgy már nem kell. Ezt csak azért mondtam, mert ha egy boltba ez a helyzet, akkor mi a helyzet a piactéren?
Az elsõ bringámat vettem újonnan boltból Egy genesis impact volt 90 ért deoreváltás hajtással tektro V fékkel jó vétel volt.
Azóta Merida speed mission.
Giant Anthem
Cannondale Jekyll
Scott spark
Tunturi cx700
Ezeket komplett bringa ként vagy vázként vásároltam és rengeteg használt vagy új alkatrészt. Még egyszer sem vertek át.
Persze alapvetõ játékszabályokat betartom
1. csak személyesen adok-veszek
2 csak akkor ha megbízhatónak ítélem az eladót ( mondtam már le kecsegtetõnek tûnõ üzletet azért mert gyanús volt a bolt )
3 szabályos adásvételi szerzõdés
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2790
Posted 2012. October 03. - 20:59
. Elmondása szerint a Merida gyártja a Specinek a vázakat.
.
ez speciel igaz (legalábbis az aluvázak egy részét.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2791
Posted 2012. October 03. - 19:56
#2792
Posted 2012. October 03. - 19:55
Ha annak érzed jó vásár volt, én ennyiért inkább az apróban turkáltam volna.
Nem kétséges, hogy használtan ugyanazért a pénzért jobb dolgot kapok mint újonnan, de nálam egyáltalán nem játszott a használt bringa vásárlása. Vannak dolgok, amiket semmiképpen nem vennék használtan. Ilyen egy notebook is, csak hogy egy példát hozzak fel. Ki tudja, hogy hányszor esett le, volt-e javítva amit vajon letagadnak-e vagy sem, nem sorolom. A bicikli is egy hasonló történet, ráadásul egyáltalán nem értek hozzá, ott vernek át, ahol csak akarnak. Ha viszont kenném-vágnám a témát, akkor talán el tudnék vonatkoztatni a notebookos témától. Volt az egyik helyen egy pontosan ilyen Specialized 118k-ért (mindenesetre egy 3-4 éves fekete-citrom HR XC Sport volt). Viszont a kormány kicsit le volt élve és a festés is le volt pattanva egy-két helyen a vázon. Megmerem kockáztatni, hogy a csóka egyik haverja bringáját árulja újonnan. Nem jött szóba az alku, de már is megvoltam ajándékozva +két külsõvel. Amikor pedig szóba került a kormány, az volt rá az azonnali válasz, hogy nem baj kicseréljük. Itt ugrott be az, hogy igen, de mire? Ugyanolyanra? Kétlem. Nekem pedig úgy már nem kell. Ezt csak azért mondtam, mert ha egy boltba ez a helyzet, akkor mi a helyzet a piactéren?
#2793
Posted 2012. October 03. - 19:54
Alapjában véve igazad van, de egy kezdõnek az apró az nagyon sikamlós terep lehet. Némi szakértelmet azért megkívánnak a használt motyók.Ha annak érzed jó vásár volt, én ennyiért inkább az apróban turkáltam volna.
Használd egészséggel, szerintem meg leszel vele elégedve.Trek 4300 Disc-el jöttem ki.
"Olcsón, könnyűt, erõset. De csakis kettőt választhatsz!" - Keith Bontrager
#2794
Posted 2012. October 03. - 19:37
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2795
Posted 2012. October 03. - 19:33
#2796
Posted 2012. October 03. - 18:15
Másik helyen a Meridára nem tudtam ráülni, mert csak egyetlen cross trekkingje volt a fickónak. Egy Crossway 500-as, de mivel 50-es méretben volt, így rá sem akartam ülni.
nem azért de 50-es nincs belõle. 48 vagy 52 ami akörüli méret.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2797
Posted 2012. October 03. - 15:01
#2798
Posted 2012. October 03. - 10:09
Errõl jut eszembe. Egy cross trekking pont olyan köztes megoldás, ami alatt nem futnak versenyek sem. .
a cross trekking kb a legjobb megoldás ha valaki nem "specialista" (országútis, vagy +szállott montis). a bringások nem kis hányada montit vesz (itt most a nagyvárosi divatfixiseket nem igazán sorolnám bringásnak) teljesen feleslegesen. ezen kerékpárok nagy többsége sosem lát gátkoronánál, vagy döngölt dózerútnál komolyabb terepet, arra viszont tök felesleges. ez részben a bringaboltosok bûne is, nem nagyon tudnak -tudtak - csak virsli vagy traktorgumiban gondolkodni.
versenyzõket leszámítva, józan ésszel meg teljesen felesleges deore szint fölé menni (montisok többségének is) inkább csak placebo meg sznobizmus. egyébként a stevens nek is van szkandium vázas xtr-es modellje, meg a simplonnak, ktm-nek karbon, (tán xo-val) de részemrõl ezek pl a vázanyagok komfortnövelõ hatása mitt lehetnek érdekesek.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2799
Posted 2012. October 03. - 09:51
IAmSpecialized: Én megnézném még a német feltörekvõ márkákat is: pl. Radon Bikes
#2800
Posted 2012. October 03. - 07:55
Ne a hátsóváltót nézd, az kb. a legkevésbé fontos alkatrész egy bringán. Nyugodtan lehetne 1-2 kategóriával rosszabbat is rátenni, mint a felszereltség többi része, anélkül, hogy mûködésben ez feltûnne. (Ennek ellenére 1-2 kategóriával jobbat szoktak, pont azért, hogy a magadfajtát megvezessék.)
A jó váz, jó kerekek a legfontosabbak, ahogy Tigger mondta. A felszereltséget lehet fejleszteni, ami elkopik/elromlik, cserélheted jobbra, ha van egy jó alapod.
A vázat viszont nehéz elsõ ránézésre megitélni. Én a hajtómûvet szoktam nézni, abból leszûrhetõ, hogy mennyire komolyan gondoltak egy bringát. Elég drága alkatrész, szeretnek rajta spórolni a gyártók, inkább abból raknak 1-2 kategóriával rosszabbat, hogy megspórolják rajta a vagizást hátsó váltóval... Ami szegecselt, nem cserélhetõek rajta a lánctányérok, az eleve felejtõs.

Sign In
Create Account

Back to top






