Jelentkezz be Regisztrálj
Milyen bringát vegyek?
#2261
Írta 2013. április 23. - 15:26
#2262
Írta 2013. április 23. - 08:45
Figyelj már, kedves barátom !
Hát minden paramétert lefestettél, milyen gépet keresel. Minden tiszta, ugye ? Akkor mi a rézfán fütyülõ szent égért nem vetõdsz rá szépen az apróra ???:confused: MTB kerékpár « MOUNTAIN BIKE « Kategóriák tallózása vagy itt: kerékpár / váz « TREKKING KERÉKPÁR « Kategóriák tallózása Tényleg nem értem, mi a gondod....
Kiválló ! Megnyugodtam, hogy nekem nem fölöslegesen van telóm, mivel kis hazánk székesfõvárosában, Budapesten bringázom évente km-ek ezreit. Itt olyan hitvány genny ócskák az utak, hogy az már a vicc kategória.
Nem mondom, tényleg lehet menni merevvel is de szerintem nem túlzás a teló sem.
Van összehasonlítási alapom !
Rokonok Bécsben élnek, ott is van egy bringám, nagyon sokat tekertem már kint is, városban és terepen egyaránt. Na, ott pl. direkt merev villás gépem van. De ott még az erdei széles út is olyan sima, amilyen nálunk a Rákóczi út soha nem volt és nem is lesz.
A várost meg nem is említem, milyen.
valóban megnyugodhatsz, mert azzal bringázol, amivel akarsz
de azért ha megengeded, akkor a saját tapasztalataimat és véleményemet a jövõben sem fogom a tiedhez igazítani
#2263
Írta 2013. április 22. - 23:18
Figyelj már, kedves barátom !Üdv!
Árban 200 a plafon, de 150 fölé nem mennék, hacsak nem indokolja a frenetikus ár-érték arány. (Használt sem akadály, de lehetõleg ne nekem kelljen eldönteni, van-e valami rejtett kis gikszer, közepesen értek az eszközhöz, váltó/V-fék állítása, egyéb apró csavarászós mókák, és kész.)
Röviden:
- 70% város, 30% könnyû/közepes terep (semmi DH, vagy hasonló)
- teleszkóp kell, összteleszkóp mindegy
- 21-23"-os váz
- ~150.000, kiváló ár/érték arány esetén 200.000
Hát minden paramétert lefestettél, milyen gépet keresel. Minden tiszta, ugye ? Akkor mi a rézfán fütyülõ szent égért nem vetõdsz rá szépen az apróra ???:confused: MTB kerékpár « MOUNTAIN BIKE « Kategóriák tallózása vagy itt: kerékpár / váz « TREKKING KERÉKPÁR « Kategóriák tallózása Tényleg nem értem, mi a gondod....
Kiválló ! Megnyugodtam, hogy nekem nem fölöslegesen van telóm, mivel kis hazánk székesfõvárosában, Budapesten bringázom évente km-ek ezreit. Itt olyan hitvány genny ócskák az utak, hogy az már a vicc kategória.városban én azért tartom a telót feleslegesnek, mert nehéz mint a kõ, rengeteg energiát vesz el és a sima aszfalton nincs mit rugózzon, ellenben karban kell tartani sok pénzért, télen meg tönkre is megy elég hamar, a derekadat meg így sem kíméli (városban ugye a nyeregben ülsz)
egy ballonos gumi a 28-as keréken és a legtöbb úthibát elöl hátul megfelelõen tompítja, egy jó acél vázvilla meg még a rá is segít kicsit, bár az aluval sincs gond, karbantartani meg ugye nem kell és még a kormányzásod is igen precíz marad
Nem mondom, tényleg lehet menni merevvel is de szerintem nem túlzás a teló sem.
Van összehasonlítási alapom !
Rokonok Bécsben élnek, ott is van egy bringám, nagyon sokat tekertem már kint is, városban és terepen egyaránt. Na, ott pl. direkt merev villás gépem van. De ott még az erdei széles út is olyan sima, amilyen nálunk a Rákóczi út soha nem volt és nem is lesz.
A várost meg nem is említem, milyen.
#2264
Írta 2013. április 22. - 23:02
Jogos, viszont télen nem jellemzõ, hogy használnám, és amúgy sem a derekam, mint inkább a karom ízületei miatt kéne. Mondjuk akkor lehet azt kéne, hogy egy jobbféle merevvillásat, aztán legfeljebb veszek utólag egy lockoutos darabot. (Vagy keresek eleve azzal, erre esetleg valmilyen ellenvetés? - Minden irónia nélkül, tényleg érdekel, ha van, mert kezdesz meggyõzni! )
én nem akarlak megggõzni, csak leírom az én tapasztalataimat
amúgy a lockos villa városba értelmetlen, ott nincs változatos terepviszony, mármint ha zárod a villát, akkor mire jó az egész?
és szerintem nem érdemes a csulód terhelésébõl kiindulni, ha amúgy is nagyon kicsi méretû bringád van, mert neked való méretú vázon teljesen máshogy lesz
#2265
Írta 2013. április 22. - 21:27
#2266
Írta 2013. április 22. - 20:50
Merevvillát nem támogatom, anno azzal kezdtem, és mai magyar útviszonyon, meg úgy általában is kényelmesebb, ha van elõl némi csillapítás. Nem zárkózom el a használttól sem, max. szervizesnek kell beszerelni, szóval ott a $ a korlátozó tényezõ... Egyébként ha a merevvilla, majd utólag teló jobb megoldás, az is jó, de ebbõl nem engedek! (Hacsak nem gyõznek meg számos, és racionális érvvel... )
Köszönöm a választ, egyébiránt!
városban én azért tartom a telót feleslegesnek, mert nehéz mint a kõ, rengeteg energiát vesz el és a sima aszfalton nincs mit rugózzon, ellenben karban kell tartani sok pénzért, télen meg tönkre is megy elég hamar, a derekadat meg így sem kíméli (városban ugye a nyeregben ülsz)
egy ballonos gumi a 28-as keréken és a legtöbb úthibát elöl hátul megfelelõen tompítja, egy jó acél vázvilla meg még a rá is segít kicsit, bár az aluval sincs gond, karbantartani meg ugye nem kell és még a kormányzásod is igen precíz marad
#2267
Írta 2013. április 22. - 20:05
az említett felhasználásra vannak elég jó kis paripák, az amolyan sportosabb trekkingek, és én csak és kizárólag merevvillával venném meg, és belelöknék egy ballonosabb gumit, szerintem ezek pont ilyen felhasználásra vannak kitalálva
pl. ilyesmit, most láttam 159-ért itt
itt meg van akcióban
vagy szerzel használtan valami frankó merevvillás montit, amit magad örömére formálsz, de írtad, hogy nem akarsz annyit bubuskodni vele, így akkor mindegy
Merevvillát nem támogatom, anno azzal kezdtem, és mai magyar útviszonyon, meg úgy általában is kényelmesebb, ha van elõl némi csillapítás. Nem zárkózom el a használttól sem, max. szervizesnek kell beszerelni, szóval ott a $ a korlátozó tényezõ... Egyébként ha a merevvilla, majd utólag teló jobb megoldás, az is jó, de ebbõl nem engedek! (Hacsak nem gyõznek meg számos, és racionális érvvel... )
Köszönöm a választ, egyébiránt!
#2268
Írta 2013. április 22. - 16:35
Üdv!
Némileg (=tökéletesen:D) kezdõként a mai kerékpárok világában (vicces ez így, a 19 évemmel) szeretnék egy új bringát, mert a régit hiába újítanám, kicsi a váz. Lemértem, 43-46 cm(C-C/C-T) - 18", ez pedig a 191 centimhez nem annyira jó. Nagyobb baj a nyeregcsõ és a kormány távolsága, ami ~53-56 cm, és egy jó 5-10 centivel kéne a kormánynak elõrébb lenni, hogy kényelmes legyen. Így is használható, de (számomra) hosszabb túrák után (pl. Critical Mass, összesen 40 km) megöli az amúgy is egy kissé érzékeny csuklómat.
Felhasználás szempontjából alapvetõen városban járatom, napi 2x4 km suliba. Viszont tervben van egy Balaton körüli túra, illetve egy köpésnyire van egy földutas terület, ahol szintén szeretek menni. Tehát alapvetõen városban megyek, de jó lenne, ha terepen sem jönne zavarba, illetve városban sem országutis lelkületû vagyok, padkázom, parkon átvágok, ha rövidebb.
Árban 200 a plafon, de 150 fölé nem mennék, hacsak nem indokolja a frenetikus ár-érték arány. (Használt sem akadály, de lehetõleg ne nekem kelljen eldönteni, van-e valami rejtett kis gikszer, közepesen értek az eszközhöz, váltó/V-fék állítása, egyéb apró csavarászós mókák, és kész.)
Röviden:
- 70% város, 30% könnyû/közepes terep (semmi DH, vagy hasonló)
- teleszkóp kell, összteleszkóp mindegy
- 21-23"-os váz
- ~150.000, kiváló ár/érték arány esetén 200.000
az említett felhasználásra vannak elég jó kis paripák, az amolyan sportosabb trekkingek, és én csak és kizárólag merevvillával venném meg, és belelöknék egy ballonosabb gumit, szerintem ezek pont ilyen felhasználásra vannak kitalálva
pl. ilyesmit, most láttam 159-ért itt
itt meg van akcióban
vagy szerzel használtan valami frankó merevvillás montit, amit magad örömére formálsz, de írtad, hogy nem akarsz annyit bubuskodni vele, így akkor mindegy
#2269
Írta 2013. április 22. - 16:02
Némileg (=tökéletesen:D) kezdõként a mai kerékpárok világában (vicces ez így, a 19 évemmel) szeretnék egy új bringát, mert a régit hiába újítanám, kicsi a váz. Lemértem, 43-46 cm(C-C/C-T) - 18", ez pedig a 191 centimhez nem annyira jó. Nagyobb baj a nyeregcsõ és a kormány távolsága, ami ~53-56 cm, és egy jó 5-10 centivel kéne a kormánynak elõrébb lenni, hogy kényelmes legyen. Így is használható, de (számomra) hosszabb túrák után (pl. Critical Mass, összesen 40 km) megöli az amúgy is egy kissé érzékeny csuklómat.
Felhasználás szempontjából alapvetõen városban járatom, napi 2x4 km suliba. Viszont tervben van egy Balaton körüli túra, illetve egy köpésnyire van egy földutas terület, ahol szintén szeretek menni. Tehát alapvetõen városban megyek, de jó lenne, ha terepen sem jönne zavarba, illetve városban sem országutis lelkületû vagyok, padkázom, parkon átvágok, ha rövidebb.
Árban 200 a plafon, de 150 fölé nem mennék, hacsak nem indokolja a frenetikus ár-érték arány. (Használt sem akadály, de lehetõleg ne nekem kelljen eldönteni, van-e valami rejtett kis gikszer, közepesen értek az eszközhöz, váltó/V-fék állítása, egyéb apró csavarászós mókák, és kész.)
Röviden:
- 70% város, 30% könnyû/közepes terep (semmi DH, vagy hasonló)
- teleszkóp kell, összteleszkóp mindegy
- 21-23"-os váz
- ~150.000, kiváló ár/érték arány esetén 200.000
#2270
Írta 2013. április 22. - 10:18
Üdv!
110-120e ft-ért tudnék egy single speed kerékpárt építtetni? (új alkatrészekbõl)
Szia!
Városi, vagy terep használatra? A terepre nem tudok válaszolni, bár szerintem nem.
Városi, túrázós használatra van egy ilyen az apróban: Specialized Bicycle Components
Borzasztó rossz a kép róla, azért linkeltem a spec oldalt is: Specialized Langster fixie kerékpár újszerû tesztbringa « kerékpár / váz « FIXI / PÁLYA « Kategóriák tallózása
Teljesen hibátlan, a hétvégén néztem, de sajnos kicsi nekem. Erõsen ajánlott, szerintem alku is van.
Új Csepel Royal-t is lehet kapni, vagy ha éppen jó méretben egészen jó áron van itt is: Új Csepel Royal 3 « kerékpár / váz « FIXI / PÁLYA « Kategóriák tallózása
UMF HARDY M- U ( MERIDA ) TRÜKKÖZÕS VÁROSI FIXI/ SINGLESPEED 0 KM- ES, VADONAT ÚJ « kerékpár / váz « FIXI / PÁLYA « Kategóriák tallózása
Hát ennyi...
#2271
Írta 2013. április 21. - 00:01
Sziasztok,
kezdokent tanacsra szorulnek:
adott egy ilyen kornyek :
St. Moritz Corviglia Flow - Trail 2012 Mountainbike - YouTube
Pumptrack St Moritz - YouTube
illetve itt meg par tucat:
corviglia trail - YouTube
szeretnek ezeken bringazni (silift felvisz 3057m-re, mert nyaron is uzemel es tavaly ota bringakat is felvisz.Eddig csak 2500m-ig lehetett feljutni)
tehat mivel lenne a legpraktikusabb ha a keret kb. max 400k huf.
Pl. itt talaltam egy ilyet Günstiges Enduro | Aargau | tutti.ch
Hammer specialized Enduro Velo 26 np.3600 | Zürich | tutti.ch
inkabb enduro fele hajlok a strapabirasa miatt (lehet nehezebb mint a hardtailesek, nem gond)
185 magas vagyok es 80kilo.
koszonom a tanacsaitokat elore is!
udv. Zs2
senkit semmit?
#2272
Írta 2013. április 20. - 21:41
Kérdés hogy melyik érné meg a legjobban?
Az alanyok:
-Cube Aim '12
-Kellys Spider 2012
-GT AVALANCHE 3.0
Pozitív/negatív vélemény jöhet:)
Nem estem el, csak így szoktam
leszállni:rocketman
#2273
Írta 2013. április 20. - 21:22
110-120e ft-ért tudnék egy single speed kerékpárt építtetni? (új alkatrészekbõl)
#2274
Írta 2013. április 17. - 17:38
Specialized Bicycle Components
Nem akarom a "kis pénzbõl" összeépített Speci CX bringámat lightos családi/baráti túrákra cipelni ahol a hangsúly a bulin van. Hajózás, vonatozás, lightos terep (olykor murva), Duna menti túrák és ilyenekre használnám (persze a Római parti sörözésre is ). Egy Schwalbe CX Pro gumit talán elviselne. Vélemény?
#2275
Írta 2013. április 16. - 08:42
#2276
Írta 2013. április 15. - 21:01
Arra már rájöttem, hogy nem párra vonatkozik, de véleményeteket még várom.
Esetleg aki ismeri, az errõl egy pár szót megoszthatna.:
ONLINEBIKE kerékpáros alkatrészek és kiegészítõk - A-Class Vetrax
Köszönöm!
Lehet hogy a
topikokba tenném inkább a kérdést. A-Class-t egyáltalán nem ismerem, de ahogy CrankBrothers-szel, Mavic Crossmax St/SLR-ben sem, úgy ezzel se' törnék küllõt szívesen! (Meg más kerékben sem, de a felsoroltakban különösen...)
Fûzetett kerék nem jó? Mint például:
Küllõpótlás egyszerû, bevált konstrukciók, jó ár-érték arány stb.
#2277
Írta 2013. április 15. - 20:55
Esetleg aki ismeri, az errõl egy pár szót megoszthatna.:
ONLINEBIKE kerékpáros alkatrészek és kiegészítõk - A-Class Vetrax
Köszönöm!
#2278
Írta 2013. április 15. - 15:51
DT-Swiss kerék X1600 Spline kül. modellek - BikeStore24.hu Magyarország legnagyobb választékú Onlineshopja
És hogy nem átütõs, hanem gyorszáras!
#2279
Írta 2013. április 14. - 22:14
Én ezért vettem cyclocrosst edzõgépnek szarok az úak és ha úgy van kedvem irány az erdõ vagy a hegy.Nem tudom, de ha a tulaj ezt Cavaller Cyclocrosser " Cavaller " Gr. 56 - Bikemarkt - MTB-News.de nagyon szépen rendbentartotta, a felnik nincsenek agyonhasználva, a váltógörgõk-rugók jók, meg nincs szétkopva a hajtás, akkor nálam instant jöhetne. Fõleg, hogy elegem van abból, hogy pár "unalomig lejárt" úttól eltekintve sehova nem mehetek outival, mert vagy földút van, vagy erdõ, vagy akkora kátyúk, hogy Tatuinon a Koldus-Kanyon hozzá képest hajszálrepedés a fürdõplafonon..
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!