Jelentkezz be Regisztrálj
Milyen bringát vegyek?
#2081
Írta 2013. május 28. - 22:18
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2082
Írta 2013. május 28. - 18:53
nagyon kiraly volt.sajnos terepen nem probaltam de ott a rampan nagyon jol viselkedett.egyaltalan nem zavart a nagy meretkulonbseg sot! (en is tobbnyire 24el mentem elotte).
nekem kovetkezo bringam tuti nagyobb lesz mint 26 annyira meggyozo volt az elmeny.
ui.:kb 185 cm vagyok.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#2083
Írta 2013. május 28. - 15:53
De te tudod, ha most inkább még a 26ost vennéd, az sem gond.
#2084
Írta 2013. május 28. - 11:36
Az az igazsag, hogy mivel az elozo bringam csak 24"-os kerekekkel volt szerelve nagyon hozzaszoktam hogy a sulypontom a beka segge alatt van. Mar a 26"-ra visszaszokni is ido lesz es nem akarom tetezni ezt azzal hogy felulok a 29"-os kakausulore.
Hozzateszem, eloben meg sosem probaltam ezeket a 29"-os kereku vasakat, de nekem tul magasnak tunik a sulypont meg felek hogy a felniket szetzuzom par honap utan.
#2085
Írta 2013. május 27. - 22:18
#2086
Írta 2013. május 27. - 22:03
Bringavásárlás elõtt állok és ezért a segítségeteket szeretném kérni.
Éveken át egy nagyon mokány és komoly dirt-street Planet-x bringát nyúztam. Imádtam se sajnos kinõttem ebbõl a korszakból.
Szeretnék most már inkább csak úgy hegyen-völgyön-erdõn-mezõn át bringázni. Néha fölfelé... és néha lefelé. Persze ha jön egy kisebb letörés vagy eldobó, akkor nem szeretném kikerülni mert a virtus azért megvan még!
Ez eddig mondhatni trail-all mountain vonal. Itt viszont hozzá kell venni hogy majdnem két méter magas vagyok és ehhez egy baráti 100 kg-os tömeg is társul, tehát inkább azt mondanám hogy all-mountain/enduro/lightos freeride vonalon nézelõdöm.
Tudom hogy nagyon komoly össztelósokat kapni ebben a kategóriában, de megmondom õszintén sosem volt bajom a merev vázzal. Megszoktam az évek során és én most is ebben gondolkozom. Leginkább azért is mert jóval olcsóbbak. Ami a problémám hogy valahogy manapság már nem gyártanak ilyen normális merevvázas freeride/all mountain bringákat.
A Santa Cruz Chameleon azonnal beugrott. Régi vágyam is, de 1500-200 fontot nem szeretnék most erre kiadni (igen, Angliában élek). A Commencal-k már barátibb áron mozognak, bár megmondom õszintén én nem annyira ismerem õket. Négy-öt éve, amikor én aktívan benne voltam a bringák világában ez a név nálunk még nem nagyon létezett emlékeim szerint.
Ami igazából rögtön megmozgatta a fantáziám az az NS Clash. Az NS név garancia arra hogy egy kicsit úgyis túlépített lesz, így nem kell attól félni hogy elkopik hamar. Engem a súly meg úgysem érdekel annyira. Nem vagy az a gramm-huszár típus.
Szóval az a kérdés hogy mondjuk olyan 1200 fontig (kb. 400 000 HUF) mit javasolnátok?
Illetve ha az NS jó ár-érték arányú akkor megéri a Clash 1-re rááldozni azt a plusz 300 fontot vagy bõven elég a Clash 2 is?
Kicsit szkeptikus vagyok a Duro teleszkóppal kapcsolatban. 4-5 éve nem volt valami megbízható darab... fejlõdtek sokat azóta? Bár megmondom õszintén a másik oldalról az X-Fusion meg abszolút nem mond semmit, de azért a 34 mm-es becsúszó már egy jó jel hogy komolyabban veszik a tartósságot. Meg azért a Clash 1-nak a kerékagyai és a fékei is jóval komolyabbak. Én hajlom a drágább felé. Szerintem hosszú távon jobb megoldás. Vagy Ti nem így látjátok?
NS Bikes Clash 2 Bike 2013 | HotLines.com
NS Bikes Clash 1 Bike 2013 | HotLines.com
Szóval a fenti kettõ közül Ti melyiket választanátok? Vagy van egy teljesen másik márkától javaslat? Ne tartsátok vissza! Nyitott vagyok minden ötletre még közel sem döntöttem el. Elõre is köszönöm az ötleteket, javaslatokat!
#2087
Írta 2013. május 27. - 19:32
Erre a célra bármely tetszõleges más márka is megfelelõ,amibõl találsz az árban használtat.
És csináltatsz rá bianchi matricát:)
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#2088
Írta 2013. május 27. - 17:44
Erre a célra bármely tetszõleges más márka is megfelelõ,amibõl találsz az árban használtat.Esetleg mas marka ami nekem megfelelo lenne erre a celra?
#2089
Írta 2013. május 27. - 16:47
Orszagutit szeretnek venni, 185 centi magassaghoz, fokent varoson belul hasznalnam 40-50 km-es tavra, idonkent hosszabb tekereshez. Elsosorban Bianchiban gondolkoztam, azon belul hasznalt celeste szinuekbol talalkoztam bikemag apron es ebayen. Erdemes hasznaltan venni 80ezer koruli aron vagy jobban megerne venni egy vazat es epiteni? Tudtok ajanlani bringauzleteket ahol kifejezetten olasz markakkal dolgoznak? Esetleg mas marka ami nekem megfelelo lenne erre a celra?
#2090
Írta 2013. május 26. - 17:54
Jó sok kérdés, próbálok sorban válaszolni.Köszi a véleményed, természetesen én is szeretném kipróbálni mielõtt megvenném, lehet, hogy én is ezt mondanám miután kipróbáltam. Az mit jelent, hogy eszement nagy a belsõ ellenálllása? Azt tudom, hogy a sok fogaskerék miatt ilyenek az agyváltók, de nagyon kényelmetlen dolog ez? Gurulásnál pl. milyen? Hamar lelassul tõle a bringa? Nem lehet hogy túl nagy volt az áttétel amivel próbáltad, és csak emiatt volt nehéz tekerni? Vagy esetleg még új volt, és nem voltak még összekopva a fogaskerekek? Azt mondják, hogy egy idõ után könnyebb lesz hajtani miután bekopott a váltó. Én alapvetõen a nagy súlyom miatt keresnék egy jó agyváltót, és amiatt is, hogy fõleg városban szeretném használni és sokat. Városi használatra meg a láncváltós rendszer nem igazán jó a sok megállás miatt. Ezért is lenne fontos számomra, hogy megbízható legyen minden körülmények között.
A láncváltás nekem valahogy sosem volt az igazi. Egy elég komoly váltó van a gépemen, de ez sem bírja a gyûrõdést, recseg ropog alattam, pedig tudok vele szabályosan váltani.
A Rohloff-ot kb. 6-7 évig figyelem magam mellett, szóval be volt kopva rendesen.
A belsõ ellenállás olyasmit jelent, hogy tekersz és érzed a lábaddal, hogy a rendszernek van egy ellenállása. Kb. olyasmi, mint mikor borzalmasan száraz már a láncod és annak is van egy minimális ellenállása. Mikor beolajozod, minden sokkal könnyebb lesz. Gurulásnál nem zavaró persze de ez nem is tudom miért fontos, ez egy kerékpár, ezt tekerni kell 99%-ban.
Az ellenállás független a fokozattól, mindig érezhetõ.
Bocsáss meg de számomra totálisan értelmezhetetlen, hogy a nagy súlyod miatt keresel agyváltót !?!?? Ez most hogy van ?? Az egyik bringás haverom 100 kg, xt-xtr hajtáslánca van + grammániás cuccokkal nyomul kõkemény emelkedõkön, évek óta gond nélkül. Jó, a felnije az elrepedt de az egy könnyû xc felni volt, de ez most lényegtelen. Van egy másik kb. 120 kilós haverom, 90%-ban városban teker minden nap, szinte minden hova bringával jár Budapesten és õ is gond nélkül jár láncváltóval.
A városban az nálad mit takar ? Mert fõleg oda nem kell a váltást túlgondolni, éppen ezért járnak egyre többen váltó nélkül a városban. A sok megállás miatt miért nem jó a láncváltás ? Remélem nem azt akarod mondani, hogy te minden megállásnál és elindulásnál folyamatosan váltogatsz !
Léccci mesélj már a bringázási szokásaidról és akkor talán jobban tudunk tanácsot adni.
#2091
Írta 2013. május 26. - 17:16
olyankor nem forognak a fogaskerekek csak a reteszeles mukodik.
varosba viszont baromsag rohloffot hasznalni, nem erzed majd az elonyeit mint pl egy turan.arrol nem is beszelve hogy egy bringa amibe melto lenne az a valto meg par 100 ezerrel megcsapolna.
maga az agyvalto viszont jo valasztas varosba.
inkabb tegyel egy probat egy olcso hasznalt agyal max ha nem birja megveszed a rohloffot.
regi/hibas agyvaltokat veszek.
#2092
Írta 2013. május 26. - 14:44
A láncváltás nekem valahogy sosem volt az igazi. Egy elég komoly váltó van a gépemen, de ez sem bírja a gyûrõdést, recseg ropog alattam, pedig tudok vele szabályosan váltani.
#2093
Írta 2013. május 26. - 00:45
Eszement nagy belsõ ellenállása van, egyszerûen nem értem, mivel jobb, mint egy láncváltós rendszer. Extrém világ körüli túrán sok csomaggal láttam már, hogy jó dolog de átlag közlekedésre, túrázásra szerintem kár érte annyi pénzt kiadni.
Én tényleg meg szeretnék óvni mindenkit egy ilyen nagy kiadástól. De akinek ez a szíve vágya, akkor hajrá, vegye meg !
#2094
Írta 2013. május 25. - 16:09
nem
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2095
Írta 2013. május 25. - 15:58
Azt szeretném kérdezni, hogy mennyire ismert márka Magyarországon a Rohloff? Mennyire kell féltenem a bringámat a tolvajoktól, ha egy ilyet látnak a bringámon? Amúgy szerintetek lehet márkajelzés nélkül kérni a gyártótól, ha venni szeretne egyet az ember?
#2096
Írta 2013. május 24. - 20:59
56-os alu bajuszkormányos outi « városi « VÁROSI KERÉKPÁR « Kategóriák tallózása
Használt Genesis Race Cross Pro fitness bringa eladó Szombathely
Giant OCR ONCE Team Replica « kerékpár « ORSZÁGÚTI KERÉKPÁR « Kategóriák tallózása
Eladó Mali Bicikli « kerékpár / váz « TRIATLON KERÉKPÁR « Kategóriák tallózása
Merida Road Sport 850 suhanó+túra « kerékpár « ORSZÁGÚTI KERÉKPÁR « Kategóriák tallózása
183cm magas vagyok és 77kg.
#2097
Írta 2013. május 24. - 19:32
Sziasztok!
Hétvégi kirándulgatós, némi városi használatra való biciklit keresek. Nagyjából be is lõttem, hogy nekem egy cross kell.
Használtat nézegetek már jó ideje, de nem nagyon találok a méretemben, árban olyat, ami tetszene...
Az újak közül körbenézegettem, eljutottam már egy kross evado 4-ig is, de igazából semmi szükségem rá, kár érte a 170 ezer, hogy ellopják. :S
A következõ kettõt néztem ma, 100hoz vannak közel.
Ferrini Faster 2011fehér - Kerékpár Webáruház | Bicikli Webshop | Kelly's | Merida | Gepida | Magellan | Fitness termékek
Teszt: Gepida Alboin 300 CRS 2013 trekking $ vásárlás, árak
Megfelelõek ezek általános használatra, vagy keresgéljek inkább tovább??
Köszi a segítséget!
Gepidát szerintem akciósan ki tudsz fogni tavalyi darabokat is olcsón. : ) Úgy megéri. A Ferrinit annyira nem ismerem, sajnos a spec. közt sem írják pl. hogy milyen hajtókar is.. De a tesztbájkosok (Teszt: Ferrini Faster Man Alivio 24V trekking $ vásárlás, árak) szerint a középcsapágy-hajtókar gyengéje. (sok hasonló bicajon az, sajnos.) átom, Tourney. : (
a két bicaj elég hasonló, de szerintem a kerekek-hajtókar miatt megéri a Gepida. A gyalogosnyársalók meg gondolom alapok.
A TB-s véleményeket meg fenntartással B )
#2098
Írta 2013. május 24. - 17:32
Hétvégi kirándulgatós, némi városi használatra való biciklit keresek. Nagyjából be is lõttem, hogy nekem egy cross kell.
Használtat nézegetek már jó ideje, de nem nagyon találok a méretemben, árban olyat, ami tetszene...
Az újak közül körbenézegettem, eljutottam már egy kross evado 4-ig is, de igazából semmi szükségem rá, kár érte a 170 ezer, hogy ellopják. :S
A következõ kettõt néztem ma, 100hoz vannak közel.
Ferrini Faster 2011fehér - Kerékpár Webáruház | Bicikli Webshop | Kelly's | Merida | Gepida | Magellan | Fitness termékek
Teszt: Gepida Alboin 300 CRS 2013 trekking $ vásárlás, árak
Megfelelõek ezek általános használatra, vagy keresgéljek inkább tovább??
Köszi a segítséget!
#2099
Írta 2013. május 24. - 13:00
Kíváncsi lennék a tanácsotokra a következõ helyzetben: Van egy Caprine epik 50-em semi-slick gumikkal. Mivel már fõleg csak aszfalton megyek és szeretnék minél gyorsabb lenni, elgondolkoztam a leváltásán. Sajnos azonban a versenybringás testtartástól már 6-7 km után húzódik és fáj a hátam valamint a nyakam, illetve a kormány is rettentõ kényelmetlen számomra. Arra gondoltam, hogy valami egyenes kormányos versenygépet kéne összeraknom, hogy kényelmes és gyors bicajt kapjak. Szóval a következõ kérdések merültek fel bennem:
- megéri-e váltani a caprine-rõl, gyorsulnék-e?(jelenleg 30km/h a szokványos tempóm)
- hozzá kéne szoknom a versenybicajos testtartáshoz vagy az egyenes kormánnyal nem vesztenék sokat?
- milyen bringát ajánlotok ha érdemes váltanom?(a mostani árából szeretném kihozni, szóval olyan ~100e)