Zõd én meg hiába jártatom a szám... jóvan ezt majd létráson megbeszéljük... ;D
					
					
					
				
				
				
				Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
                    Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
 
	Teleszkópok - általános eszmecsere
		 Indította 
	Bikemag
, 2001. június 02. 02:46
	
    
				
                    
                    #16801
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2002. március 07. - 11:12
				
					
				
				
					Írta 2002. március 07. - 11:12
				
			
				
			
		
			
			
			
		 
				
					
				
				
                    
                    #16802
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2002. március 07. - 11:11
				
					
				
				
					Írta 2002. március 07. - 11:11
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Jorus ez a leírás egy doktori címhez is elég lenne!  ;)Ma Tiszteletbeli és Virtuális TelóProfesszorrá váltál!  ;D  
Nagyon köszi az infókat nagyon sokat tanultam belõle!
Az külön tetszett, hogy elolvastad, hogy nekem mire kell a teló és az esetleges cseréhez sem mindjárt a legdrágábbat ajánlottad!
Gabo neked is köszi!
Zöld akinek most fülig ér a szája ;D ;D ;D ;D ;D
					
				
				
				
				Nagyon köszi az infókat nagyon sokat tanultam belõle!
Az külön tetszett, hogy elolvastad, hogy nekem mire kell a teló és az esetleges cseréhez sem mindjárt a legdrágábbat ajánlottad!
Gabo neked is köszi!
Zöld akinek most fülig ér a szája ;D ;D ;D ;D ;D
				
                    
                    #16803
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2002. március 07. - 11:06
				
					
				
				
					Írta 2002. március 07. - 11:06
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					hát igen... az a 2000es sem rossz sztem...
mopndjuk nekem az az Óriási problémám hogy alapméretes menetes nyak kellene...
olyantosat meg már évek óta nem gyártanak... :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
					
				
				
				
				mopndjuk nekem az az Óriási problémám hogy alapméretes menetes nyak kellene...
olyantosat meg már évek óta nem gyártanak... :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'( :'(
				
                    
                    #16804
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2002. március 07. - 11:03
				
					
				
				
					Írta 2002. március 07. - 11:03
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					A Blue Cet-ben nekem 63e volt néhány hete. 50e körül a 2000-es változatot vesztegetik.
Egyébként egyet értek, az olcsóbb telok között a MOZO cuccai nem tünnek rossznak.
					
				
				
				
				Egyébként egyet értek, az olcsóbb telok között a MOZO cuccai nem tünnek rossznak.
				
                    
                    #16805
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2002. március 07. - 10:55
				
					
				
				
					Írta 2002. március 07. - 10:55
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					hát az egy jó vella nem tom asszem 50 körüli áron adják így akcióban?
de azért ez a MOZO XMO 3.0SA sem tûnik rossznak a Cseke honlapján és a http://ridemozo.com on is találni róluk infókat...
					
				
				
				
				de azért ez a MOZO XMO 3.0SA sem tûnik rossznak a Cseke honlapján és a http://ridemozo.com on is találni róluk infókat...
				
                    
                    #16806
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2002. március 07. - 10:48
				
					
				
				
					Írta 2002. március 07. - 10:48
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Bocsi, kicsit figyelmetlen voltam. Korrigálom. 
Természetesen Judy XC-re gondoltam. Abból is leginkább a 2001-es verzióra. Kicsit bizalmatlan vagyok az Air Assistel szemben. :-/
					
				
				
				
				
Természetesen Judy XC-re gondoltam. Abból is leginkább a 2001-es verzióra. Kicsit bizalmatlan vagyok az Air Assistel szemben. :-/
				
                    
                    #16807
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2002. március 07. - 10:45
				
					
				
				
					Írta 2002. március 07. - 10:45
				
			
				
			
		
			
			
			
		 
				
					
				
				
                    
                    #16808
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2002. március 07. - 10:43
				
					
				
				
					Írta 2002. március 07. - 10:43
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					ami a mostani Bikkmakkban volt elég ütõs fajta cuc lehet, de én a cseke honlapon láttam egy rugó/elasztomer+levegõ csillapításút... ami egy 20assal még olcsóbb és az is fafának tûnik  
					
					
					
				
				
				
				 
					
					
				
                    
                    #16809
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2002. március 07. - 10:35
				
					
				
				
					Írta 2002. március 07. - 10:35
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Zöldfülû:
A teloknál a legelnyûhetetlenebb rendszer a sima acélrugós rendszer. Itt a rugózó elem, nem fárad el, nem érzékeny az idõjárásra, ellentétben a levegõs vagy elasztomeres rendszerekkel. Ráadásul a jobb telokhoz nem jelent gondot a súlyodhoz passzoló rugókészlet beszerzése sem. Viszont csillapítás nélkül csak késlelteti a terep okozta rúgásokat és lényegében csak pattognál rajta, mint a prérifarkas mikor a gyalogkakukkot üldözte. A csillapítás a teló összenyomódása utáni visszautat, a kirugózást lassítja.
Az olajcsillapítások közül a legelõnyösebb talán a nyílt olajfürdõs rendszer. Ennél a villa alsó szára lényegében fel van töltve olajjal, ami folyamatosan keni a belsõ alkatrészeket illetve a becsúszószárakat. Egyenletes, finom mozgást biztosít kirugózáskor. A bejáratás és az elsõ olajcsere után különösebb karbantartás nem igazán igényel. Az olaj sûrûbbre/hígabbra cserélésével a csillapítás karakterisztikája változtatható. Hátránya a kicsit jelentõsebb súly. A szigetelõ gyûrûk sérülése esetén az olaj elfolyhat a teloból. Ez elméletben a gyûrûk cseréjével orvosolható.
A levegõs csillapítás ugyan úgy, mint a levegõs rugózás érzékeny a kinti hõmérsékletre. Az olcsóbb teloknál a rosszabb szigetelések miatt a levegõ elszökhet. Az elõzõ okból adódóan több kevesebb rendszerességgel a telo légnyomását állítgatni kell. Nem olyan finom a mozgása a hozzáértõk szerint, mint az olajos rendszereké.
Az acélrugó-olaj csillapításos telok ára 60-70 körül mozog, a Marzocchik ennél drágábbak. Véleményem szerint ebben a kategóriában a legjobb választás a Rock Shox Judy XC.
Ha telot akarsz venni, szerintem használd ki, hogy most még akciósan hozzá tudsz jutni a tavalyi modellekhez.
					
				
				
				
				A teloknál a legelnyûhetetlenebb rendszer a sima acélrugós rendszer. Itt a rugózó elem, nem fárad el, nem érzékeny az idõjárásra, ellentétben a levegõs vagy elasztomeres rendszerekkel. Ráadásul a jobb telokhoz nem jelent gondot a súlyodhoz passzoló rugókészlet beszerzése sem. Viszont csillapítás nélkül csak késlelteti a terep okozta rúgásokat és lényegében csak pattognál rajta, mint a prérifarkas mikor a gyalogkakukkot üldözte. A csillapítás a teló összenyomódása utáni visszautat, a kirugózást lassítja.
Az olajcsillapítások közül a legelõnyösebb talán a nyílt olajfürdõs rendszer. Ennél a villa alsó szára lényegében fel van töltve olajjal, ami folyamatosan keni a belsõ alkatrészeket illetve a becsúszószárakat. Egyenletes, finom mozgást biztosít kirugózáskor. A bejáratás és az elsõ olajcsere után különösebb karbantartás nem igazán igényel. Az olaj sûrûbbre/hígabbra cserélésével a csillapítás karakterisztikája változtatható. Hátránya a kicsit jelentõsebb súly. A szigetelõ gyûrûk sérülése esetén az olaj elfolyhat a teloból. Ez elméletben a gyûrûk cseréjével orvosolható.
A levegõs csillapítás ugyan úgy, mint a levegõs rugózás érzékeny a kinti hõmérsékletre. Az olcsóbb teloknál a rosszabb szigetelések miatt a levegõ elszökhet. Az elõzõ okból adódóan több kevesebb rendszerességgel a telo légnyomását állítgatni kell. Nem olyan finom a mozgása a hozzáértõk szerint, mint az olajos rendszereké.
Az acélrugó-olaj csillapításos telok ára 60-70 körül mozog, a Marzocchik ennél drágábbak. Véleményem szerint ebben a kategóriában a legjobb választás a Rock Shox Judy XC.
Ha telot akarsz venni, szerintem használd ki, hogy most még akciósan hozzá tudsz jutni a tavalyi modellekhez.
				
                    
                    #16810
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2002. március 07. - 10:28
				
					
				
				
					Írta 2002. március 07. - 10:28
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Jorus kollega verhetetlenül jól leírta... Én is rákattantam gyorsan, és habzsoltam be az infókat...  
Z: esetleg egy MOZO teló? :
Pf...
					
				
				
				
				
Z: esetleg egy MOZO teló? :

Pf...
				
                    
                    #16811
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2002. március 07. - 10:22
				
					
				
				
					Írta 2002. március 07. - 10:22
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					A cserérõl annyit, hogy marathonra és nem vérgramm CC-re megfelelõ a Gamma EL. Ha már cserélsz, akkor nézd meg, hogy lehetõség szerint ne Tornado légpatronos legyen (gyengus), és vigyázz a zárt olajpatronos csilivel is, ha kicsit jobban begyorsulsz lefelé, mert az meg durrog.  
Optimális választás lehet az RST új kommersz telóinak egyike. (Ezeket megtalálod a BikkMaghoz nejlonozott Lánc Katalógusban.) Ha komolyabb összeget szánsz rá, és picit zúzni is szeretnél a késõbbiekben, akkor RS Judy. Az nyiltolajfürdõs, ergo max a tömítést meg az olajat kell idõnként cserélni.
					
				
				
				
				
Optimális választás lehet az RST új kommersz telóinak egyike. (Ezeket megtalálod a BikkMaghoz nejlonozott Lánc Katalógusban.) Ha komolyabb összeget szánsz rá, és picit zúzni is szeretnél a késõbbiekben, akkor RS Judy. Az nyiltolajfürdõs, ergo max a tömítést meg az olajat kell idõnként cserélni.
				
                    
                    #16812
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2002. március 07. - 10:15
				
					
				
				
					Írta 2002. március 07. - 10:15
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Látod, Zöld, ilyenek ezek...ha nem 100.000-es tételekrõl van szó... ;D ;D ;D
Szal kérdezted mi is az a csillapítás. Nefe:
Ez nem feltétlenül szükséges, de az optimális mûködéshez elengedhetetlen.
Egy egyszerû teleszkópos villa, amiben nincs csillapítás (rugós/elasztomeres) arra hasonlít, mikor az autóban tönkremegy a lengéscsillapító. Ekkor az autó csak nehezen lesz irányítható, fõleg kanyarokban nem kanyarodik, hanem kisodródik. Ez azért van, mert a csillapítás hiányában a kerék gyakran nincs az úttesten, magyarán pattog.
Példa (az elõzõ példa folytatása): ha gyenge rugót teszel bele és van befelé csillapítás, akkor könnyen veszi a kis akadályokat (kis ütéseket) és a nagyobb ütéseknél pedig a csillapítás megvédi a felütéstõl. Így mind a két elõnyt ki tudod használni.
A csillapítás hatásiránya lehet összenyomás/kompresszió (mikor a teleszkóp összenyomódik / befele csillapítás), és kirugózás/expanzió (mikor a teleszkóp az összenyomódás után a rugózó elem hatására visszanyeri kiindulási állapotát / kifele csillapítás). Ezek az olcsóbb típusoknál nem állíthatók. Bizonyos típusoknál pedig változó karakterisztikájúak is lehetnek. (a csillapítás mértéke függ a teleszkóp összenyomásának mértékétõl).
Példa : A csillapítás mértéke speciális szelepekkel és hornyokkal jelentõsen megnõ, mikor a villa majdnem a teljes összenyomódott. Ez akkor jó, ha el szeretnénk kerülni a villa/váz teleszkópjának a felkoppanását, vagyis teljes összenyomódását. Ez esetenként károsíthatja a teleszkópot és a kerékpár többi részét (váz) is.
Ez a hatás irány fontos a mûködés szempontjából. Egyes csillapítással rendelkezõ villáknál/vázaknál (többnyire régebbi típusok), nem mindkét irányban volt csillapítás.
Példa : Ha például egy rugóra ráütsz mondjuk kalapáccsal és a rugó végén súly is van (villa + kerék) akkor a rugó nem csak addig nyomódik össze, amíg az erõhatás (kõ ütése) tart, hanem a súly tehetetlensége miatt tovább is. Ez annál nagyobb minél nagyobb az erõhatás (gyorsabban mész). Tehát ezt csillapítani illik. Ugyanez a helyzet a kirugózásnál, itt pedig a rugó által eltárolt energia (ütés hatása) mozgatja vissza a teleszkópot. Ez szintén egy csillapítandó erõ.
Jól szemlélteti ezt, ha megfigyelsz egy lassított videót. A kerékpár/autó/motor stb. kereke néha elemelkedik a talajtól, ez persze még nem jelenti azt, hogy rossz a csillapítás, ez mindig jelentkezik, de sokkal ! kissebb mértékben, mintha nem lenne csillapítva. Vegyük példának a járdaszegélyt, mint alap akadályt (igaz ezen át kell ugrani, de ez most lényegtelen ☺ ).
Nincs semmilyen csillapítás : Nekimész az elsõ kerékkel, a kerék a szegély elhagyása után elemelkedik, feljebb mint a szegély, majd jó nagy erõvel kirúg a villa. Ezt két jó nagy ütésnek fogod érezni.
Csak kifele van csillapítás : Kerék megint elpattan, 1 ütés, de mikor visszaáll a villa akkor már szép lassan, és így a 2. ütés elmarad. (A csak befele csillapítást gyakorlatilag nem alkalmazták sehol.)
Mindkét irányba van csillapítás : Kerék nem pattan el, és a villa is lassan áll vissza, tehát mindkét ütés elmarad. Ez persze egy ideális eset, de ezt kell minél jobban megközelíteni. Ezért olyan bonyolult dolog a lengéscsillapító beállítása, mert nehéz minden feltételnek eleget tenni. Az autóknál már megvalósították az computer vezérelt csillapítást, ami a kerék mozgásának változásait észleli és ennek függvényében változtatja a csillapítást. Ezt megpróbálták egyébként a kerékpárokra is átvinni, de nem mûködött rendesen (rossz tervezés), így nem terjedt el.
					
					
					
				
				
				
				Szal kérdezted mi is az a csillapítás. Nefe:
Ez nem feltétlenül szükséges, de az optimális mûködéshez elengedhetetlen.
Egy egyszerû teleszkópos villa, amiben nincs csillapítás (rugós/elasztomeres) arra hasonlít, mikor az autóban tönkremegy a lengéscsillapító. Ekkor az autó csak nehezen lesz irányítható, fõleg kanyarokban nem kanyarodik, hanem kisodródik. Ez azért van, mert a csillapítás hiányában a kerék gyakran nincs az úttesten, magyarán pattog.
Példa (az elõzõ példa folytatása): ha gyenge rugót teszel bele és van befelé csillapítás, akkor könnyen veszi a kis akadályokat (kis ütéseket) és a nagyobb ütéseknél pedig a csillapítás megvédi a felütéstõl. Így mind a két elõnyt ki tudod használni.
A csillapítás hatásiránya lehet összenyomás/kompresszió (mikor a teleszkóp összenyomódik / befele csillapítás), és kirugózás/expanzió (mikor a teleszkóp az összenyomódás után a rugózó elem hatására visszanyeri kiindulási állapotát / kifele csillapítás). Ezek az olcsóbb típusoknál nem állíthatók. Bizonyos típusoknál pedig változó karakterisztikájúak is lehetnek. (a csillapítás mértéke függ a teleszkóp összenyomásának mértékétõl).
Példa : A csillapítás mértéke speciális szelepekkel és hornyokkal jelentõsen megnõ, mikor a villa majdnem a teljes összenyomódott. Ez akkor jó, ha el szeretnénk kerülni a villa/váz teleszkópjának a felkoppanását, vagyis teljes összenyomódását. Ez esetenként károsíthatja a teleszkópot és a kerékpár többi részét (váz) is.
Ez a hatás irány fontos a mûködés szempontjából. Egyes csillapítással rendelkezõ villáknál/vázaknál (többnyire régebbi típusok), nem mindkét irányban volt csillapítás.
Példa : Ha például egy rugóra ráütsz mondjuk kalapáccsal és a rugó végén súly is van (villa + kerék) akkor a rugó nem csak addig nyomódik össze, amíg az erõhatás (kõ ütése) tart, hanem a súly tehetetlensége miatt tovább is. Ez annál nagyobb minél nagyobb az erõhatás (gyorsabban mész). Tehát ezt csillapítani illik. Ugyanez a helyzet a kirugózásnál, itt pedig a rugó által eltárolt energia (ütés hatása) mozgatja vissza a teleszkópot. Ez szintén egy csillapítandó erõ.
Jól szemlélteti ezt, ha megfigyelsz egy lassított videót. A kerékpár/autó/motor stb. kereke néha elemelkedik a talajtól, ez persze még nem jelenti azt, hogy rossz a csillapítás, ez mindig jelentkezik, de sokkal ! kissebb mértékben, mintha nem lenne csillapítva. Vegyük példának a járdaszegélyt, mint alap akadályt (igaz ezen át kell ugrani, de ez most lényegtelen ☺ ).
Nincs semmilyen csillapítás : Nekimész az elsõ kerékkel, a kerék a szegély elhagyása után elemelkedik, feljebb mint a szegély, majd jó nagy erõvel kirúg a villa. Ezt két jó nagy ütésnek fogod érezni.
Csak kifele van csillapítás : Kerék megint elpattan, 1 ütés, de mikor visszaáll a villa akkor már szép lassan, és így a 2. ütés elmarad. (A csak befele csillapítást gyakorlatilag nem alkalmazták sehol.)
Mindkét irányba van csillapítás : Kerék nem pattan el, és a villa is lassan áll vissza, tehát mindkét ütés elmarad. Ez persze egy ideális eset, de ezt kell minél jobban megközelíteni. Ezért olyan bonyolult dolog a lengéscsillapító beállítása, mert nehéz minden feltételnek eleget tenni. Az autóknál már megvalósították az computer vezérelt csillapítást, ami a kerék mozgásának változásait észleli és ennek függvényében változtatja a csillapítást. Ezt megpróbálták egyébként a kerékpárokra is átvinni, de nem mûködött rendesen (rossz tervezés), így nem terjedt el.
				
                    
                    #16813
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2002. március 07. - 09:47
				
					
				
				
					Írta 2002. március 07. - 09:47
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Naaa naaaaaa! De most méé? Hát senki? Vagy valaki mégis? Esetleg? Talán?? Néhány hasznos tanács? 
Há ezé írtam annyit? 
 
Z
					
				
				
				
				Há ezé írtam annyit?
 
 Z
				
                    
                    #16814
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2002. március 05. - 16:20
				
					
				
				
					Írta 2002. március 05. - 16:20
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Üdv minden TelóProfesszornak, TelóTanársegédnek TelóTanulónak illetve mindenkinek aki jelen felsorolásban nem szerepel
Van egy RST Gamma EL telóm! A felhasználási terület túrák, maratonok! A terep nehézsége is max. annyi amennyi egy maratonon elõfordul! DS DH felhasználási terület kizárva és a jövõben sem fogok "megbolondulni" ;D !
Kérdésem
Nyújt annyival többet egy olaj vagy levegõcsillapítású teló, hogy érdemes lecserélni a mostanit? Ha igen akkor miben? ???
Ha veszek akkor újat veszek és feleslegesen nem akarok kidobni 60-70-80ezer forintot! Legalábbis a Marzocchi topicban ilyen számok röpködtek!
Ja és pontosan mi is az a csillapítás? :-[
1szómint100: Azért mert jobban néz ki nem fogok venni csak ha tényleg van értelme! (még a bringám részleteit sem fizettem ki teljesen) :'( De már nem sok van belõle hátra! 
 
Minden véleményt várok "Teló csere?" jeligére ebbe a topicba!
Zöldfülü a mûszaki analfagamma
					
				
				
				
				Van egy RST Gamma EL telóm! A felhasználási terület túrák, maratonok! A terep nehézsége is max. annyi amennyi egy maratonon elõfordul! DS DH felhasználási terület kizárva és a jövõben sem fogok "megbolondulni" ;D !
Kérdésem
Nyújt annyival többet egy olaj vagy levegõcsillapítású teló, hogy érdemes lecserélni a mostanit? Ha igen akkor miben? ???
Ha veszek akkor újat veszek és feleslegesen nem akarok kidobni 60-70-80ezer forintot! Legalábbis a Marzocchi topicban ilyen számok röpködtek!
Ja és pontosan mi is az a csillapítás? :-[
1szómint100: Azért mert jobban néz ki nem fogok venni csak ha tényleg van értelme! (még a bringám részleteit sem fizettem ki teljesen) :'( De már nem sok van belõle hátra!
 
 Minden véleményt várok "Teló csere?" jeligére ebbe a topicba!

Zöldfülü a mûszaki analfagamma
				
                    
                    #16815
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2002. január 21. - 19:18
				
					
				
				
					Írta 2002. január 21. - 19:18
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Nemmintha engem személyesen érintene, de biztos van, akit mégis. Szal mit tudtok, igaz a hír, hogy az RST az Aerosával úgy kivonult kis hazánkból, hogy még a szervízre szánt alkatrészeket sem biztosítja?
					
					
					
				
				
				
				
				
                    
                    #16816
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2002. január 21. - 15:45
				
					
				
				
					Írta 2002. január 21. - 15:45
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Ha most kéne vennem, akkor egy manitou black lenne a nyerõ metálbordó színben. Délelõtt volt szerencsém nyálatcsorgatni egy ilyennel szemben....hát lehet nagyobb élmény mint egy jó du... dorászás. 
A 160ezret nem azért fizetném ilyenkor mert annyit tud, hanem ahogy kinéz az valami emberfeletti.
uff b még most is sokkolva 
					
					
					
				
				
				
				A 160ezret nem azért fizetném ilyenkor mert annyit tud, hanem ahogy kinéz az valami emberfeletti.
uff b még most is sokkolva
 
					
					
				
                    
                    #16817
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2002. január 21. - 11:02
				
					
				
				
					Írta 2002. január 21. - 11:02
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Luki érdekelne egy Z2 BAM 40ért ? a részleteket majd privátban ha szólsz.
üdv b
					
				
				
				
				üdv b
				
                    
                    #16818
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2002. január 17. - 21:10
				
					
				
				
					Írta 2002. január 17. - 21:10
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Emberek:
Valaki tud nekem a Judy TT-rõl mondani valamit? Milyen rendszerû, meg milyen élesben? Mert ezt néztem ki magamnak túrázásra meg maratonokra.
Eetleg 50 000 körül valaki tud jobbat ajánlani?
					
				
				
				
				Valaki tud nekem a Judy TT-rõl mondani valamit? Milyen rendszerû, meg milyen élesben? Mert ezt néztem ki magamnak túrázásra meg maratonokra.
Eetleg 50 000 körül valaki tud jobbat ajánlani?
				
                    
                    #16819
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2002. január 17. - 20:57
				
					
				
				
					Írta 2002. január 17. - 20:57
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Általában állatkodásra acélrugósat javasol mindenki, egy probléma lehet ha nincs csillapítás akkor nagyobb sebességnél merevvilla érzés lesz.
					
					
					
				
				
				
				
				
                    
                    #16820
			 
                    
                
                
				
				 Írta 2002. január 17. - 20:52
				
					
				
				
					Írta 2002. január 17. - 20:52
				
			
				
			
		
			
			
			 
				
					
				
					Hello mindenki! Atolvastam a topic-ot, hasznos volt. En is most trevezem telot venni. Arban nem szeretnek nagyon elszalni - egy 70ezres kerora vicc lenne hasonlo aru teleszkopot illeszteni. Egy Magellan Craterem van es sikerult leamortizalni a merev villat, igyhat mar semmi sem all a fejlodes utjaban  . Egy kerdes fogalmazodott meg bennem olvasas kozben: Az en 78-80 kilom sok egy levegocsillapitasu telohoz? Ugyanis en szinten egy hasonlora gondoltam (RST381, oemega, gamma AET). Amit en muvelek a keroval, az surolja a CC es a "hegyrefelhegyrollemintazorult" - ennek a kategorianak nem t'om mi a neve
. Egy kerdes fogalmazodott meg bennem olvasas kozben: Az en 78-80 kilom sok egy levegocsillapitasu telohoz? Ugyanis en szinten egy hasonlora gondoltam (RST381, oemega, gamma AET). Amit en muvelek a keroval, az surolja a CC es a "hegyrefelhegyrollemintazorult" - ennek a kategorianak nem t'om mi a neve  - hatarat. Gyakorlatilag azt jelenti, hogy sokat turazok, de ha hegy kozelebe kerulok akkor bevadulok. Mit tanacsoltok? Elore is koszi.
 - hatarat. Gyakorlatilag azt jelenti, hogy sokat turazok, de ha hegy kozelebe kerulok akkor bevadulok. Mit tanacsoltok? Elore is koszi.
					
					
					
				
				
				
				 . Egy kerdes fogalmazodott meg bennem olvasas kozben: Az en 78-80 kilom sok egy levegocsillapitasu telohoz? Ugyanis en szinten egy hasonlora gondoltam (RST381, oemega, gamma AET). Amit en muvelek a keroval, az surolja a CC es a "hegyrefelhegyrollemintazorult" - ennek a kategorianak nem t'om mi a neve
. Egy kerdes fogalmazodott meg bennem olvasas kozben: Az en 78-80 kilom sok egy levegocsillapitasu telohoz? Ugyanis en szinten egy hasonlora gondoltam (RST381, oemega, gamma AET). Amit en muvelek a keroval, az surolja a CC es a "hegyrefelhegyrollemintazorult" - ennek a kategorianak nem t'om mi a neve  - hatarat. Gyakorlatilag azt jelenti, hogy sokat turazok, de ha hegy kozelebe kerulok akkor bevadulok. Mit tanacsoltok? Elore is koszi.
 - hatarat. Gyakorlatilag azt jelenti, hogy sokat turazok, de ha hegy kozelebe kerulok akkor bevadulok. Mit tanacsoltok? Elore is koszi.
					
					
 Belépés
 Belépés Felhasználó létrehozása
 Felhasználó létrehozása
 
			
			
			
				 Lezárt topik
 Lezárt topik
 
				
				
			 Ugrás az oldal tetejére
 Ugrás az oldal tetejére 
				
				
			 
				
				
			 
				
				
			 
				
				
			 
			
			 
				
				
			 
				
				
			 
				
				
			 
				
				
			






