Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Teleszkópok - általános eszmecsere
Started by
Bikemag
, 2001. June 02. 02:46
#8841
Posted 2004. July 30. - 07:39
Ááááá kompresszorral ? miért nem mindjárt a benzinkúton fújtad fel ? Azért így komoly esélyed van, hogy szétb*szd az új villádat. >
Kell venni egy telópumpát, ne sajnáld már azt a 5-8 ezer forintot, ha már vettél egy levegõs villát. Manualt meg letölthetsz a letoltes.velotrade.hu-ról, ott leírják, hogy a testsúlyodhoz mennyire kell felfújni, azt ha nem tetszik még játszhatsz vele. De kompresszorral NE. >
#8842
Posted 2004. July 30. - 07:32
Beszereltem a telót (Skareb comp), farankón sikerült. 8)
Viszont pumpálni alig tudtam bele. Sajna nincs telópumpám, nagypumpával meg szinte semmi nem ment bele.
Papír szerint kb 50 PSI kellene bele. Kompresszorral tudtam bele fújni kb. 140 PSI-t, de jó nagyot szisszent mikor levettem, és a kmpresszornak is elég hosszú a csöve(vagy az nem befolyásol semmit? :-\ ). Így kb. fél centit ûl le ha felülök és kb. rugóút feléig, ha elõre helyezem a súlypontot. Ez így kb. ok? Vagy nem érdemes hagyományos pumpával próbálkozni, vegyek telópumpát? Egyébként gyönyörû szépen mozog, csak nincs tapasztalatom, hogy kell beállítani, ez az elsõ komolyabb telóm.
Viszont pumpálni alig tudtam bele. Sajna nincs telópumpám, nagypumpával meg szinte semmi nem ment bele.
#8843
Posted 2004. July 30. - 00:12
mástéma:
Tud valaki 888ról mondani nekem egy ojat,hogy a csillapítás felöli szárban az alsó "kupakot" hogy lehet kicsavarni?mert az forog magában!ha össze van rakava akkor is!
A nyomórudat kellene valahogy rányomi szerintem,de ennek gyárilag igy kéne mûködnie,nem!?
Ötlet?
Tud valaki 888ról mondani nekem egy ojat,hogy a csillapítás felöli szárban az alsó "kupakot" hogy lehet kicsavarni?mert az forog magában!ha össze van rakava akkor is!
A nyomórudat kellene valahogy rányomi szerintem,de ennek gyárilag igy kéne mûködnie,nem!?
Ötlet?
#8844
Posted 2004. July 29. - 23:47
azok Atomék
Balázsék Author villával mennek,és õ is azt mondta,h nem érdemes mást nagyon belerakni
csak adják L csak adják L
Balázsék Author villával mennek,és õ is azt mondta,h nem érdemes mást nagyon belerakni
csak adják L csak adják L
#8845
Posted 2004. July 29. - 23:44
merevvillát?
kb az elsõ járdaszegélyig bírná.
lévén magyarországon amit lehet kapni, az semmit nem bír... :-\
mellesleg a karbon tandemben Balázsék(asszem) is r500-at használtak.,.. :
ha nagy,le kell ültetni kész.
kb az elsõ járdaszegélyig bírná.
lévén magyarországon amit lehet kapni, az semmit nem bír... :-\
mellesleg a karbon tandemben Balázsék(asszem) is r500-at használtak.,.. :
ha nagy,le kell ültetni kész.
#8846
Posted 2004. July 29. - 22:19
trifó
nem hatalmas az a Mozo a tandembe?
mindaddig,amíg nem találnék egy jó elõfeszíthetõ 75mm körül járó erõs acélrugós cuccot,addig én csak merevvillát raknék bele
ha nem nagy gond,írhatnál 1 privit a vázzal kapcs
h hol vetted,és h nem tudsz-e nem integrált fejcsapisról,mert ez ha jól látom olyan,míg a régiek nem ilyenek voltak
nem hatalmas az a Mozo a tandembe?
mindaddig,amíg nem találnék egy jó elõfeszíthetõ 75mm körül járó erõs acélrugós cuccot,addig én csak merevvillát raknék bele
ha nem nagy gond,írhatnál 1 privit a vázzal kapcs
h hol vetted,és h nem tudsz-e nem integrált fejcsapisról,mert ez ha jól látom olyan,míg a régiek nem ilyenek voltak
#8847
Posted 2004. July 29. - 20:46
Meg tudná nekem valaki mondani hogy lehet szétszedni egy Zoom Force 1000-es telót. Van a tetején egy plexi tekerõ ami alatt látszódik egy imbusz csavar de az istennek se birom leszedni a plexi tekerõt, nagyon erõltetni nem akarom nehogy eltõrjön nekem.
#8848
Posted 2004. July 29. - 19:30
#8849
Posted 2004. July 29. - 12:52
A srác valamit tuti szerelt rajta és nem jót tette össze, ez már bizonyos. Csakhogy volt pofája majdnem újként eladni. Namindegy. Nem megy rajta az elõfeszítés állítás, úgyhogy nem tudom, hogy mennyire tartana meg teljes elõfeszítéssel, most - puha állásban - eléggé összeesik. Amúgy a megindulással meg ilyenekkel nem volna gond, de hát 150 kiló az 150 kió
--Trifo
#8850
Posted 2004. July 29. - 12:21
trifo: az R500-nál inkább arra szoktak panaszkodni, hogy túl kemény, tehát ott valami baz lehet. Lehet, hogy a srác akitõl vetted, már variált valamit rajta? 150 kg alatt mi nem ül össze ? Kérdezd meg Jorust. ;D A régebbi suntourok is k.szott kemények voltak, de ha valami minõségibbet akarsz, akkor tán tavalyi 110-es DJ3 rápumpálva levegõvel. De inkább vmi trial/dirt merevvilla ha nem akarsz sokat költeni.
Lehet dugót venni most is és szvsz jobb megoldás mint a körmös cucc. Bár én is head lock-kal nyomom.
Lehet dugót venni most is és szvsz jobb megoldás mint a körmös cucc. Bár én is head lock-kal nyomom.
#8851
Posted 2004. July 29. - 12:10
Amugy folosleges a dugo...
Ja, meg sz*r is... Legalábbis nekem az FSA Conix nem jött be igazán.
#8852
Posted 2004. July 29. - 11:40
Trifo, van dugo es van rozsa 
A rozsa amit bele kell utni, es csak ugy tudod kiszedni, ha kiutod lefele ( vagy kifurod es szetesik ), a dugo pedig barmikor kiszedheto.
Nekem volt dugom, pont nemreg adtam oda az egyik sracnak. Ilyet a regebbi, dragabb kormanycsapagyakhoz szoktak adni. Nekem a Funn Head Bangerhez adtak anno. Eleg ritkasag mostanaban.
Amugy folosleges a dugo...
A rozsa amit bele kell utni, es csak ugy tudod kiszedni, ha kiutod lefele ( vagy kifurod es szetesik ), a dugo pedig barmikor kiszedheto.
Nekem volt dugom, pont nemreg adtam oda az egyik sracnak. Ilyet a regebbi, dragabb kormanycsapagyakhoz szoktak adni. Nekem a Funn Head Bangerhez adtak anno. Eleg ritkasag mostanaban.
Amugy folosleges a dugo...
#8853
Posted 2004. July 29. - 11:38
A dugót tényleg nem nagyon lehet kivenni, de minek is? Ha nagyon zavar, akkor valami acélrúd félével meg egy kalapáccsal mégis meg lehet szabadulni tõle.
De ha egyszer benne van a nyakban, akkor jól elvan ott, nem kér enni. Hacsak nem vagy gramméniás, mert akkor ne dugózz, hanem vegyél egy headlockot, és a stucni rögzítése után vedd ki.
--Trifo
De ha egyszer benne van a nyakban, akkor jól elvan ott, nem kér enni. Hacsak nem vagy gramméniás, mert akkor ne dugózz, hanem vegyél egy headlockot, és a stucni rögzítése után vedd ki.
--Trifo
#8854
Posted 2004. July 29. - 11:29
Jaja. De azt beszélik, hogy a dugó a jobb megoldás. Ráadásul a rózsát -ha már egyszer beleverted egy villanyakba- elég macera kiszedni onnan...
#8855
Posted 2004. July 29. - 11:19
Milyen dugó? Jaaaa... Rózsa alatt a körmös dugó körmös lemezkéjét értettem, amibõl ugye kettõ van neki egy kis közdarabbal elválasztva.
#8856
Posted 2004. July 29. - 11:16
#8857
Posted 2004. July 29. - 11:07
Hali!
Körmösdugó behelyezés = másik csavar + kalapács + türelem és ügyesség
Legutóbb vagy 20 percen keresztül kalapáltam mire egyszer sikerült végre az egész rózsát egyenesen beküldeni a nyakba.
Csak arra figyelj, hogy ne menjen túl mélyre, mert akkor nem éri el a csavar a kormánycsapágy kupakjából.
Amúgy meg azért kérdeznék: Csináltam egy tandemet és a teló nem teljesen olyan lett, mint vártam. A váz Schwinn-Csepel alu tandem, a villa megy egy MOZO R500.
Az alaphelyzet az, hogy a srác akitõl a telót vettem, átbaszott, mert a "majdnem új" teló elõfeszítés állítója 2 csavarás után kitekerte a kupakot maga alatt.
A kérdés meg az, hogy a fenti jelenség vajon mennyire problémás. Illetve hogyan lehet a MOZO-t tuningolni, hogy megtartson egy tandemet 90+60kg embert. Esetleg milyen más telót tudtok ajánlani helyette? Hosszú rugóút nem kell, csak hogy elég elõfeszítést lehessen csinálni, hogy ne üljön be amikor felszállunk. Ja, és persze tárcsafék lesz rajta.
--Trifo
Körmösdugó behelyezés = másik csavar + kalapács + türelem és ügyesség
Csak arra figyelj, hogy ne menjen túl mélyre, mert akkor nem éri el a csavar a kormánycsapágy kupakjából.
Amúgy meg azért kérdeznék: Csináltam egy tandemet és a teló nem teljesen olyan lett, mint vártam. A váz Schwinn-Csepel alu tandem, a villa megy egy MOZO R500.
Az alaphelyzet az, hogy a srác akitõl a telót vettem, átbaszott, mert a "majdnem új" teló elõfeszítés állítója 2 csavarás után kitekerte a kupakot maga alatt.
A kérdés meg az, hogy a fenti jelenség vajon mennyire problémás. Illetve hogyan lehet a MOZO-t tuningolni, hogy megtartson egy tandemet 90+60kg embert. Esetleg milyen más telót tudtok ajánlani helyette? Hosszú rugóút nem kell, csak hogy elég elõfeszítést lehessen csinálni, hogy ne üljön be amikor felszállunk. Ja, és persze tárcsafék lesz rajta.
--Trifo
#8858
Posted 2004. July 29. - 10:58
#8859
Posted 2004. July 29. - 10:58
1000 forintos Head-lock, összehúzod a fejcsapit és kiveszed. Jobban összehúz, mint a rózsa valaha fog és spóroltál még 30 grammot...
#8860
Posted 2004. July 29. - 10:50
Hát persze, meg a vázat is lecserélem karbonra. Akkor aztán végképp örülhetnek a grammániások! ;D Nem vagyok én milliomos! ;D

Sign In
Create Account
This topic is locked
Back to top






