a jóisten se tudja látatlanban, hogyan lehet rögzítve az a nyak. vélhetõen, ha olcsó gép volt, akkor bele van ütve hidegen, ha komolyabb, akkor zsugor, vagyis mindkettõ vallatható egy megfelelõ méretû kalapáccsal, bár nem tanácsolom, célszerû lenne egy "jobb" bringás szervízbe elvinni, hogy õk csesszék el, adott esetben.
Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Teleszkópok - általános eszmecsere
Started by
Bikemag
, 2001. June 02. 02:46
#4441
Posted 2005. June 20. - 09:02
Sajtosp
a jóisten se tudja látatlanban, hogyan lehet rögzítve az a nyak. vélhetõen, ha olcsó gép volt, akkor bele van ütve hidegen, ha komolyabb, akkor zsugor, vagyis mindkettõ vallatható egy megfelelõ méretû kalapáccsal, bár nem tanácsolom, célszerû lenne egy "jobb" bringás szervízbe elvinni, hogy õk csesszék el, adott esetben.
a jóisten se tudja látatlanban, hogyan lehet rögzítve az a nyak. vélhetõen, ha olcsó gép volt, akkor bele van ütve hidegen, ha komolyabb, akkor zsugor, vagyis mindkettõ vallatható egy megfelelõ méretû kalapáccsal, bár nem tanácsolom, célszerû lenne egy "jobb" bringás szervízbe elvinni, hogy õk csesszék el, adott esetben.
#4442
Posted 2005. June 20. - 08:56
érdekes paradoxon ez, lejtõzõs XC, 203-as pizzával....
ha tényleg mászol is vele, akkor inkább a Pike-ot vedd, a lockout, meg a 95mm miatt. a Marzot csak tologathatnád felfelé, a mászás nem menne.
de minek a Team? elég a Race. azért a pár grammért, 190g-ért, azaz 20deka párizsiért nem érdemes többet kiadni. meg aztán szerintem egy szimplavállas acélnyakkal dacára annak hogy súlyosabb fém tárgy, csak izmosabb érzés, mint egy alunyakas. bár ha 70kiló alatti cingár vagy, akkor az alunyak is igen hosszú élettartamra tehet szert.
)))
ha tényleg mászol is vele, akkor inkább a Pike-ot vedd, a lockout, meg a 95mm miatt. a Marzot csak tologathatnád felfelé, a mászás nem menne.
de minek a Team? elég a Race. azért a pár grammért, 190g-ért, azaz 20deka párizsiért nem érdemes többet kiadni. meg aztán szerintem egy szimplavállas acélnyakkal dacára annak hogy súlyosabb fém tárgy, csak izmosabb érzés, mint egy alunyakas. bár ha 70kiló alatti cingár vagy, akkor az alunyak is igen hosszú élettartamra tehet szert.
#4443
Posted 2005. June 20. - 08:32
Sziasztok!
Szerintetek mit vegyek lejtõzõs xc-re? Marzocchi Z1 Freeride III 130mm, vagy Rockshox Pike Team 95-140mm lockout-os. Gondolom, a lockout és a 95mm jó mászáskor, a 140mm viszont lejtõzéshez. Mindkettõ átütõs, ami fontos a merevség szempontjából, mivel 203-as tárcsát használok. Csak hát a híres marzo-mozgás. Ez üti a Rockshox pozitívumait? kb. egy árban tudnám megvenni õket...
Lécci segítsetek dönteni!
Szerintetek mit vegyek lejtõzõs xc-re? Marzocchi Z1 Freeride III 130mm, vagy Rockshox Pike Team 95-140mm lockout-os. Gondolom, a lockout és a 95mm jó mászáskor, a 140mm viszont lejtõzéshez. Mindkettõ átütõs, ami fontos a merevség szempontjából, mivel 203-as tárcsát használok. Csak hát a híres marzo-mozgás. Ez üti a Rockshox pozitívumait? kb. egy árban tudnám megvenni õket...
Lécci segítsetek dönteni!
#4444
Posted 2005. June 20. - 08:15
Szevasztok!
Technikai kérdésem lenne! Vettem egy biciklit, ám mint kiderült a kormánycsapágyazása nem használható arra, amire én gondoltam, így ki kell cserélnem valami komolyabbra, különben hetente állíthatom utána a csavarokat. A parázásról nem is beszélve, hogy egyszer csak megadja magát. Viszont ehhez egy új villát is kéne vennem - mivel menetes a mostani villanyak-, amire most nincsen pénzem. A kérdésem a következõ:
Hogyan van rögzítve a villanyak? Egyszerû zsugorral? Mivel szándékomban áll házilag kicserélni, így a tárcámat is kímélem.
Köszi,
Sp.
Technikai kérdésem lenne! Vettem egy biciklit, ám mint kiderült a kormánycsapágyazása nem használható arra, amire én gondoltam, így ki kell cserélnem valami komolyabbra, különben hetente állíthatom utána a csavarokat. A parázásról nem is beszélve, hogy egyszer csak megadja magát. Viszont ehhez egy új villát is kéne vennem - mivel menetes a mostani villanyak-, amire most nincsen pénzem. A kérdésem a következõ:
Hogyan van rögzítve a villanyak? Egyszerû zsugorral? Mivel szándékomban áll házilag kicserélni, így a tárcámat is kímélem.
Köszi,
Sp.
#4445
Posted 2005. June 20. - 07:38
nekem a manitutól a sportkiállítás 2. napján ment el a hitem
vasricsi 2 estét (összesen fél óra kb) ugrált vele és már nyomta ki a zsírt
marzo
vasricsi 2 estét (összesen fél óra kb) ugrált vele és már nyomta ki a zsírt
marzo
#4446
Posted 2005. June 19. - 22:41
#4447
Posted 2005. June 19. - 22:19
#4448
Posted 2005. June 19. - 22:11
#4449
Posted 2005. June 19. - 21:59
van, kérdezd meg spályát hogy üzemel:-)
vagy egy egy komolyabban bicózó, esetleg nagyobb testsúllyal rendelkezõ egyedet.
szal marzó 2:0
vagy egy egy komolyabban bicózó, esetleg nagyobb testsúllyal rendelkezõ egyedet.
szal marzó 2:0
#4450
Posted 2005. June 19. - 21:57
cserébe a stance-bõl van átütõs.
kinek mi a fontos.
szerintem is marzo amugy.
kinek mi a fontos.
szerintem is marzo amugy.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4451
Posted 2005. June 19. - 21:35
a marzocchi valószínüleg jobban be fog válni a stance-k minõségének tudatában.
érdemes affelé kacsinatnod, ha egy árban van!
érdemes affelé kacsinatnod, ha egy árban van!
#4452
Posted 2005. June 19. - 20:02
Helló!
Most akarok venni magamnak egy 100-at mozgó dirt/street villát és a MARZOCCHI DIRT JAM PRO vagy MANITOU STANCE STATIC ben gondolkodom!
Mi ezekrõl a véleményetek szerintetek melyik a jobb? De ha esetleg ebben az árkategóriában tudnátok mást javasolni azt szivesen meghalgatom!
Köszönettel: bat_egg
Most akarok venni magamnak egy 100-at mozgó dirt/street villát és a MARZOCCHI DIRT JAM PRO vagy MANITOU STANCE STATIC ben gondolkodom!
Mi ezekrõl a véleményetek szerintetek melyik a jobb? De ha esetleg ebben az árkategóriában tudnátok mást javasolni azt szivesen meghalgatom!
Köszönettel: bat_egg
#4453
Posted 2005. June 19. - 00:26
Mérd le ha nem hiszed! Meglepõdnél miket csinál a vázad használat közben! Nem hinném, hogy a körmösdió ennyit húzna (ezt meg írtam: "magyarul a headlock egyszerüen leveszi a terhelést a váll-nyak kapcsolatról." csak nem fejtettem ki)
Ride everywhere.
.
#4454
Posted 2005. June 19. - 00:08
:-)
majdnem.
egyszerüen csak leveszi a terhelést a nyak és a váll kapcsolatáról, és védi a kitöréstõl
közel ugyanannyira meg lehet feszíteni, mint a normál körmös diót, és ugyanaz az erõ is hat rá.
hisz a körmös diónál a nyakat húzza felfelé, a váll pedig megy vele mivel össze vannak ragasztva
így felülrõl benyomja a kis ék-gyûrût alul pedig az alsó villára felütött dolgot húzza rá csakúgy mint a headlock
magyarul a headlock egyszerüen leveszi a terhelést a váll-nyak kapcsolatról.
amúgy igen durva lenne, ha "kidagadna" az alucsõ egy röhejes 5mm-es menetszál megfeszítésétõl(elõbb roppan össze a kcs belseje mint hogy a nyakra erõ hasson)
majdnem.
egyszerüen csak leveszi a terhelést a nyak és a váll kapcsolatáról, és védi a kitöréstõl
közel ugyanannyira meg lehet feszíteni, mint a normál körmös diót, és ugyanaz az erõ is hat rá.
hisz a körmös diónál a nyakat húzza felfelé, a váll pedig megy vele mivel össze vannak ragasztva
így felülrõl benyomja a kis ék-gyûrût alul pedig az alsó villára felütött dolgot húzza rá csakúgy mint a headlock
magyarul a headlock egyszerüen leveszi a terhelést a váll-nyak kapcsolatról.
amúgy igen durva lenne, ha "kidagadna" az alucsõ egy röhejes 5mm-es menetszál megfeszítésétõl(elõbb roppan össze a kcs belseje mint hogy a nyakra erõ hasson)
#4455
Posted 2005. June 19. - 00:00
Hopp majdnem elfelejtettem:
A headlock lényege, hogy a nyakat elõfeszítse és ezzel levegyen egy adag terhelést róla. Használat közben kevesebb "trauma" éri (valami szakszó is van erre) A másik pedig, hogy a kormánycsapágynak a nyak jobban nekifeszül, és oldalirányba terheli valamellyest (egy felül és alul egyszerre összenyomott gumicsõnél ez jobban látszik, és itt is megvan amikor széltébe tágul) így a csapágy nagyobb felületen kapcsolódik, ez pedig hasznos. Ez tûgörgõs kúpos csapágynál nincs így (nekem az van) mert ott mindenképpen csak az alulrõl jövõ terhelés áll fenn.
A headlock lényege, hogy a nyakat elõfeszítse és ezzel levegyen egy adag terhelést róla. Használat közben kevesebb "trauma" éri (valami szakszó is van erre) A másik pedig, hogy a kormánycsapágynak a nyak jobban nekifeszül, és oldalirányba terheli valamellyest (egy felül és alul egyszerre összenyomott gumicsõnél ez jobban látszik, és itt is megvan amikor széltébe tágul) így a csapágy nagyobb felületen kapcsolódik, ez pedig hasznos. Ez tûgörgõs kúpos csapágynál nincs így (nekem az van) mert ott mindenképpen csak az alulrõl jövõ terhelés áll fenn.
Ride everywhere.
.
#4456
Posted 2005. June 17. - 21:10
Ha nem tudják az a nyomást, akkor hogyan is durrantom szét?:chin:
valószínüleg annyival többet fújnak, hogy elöbb durran szét, mint a nyomás szünne meg. ez még nem jelenti azt, hogy a pumpa tudja a nyomást
a telópumpa, ha rákattintod a szelepte akkor sem enged (olyan gyorsan), míg egy rendes pumpa elengedné a levegõt, azonnal kábé
#4457
Posted 2005. June 17. - 20:50
Ha az öreg kaporszakállú is úgy akarja, és az ebike tartja magát a levelében jelzett idõponthoz, akkor hétfõn megjön a Pike, és végre teljesen összeáll a paripa az idei szezonra. A jövõ év elejére ütemezett vázcseréig már nem is akarok hozzányúlni. Amikor kész lesz, felrakok néhány fotót.
#4458
Posted 2005. June 17. - 20:41
Szevasztok.A nem nyílt olajfürdõs villákban szerintetek hogyan oldják meg, hogy összenyomódáskor a lábban lévõ levegõ eltávozzon?
Üdv
Üdv
#4459
Posted 2005. June 17. - 19:55
#4460
Posted 2005. June 17. - 18:34
1.: A sima pumpa egyetlen fújásával akár el is durranthatsz egy kisebb terû tagot, telót...
2.: A sima pumpák nem bírják azt a nyomást, ami a telóknak kell. A benzinkút fõleg nem.
Ha nem tudják az a nyomást, akkor hogyan is durrantom szét?:chin:

Sign In
Create Account
This topic is locked
Back to top






