Jelentkezz be Regisztrálj
Váltók, váltókarok
#4861
Posted 2007. July 14. - 22:33
#4862
Posted 2007. July 14. - 22:31
BB - középcsapágyházra
TS - top swing
DS - down swing
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#4863
Posted 2007. July 14. - 22:28
#4864
Posted 2007. July 14. - 22:08
#4865
Posted 2007. July 14. - 22:02
a válaszokat elõre is kösssz !!!!!!!!!
#4867
Posted 2007. July 12. - 12:38
tudna nekem mutatni egy képet errõl a váltókarról?
Shimano A050 H-BAR
kerestem már mindenhol, de nem találtam, pedig fontos lenne!
köszönöm!
#4868
Posted 2007. July 12. - 09:23
A sebesség mindent megold.
#4869
Posted 2007. July 12. - 09:15
#4870
Posted 2007. July 12. - 08:42
ha valaszthatsz, akkor mindenkeppen a felsobilincsest vedd. a top-swing sose volt olyan jo, sose lesz. viszont vannak olyan fulltelos vazak amiken csak az fer el. en is kenytelen vagyok ilyet hasznalni a specializeden. mas kerdes, hogy xtr, ezert mukodik
de merevvazra sose tennek top-swinget.
Tavaly vettem egy 10 éves GT Tequestát, azon még a gyári top swinges STX elsõ váltó van. Kotyog valamelyest, viszont korrektül vált, ezért egyelõre nem cserélem le, pedig a fiókban vár a kedvencem, a SRAM X Gen.
A 2001-es Magellán Hydrán, amit most a telken aszalok, a legalapabb Shimano váltó van, szintén Top swinges, és ez is mûködik.
Külön én sem vennék top-swinges váltót, mert fene tudja, hogy az újabbak milyenek, de ami a bringával jött még régebben, azzal nekem elég jók a tapasztalataim.
#4871
Posted 2007. July 12. - 08:15
#4872
Posted 2007. July 11. - 23:14
#4873
Posted 2007. July 11. - 23:12
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4874
Posted 2007. July 11. - 23:09
dave: igen sár türésröl / fogásrol én is gondolkoztam már. és én azt hittem mind2 nagyjábol ugyanugy kapja a sarat. nagyjából ugy is, de ebben igazad van h takaritani is könnyebb a felsö bilincsest. hozzáférhetöbb
#4875
Posted 2007. July 11. - 23:08
szerintem a felsõ bilincses jobban néz ki, nem szedi a sarat, könnyebb hozzáférni és kipucolni, néha beoljaozni a rugóját, én csak ilyet vennék, ha a vázam megengedi. (márpedig még jó sokáig merevvázam lesz, az meg megengedi)
(az alsóbilincses alivio után most felsõs xt van, hát ég és föld, hogy nem fogja meg a sarat annyira.
#4876
Posted 2007. July 11. - 23:07
de merevvazra sose tennek top-swinget.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4877
Posted 2007. July 11. - 22:57
ha xt-t veszel akkor alul/felül húz egyben
ezt tudom. van az a kis átvezetö görgö....
de azt még mindig nem döntöttem el h alsó vagy felsöbilincseset vegyem.
also elönye h sztem szebb. viszont hátránya h talán hamarabb kikotyogosodik. felsö meg talán merevebb. erösitsetek / cáfoljatok meg ha ez hülyeség ...
#4878
Posted 2007. July 11. - 16:04
azzal a tekerovel a bovdenfeszesseget allitod. Alivion lehet a valton is allitani, mivel az shimano. Sramoknak altalaban nincs a valton teklero, csaka karon.
szoval ha felfele nem valt [kisebb fogaskerekrol nagyobbra] akkor nem eleg feszes a bovden, oramutato jarasalav ellentetes iranyba tekerjed.
ha lefele nem valt, akkor ertelemszeruen oramutatoval egyezo iranyba.
mennie kell.
ha nem megy, akkor ilyen tenyezoket lehet szamitasba venni mint
- serult/koszos/hajlott bovden, vagy bovdenhaz
- elhajlott valtoful a vazon
- deformalodott valto
- elkopott lanc/fogaskereksor
Köszi a tanácsot, akkor majd eljátszom vele, csak sikerül megtalálni az ideális beállítást.
Deformálódva nem hiszem, hogy lenne, hálistennek nem estem még vele sosem. Kopás meg remélem nincs ilyen hamar egy - mindenki által dícsért - SRAM fogaskeréksoron.
#4879
Posted 2007. July 11. - 14:04
szoval ha felfele nem valt [kisebb fogaskerekrol nagyobbra] akkor nem eleg feszes a bovden, oramutato jarasalav ellentetes iranyba tekerjed.
ha lefele nem valt, akkor ertelemszeruen oramutatoval egyezo iranyba.
mennie kell.
ha nem megy, akkor ilyen tenyezoket lehet szamitasba venni mint
- serult/koszos/hajlott bovden, vagy bovdenhaz
- elhajlott valtoful a vazon
- deformalodott valto
- elkopott lanc/fogaskereksor
RAUH-Welt
B E G R I F F
#4880
Posted 2007. July 11. - 13:51
SRAM 5.0-ás hátsó váltóm van 5.0-ás gripkóval. Eddig szinte tökéletesen váltott. Mentem vele 2200 km-t, és újabban van olyan, hogy hátul az 5-ös fokozatról 4-esbe váltáskor (elöl a középsõn vagyok) nem akarja feltenni a láncot, csak zajt ad ki. Néha meg eggyel feljebb teszi a láncot a 3-asra. Próbáltam állítgatni rajta a váltókarnál lévõ tekerõvel, de jobb nem lett. lefelé jól vált, bár volt lyan, hogy eggyel lejjebb tette a láncot, mint akartam.
Merre érdemes egyébként tekerni ezt a kart? Máshol a SRAM-okat nem lehet állítani ugye? (nem láttam olyan tekerentyût a váltónál, mint a másik bringámon lévõ Alivionál)
Köszi a tanácsot.