Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
6196 hozzászólás a témában

#81
Spalya

Spalya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 hozzászólás

Egyebkent ott tartunk, ahonnan indultunk. A brembot fikazok maximum fenykepen lattak brembo mtb feket es megis tudjak, hogy de az nem jo. :wallbange Rohejes.


Az a véleményem, hogy ha valaki tud gyártani féket motorra meg autora az nem feletétlenül jelenti azt hogy tud bringára is. Ennyi. Vita lezárva.

"A patentzár nem 1 erõviselõ szempont" Semetei Rándor


#82
Spalya

Spalya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 hozzászólás
ÕÕÕÕõõõõ konkrétan nem azt a musort láttam... de nem is érdekes. Csak annyit mondtam hogy többre értékelek egy bringás rugóstagot mint egy ralis gátlót.

Mert a rugóstag kisebb és ezért nehezebb megcsinálni, szerelni...stbstbstb. Nézd én gépész vagyok, én az alkatrész mögötti munkát látom, és azt mondom, hogy egy akármilyen normális ruostagot vagy féket nehezebb leesztegálni kimarni, dörzsárazni, köszörülni, polirozni, mint egy jóval nagyobb alkatrészt, bármennyire is megvan rajta minden ami a másikon is.
Igaz ez a tárcsafékekre is meg a vázra is meg mindenre! Mert ez finom mechanika.

"A patentzár nem 1 erõviselõ szempont" Semetei Rándor


#83
al01

al01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Egyebkent ott tartunk, ahonnan indultunk. A brembot fikazok maximum fenykepen lattak brembo mtb feket es megis tudjak, hogy de az nem jo. :wallbange Rohejes.

Enyim Paripa

Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink

Let the people speak

#84
al01

al01

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.364 hozzászólás
Spalya

Jol van. Akkor maradjunk annyiban, hogy amig egy rally versenyzo nem ugatja le a bringas cuccot, addig egy bringasnak sem kellene egy rally gatlot. Nem ismered azt a tecnikat egy kicsit sem. Konkretan te a Sport1-en latott franc tudja melyik skoda wrc-vel kapcsolatos riportban megemlitett gatlorol beszelsz, amirol annyit tudsz, amit a riportban lattal. Ez alapjan velemenyt alkotni eros szegenysegi bizonyitvany. De nem vitazom. Az lofasz, a bringa alkatreszek meg muveszet... Gondolom a fox is lofasz mert gyart motorokba is gatlot boseggel, stb.

Thez

Legyen neked. En tovabbra is azt mondom, hogy amit janihegyen lattam es amit videokon az nem ugyanaz. Es ezzel le is zartam reszemrol.

Enyim Paripa

Excuses are like assholes... Everybody's got one, and they all stink

Let the people speak

#85
Spalya

Spalya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 hozzászólás
LL!:Mert most igy alakult de ne aggodj vissza hajlunk a trágyafékekhez. Szóval Vole azt irta amit én is gondoltam a brembo v.mi tárcsákról. Az egész ezen alapszik: mindegy h motor v. auto v. akármi mert a bringára könnyebb erõsebb ugyanakkor szébb és jobb áron kapható alkatrészt kell gyártani.
Na melyik cég az amelyik legrégebb óta kerékpár alkatrészek gyártásával foglalkozik, és a palettáján van tárcsafék?
Ezért használok shimano féket.....

"A patentzár nem 1 erõviselõ szempont" Semetei Rándor


#86
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
volt olyan bringa már belinkelve.. (még asszem Dig álltal)

de ménem teló topic? :)
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#87
Spalya

Spalya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 hozzászólás
Ugye ugye.... nem vagyok én olyan hülye.... mókás lehet 2 tag 1más mellet...

"A patentzár nem 1 erõviselõ szempont" Semetei Rándor


#88
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
Brembo baromi nehez, es kib... draga. Nem eri meg egyelore.

Tereprallynal kerekenkent 2 lengescsillapito van :)
Brutalisan tud kinezni 2 nagy Fox egymas mellett.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#89
tittyman

tittyman

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1.950 hozzászólás

Nem a tempó számít és nem is a tömeg, hanem az hogy, egy bringa rugóstagja sokkal bonyolultabb tudd lenni mint bármely más autó-motor-jacht-tankhajó-repülõgép-vizisí vagy akármi felfüggesztése. Sokkal kisebb helyen kell elférnie, sokkal könnyebb kell hogy legyen, és sokkal szebbnek is.
Továbbá 1230kg / 4 mert ugye 4 db van belõle. Az már csak 307.5. Ennyit én is nyomok ha 3.4G-vel csapódok az érkezõ aljába.
Ha belegondolsz hogy milyen áttételek vannak a gépeken, rájössz hogy akár 1:1-ben berakhatnál egy bringás rugóstagot egy rali autóba is. Talán. De mindegy hagyjuk, én még mindig többre értékelek technikai szempontból egy 5th element rugóstagot mint egy töb millás wrc gátlót. Ez szubjekív, ezen nem tud senki változtatni. :P

Osztom a véleményed apa a rugóstagok terén! Már csak abból kiindulva, hogy több az állíthatóság egy komoly tagon mint egy profi autóson. A motoroknál azon akadtam ki teljesen amikor a motorba szánt Shiverrõl annyit írtak az újdonságokban, hogy a csillapítást HARMINCNYOLC KATTANÁSSAL LEHET ÁLLÍTANI!!! A féket viszont brembonak hívják! Remélem a kerón is megállja a helyét ,ha már hét éve várom, hogy legyen!
:) Tittyman kongashow!! :bananadan:cheers:

#90
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás
Nekem is volt Avid -om, csak nem voltam olyan hulye hogy fel is rakjam a bringara. :D

Azert Jani hegyen a ket kilato nem olyan rossz. Ha ott valaki gyorsan megy, akkor mar tokos gyerek.
Persze kimesz kulfoldre, es elesel a dontottkanyarban, de ez azert van, mert itthon ilyen nincs :) Ahogy razopad es hosszu meredek palya sincs. A legjobb ami itthon van, az a rovid technikas. Nem rossz az sem. Csak sosem lesz kelo allokepesseged, es kint az elso palyan elverzel, de attol fuggetlenul, en itthon jopar evig bringaztam, itt tanultam meg amennyire lehetett ( es amennyire sikerult :D ). Ez egy szint. Akinek ez mar keves, az mehet kulfoldre. Vagy ha sok penze van, akkor ott kell lenni egesz evben, minden nap, es nincs ilyen gond.

Imadom ezeket az allando kerdeseket: minek konnyu bringa, minek draga bringa, minek jo bringa... jah, vegulis minek bringazni? :D
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!

#91
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17.297 hozzászólás
srácok ez pusztán pénzkérdés.
van akinek egy bringát is nehezére esik összerakni.......

és különbenis milyen _tárcsafékek_ kellenek azokra a bicókra?
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda

#92
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

De nincs neki, mert kell egy dörtre kell egy görgözni, kell egy a csajomnak, kell egy a nyaralóba, és kell egy.....

Szerinted igaza van?

ja hát én úgy gondoltam hogy fokozási alapnak jó....:)

kell egy merevfarú csak aszfaltra
kell egy könnyû fulli (pi stumpj fsr) ha inkább mászáshoz van kedvem
kell egy dawg ha csavarogni van kedvem
és +tartom a coilert mert nincs szívem eladni.....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#93
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
[quote name='Spalya'][quote name='thez']tettem már meg nagybiciklivel.
nemnagykunszt, kis domb. tök felesleges, leglaább erõsödsz

Ezért tekernek egy nap többször fel edzésként az xy hegyre az igazi cc-o.utisok[/QUOTE]

ja, lenne olyan bringám, énis tenném:) mert kéne erõsödni, mert pl tatabányán meghaltam.
de ez off asszem.

#94
Spalya

Spalya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 hozzászólás
[quote name='thez']tettem már meg nagybiciklivel.
nemnagykunszt, kis domb. tök felesleges, leglaább erõsödsz

Ezért tekernek egy nap többször fel edzésként az xy hegyre az igazi cc-o.utisok

"A patentzár nem 1 erõviselõ szempont" Semetei Rándor


#95
Spalya

Spalya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 hozzászólás

és milyen igazad van

De nincs neki, mert kell egy dörtre kell egy görgözni, kell egy a csajomnak, kell egy a nyaralóba, és kell egy.....

Szerinted igaza van?

"A patentzár nem 1 erõviselõ szempont" Semetei Rándor


#96
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás

Na jólvan, ne legyünk már ennyire nagyképûek. Azért elégg le lehet izzadni még télen is, mire sikerül feltekerni janihegyre.

tettem már meg nagybiciklivel.
nemnagykunszt, kis domb. tök felesleges, leglaább erõsödsz

ennyit a magyarországra minek kategóriájú baromságokból
aki így érzi, az aranyos.

de télleg abbafejezhetnéknek kéne lennie.

#97
FarkasBalazs

FarkasBalazs

    vendég

  • fórumtag
  • 73 hozzászólás
Na jólvan, ne legyünk már ennyire nagyképûek. Azért elégg le lehet izzadni még télen is, mire sikerül feltekerni janihegyre.

#98
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
málna:) részint.. de gondold el. VIzdi hány éve profi? és hány ilyen akár több mint 8 éve a profi versenysportban menõ versenyzõ kezd el belefolyni az avid vitákba?
na igen.
és pontosan.minek könnyû, bringa, kis hegyek vannak.

#99
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.259 hozzászólás

..

mindenki vegyen 4 bicót: városba (már ha kell), janihegyre, cécézni meg egyet ünnepnapra, ha elmegy snidlingbe...

és milyen igazad van
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#100
Spalya

Spalya

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 301 hozzászólás

Egy komoly rally gatlo mondjuk attol jo, hogy allitani lehet a kemenyseget, az oda-vissza csillapitast, gyorsasagot es ezeket egymastol fuggetlenul. Es annak a negy - bringasnal igenytelenebb(?) - gatlonak 1230kg-ot (wrc) kell az uton ugy tartani, hogy a negy kerek a leheto legtobb erot tudja az utra vinni. Mindezt sokkal magasabb temponal, mint amit egy kerekparnal valaha is ki kellene birnia. Azt gondolom vicces amit irtal. A brembo pedig evek ota ott van a rally, a palya es a motorsportban. Azert talan kicsit gondolkodni kellene, mielott kijelented, hogy egy bringa gatloja igenyesebb munka, mint egy rally autoe. Ez szvsz vicces.



Nem a tempó számít és nem is a tömeg, hanem az hogy, egy bringa rugóstagja sokkal bonyolultabb tudd lenni mint bármely más autó-motor-jacht-tankhajó-repülõgép-vizisí vagy akármi felfüggesztése. Sokkal kisebb helyen kell elférnie, sokkal könnyebb kell hogy legyen, és sokkal szebbnek is.
Továbbá 1230kg / 4 mert ugye 4 db van belõle. Az már csak 307.5. Ennyit én is nyomok ha 3.4G-vel csapódok az érkezõ aljába.
Ha belegondolsz hogy milyen áttételek vannak a gépeken, rájössz hogy akár 1:1-ben berakhatnál egy bringás rugóstagot egy rali autóba is. Talán. De mindegy hagyjuk, én még mindig többre értékelek technikai szempontból egy 5th element rugóstagot mint egy töb millás wrc gátlót. Ez szubjekív, ezen nem tud senki változtatni. :P

"A patentzár nem 1 erõviselõ szempont" Semetei Rándor