Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Tárcsafékek

- - - - -

  • Lezárt topik Lezárt topik
6196 hozzászólás a témában

#5981
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
'oppá...
hova jutunk.
valami hasonlora akartam én is kilyukadni, csak az a csavar nem ott van ahova gondoltam. hanem a fékkar tetején, vagy elején.

egyik rendszer: zárt(?): a fékkarban levõ csavar a nyomáspontot, a dugattyút állítgatja.

akkor azért mégis csak elég közel volt az igazsághoz.... ::)

#5982
rob

rob

    This is the way

  • globális moderátor
  • 16.879 hozzászólás
már majdnem azt hittem, nekem kell elmagyarázni, hogy mi nyilt, meg mi nem.

szerencsére van itt, aki érti a témát. (málnára gondolok most éppen)

az uccsó zárt tényleg a c2 volt, már nme csinálják, tekintve, hogy az olajnak nagy tulajdonsága miszerint hõre tágul, a fék meg termel hõt rendesen....
szóval: ahogy vole mondja, már a hs33 féken is volt nyomáspont állító, nem tudom, miért nme csinálják már ezer éve a tárcsafékekre is..... olyan egyszerû pedig.
hogy van-e értelme: néha lenne. ugyanis a formulámnak megvan az a nagy tulajdonsága, hogy eléggé bennt fog. no most ki is csavartam a fékkar távtartó bizbaszát (4-es torx) de az csak a dugattyútól való fékkartávolságot változtatja meg, nem a túlfolyó térfogatát, ahogy ezek az újak. tehát kintebbrõl kell sokat húzni. maga az elmozdulás ugyanannyi, csak a kezdeti és a végpont nem ugyanott van. és mert nekem hosszú ojjam van, még elérem a kinnt levõ fékkart, és most pont jó, de ha nme lenne jó, akkor jönne a tárcsához közelebb állítása a fékbetétnek, ami jelen esetben 2 módon érhetõ el: tövig kopott fékpofával légtelenítve majd azt újra cserélve, vagy túltöltéssel. (az elv ugyanaz) és mivel túltölteni egyéb okok miatt nem lehet, marad az alsõ verzió, de egyenlõre nme foglalkozok vele, nem lévén tövig kopott fékpofám.....

#5983
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás
És ez az amit a c2 alattam nem tesz meg ;D

#5984
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás

nem tudom, hogy a Juci7-es avid, mega Hayes ElCamino nyilt vagy zárt


Mindketto nyilt rendszer, csak megtoldottak a nyomaspont allitasi funkcioval. Elvegre nem nagy dolog kivitelezni, a tulfolyotartaly meretet csokkentik elvileg a tekeressel, ezzel olyan hatast ersz el mintha ratoltenel-leengednel az olajbol.

Okos dolog, egyszerubb igy a beallitas, kevesebbet kell tokolni legtelenitesnel.


#5985
CD-málna

CD-málna

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 902 hozzászólás

de tudod mit nem érdekel csak az hogy fogjon ;)

najah ez a lényeg kb ;)


#5986
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
Zárt rendszerü fék utoljára a C2-es HOPE volt, amirõl tudok.

Feltöltött kép

De nem bevált rendszer. Olyan, mint a zárt olajpatron. Melegszik ->durran. Ha kopik a fékpofi, után kell állitni a fékkaron. (azzal a nagy kerekkel).

Persze én is el vagyok veszve ilyen téren, mert nem tudom, hogy a Juci7-es avid, mega Hayes ElCamino nyilt vagy zárt, de mégis lehet állitni a nyomáspontot. (és nem csak a fékkar távolságot, amit szinte mindegyiken lehet). Én értem, hogy mit mondok... 8)


#5987
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás
Ok de akkor mi a f*szért lehet állítani kis tekerõvel a pofákat? ;Dde tudod mit nem érdekel csak az hogy fogjon ;)

#5988
CD-málna

CD-málna

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 902 hozzászólás

hayes pedig szerintem biztos, hogy zárt.


Eleg erdekes Hayes feked lehet, ugyanis az utobbi jopar evben a Hayes csak nyilt rendszerut csinalt. ( lehet hogy nem is votl soha zart, ezt nem tudom )

A zart rendszereket leginkabb arrol lehet felismerni, hogy a fekkarnal valahol van egy tekero, amivel lehet allitani a nyomaspontot, ezzel allitasz ha kopik a pofa.


dig: és az avid juicy ráadásul nyílt is ;D
vole:hmm ez érdekes. én nem tudom, hogy milyet gyárt a hayes, de azok alapján ahogy viselkedett zártnak tünik inkább. persze tekerõ nincs. de akkor mér nem simult rá szépen a pizzára?
nah mind1, mostmár tuti zárt, mer jól túl van töltve ;D
(mellesleg tamás -spec. demo9- mondta nekem, hogy zárt és ezért kezdtem el gondolkodni ezen)


#5989
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás
Tényleg mint az avid jucus.
Na mostmár én is értem jól ;D


#5990
Vole

Vole

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.561 hozzászólás

hayes pedig szerintem biztos, hogy zárt.


Eleg erdekes Hayes feked lehet, ugyanis az utobbi jopar evben a Hayes csak nyilt rendszerut csinalt. ( lehet hogy nem is votl soha zart, ezt nem tudom )

A zart rendszereket leginkabb arrol lehet felismerni, hogy a fekkarnal valahol van egy tekero, amivel lehet allitani a nyomaspontot, ezzel allitasz ha kopik a pofa.



#5991
CD-málna

CD-málna

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 902 hozzászólás
nos:
lor alátámasztotta amit mondtam.
a nyomáspont nem konkrétan az, hogy a markolattol milyen messze keményedik a kar, hanem, hogy ahhoz mennyit kell húzni.
nyílt rendszernél ez állandó, mert ha kopik a pofa, közelebb megy a tárcsához, a túlfolyó miat. melegedés esetén pedig van hova mászkálni az olajnak, így akkor sem változik.
zárt rendszernél a pofa helyzete nem változik, csak mivel elkopott több utat tesz meg a tárcsáig. melegedésnél az olaj csak a dugattyút tudja mozgatni, ezért a nyomáspont hamarabb elõjön.
a hayes pedig szerintem biztos, hogy zárt.
mikor megvettem, nem értettem, hogy miért nem áll rá a tárcsára a pofa. nos azért mert zárt.


#5992
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
a nyomáspont marad, csak nem éred el a fékkart elõbb utóbb(pl kopó pofa esetén)
ezért ilyenkor inkább az utántöltés lenne ésszerû, és én eddig úgy tudtam hogy a másik rendszerrel ezt lehet kivédeni.
de ezek szerint nem.

#5993
Kislust

Kislust

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.507 hozzászólás


na de h mondjak is valamit.
egyik rendszer: zárt: a fékkarban levõ csavar a nyomáspontot, a dugattyút állítgatja.
mig a másiknál: a csavar a fékkar távolságot állítja
ennyi a történet.

biztos?


Hát én nem vagyok valami nagy technokrata, de úgy tûnik logikusnak, hogy ha állítom a fékkar távolságát (amivel elérem a nyomáspontot), akkor a nyomáspont is változik..

#5994
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás
es most el is megy laudni
addig is jok legyetek nekem! :-)

a fekem mostansag agyaggal is mukodik ;-)

#5995
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás
háhá jött lor és bebizonyította hogy mindenki buta ;D

#5996
lor

lor

    phorumus maximus

  • globális moderátor
  • 24.199 hozzászólás

na de h mondjak is valamit.
egyik rendszer: zárt: a fékkarban levõ csavar a nyomáspontot, a dugattyút állítgatja.
mig a másiknál: a csavar a fékkar távolságot állítja
ennyi a történet.

biztos?

#5997
CD-málna

CD-málna

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 902 hozzászólás
dig: tévedni nem is, csak nem értetted.
azt mondtad, hogy zárjuk le, de nah...
a zárt rendszerben külön lehet állítani a fékkar távolságát és esetleg a nyomáspontot. az a csavar semmi képpen nem állítja a nyomáspontot.
tams fékén ez jól látszik. van egy tekerõ a nyomásponthoz, a fékkartávolság az más csavar.
zárt pedig akkorsemaz ;D (mondjuk tényleg...)

#5998
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás
Na akkor málna a másikban sem tévedtem.. ;D

#5999
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26.354 hozzászólás
Dig, akkor: ;D


na de h mondjak is valamit.
egyik rendszer: zárt: a fékkarban levõ csavar a nyomáspontot, a dugattyút állítgatja.
mig a másiknál: a csavar a fékkar távolságot állítja
ennyi a történet.

vagy nem. de ezek szerint nem. pedig igen. na mind1.
egyikben csak a fékkar távolság állítható, másikban meg nem.

#6000
Dig

Dig

    maximus

  • fórumtag
  • 10.884 hozzászólás
Jópár ember szerint azt és az én parasztos olvasatomban is azt.De itt zárjuk le..