Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek
Indította
KeX
, 2004. szeptember 09. 12:46
#2401
Írta 2005. július 26. - 23:01
azért az lx és a saint között van némi különbség, bár lehet hogy átlag lúzer nem veszi észre. és ahhoz is lehet mindenféle adaptert haszálni szóval ez ne legyen nagy probléma. grimeca tárcsa meg azért gyengébb eresztés mint a régi xt
#2402
Írta 2005. július 26. - 22:37
ebikeról 15 a saint 160as adapterrel, pofával...mit csináljak ...én már csak ilyen aggódós vagyok
de ha télleg ugyanaz a saint és lx (meg az xt), akkor mér van ekkora árkülömbség köztük??? csak, hogy valamibõl haszon is legyen?
...meg ha kb 1500forintomba kerülne, h saintem legyen, akkor miértisne lehetne:D:D:D lehet vele villogni
de ha télleg ugyanaz a saint és lx (meg az xt), akkor mér van ekkora árkülömbség köztük??? csak, hogy valamibõl haszon is legyen?
...meg ha kb 1500forintomba kerülne, h saintem legyen, akkor miértisne lehetne:D:D:D lehet vele villogni
"Van visszajelzés, tehát vagyok!"
#2403
Írta 2005. július 26. - 22:36
ugyanaz, más színben kb!
azonosak a fékjei a shimanónak..
túl sokat aggódsz ám:-)
simán jó az lx
a fék cseréjéhez meg keményen kell egy darab villáskulcs, amivel lecsavarod a csövet, majd felcsavarod az új féknyeregre
új légtelenítés, örülés
a sainttal csak azzal fogod beszopni hogy gyárilag 203-mmes adaptere van
tehát ekkora tárcsa is kell hozzá.
vagy daaptercsere, ami ujabb csomó zsé
azonosak a fékjei a shimanónak..
túl sokat aggódsz ám:-)
simán jó az lx
a fék cseréjéhez meg keményen kell egy darab villáskulcs, amivel lecsavarod a csövet, majd felcsavarod az új féknyeregre
új légtelenítés, örülés
a sainttal csak azzal fogod beszopni hogy gyárilag 203-mmes adaptere van
tehát ekkora tárcsa is kell hozzá.
vagy daaptercsere, ami ujabb csomó zsé
#2404
Írta 2005. július 26. - 22:34
nemtudtam mennyi az olaj..na---mer mondták azt is, hogy 4000 egy fél deci
és a féktest cseréje bonyolult dolog?
Mert akor lehet megéri megpróbálkozni azzal, hogy elcserélni egy saintre.
Ha 1500 az olaj, akkor télleg nem fogok belehalni.
És a saint az csak jobb, mint LX.
és a féktest cseréje bonyolult dolog?
Mert akor lehet megéri megpróbálkozni azzal, hogy elcserélni egy saintre.
Ha 1500 az olaj, akkor télleg nem fogok belehalni.
És a saint az csak jobb, mint LX.
"Van visszajelzés, tehát vagyok!"
#2405
Írta 2005. július 26. - 22:32
komolyan nincsen pénzed egy 80 milis 1500 ft-os olajra?
és kell a 3 csepp ami bennevan?
mit fogsz tenni ha elfogy a pofa?
2 hétig éhezel hogy kifizesd a 5-7 ezret?
grimeca pedig mindenjhol 3e..
ugyanaz mint a régi shimano tárcsák....(ugyanolyan igénytelen)
és kell a 3 csepp ami bennevan?
mit fogsz tenni ha elfogy a pofa?
2 hétig éhezel hogy kifizesd a 5-7 ezret?
grimeca pedig mindenjhol 3e..
ugyanaz mint a régi shimano tárcsák....(ugyanolyan igénytelen)
#2406
Írta 2005. július 26. - 22:29
grimeca...3...hol?
mindenképp kéne valami jó, gyorsan, olcsón, és holnap(!)
az olajat meg hogyér adják?
(de ha megbontom az olajat még el tudom rakni magamnak...legalábbis 1 részét)
...de csak jó lesz ez az LX...az 525nél (remélem) azért jobb lesz...mert sztem az már egy olyan fék, ami nekem elég.
mindenképp kéne valami jó, gyorsan, olcsón, és holnap(!)
az olajat meg hogyér adják?
(de ha megbontom az olajat még el tudom rakni magamnak...legalábbis 1 részét)
...de csak jó lesz ez az LX...az 525nél (remélem) azért jobb lesz...mert sztem az már egy olyan fék, ami nekem elég.
"Van visszajelzés, tehát vagyok!"
#2407
Írta 2005. július 26. - 22:17
lol
azér kell olaj, mert ha megbontod akkor nyilvánvalóan NEM LESZ BENNE
cseles ugye?
a boltok tudnak ám...
grimeca pl 3e max.....
egy fék pedig sose nem sok, mindig csak pont jó, rá egy hétre meg már kéne egy jobb.
azér kell olaj, mert ha megbontod akkor nyilvánvalóan NEM LESZ BENNE
cseles ugye?
a boltok tudnak ám...
grimeca pl 3e max.....
egy fék pedig sose nem sok, mindig csak pont jó, rá egy hétre meg már kéne egy jobb.
#2408
Írta 2005. július 26. - 21:36
Valaki tud olcsón és gyorsan olajos fékhez 6lyukas tárcsát (160asat)?
Ha lehet újat.
thnx
______________________________________________________________________
Mer' megvettem az LXet, csak ugye ahoz még kéne egy tárcsa is, ami meg nem volt.
Ja, gondoltam rá, hogy eladom a féktestet, és veszek egy Saintet az LX helyett, de lebeszéltek róla - mert azt mondták, hogy akkor még kéne olaj is. Télleg? A Saintbe több kell??
Meg hogy nem éri meg, mert úgyse kell hátra jobb fék...sõt, még ezis sok.
Ha lehet újat.
thnx
______________________________________________________________________
Mer' megvettem az LXet, csak ugye ahoz még kéne egy tárcsa is, ami meg nem volt.
Ja, gondoltam rá, hogy eladom a féktestet, és veszek egy Saintet az LX helyett, de lebeszéltek róla - mert azt mondták, hogy akkor még kéne olaj is. Télleg? A Saintbe több kell??
Meg hogy nem éri meg, mert úgyse kell hátra jobb fék...sõt, még ezis sok.
"Van visszajelzés, tehát vagyok!"
#2409
Írta 2005. július 26. - 19:15
Mondjuk elsõ-hátsó lenne 9ezer FT-ért..szal nem túl drága..
Amúgy dísznek tényleg szebb,de annyira szar??? (Igazából városban mennék vele...)
Amúgy dísznek tényleg szebb,de annyira szar??? (Igazából városban mennék vele...)
#2410
Írta 2005. július 26. - 18:16
egyetértünk..
már dísznek szebb az alivio.
már dísznek szebb az alivio.
Fekete Bárány........ Táltos Csacsi
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
.......+++Eladó "kacatok"+++...........:openarms: Lokálpatrióta Házigazda
#2411
Írta 2005. július 26. - 18:08
annyiért kapsz egy olyan v-féket, ami sokkal jobb mint az alivio t.fék....szerintemMi a véleményetek az Alivio bowdenes tárcsafékrõl?
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2412
Írta 2005. július 26. - 18:06
#2413
Írta 2005. július 26. - 13:15
fékfelület milyensége
hõkezelés
féktárcsa anyaga
felfogatás
sokmindentõl függ
hõkezelés
féktárcsa anyaga
felfogatás
sokmindentõl függ
#2414
Írta 2005. július 26. - 12:52
Ezen analógiából kiindulva a V-fék pofa - felni párosításnál is mindegy, hogy mien felnirõl beszélünk?
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#2415
Írta 2005. július 26. - 12:51
És ha már súrlódás: a tárcsa anyaga miért is nem játszik ebben szerepet? Szerintem mindkét felület számít. Ugyanúgy, ahogy az autógumi a lényeg, de nem mindegy milyen aszfalton használod.
Aktuális civil
#2416
Írta 2005. július 26. - 12:49
olvasgatom itt a fórumot , és van amit nem teljesen értek , ha hülyeséget írok , akkor azér , mer biztos nem értek hozzá annyira , de ...
Írjátok , hogy egyik tárcsa ilyen jó , a másik meg olyan jó . Véleményem szerint a fék úgy mûködik , hogyha meghúzzuk a a fékkart , akkor ugye a fékbetétek rászorulnak a tárcsára , és az ebbõl származó erõbõl , két dolog alakul : a fékerõ , ill. a maradék hõ formájába alakul át . Tehát a féktárcsának egy szerepe van az egész folyamatban : fékezõ felületet képez . Tehát a tárcsa anyagának minõsége nem befolyásolja magát a fékezést , hiszen a fékbetét anyaga a döntõ ebben a folyamatban , mert a fékbetét súrlódása , ill. kopása eredményezi magát a fékerõt . Ezért általánosságban nem hinném , hogy nagy különbség van a tárcsák között , szerintem inkább szubjektív a véleményetek : nekem ez jön be , neki az ....
Egy esetben lehet a tárcsa is "ludas" . Tartós , erõs fékezésnél , elmelegedhet a fék , konkrétan a féktárcsa , és ilyenkor csökkenhet a fékerõ ... Ilyenkor is inkább a féktárcsa szerkezet lehet a döntõ tényezõ , hogy mennyire tudja leadni a hõt ...
Persze ezt csak én gondolom így .
Ha nem így van , írjatok ...
Írjátok , hogy egyik tárcsa ilyen jó , a másik meg olyan jó . Véleményem szerint a fék úgy mûködik , hogyha meghúzzuk a a fékkart , akkor ugye a fékbetétek rászorulnak a tárcsára , és az ebbõl származó erõbõl , két dolog alakul : a fékerõ , ill. a maradék hõ formájába alakul át . Tehát a féktárcsának egy szerepe van az egész folyamatban : fékezõ felületet képez . Tehát a tárcsa anyagának minõsége nem befolyásolja magát a fékezést , hiszen a fékbetét anyaga a döntõ ebben a folyamatban , mert a fékbetét súrlódása , ill. kopása eredményezi magát a fékerõt . Ezért általánosságban nem hinném , hogy nagy különbség van a tárcsák között , szerintem inkább szubjektív a véleményetek : nekem ez jön be , neki az ....
Egy esetben lehet a tárcsa is "ludas" . Tartós , erõs fékezésnél , elmelegedhet a fék , konkrétan a féktárcsa , és ilyenkor csökkenhet a fékerõ ... Ilyenkor is inkább a féktárcsa szerkezet lehet a döntõ tényezõ , hogy mennyire tudja leadni a hõt ...
Persze ezt csak én gondolom így .
Ha nem így van , írjatok ...
#2417
Írta 2005. július 26. - 11:50
Azt tudom, h drága, de legalább jó?...mondjuk ebike-ról csak kb 35, de még az se kevés.
nekem is saint van xt karral diatech tárcsával. mondjuk nincs nagy összehasonlitási alapom más fékekkel, de sztem qurvaerõs, és mások szerint is (akiknek van alapjuuuuk). nekem ebike-ról tavaly (olajjal tárcsával mindennel, én szereltem) 30 alatt kijött... sztem ár/érték verhetetlen. mondjuk már drágább a nyereg de sztem még igy is megéri... sztem. na szevasztok
Mit mivan??
#2418
Írta 2005. július 26. - 06:33
hayes nem fölösleges, egyik legjobb tárcsa, jól hül, és minden fék jobban fog vele.
deore-t semmiképp
xt talán, ámbátor...
XT azért nem egy rossz pizza! sõt..
bár csak a 203as mindenbõl, a többi csak csillogtatni jó
#2419
Írta 2005. július 25. - 23:44
#2420
Írta 2005. július 25. - 22:17
"hajazó"
ugyanaz a márka!
ha az a függetlenített agy, amire gondolok(pl a mogyi agyak) h nincs távtartó a csapágyak között...
ugyanaz a márka!
ha az a függetlenített agy, amire gondolok(pl a mogyi agyak) h nincs távtartó a csapágyak között...