Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek
Started by
KeX
, 2004. September 09. 12:46
#641
Posted 2005. November 22. - 11:25
#642
Posted 2005. November 22. - 11:24
Berg: az olaj valóban elvan a föld alatt, de nem azért cserélsz olajat a fékben, mert elfárad, hanem azért, mert elkoszolódhat, ami rossz. Egyébként meg a légtelenítés és az olajcsere között nincs túl nagy különbség, max olajmennyiségben. Az meg pár ezer ft.
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#643
Posted 2005. November 22. - 11:18
öööö, a dot4 is olaj...
egyébként olajcsere akkor szükséges ha a féked veszít az erejébõl.addig felesleges.
egyébként olajcsere akkor szükséges ha a féked veszít az erejébõl.addig felesleges.
#644
Posted 2005. November 22. - 11:14
Az olajcsere évente szükséges? Idáig úgy gondoltam, hogy az olajos fék elõnye a DOT 4-el szemben, hogy nem öregszik, nem veszít a hatásfokából. Elvégre az olaj a föld alatt is elált pár tízmillió évig. Szóval kell a teljes olajcsere évente, vagy elég a légtelenítés?
#645
Posted 2005. November 22. - 10:53
Szentem akkor kell légteleníteni, ha levegõsnek érzed. De mivel használattól függõen évente úgyis olajat cserélsz, így a két idõintervallum optimális esetben fedi egymást.
"...hogy tudsz-e kegyelmezni, Úgy ahogy neked soha soha senki
S ha igen, hát jó leszel annak, Aki hagyja magát, mások is hagynak
Majd mindig, s Te ott állsz szelíden Hajnalban az utcán, és jól esik minden"
#646
Posted 2005. November 21. - 14:52
nagyjából évente érdemes légteleníteni
vagy versenyhasználatnál sûrûbben
másképp nem igazán levegõsödik fel, és nem tud felforrni sem mert hogy zárt rendszer
vagy versenyhasználatnál sûrûbben
másképp nem igazán levegõsödik fel, és nem tud felforrni sem mert hogy zárt rendszer
#647
Posted 2005. November 21. - 14:49
Úgy tudom, hogy a fékrendszerben tartós nagy hõterhelés hatására fejlõdik gáz (köznyelven levegõsödik) és ehhez nem feltétlenül kell a rendszernek olajat ereszteni. Az olaj, DOT4-nél alacsonyabb forráspontja amúgy is kedvez ennek. Legalábbis az én öreg VW buszommal ez történt a Tátrában. Le is kellett légtelenítenem. Tehát ez most kérdés, hogy kerékpár féknél nem ugyanígy van?Elméletileg csak akkor tud belevegõsödni,ha olaj is jött ki a munkahengerek mellett...ha nem akkor egy szép nagy széles csavarhúzóval simán nyomd vissza a helyükre a hengereket,tedd be a kereket,és húzgáld meg párszor a kart...és jó lesz...
#648
Posted 2005. November 21. - 14:48
gyújtsd fel
vszeg szarul raktad vissza a pofát/munkahengert
vszeg szarul raktad vissza a pofát/munkahengert
#649
Posted 2005. November 21. - 14:34
Sziasztok! Egy különös problémám van:
Van egy Avid BB7-es elsõ tárcsám.
Kivettem a kereket, hogy megnézzem a betétet és a dugattyús oldalon lévõt elkezdtem "befelé" állítani. Egy kis tekerés után "kiugrott" az a kis henger, ami a betétet a tárcsához nyomja. Nagy nehezen visszaraktam, de azóta ha kicsit beljebb állítom a tárcsa-betét távolságot és utána vissza, akkor kifelé nem mozdul a betét, csak a csavar pörög a végállásig. Nem tudom, mit csináljak vele, a tárcsa pedig állandóan reszel.
Ha van valakinek ötlete, megköszönném! Üdv.: Gk2
Van egy Avid BB7-es elsõ tárcsám.
Kivettem a kereket, hogy megnézzem a betétet és a dugattyús oldalon lévõt elkezdtem "befelé" állítani. Egy kis tekerés után "kiugrott" az a kis henger, ami a betétet a tárcsához nyomja. Nagy nehezen visszaraktam, de azóta ha kicsit beljebb állítom a tárcsa-betét távolságot és utána vissza, akkor kifelé nem mozdul a betét, csak a csavar pörög a végállásig. Nem tudom, mit csináljak vele, a tárcsa pedig állandóan reszel.
Ha van valakinek ötlete, megköszönném! Üdv.: Gk2
#650
Posted 2005. November 19. - 08:29
#651
Posted 2005. November 19. - 01:03
Ha nem valtozott a feknyereg, akkor belemegy a fekbetet, de a Hayesek nagyjabol egyformak, ugyhogy szinte biztos.
Ride fast or be last!
I`m as fast as nobody!
I`m as fast as nobody!
#652
Posted 2005. November 19. - 00:48
2003 as cumoba bele fog menni mondjuk a 2005 ös fékbetét?és egyáltalán mibe kreül?
See Ya!!
#653
Posted 2005. November 19. - 00:36
Hát. Alkatrész az biztos h vagy dögivel. A teljesítményérõl meg megoszlik a vélemény. valakinek hibátlanúl mûködik, valaki meg csak szív vele. Amúgy én eddig csak jól mûködõ hfx9-et láttam/próbáltam. szal szerintem ha jó ára van akkor vedd meg.
#654
Posted 2005. November 19. - 00:33
2003 as Hayes nine rol kéne némi info.régi darab lévén kétségeim vannak az alkatrész ellátottságának zökkenõmentességérõl és a teljesítményérõl az idei tárcsával.Vagyis:lehet hozzá alkatrészt kapni(fékbetét, hidraulika vezeték dugatttyu a fékkarba stb.)A teljesítményérõl tudtok valami bíztatót mondani?Egy 20 és 30 Kg közötti "home made" DH gépre kéne a berendezés csak nem tudom érdemes e megvenni vagy várjak egy kicsit és vegyek egy uj HFX 9 est.Nem szeretem a rongyrázást.ha a régi is jo akkor azt veszem meg és elsörözöm a maradék pénzemet...
See Ya!!
#655
Posted 2005. November 18. - 18:58
bb7
néha nem jön vissza rendesen a fékbetét (bb5), ezzel mit tudok csinálni?
néha nem jön vissza rendesen a fékbetét (bb5), ezzel mit tudok csinálni?
#656
Posted 2005. November 18. - 18:28
Hali. Kis segítségre volna szükségem. Mindenféle használatra, szaretnék tárcsaféket venni. Diatech hidraulikus, vagy avid bb7 bowdenes, jagwire cuccal???