Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Tárcsafékek

- - - - -

  • This topic is locked This topic is locked
6196 replies to this topic

#6101
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts

Hello!
A gondom az, hogy van egy regebbi Cro-Mo-s monti vazam, amin hianyoznak a szukseges szemek a tarcsafek felszerelesehez. Tud-e valaki ezek utolagos felszereleserol, illetve mennyire tekinthetok ezek a megoldasok(adapter, forrasztas, egyeb...) megbizhatonak.


Maradjunk annyiban hogy hegesztés és nem forrasztás, mert az egészen más. Cromo váznál érdekes lehet még, hogy az alapanyag miatt mennyire fogja hajlítgatni a támvillát. Lehet hegeszteni és valszeg elég megbízható is lesz, de biztos hogy érdemes enyit költeni rá ? Gondolom nem valami csúcs tf-ben gondolkodsz Alivionál viszont jobb egy V fék.

#6102
Kislust

Kislust

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,507 posts
Üdv!

Nekem utólag került rá a tf szem, azóta is megbízhatóan mûködik. Úgy tudom, hogy Máriusz mester készítette.
http://www.bikemag.h...neb&id=P4140012

#6103
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts
Ezt talán vagy a tárcsafékes, vagy a vázas topikba....
gondolom elolvastad a kezdõk ide topikot?:(
dv:Thy

#6104
paskat

paskat

    újonc

  • fórumtag
  • 1 posts
Hello!
A gondom az, hogy van egy regebbi Cro-Mo-s monti vazam, amin hianyoznak a szukseges szemek a tarcsafek felszerelesehez. Tud-e valaki ezek utolagos felszereleserol, illetve mennyire tekinthetok ezek a megoldasok(adapter, forrasztas, egyeb...) megbizhatonak. Ugye pont a megbizhatosag miatt akarom a V feket Tracsafekre cserelni.

Elore is kosz.
Paska Tibor

#6105
ZSIROSMACSKA

ZSIROSMACSKA

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 1,931 posts
olvasgatva a hozzászólásokat ezsembe jutott néhány gondolat:

ha megsérted a porvédõt azzal kb kinyirod a fékkarban a munkahengert. ua mint ha a teleszkópon nem lenne porvédõ az vajon meddig birja? ez meg kicsit finomabb szerkezet.

szigetelõszalag: huh! ha már mindenképpen alátétezni akarsz, vágj oda kólás/sörös dobozból alátétet

nekem is volt olyan bajom, hogy nem tetszett a nyomáspont helye és buborék sem lehetett a rendszerben, én túltöltöttem, most meg vagyok vele elégedve



#6106
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
nem hát.
töltsd annyira, h menjen ki a dugattyu kellöképp.


#6107
Dude

Dude

    vendég

  • fórumtag
  • 150 posts
hmm....beprobaltam Thez variocioját, a toltogetõset!
Na most ugy csinaltam hogy kinyitottam az elsó légtelenitot a féknyergen! Csövet rá, arra a fecskendõ, aztán olaj be! A dugattyu ki is mozdult de csak nagyon minimálisan...nem kell kozben fékkarral pumpalni mint legtelenitesnel vagy valami ilyesmi?!

Üdv.: Lewi

#6108
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts

Szerintem elõször szereld fel a bringára.


azthiszem kaptál egy tanácsot, amit utánna többen is javasoltak...
mit csináltál?
sufniztál...
javíts ki nyugodtan, ha rosszul látom a helyzetet...

#6109
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
neharagudj, de olvasd vissza az ötleteid. tulsok hasonlo értelmes megnyilvánulás van itt.
na a tárcsafék. 2 tényezõ van. a fékkar dugattyúja, és a munkahenger dugattyúja. e kettõ között van az olaj. ha te ugy érzed, hogy ez kevés akkor bele kell tölteni, ezzel egy olyan folyatatot csinálsz, mitnha a fékkarral ráhuznál picit, az olaj beljebb megy, a dugattyúk meg kimozdulnak a helyükröl. és ez benne a csel, mert a fékkar dugattyúja meg sem mozdul. tehát alapból pici olajjal fékezést szimulálsz. így ha behuzod a fékkart, a dugattyúnak és a fékpofának kevesebb utat kell megtennie --> nem megy markolatig a fékkar. ennyi a történet. persze esztergáltathatsz aludarabot a fékpofa és a dugattyú közé, esetleg betehetsz muanyagot is, na meg a fékkart is szétcseszheted, ez rajtad mulik. de ha tegyük fel a szakszerü hibakezelést választod, szinte ingyen sikerül, és tönkre sem megy a féked... ::)

#6110
Dude

Dude

    vendég

  • fórumtag
  • 150 posts
Ok...ám ti vagytok az okosak, mondjuk ezt kulturáltabb formában is elõ lehetett volna adni.-..hiába, ebbol is latszik hogy nem minden bringas egyforma, és egy kicsit lenézi a másikat :P :'( ! SAJNOS!

Csupák azt nem értem ha zsir uj a fék és egy buborék sincs benne, akkor hova a p*csába toltsek én még bele olajat?! Mert attol hogy beljebb állitom a fékkar távolság állito csavart, attol ugyebár nem les za renmdszerben kevesebb az olaj! Szóval hogy gondoltatok?!

#6111
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
hát ez jó..
a kereket is centrirozás helyett, küllõkulcs helyett visszarugdosni fogod? bocs h mindig ezzel a példával jövök, de ez a másik állításiggényes dolog a bicón...
egyszer azért megnézném azt a féket, mondjuk ugy 1 hónap mulva.... ::)

#6112
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
Mármint a fékbetét hátuljára ragasztottál szigetelõ szallagot? Azért tudod, hogy a tárcsafék nem piti módon melegszik fékezés közben + tudod mi történik a mûanyaggal nagy hõ hatására ? De persze mindenki úgy basz el 30 ezer forintot, ahogy akar. ::)

#6113
Dude

Dude

    vendég

  • fórumtag
  • 150 posts
Most egyenlore talaltam egy atmeneti jonak tuno megoldast, mindenfele barmolas nelkul!
Megpedig a Hayes-nek ugyebar buzi nagy a munkahengere...ezert a fektet hatuljara ragasztottam 2-2 lap szigetelo szalagot...ez a betéteket 0,5mm-re beljebb tolta, és mindjart jobb helyen van a fogáspont!

Ha mukodes kozben ez nem valik, be akkor megy thez modszere, az olaj toltés !:)

Koszi a segitseget mindenkinek!
A zegerest nem akarom amugy se megcsinalni mert akkor utana a hajamra kenhetem a garancia papirt ha esetleg elromlik es jol kirohognek a boltban!

Thx mindenkinek!

Üdv.: Lewi

#6114
tAmS

tAmS

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,796 posts
naná hogy.
csak málnánál már mindez megtörtént elõtte.

rakd fel, állítgasd, menj vele, és utána meglátod dúd

#6115
Lord_Leslie

Lord_Leslie

    Házigazda

  • globális moderátor
  • 17,297 posts
tudjátok, ha ruhát varratok magatoknak, akkor elkell menni a szabóhoz ruhapróbára....
hogy esetlegesen ne legyen rövid...
mert ha rövid és utánatold egy kis anyagot, akkor... :-X

Ezért kénne elöször tényleg felrakni a bikera...

#6116
CD-málna

CD-málna

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 902 posts

a te problémádra az volt a megoldás. ezt nem vitattam.
én ezt arra irtam, hogy egy zsírúj féket ezzel el lehet szúrni. ráadásul még csak fel sem volt szerelve, dobozban nem tetszik a nyomáspontja :-X na midn1.
mindent a szakszerû módján... félrecentrirozott kereket sem a váz meghajlításával, alátétekkel orvosolunk, hanem egy alapos centrírrel. ennyi.


hát jah, ha jól beledöfsz a dugattyú tömítésébe, akkor az szép kis szívás ;D de talán ennyire nem láma egy ember sem.
de én is inkább azt mondom, hogy töltsd túl.


#6117
tAmS

tAmS

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,796 posts
nem mondtam, h ez az egyetlen megoldás. csak akkor pl emiatt lett jó.
énis így csináltam az enyémnél, és tök jólett.

#6118
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
a te problémádra az volt a megoldás. ezt nem vitattam.
én ezt arra irtam, hogy egy zsírúj féket ezzel el lehet szúrni. ráadásul még csak fel sem volt szerelve, dobozban nem tetszik a nyomáspontja :-X na midn1.
mindent a szakszerû módján... félrecentrirozott kereket sem a váz meghajlításával, alátétekkel orvosolunk, hanem egy alapos centrírrel. ennyi.

#6119
CD-málna

CD-málna

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 902 posts
valóban olajjal is meg lehet oldani.
én nem emiatt raktam be mégegy alátétet, hanem a kiugrás miatt. és semmi baja nem lesz, thez, majd megmuatatom csak neked. szoval nem cszeszel el semmit vele, de én is inkább a túltöltést ajánlom, ugyan az az eredmény.

#6120
thez

thez

    maximus

  • fórumtag
  • 26,354 posts
uristen.
ezaz, cseszd el a zsír uj fékedet, és utánozd málnát.
vagy elöször szereld fel a biciklire, ha nem tetszi, hogy tul bent van a nyomáspont, akkor állítsd annyira kijjebb a kart, amennyire kényelmes, utána fogj 5 ml olajat, és töltsd bele a fékbe.
és láss csodát.
de a saját érdekedben ne tedd tönkre a féket ilyen sufnituninggal.
hisz ha tul bent van a nyomáspont: kevés olaj van benne.