Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!Jelentkezz be Regisztrálj
Tárcsafékek
Indította
KeX
, 2004. szeptember 09. 12:46
#3201
Írta 2005. június 11. - 13:59
"Mig pl 160 -as tarcsa egyertelmuen nem DH-ra valo es biztos birja ,de nem fog jot tenni se a feknek se a ridernek es ezt a gyartok mondjak nem en."
ez volt az amit nem teljesen értettem, hogy mire akarsz kijukadni, de a "biztos birja" kifejezés miatt úgy gondoltam, hogy szerinted 160as tárcsával lehet dhzni. ha nem így gondoltad, sorry, nem tudtam.
ha valaki rossz féket vesz, az az õ hibája, hayes, shimano, hope -> ezekkel nincs gond
nekem pl szétesett az avidom, mellesleg anno, de másnál azóta is jó, mert összeraktam. nem volt nagy dolog, de ezt is nevezhetjük karbantartásnak.
csak arra akarok kilyukadni, hogy ez a karbantartás-dolog már nem igazi szempont.
azon nem vitatkozom, hogy kinek mi jön be, mech. vagy hidro, csak nem ártana ha mindenki objektív képet kapna és úgy tudna dönteni. amugy azért (is) ilyen nagy ez a topik, mert anno bombrider vs mindenki már megvitatta ezt az avid vs. hidro kérdést...
meg azóta mások is páran
ez volt az amit nem teljesen értettem, hogy mire akarsz kijukadni, de a "biztos birja" kifejezés miatt úgy gondoltam, hogy szerinted 160as tárcsával lehet dhzni. ha nem így gondoltad, sorry, nem tudtam.
ha valaki rossz féket vesz, az az õ hibája, hayes, shimano, hope -> ezekkel nincs gond
nekem pl szétesett az avidom, mellesleg anno, de másnál azóta is jó, mert összeraktam. nem volt nagy dolog, de ezt is nevezhetjük karbantartásnak.
csak arra akarok kilyukadni, hogy ez a karbantartás-dolog már nem igazi szempont.
azon nem vitatkozom, hogy kinek mi jön be, mech. vagy hidro, csak nem ártana ha mindenki objektív képet kapna és úgy tudna dönteni. amugy azért (is) ilyen nagy ez a topik, mert anno bombrider vs mindenki már megvitatta ezt az avid vs. hidro kérdést...
meg azóta mások is páran
#3202
Írta 2005. június 11. - 12:21
Ja-ja azert mondom en nem ismerem a mecheseket szal nem tudom milyen surun kell kihuzni a bowdent A V-fekeket szinte sohasem !! kellett karbantartani.
#3203
Írta 2005. június 11. - 12:18
igaz.
viszont már kevés rutinnal is ezek a dolgok nem macerásabbak mint egy bowden kihúzása, majd visszakarása.
szal tényleg felesleges összehasonlítani!
viszont már kevés rutinnal is ezek a dolgok nem macerásabbak mint egy bowden kihúzása, majd visszakarása.
szal tényleg felesleges összehasonlítani!
#3204
Írta 2005. június 11. - 12:17
Ja bocs elfelejtettem leirni:
Pl
- Alkalmi legtelenites (mar amelyiknel)
- Utantoltes (ha kell).
- Idoszakos olajcsere.
De tudom hogy ezek nem mindegyik feknel szuksegesek az utsot kiveve ami miatt mar mindjart 1 pont a mech javara.
A feljebbiek szemllyes tapasztalatok.
Pl
- Alkalmi legtelenites (mar amelyiknel)
- Utantoltes (ha kell).
- Idoszakos olajcsere.
De tudom hogy ezek nem mindegyik feknel szuksegesek az utsot kiveve ami miatt mar mindjart 1 pont a mech javara.
A feljebbiek szemllyes tapasztalatok.
#3205
Írta 2005. június 11. - 12:09
ebike-t én is tudom, de bolt nincs, ahova be lehet menni?
meg ebike rátesz 1k-t a kihozatallal...szal 1 adapter kell a fekcsõ és a fékkar csatlakozáshoz?
ugytudom zollénak sikerült a ride bike-ben vennie, bár nemtudom rendelésre kapta e.
telefon!
másik: amelyik hirdaulikus féknek karbantartási igénye van... mit kell egy ilyen féken karbantartani?:-)
#3206
Írta 2005. június 11. - 12:04
tájékozódnod kéne, nem is keveset
160as tárcsa nagyon nem bírja a dht, bárhol meg lehet sütni
az, meg hogy karbantartásigényes, már bocs, de egész egyszerûen f@szság.
volt már igazi hidraulikus féked?
Tenyleg , tajekozodnom?
Erdekes pont ugyanezt mondtam en is amit emlitesz, szoval min is vitazunk?
Karbantartas igenyes fa*sag?? Szerinted miert olyan nagy ez a topic????
Abban igazad van hogy vannak hirdosok amikkel tenyleg nagyon keveset kell foglalkozni, de gondolom mindet azert te se probaltad ki.
Deha mindenkepp vitazni akarsz akteresztellek vadmálnára )
peace:D
#3207
Írta 2005. június 11. - 11:52
ebike-t én is tudom, de bolt nincs, ahova be lehet menni?
meg ebike rátesz 1k-t a kihozatallal...szal 1 adapter kell a fekcsõ és a fékkar csatlakozáshoz?
meg ebike rátesz 1k-t a kihozatallal...szal 1 adapter kell a fekcsõ és a fékkar csatlakozáshoz?
#3208
Írta 2005. június 11. - 11:33
ebike.hu
minden féle shimano fékkar jó
ha megvan vidd el egy boltba. de valszeg nem lesz olcsó, mert kell új csatlakozás a fékcsõhöz, stb
minden féle shimano fékkar jó
ha megvan vidd el egy boltba. de valszeg nem lesz olcsó, mert kell új csatlakozás a fékcsõhöz, stb
#3209
Írta 2005. június 11. - 11:25
Hy
még 1 kérdésem lenne:
hol lehet bp-n xt tárcsához való fékkart kapni? (újpesti vagyok) és kb milyen árban?
még 1 kérdésem lenne:
hol lehet bp-n xt tárcsához való fékkart kapni? (újpesti vagyok) és kb milyen árban?
#3210
Írta 2005. június 11. - 08:28
Hó az más,télen pont fordítva van; sokkal ritkábban megyek aszfalton,ha le7,inkább azonnal be az erdõbe minden nap.De a sarat tényleg nem szeretem :-/
#3211
Írta 2005. június 11. - 08:23
Nem bírod/kedveled a sarat? Pedig milyen állat varacskos disznóskodni vagy télen a hóban fetrengeni egy kis erdei túra során.Ümmm...Milyen sûrûn szoktál bovdent pucolni?
Mert a marha nagy igazság az,h én be nem teszem a kerekem az erdõbe,amikor esik az esõ,ilyenkor max aszfaltbetyárkodom,mert ott a sárvédõ elõnyeit élvez7em.Meg aztán a végig zárt ház is megnehezíti a dzsuva dolgát...
#3212
Írta 2005. június 11. - 08:05
Ümmm...Milyen sûrûn szoktál bovdent pucolni?
Mert a marha nagy igazság az,h én be nem teszem a kerekem az erdõbe,amikor esik az esõ,ilyenkor max aszfaltbetyárkodom,mert ott a sárvédõ elõnyeit élvez7em.Meg aztán a végig zárt ház is megnehezíti a dzsuva dolgát...
Mert a marha nagy igazság az,h én be nem teszem a kerekem az erdõbe,amikor esik az esõ,ilyenkor max aszfaltbetyárkodom,mert ott a sárvédõ elõnyeit élvez7em.Meg aztán a végig zárt ház is megnehezíti a dzsuva dolgát...
#3213
Írta 2005. június 11. - 08:01
vagy mondjuk hogy pucolni kell mint akármilyen bovdent, kenni kell mint akármilyen bovdent, megnyúlik mint akármelyik bovdenház ...
#3214
Írta 2005. június 11. - 07:13
Thez,ennyi erõvel a bovdenesnek sem le7 több baja,mint h Lszakad a bovden:)
#3215
Írta 2005. június 10. - 23:03
hidraulikus hibalehetõsége: eltörik a csõ.
ez csak nagyon durva mechanikus ráhatástól lehetséges, autóknál teljesen lehetetlen, motoroknál is eléggé.
bowdenes: minden egyéb hibalehetõség. ezer hibalehetõség, ezer különbözõ alkatrész.
de ez továbbra is nagyon nagyon relatív!
kinek a pap, kinek a papné, kinek a lányuk.
ez csak nagyon durva mechanikus ráhatástól lehetséges, autóknál teljesen lehetetlen, motoroknál is eléggé.
bowdenes: minden egyéb hibalehetõség. ezer hibalehetõség, ezer különbözõ alkatrész.
de ez továbbra is nagyon nagyon relatív!
kinek a pap, kinek a papné, kinek a lányuk.
#3216
Írta 2005. június 10. - 22:43
tájékozódnod kéne, nem is keveset
160as tárcsa nagyon nem bírja a dht, bárhol meg lehet sütni
az, meg hogy karbantartásigényes, már bocs, de egész egyszerûen f@szság.
volt már igazi hidraulikus féked?
mit akarsz karbantartani rajta? 10 évente tömítés, ,5 évente tárcsa, évente olaj, néha fékpofa csere. és itt vége. miért más a motor? azt is meg kell fogni... elöbb unsz rá a fékre, minthogy tönremenjen. ha lenne annyival biztonságosabb a bovden, és lenne olyan rossz (szervízigényes) a hidraulikus, ahogy mondod, kitalálnának egy jó bovdenes féket akár autóra is. de nem
160as tárcsa nagyon nem bírja a dht, bárhol meg lehet sütni
az, meg hogy karbantartásigényes, már bocs, de egész egyszerûen f@szság.
volt már igazi hidraulikus féked?
mit akarsz karbantartani rajta? 10 évente tömítés, ,5 évente tárcsa, évente olaj, néha fékpofa csere. és itt vége. miért más a motor? azt is meg kell fogni... elöbb unsz rá a fékre, minthogy tönremenjen. ha lenne annyival biztonságosabb a bovden, és lenne olyan rossz (szervízigényes) a hidraulikus, ahogy mondod, kitalálnának egy jó bovdenes féket akár autóra is. de nem
#3217
Írta 2005. június 10. - 22:34
Felreertes ne essek en is a hidraulikus rendszert ajanlom mindenkinek aki :
- Idojaras fuggetlen
- Eros
- Karbantartasigenyes
Feket akar.
De ha a hibalehetosegeket nezzuk akkor szerintem megis biztonsagosabbnak tunik a meches (de nem jobb). Persze csak azert mondom mert en meg nem hasznaltam olyat
Az autoknal motoroknal mas a szitu ne keverjuk ide. Ott egyebkent is ketkoros rendszer van. Meg bowdennel eleg nehez lenne megfogni akkora sulyt.
Raadasul tul is vannak meretezve.
Mig pl 160 -as tarcsa egyertelmuen nem DH-ra valo es biztos birja ,de nem fog jot tenni se a feknek se a ridernek es ezt a gyartok mondjak nem en.
- Idojaras fuggetlen
- Eros
- Karbantartasigenyes
Feket akar.
De ha a hibalehetosegeket nezzuk akkor szerintem megis biztonsagosabbnak tunik a meches (de nem jobb). Persze csak azert mondom mert en meg nem hasznaltam olyat
Az autoknal motoroknal mas a szitu ne keverjuk ide. Ott egyebkent is ketkoros rendszer van. Meg bowdennel eleg nehez lenne megfogni akkora sulyt.
Raadasul tul is vannak meretezve.
Mig pl 160 -as tarcsa egyertelmuen nem DH-ra valo es biztos birja ,de nem fog jot tenni se a feknek se a ridernek es ezt a gyartok mondjak nem en.
#3218
Írta 2005. június 10. - 22:30
#3219
Írta 2005. június 10. - 22:24
#3220
Írta 2005. június 10. - 22:13
triálosoknál bevett szokás ez a módszer.
és müködik nekik, hisz eléggé igénybeveszik ök, szal nyugodtan ruházz be rá!
és müködik nekik, hisz eléggé igénybeveszik ök, szal nyugodtan ruházz be rá!