Jelentkezz be Regisztrálj
Túrák Magyarországon
#3421
Írta 2010. május 24. - 22:00
Én speciel mindkettõre azonnal mondtam volna, hogy "felejtõs történet."
#3422
Írta 2010. május 24. - 21:25
Én lepörgettem a Zalába, kellemes volt, a pofaszél ellenére egész jó tempót mentem. (30.7-es átlag) Pár tapasztalat:
-Fehérvártól az MJani által javasolt útvonalról a GPS lenavigált, miután egy káromkodás keretében átállítottam bicajról autó üzemmódba, mivel megelégeltem, hogy az összes településen be akar küldeni a kis utcákba, hogy "nehogy már a fõúton tekerjek" - ez kitett a 8-asra, még valahol Várpalota közelében, ahol éppen valami fesztivál ment, az út szélén lõdörgõ mattrészeg emósokból és gótokból itélve...ellenben a 8-as, szóval nem tudom hétköznap milyen, vasárnap délelõtt tök jó! Végre lehetett tempót menni, s a percenkénti 1 darab autó a 2x2 sáv miatt bõven ki tud kerülni...most nem azért, de a Veszprém-Tapolca szakaszon (ami kisforgalmú), jobban be voltam szarva.
-100-ig számoltam a kerékpározni tilos táblákat, amiket, jól nevelt országútishoz méltóan igen hamar ignore-listára tettem. Értem én, hogy az "építünk valami fost nektek, s takarodó az útról" hozzáállás itthon még elfogadott, de azért ezt nem kéne. Még amikor normálisabb utak is voltak, pár helyen rámentem néhány méter erejéig, s általában az elsõ keresztutcánál kialakuló 2 centis peremen megpattanó 8 baros gumi hangja után sokalltam be, s mentem vissza a fõútra. (pl. a Velencei-tó mellett) Ha nem jelentenének automatikusan -5 km/h átlagsebesség különbséget, még bizisten ott is mennék.
-Hazafelé sajnos vonattal jöttem, így az izzadtan rátapadunk az ótvaros bõrszékhez közel ugyanannyi ideig, mint amennyi alatt LETEKERTEM élményben lehetett részem, pontosan ugyanannyi pénzért, mint amennyibe a letekerés során megreccsentett Miche középrészem került. A MÁV-ot ezek után sem fogom szeretni, 3-4 izmos bringással simán le tudnám nyomni a Budapest-Tapolca vonalat, de könyöklõvel talán még szólóban is.
A táj (tanúhegyek és társaik) mindenesetre nagyon szép, s tényleg élmény volt lemenni, s gyakorlatilag nulla megállással sikerült is egyentempót pörgetni, ami a cél is volt. Van egy két szakasz, ahol az útminõség elég kegyetlen, de azért szép újraaszfaltozott részek is vannak. Ami még feltûnt, hogy sok a túrázós bicajos, akik az alapetikettet sem ismerik, köszönésre semmi reakció, ész nélkül megpróbálnak fellószolni a szélárnyékomba, s káromkodnak, amikor leszakajtom õket a következõ huplin. (bár ugye ezt már kibeszéltük, az országútisok többnyire NEM köszönnek )
Nagyon jó kis karikát mentél a tõled "megszokott" - agyament - tempóban!
A bringások meg...vasárnap nekem szinte minden bringás - még országútis is - köszönt! Van az így kérem.
#3423
Írta 2010. május 24. - 21:11
Az órád a pontos. Ez ránézésre is max 2500. Milyen óra? A Polar és a Garmin nálam 10 métert téved, maximum ennyi van benne. Olyan már volt, hogy nagyott változott az idõjárás, akkor volt 50 méter szórás is.
a tuhuról a szinteket felejtsd el. soha nem volt jó, a legkisebb tévedése volt kb 15%
az órádé a reális az útvonal leírás alapján is.
ez ugy elso ranezesre 2500 korul lehet, de a turistautak.hu jellemzoen 10-20%-kal tobbet szokott kihozni, mint pl. az en oram.
a kektura teljes utvonalara pl. 18%-kal tobb szintet ad ki, mint a kulonbozo honlapokon talalhato "hivatalos" (?) itiner.
Köszi, hogy megnyugtattatok az órát illetõen /ciclosport 8.3A/. Dobogókõ 700 méter magasan van, ezt az óra 683 méternek mérte, de tényleg sok múlik az idõjáráson is, mert ahogy elnézem a légnyomás nagyon sokat tud egyazon szinten ingadozni. De egy kicsit szomorú is vagyok, mert a mai etapot figyelembe véve messze járok még a napi 3000 méter szinttõl. Kb. egy hónap múlva tervezek egy "Pilis 3000" túrát terepen, örülnék ha majd valaki csapódna mellém, hajtóerõnek.
Dante, lusta vagyok utánanézni: hány kilométerre van ide Tapolca, mennyit tekertél?
#3424
Írta 2010. május 24. - 21:01
Mi Görögdinnyével elkerekeztünk barátnõ nézõbe Esztergomba Szentendre Dömörkapu Pilismarót útvonalon 119km 980m szinttel.
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!
#3425
Írta 2010. május 24. - 20:49
Én lepörgettem a Zalába, kellemes volt, a pofaszél ellenére egész jó tempót mentem. (30.7-es átlag) Pár tapasztalat:
-Fehérvártól az MJani által javasolt útvonalról a GPS lenavigált, miután egy káromkodás keretében átállítottam bicajról autó üzemmódba, mivel megelégeltem, hogy az összes településen be akar küldeni a kis utcákba, hogy "nehogy már a fõúton tekerjek" - ez kitett a 8-asra, még valahol Várpalota közelében, ahol éppen valami fesztivál ment, az út szélén lõdörgõ mattrészeg emósokból és gótokból itélve...ellenben a 8-as, szóval nem tudom hétköznap milyen, vasárnap délelõtt tök jó! Végre lehetett tempót menni, s a percenkénti 1 darab autó a 2x2 sáv miatt bõven ki tud kerülni...most nem azért, de a Veszprém-Tapolca szakaszon (ami kisforgalmú), jobban be voltam szarva.
-100-ig számoltam a kerékpározni tilos táblákat, amiket, jól nevelt országútishoz méltóan igen hamar ignore-listára tettem. Értem én, hogy az "építünk valami fost nektek, s takarodó az útról" hozzáállás itthon még elfogadott, de azért ezt nem kéne. Még amikor normálisabb utak is voltak, pár helyen rámentem néhány méter erejéig, s általában az elsõ keresztutcánál kialakuló 2 centis peremen megpattanó 8 baros gumi hangja után sokalltam be, s mentem vissza a fõútra. (pl. a Velencei-tó mellett) Ha nem jelentenének automatikusan -5 km/h átlagsebesség különbséget, még bizisten ott is mennék.
-Hazafelé sajnos vonattal jöttem, így az izzadtan rátapadunk az ótvaros bõrszékhez közel ugyanannyi ideig, mint amennyi alatt LETEKERTEM élményben lehetett részem, pontosan ugyanannyi pénzért, mint amennyibe a letekerés során megreccsentett Miche középrészem került. A MÁV-ot ezek után sem fogom szeretni, 3-4 izmos bringással simán le tudnám nyomni a Budapest-Tapolca vonalat, de könyöklõvel talán még szólóban is.
A táj (tanúhegyek és társaik) mindenesetre nagyon szép, s tényleg élmény volt lemenni, s gyakorlatilag nulla megállással sikerült is egyentempót pörgetni, ami a cél is volt. Van egy két szakasz, ahol az útminõség elég kegyetlen, de azért szép újraaszfaltozott részek is vannak. Ami még feltûnt, hogy sok a túrázós bicajos, akik az alapetikettet sem ismerik, köszönésre semmi reakció, ész nélkül megpróbálnak fellószolni a szélárnyékomba, s káromkodnak, amikor leszakajtom õket a következõ huplin. (bár ugye ezt már kibeszéltük, az országútisok többnyire NEM köszönnek )
Jókor jártál arrafelé.
Még GPS-szel is eltévedsz?
A sebesség mindent megold.
#3426
Írta 2010. május 24. - 20:31
Szerintetek ebbõl a magassági diagramból ki lehet olvasni 3251 méter szintkülönbséget? Mert az órám szerint csak 2293 métert másztam, ám a tuhun az útvonalat kijelölve a 3251 jött ki. A
Az órád a pontos. Ez ránézésre is max 2500. Milyen óra? A Polar és a Garmin nálam 10 métert téved, maximum ennyi van benne. Olyan már volt, hogy nagyott változott az idõjárás, akkor volt 50 méter szórás is.
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#3427
Írta 2010. május 24. - 20:21
Szerintetek ebbõl a magassági diagramból ki lehet olvasni 3251 méter szintkülönbséget? Mert az órám szerint csak 2293 métert másztam, ám a tuhun az útvonalat kijelölve a 3251 jött ki. A megtett út viszont nagyjából stimmel, 140 km a tuhun, 142 az órámon. A szinteket illetõen vagy a tuhu.hu számol nagyon rosszul, vagy az órám nem érte meg az árát, ha ilyen sokat téved. A diagramra nézve és ott nagyjából fejben összeadva nekem is inkább 2200 méter körül jön ki a szint. Az útvonal: Római fürdõ - Budakalász - Pomáz - Dobogókõ - Esztergom - Dobogókõ - Pilistetõ - Sikárosi út - Pilisszentlászló - Pap-rét - Szentendre - Lajos-forrás - Szentendre - Római fürdõ volt.
a tuhuról a szinteket felejtsd el. soha nem volt jó, a legkisebb tévedése volt kb 15%
az órádé a reális az útvonal leírás alapján is.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3428
Írta 2010. május 24. - 20:18
a kektura teljes utvonalara pl. 18%-kal tobb szintet ad ki, mint a kulonbozo honlapokon talalhato "hivatalos" (?) itiner.
#3429
Írta 2010. május 24. - 18:17
#3430
Írta 2010. május 24. - 16:58
-Fehérvártól az MJani által javasolt útvonalról a GPS lenavigált, miután egy káromkodás keretében átállítottam bicajról autó üzemmódba, mivel megelégeltem, hogy az összes településen be akar küldeni a kis utcákba, hogy "nehogy már a fõúton tekerjek" - ez kitett a 8-asra, még valahol Várpalota közelében, ahol éppen valami fesztivál ment, az út szélén lõdörgõ mattrészeg emósokból és gótokból itélve...ellenben a 8-as, szóval nem tudom hétköznap milyen, vasárnap délelõtt tök jó! Végre lehetett tempót menni, s a percenkénti 1 darab autó a 2x2 sáv miatt bõven ki tud kerülni...most nem azért, de a Veszprém-Tapolca szakaszon (ami kisforgalmú), jobban be voltam szarva.
-100-ig számoltam a kerékpározni tilos táblákat, amiket, jól nevelt országútishoz méltóan igen hamar ignore-listára tettem. Értem én, hogy az "építünk valami fost nektek, s takarodó az útról" hozzáállás itthon még elfogadott, de azért ezt nem kéne. Még amikor normálisabb utak is voltak, pár helyen rámentem néhány méter erejéig, s általában az elsõ keresztutcánál kialakuló 2 centis peremen megpattanó 8 baros gumi hangja után sokalltam be, s mentem vissza a fõútra. (pl. a Velencei-tó mellett) Ha nem jelentenének automatikusan -5 km/h átlagsebesség különbséget, még bizisten ott is mennék.
-Hazafelé sajnos vonattal jöttem, így az izzadtan rátapadunk az ótvaros bõrszékhez közel ugyanannyi ideig, mint amennyi alatt LETEKERTEM élményben lehetett részem, pontosan ugyanannyi pénzért, mint amennyibe a letekerés során megreccsentett Miche középrészem került. A MÁV-ot ezek után sem fogom szeretni, 3-4 izmos bringással simán le tudnám nyomni a Budapest-Tapolca vonalat, de könyöklõvel talán még szólóban is.
A táj (tanúhegyek és társaik) mindenesetre nagyon szép, s tényleg élmény volt lemenni, s gyakorlatilag nulla megállással sikerült is egyentempót pörgetni, ami a cél is volt. Van egy két szakasz, ahol az útminõség elég kegyetlen, de azért szép újraaszfaltozott részek is vannak. Ami még feltûnt, hogy sok a túrázós bicajos, akik az alapetikettet sem ismerik, köszönésre semmi reakció, ész nélkül megpróbálnak fellószolni a szélárnyékomba, s káromkodnak, amikor leszakajtom õket a következõ huplin. (bár ugye ezt már kibeszéltük, az országútisok többnyire NEM köszönnek )
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás
#3431
Írta 2010. május 24. - 15:54
-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy
#3432
Írta 2010. május 24. - 15:20
Mondjuk Dömörkapu felõl másztunk mi is, Király kúti nyereg, Pilismarót és Visegrád. Visegrádnál volt csak tábla. Igaz, Sikáros után találkoztunk az erdõrendészettel, de ránk se bagóztak. Pedig még köszöntem is.
#3433
Írta 2010. május 24. - 12:00
Be nem mentünk ugyan, már a bejáratát is táblákkal zárták le. ( ..."A közlekedés életveszélyes és tilos"...ez érthetõ volt az elmúlt napok után. Mi szót fogadtunk, ami rám nézve igen furcsa volt.)
én tegnap bementem dömörkapunál nem volt tábla , szentlászlónál nem volt, hegytetõ parkoló sorompónál nem volt, erre pap réten a szentendre felé ágban a sorompón, -de nem a rét felõl hanme ha felfelé jössz akkor látod, tehát odáig is jöttél vhol - ázott papír hgy az idõjárás satöbbi, és +kérnénk a kirándulókat meg a kerékpárokat hogy ugyan má ne használják mostan az erdészeti utakat meg a turista utakat se. azért ha már az olvasás kedvéért kikerültem a sorompót meg amúgy is ezren jöttek felfelé akkor már nem fordultam vissza.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#3434
Írta 2010. május 24. - 10:21
Néztem a képeket...hm...azt írtad, hogy az Apátkúti völgy le van zárva...arra mentem volna ma... útvonal újra tervezés...
Be nem mentünk ugyan, már a bejáratát is táblákkal zárták le. ( ..."A közlekedés életveszélyes és tilos"...ez érthetõ volt az elmúlt napok után. Mi szót fogadtunk, ami rám nézve igen furcsa volt.)
#3435
Írta 2010. május 24. - 07:56
#3436
Írta 2010. május 24. - 06:57
Sziasztok , Pünkösd vasárnapján nyomtunk Zsizsivel egy aszfaltost a Pilisben : Bp.-Szentendre - Pilismarót -Visegrád -Szentendre - Bp. útvonalon. Egy kis ízelítõ az utunkról , néhány fotó formájában a képeim között...
Néztem a képeket...hm...azt írtad, hogy az Apátkúti völgy le van zárva...arra mentem volna ma... útvonal újra tervezés...
#3437
Írta 2010. május 24. - 00:55
#3438
Írta 2010. május 23. - 20:23
Ha terep, akkor felejtsétek el.
Ma úgy gondoltam megnézem, milyen az erdõ, mivel állandóan a Pilisben tekerünk, ezért úgy gondoltam irány a Börzsöny.
Egyedül mentem, hogy ne anyázzon senki sem, s kiderült jól döntöttem.
Mivel lusta vagyok és gyenge ezért vonattal mentem Szobig. Onnan betonon indultam Márianosztra felé, de pár kilcsi után bezúztam balra a kék jelzésre. Már az elején látszott gondok lesznek. Túrista barátaink nem nagyon jártak arra, igy derékig érõ csalánon kellett átküzdeni magam. De ez volt a legkellemesebb rész.
Sok sok éve járom az erdõt, de ilyet még nem láttam, mindenütt patakok folytak, az út az jelenleg nem út hanem patak, ahol van esése ott a víz fél-másfél méter mély árkokat vágott. Mindenütt sár, de nem olyan pindurka, volt ahol térdig süllyedtem benne. És én egy darabig még régi vasúti töltésen mentem. Az volt a tekerhetõ rész. A zöld, majd a piros jelzés sem volt jobb Márianosztáig. Nem vagyok egy félõs lefele, de igencsak húztam a féket, mert ha a talaj lejtett még oldalirányban is, lehetetlen volt tekerni úgy csúszott. Márianosztánál feladtam és betonon visszagurultam pestig. Vác után a kerékpárutat elöntötte bokamagasságig a Duna, de ez már dirakt jó volt, mert legalább lemosta egy kicsit a sarat.
Egy a lényeg, a terep felejtõs egy darabig sajnos.
Sziasztok.
#3439
Írta 2010. május 22. - 23:18
Én a közelben leszek akkor - de országútival - ez terep vagy aszfalt?
Állítólag aszfalt.
#3440
Írta 2010. május 21. - 10:29
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás