Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Túrák Magyarországon

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
18580 hozzászólás a témában

#3421
Valeria Victrix

Valeria Victrix

    Isten ostora

  • fórumtag
  • 9.274 hozzászólás
Csak annyi megjegyzésem lenne Börzsöny és Apát-kúti völgy viszonylatban, hogy van itt jó néhány "hardcore" Pilis és Börzsöny járó, így egyes megmozdulások elõtt, nem árt kérdezõsködni, hogy mi, merre, és hány méter, mert így simán megspórolható néhány lyukra futás.
Én speciel mindkettõre azonnal mondtam volna, hogy "felejtõs történet."


#3422
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás

Én lepörgettem a Zalába, kellemes volt, a pofaszél ellenére egész jó tempót mentem. (30.7-es átlag) Pár tapasztalat:

-Fehérvártól az MJani által javasolt útvonalról a GPS lenavigált, miután egy káromkodás keretében átállítottam bicajról autó üzemmódba, mivel megelégeltem, hogy az összes településen be akar küldeni a kis utcákba, hogy "nehogy már a fõúton tekerjek" - ez kitett a 8-asra, még valahol Várpalota közelében, ahol éppen valami fesztivál ment, az út szélén lõdörgõ mattrészeg emósokból és gótokból itélve...ellenben a 8-as, szóval nem tudom hétköznap milyen, vasárnap délelõtt tök jó! Végre lehetett tempót menni, s a percenkénti 1 darab autó a 2x2 sáv miatt bõven ki tud kerülni...most nem azért, de a Veszprém-Tapolca szakaszon (ami kisforgalmú), jobban be voltam szarva.

-100-ig számoltam a kerékpározni tilos táblákat, amiket, jól nevelt országútishoz méltóan igen hamar ignore-listára tettem. Értem én, hogy az "építünk valami fost nektek, s takarodó az útról" hozzáállás itthon még elfogadott, de azért ezt nem kéne. Még amikor normálisabb utak is voltak, pár helyen rámentem néhány méter erejéig, s általában az elsõ keresztutcánál kialakuló 2 centis peremen megpattanó 8 baros gumi hangja után sokalltam be, s mentem vissza a fõútra. (pl. a Velencei-tó mellett) Ha nem jelentenének automatikusan -5 km/h átlagsebesség különbséget, még bizisten ott is mennék.

-Hazafelé sajnos vonattal jöttem, így az izzadtan rátapadunk az ótvaros bõrszékhez közel ugyanannyi ideig, mint amennyi alatt LETEKERTEM élményben lehetett részem, pontosan ugyanannyi pénzért, mint amennyibe a letekerés során megreccsentett Miche középrészem került. :) A MÁV-ot ezek után sem fogom szeretni, 3-4 izmos bringással simán le tudnám nyomni a Budapest-Tapolca vonalat, de könyöklõvel talán még szólóban is.

A táj (tanúhegyek és társaik) mindenesetre nagyon szép, s tényleg élmény volt lemenni, s gyakorlatilag nulla megállással sikerült is egyentempót pörgetni, ami a cél is volt. Van egy két szakasz, ahol az útminõség elég kegyetlen, de azért szép újraaszfaltozott részek is vannak. Ami még feltûnt, hogy sok a túrázós bicajos, akik az alapetikettet sem ismerik, köszönésre semmi reakció, ész nélkül megpróbálnak fellószolni a szélárnyékomba, s káromkodnak, amikor leszakajtom õket a következõ huplin. (bár ugye ezt már kibeszéltük, az országútisok többnyire NEM köszönnek :) )


Nagyon jó kis karikát mentél a tõled "megszokott" - agyament - tempóban! :)
A bringások meg...vasárnap nekem szinte minden bringás - még országútis is - köszönt! Van az így kérem. ;)

#3423
Ronin

Ronin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 844 hozzászólás

Az órád a pontos. Ez ránézésre is max 2500. Milyen óra? A Polar és a Garmin nálam 10 métert téved, maximum ennyi van benne. Olyan már volt, hogy nagyott változott az idõjárás, akkor volt 50 méter szórás is.


a tuhuról a szinteket felejtsd el. soha nem volt jó, a legkisebb tévedése volt kb 15%
az órádé a reális az útvonal leírás alapján is.


ez ugy elso ranezesre 2500 korul lehet, de a turistautak.hu jellemzoen 10-20%-kal tobbet szokott kihozni, mint pl. az en oram.
a kektura teljes utvonalara pl. 18%-kal tobb szintet ad ki, mint a kulonbozo honlapokon talalhato "hivatalos" (?) itiner.


Köszi, hogy megnyugtattatok :) az órát illetõen /ciclosport 8.3A/. Dobogókõ 700 méter magasan van, ezt az óra 683 méternek mérte, de tényleg sok múlik az idõjáráson is, mert ahogy elnézem a légnyomás nagyon sokat tud egyazon szinten ingadozni. De egy kicsit szomorú is vagyok, mert a mai etapot figyelembe véve messze járok még a napi 3000 méter szinttõl. Kb. egy hónap múlva tervezek egy "Pilis 3000" túrát terepen, örülnék ha majd valaki csapódna mellém, hajtóerõnek. :)

Dante, lusta vagyok utánanézni: hány kilométerre van ide Tapolca, mennyit tekertél?


#3424
zeezoltano

zeezoltano

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6.068 hozzászólás
Ronin jó az órád nyugi.
Mi Görögdinnyével elkerekeztünk barátnõ nézõbe Esztergomba Szentendre Dömörkapu Pilismarót útvonalon 119km 980m szinttel.
Amíg van más aki idegeskedjen helyettem, tegye meg az !
Ha nem kergeted az álmaid akkor csak vegetálsz!

#3425
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

Én lepörgettem a Zalába, kellemes volt, a pofaszél ellenére egész jó tempót mentem. (30.7-es átlag) Pár tapasztalat:

-Fehérvártól az MJani által javasolt útvonalról a GPS lenavigált, miután egy káromkodás keretében átállítottam bicajról autó üzemmódba, mivel megelégeltem, hogy az összes településen be akar küldeni a kis utcákba, hogy "nehogy már a fõúton tekerjek" - ez kitett a 8-asra, még valahol Várpalota közelében, ahol éppen valami fesztivál ment, az út szélén lõdörgõ mattrészeg emósokból és gótokból itélve...ellenben a 8-as, szóval nem tudom hétköznap milyen, vasárnap délelõtt tök jó! Végre lehetett tempót menni, s a percenkénti 1 darab autó a 2x2 sáv miatt bõven ki tud kerülni...most nem azért, de a Veszprém-Tapolca szakaszon (ami kisforgalmú), jobban be voltam szarva.

-100-ig számoltam a kerékpározni tilos táblákat, amiket, jól nevelt országútishoz méltóan igen hamar ignore-listára tettem. Értem én, hogy az "építünk valami fost nektek, s takarodó az útról" hozzáállás itthon még elfogadott, de azért ezt nem kéne. Még amikor normálisabb utak is voltak, pár helyen rámentem néhány méter erejéig, s általában az elsõ keresztutcánál kialakuló 2 centis peremen megpattanó 8 baros gumi hangja után sokalltam be, s mentem vissza a fõútra. (pl. a Velencei-tó mellett) Ha nem jelentenének automatikusan -5 km/h átlagsebesség különbséget, még bizisten ott is mennék.

-Hazafelé sajnos vonattal jöttem, így az izzadtan rátapadunk az ótvaros bõrszékhez közel ugyanannyi ideig, mint amennyi alatt LETEKERTEM élményben lehetett részem, pontosan ugyanannyi pénzért, mint amennyibe a letekerés során megreccsentett Miche középrészem került. :) A MÁV-ot ezek után sem fogom szeretni, 3-4 izmos bringással simán le tudnám nyomni a Budapest-Tapolca vonalat, de könyöklõvel talán még szólóban is.

A táj (tanúhegyek és társaik) mindenesetre nagyon szép, s tényleg élmény volt lemenni, s gyakorlatilag nulla megállással sikerült is egyentempót pörgetni, ami a cél is volt. Van egy két szakasz, ahol az útminõség elég kegyetlen, de azért szép újraaszfaltozott részek is vannak. Ami még feltûnt, hogy sok a túrázós bicajos, akik az alapetikettet sem ismerik, köszönésre semmi reakció, ész nélkül megpróbálnak fellószolni a szélárnyékomba, s káromkodnak, amikor leszakajtom õket a következõ huplin. (bár ugye ezt már kibeszéltük, az országútisok többnyire NEM köszönnek :) )


Jókor jártál arrafelé.

Még GPS-szel is eltévedsz? :D


A sebesség mindent megold.

 


#3426
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás

Szerintetek ebbõl a magassági diagramból ki lehet olvasni 3251 méter szintkülönbséget? Mert az órám szerint csak 2293 métert másztam, ám a tuhun az útvonalat kijelölve a 3251 jött ki. A


Az órád a pontos. Ez ránézésre is max 2500. Milyen óra? A Polar és a Garmin nálam 10 métert téved, maximum ennyi van benne. Olyan már volt, hogy nagyott változott az idõjárás, akkor volt 50 méter szórás is.
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#3427
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Szerintetek ebbõl a magassági diagramból ki lehet olvasni 3251 méter szintkülönbséget? Mert az órám szerint csak 2293 métert másztam, ám a tuhun az útvonalat kijelölve a 3251 jött ki. A megtett út viszont nagyjából stimmel, 140 km a tuhun, 142 az órámon. A szinteket illetõen vagy a tuhu.hu számol nagyon rosszul, vagy az órám nem érte meg az árát, ha ilyen sokat téved. A diagramra nézve és ott nagyjából fejben összeadva nekem is inkább 2200 méter körül jön ki a szint. Az útvonal: Római fürdõ - Budakalász - Pomáz - Dobogókõ - Esztergom - Dobogókõ - Pilistetõ - Sikárosi út - Pilisszentlászló - Pap-rét - Szentendre - Lajos-forrás - Szentendre - Római fürdõ volt.


a tuhuról a szinteket felejtsd el. soha nem volt jó, a legkisebb tévedése volt kb 15%
az órádé a reális az útvonal leírás alapján is.
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3428
karfi

karfi

    vendég

  • fórumtag
  • 151 hozzászólás
ez ugy elso ranezesre 2500 korul lehet, de a turistautak.hu jellemzoen 10-20%-kal tobbet szokott kihozni, mint pl. az en oram.
a kektura teljes utvonalara pl. 18%-kal tobb szintet ad ki, mint a kulonbozo honlapokon talalhato "hivatalos" (?) itiner.

#3429
Ronin

Ronin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 844 hozzászólás
Szerintetek ebbõl a magassági diagramból ki lehet olvasni 3251 méter szintkülönbséget? Mert az órám szerint csak 2293 métert másztam, ám a tuhun az útvonalat kijelölve a 3251 jött ki. A megtett út viszont nagyjából stimmel, 140 km a tuhun, 142 az órámon. A szinteket illetõen vagy a tuhu.hu számol nagyon rosszul, vagy az órám nem érte meg az árát, ha ilyen sokat téved. A diagramra nézve és ott nagyjából fejben összeadva nekem is inkább 2200 méter körül jön ki a szint. Az útvonal: Római fürdõ - Budakalász - Pomáz - Dobogókõ - Esztergom - Dobogókõ - Pilistetõ - Sikárosi út - Pilisszentlászló - Pap-rét - Szentendre - Lajos-forrás - Szentendre - Római fürdõ volt.


#3430
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Én lepörgettem a Zalába, kellemes volt, a pofaszél ellenére egész jó tempót mentem. (30.7-es átlag) Pár tapasztalat:

-Fehérvártól az MJani által javasolt útvonalról a GPS lenavigált, miután egy káromkodás keretében átállítottam bicajról autó üzemmódba, mivel megelégeltem, hogy az összes településen be akar küldeni a kis utcákba, hogy "nehogy már a fõúton tekerjek" - ez kitett a 8-asra, még valahol Várpalota közelében, ahol éppen valami fesztivál ment, az út szélén lõdörgõ mattrészeg emósokból és gótokból itélve...ellenben a 8-as, szóval nem tudom hétköznap milyen, vasárnap délelõtt tök jó! Végre lehetett tempót menni, s a percenkénti 1 darab autó a 2x2 sáv miatt bõven ki tud kerülni...most nem azért, de a Veszprém-Tapolca szakaszon (ami kisforgalmú), jobban be voltam szarva.

-100-ig számoltam a kerékpározni tilos táblákat, amiket, jól nevelt országútishoz méltóan igen hamar ignore-listára tettem. Értem én, hogy az "építünk valami fost nektek, s takarodó az útról" hozzáállás itthon még elfogadott, de azért ezt nem kéne. Még amikor normálisabb utak is voltak, pár helyen rámentem néhány méter erejéig, s általában az elsõ keresztutcánál kialakuló 2 centis peremen megpattanó 8 baros gumi hangja után sokalltam be, s mentem vissza a fõútra. (pl. a Velencei-tó mellett) Ha nem jelentenének automatikusan -5 km/h átlagsebesség különbséget, még bizisten ott is mennék.

-Hazafelé sajnos vonattal jöttem, így az izzadtan rátapadunk az ótvaros bõrszékhez közel ugyanannyi ideig, mint amennyi alatt LETEKERTEM élményben lehetett részem, pontosan ugyanannyi pénzért, mint amennyibe a letekerés során megreccsentett Miche középrészem került. :) A MÁV-ot ezek után sem fogom szeretni, 3-4 izmos bringással simán le tudnám nyomni a Budapest-Tapolca vonalat, de könyöklõvel talán még szólóban is.

A táj (tanúhegyek és társaik) mindenesetre nagyon szép, s tényleg élmény volt lemenni, s gyakorlatilag nulla megállással sikerült is egyentempót pörgetni, ami a cél is volt. Van egy két szakasz, ahol az útminõség elég kegyetlen, de azért szép újraaszfaltozott részek is vannak. Ami még feltûnt, hogy sok a túrázós bicajos, akik az alapetikettet sem ismerik, köszönésre semmi reakció, ész nélkül megpróbálnak fellószolni a szélárnyékomba, s káromkodnak, amikor leszakajtom õket a következõ huplin. (bár ugye ezt már kibeszéltük, az országútisok többnyire NEM köszönnek :) )
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)

#3431
TripleB

TripleB

    bentlakó

  • fórumtag
  • 9.190 hozzászólás
Hátha Tig-en kívül mást is érdekel ez a túra :)
Negyven hegyben egyben (MTB ker

-=B.B.B.=-
"Aki nevet,azzal együtt nevet a világ.Aki sír,az egyedül sír..." Oldboy


#3432
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás
Ühüm, majdnem sikerült használni az eszüket...:(
Mondjuk Dömörkapu felõl másztunk mi is, Király kúti nyereg, Pilismarót és Visegrád. Visegrádnál volt csak tábla. Igaz, Sikáros után találkoztunk az erdõrendészettel, de ránk se bagóztak. Pedig még köszöntem is. :)

#3433
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21.269 hozzászólás

Be nem mentünk ugyan, már a bejáratát is táblákkal zárták le. ( ..."A közlekedés életveszélyes és tilos"...ez érthetõ volt az elmúlt napok után. Mi szót fogadtunk, ami rám nézve igen furcsa volt.) :D


én tegnap bementem dömörkapunál nem volt tábla , szentlászlónál nem volt, hegytetõ parkoló sorompónál nem volt, erre pap réten a szentendre felé ágban a sorompón, -de nem a rét felõl hanme ha felfelé jössz akkor látod, tehát odáig is jöttél vhol :) - ázott papír hgy az idõjárás satöbbi, és +kérnénk a kirándulókat meg a kerékpárokat hogy ugyan má ne használják mostan az erdészeti utakat meg a turista utakat se. azért ha már az olvasás kedvéért kikerültem a sorompót meg amúgy is ezren jöttek felfelé akkor már nem fordultam vissza. :)
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#3434
zsizsi

zsizsi

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4.939 hozzászólás

Néztem a képeket...hm...azt írtad, hogy az Apátkúti völgy le van zárva...arra mentem volna ma... útvonal újra tervezés... :(


Be nem mentünk ugyan, már a bejáratát is táblákkal zárták le. ( ..."A közlekedés életveszélyes és tilos"...ez érthetõ volt az elmúlt napok után. Mi szót fogadtunk, ami rám nézve igen furcsa volt.) :D

#3435
Hardhat

Hardhat

    vendég

  • fórumtag
  • 28 hozzászólás
Tegnap mi is mentünk egy karikát a Vértesben. Egy-két helyen elég elszomorító az erdõ, de összeségében azért érdmes volt nekivágni.
Feltöltött kép
Feltöltött kép
Feltöltött kép

#3436
Ronin

Ronin

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 844 hozzászólás

Sziasztok , Pünkösd vasárnapján nyomtunk Zsizsivel egy aszfaltost a Pilisben : Bp.-Szentendre - Pilismarót -Visegrád -Szentendre - Bp. útvonalon. Egy kis ízelítõ az utunkról , néhány fotó formájában a képeim között...


Néztem a képeket...hm...azt írtad, hogy az Apátkúti völgy le van zárva...arra mentem volna ma... útvonal újra tervezés... :(


#3437
vilee

vilee

    vendég

  • fórumtag
  • 38 hozzászólás
Sziasztok , Pünkösd vasárnapján nyomtunk Zsizsivel egy aszfaltost a Pilisben : Bp.-Szentendre - Pilismarót -Visegrád -Szentendre - Bp. útvonalon. Egy kis ízelítõ az utunkról , néhány fotó formájában a képeim között...

#3438
troger

troger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 296 hozzászólás
Sziasztok.

Ha terep, akkor felejtsétek el.

Ma úgy gondoltam megnézem, milyen az erdõ, mivel állandóan a Pilisben tekerünk, ezért úgy gondoltam irány a Börzsöny.
Egyedül mentem, hogy ne anyázzon senki sem, s kiderült jól döntöttem.
Mivel lusta vagyok és gyenge ezért vonattal mentem Szobig. Onnan betonon indultam Márianosztra felé, de pár kilcsi után bezúztam balra a kék jelzésre. Már az elején látszott gondok lesznek. Túrista barátaink nem nagyon jártak arra, igy derékig érõ csalánon kellett átküzdeni magam. De ez volt a legkellemesebb rész.
Sok sok éve járom az erdõt, de ilyet még nem láttam, mindenütt patakok folytak, az út az jelenleg nem út hanem patak, ahol van esése ott a víz fél-másfél méter mély árkokat vágott. Mindenütt sár, de nem olyan pindurka, volt ahol térdig süllyedtem benne. És én egy darabig még régi vasúti töltésen mentem. Az volt a tekerhetõ rész. A zöld, majd a piros jelzés sem volt jobb Márianosztáig. Nem vagyok egy félõs lefele, de igencsak húztam a féket, mert ha a talaj lejtett még oldalirányban is, lehetetlen volt tekerni úgy csúszott. Márianosztánál feladtam és betonon visszagurultam pestig. Vác után a kerékpárutat elöntötte bokamagasságig a Duna, de ez már dirakt jó volt, mert legalább lemosta egy kicsit a sarat.

Egy a lényeg, a terep felejtõs egy darabig sajnos.
Sziasztok.
Merida a nyugat dácsiája, de jó a garis ügyintézése

#3439
Bögrevirág

Bögrevirág

    vendég

  • fórumtag
  • 22 hozzászólás

Én a közelben leszek akkor - de országútival - ez terep vagy aszfalt?


Állítólag aszfalt.
Bögrevirág

#3440
Dante

Dante

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7.199 hozzászólás
Én a közelben leszek akkor - de országútival - ez terep vagy aszfalt?
With this bike you can traverse even the most technically difficult terrain and still maintain some semblance of control (obviously depending on your skill level).
GIANT ANTHEM-X hivatalos leírás :)