Jelentkezz be Regisztrálj
Specialized
#1741
Írta 2010. április 28. - 17:04
az meg hogy a forgalmazonal mi van es mi nincs... a boltosnak mi az egyszerubb? azt mondani hogy basszus hulye voltam, es mar harmadszor is elfelejtettem megkerdezni hogy van-e valtoful, vagy azt hogy kcsg velo/mali/cseke/akarmi nekik soha nincs semmijuk, tolvaj csalo banda.
Mondjuk ezt konkrétan a Velobike-nál kérdeztem meg, mert Csepelen jártam és bementem, a hölgy kattogott egy darabig a gépen majd közölte ilyen nincs és nem is volt sosem...
[quote name='Itózs']"Szerintem a forgalmazó váltás miatt nem lesz probléma mert Õ csak közvetít, a gyártó és a vevõ között, és rugalmasnak tûnnek, szerettem volna a vázhoz venni egy tartalék váltótartó fület, a Velobike-nál nem volt, soha nem is hoztak belõle egy darabot sem."
Nem tudom milyen vázad van, de én vettem kettõ darab váltófület a Velo-tól (tavaly) 2008 után gyártott Stumpjumper Fsr, Fsr XC és Enduro SL- hez valót. Nem tudom, hogy mihez jó még. Szerintem egy bizonyos évjárathoz ugyanazok a váltófülek passzolnak.
Biztos nem emlékeztek rá, hogy volt:-)[/QUOTE]
Ezek szerint igen, mégis volt, Evans Cycles | Specialized Hanger Mountain Frames 2006 onwards | Online Bike Shop mert nekem is ez kellett-kell
#1742
Írta 2010. április 28. - 16:25
#1743
Írta 2010. április 28. - 15:51
Nem várhat az ügyfél cserepéldányra hónapokat, max pár hetet az új vázra (fogyasztóvédelmi törvény).
Vegyünk egy nagyon egyszerû hipotetikus esetet (saját vázból kiindulva):
- tavaly nyári váz. Nincs bohóckodás 5 évvel, élettartam garanciával de még 2 éves eu garanciával sem, egy éven belül vagyunk
- forgalmazó váltás történt valamikor
- eltörik a váz
- a vásárló felveszi a kapcsolatot a bolttal ahol a terméket vette. Ilyen egyszerû, nem kezd írogatni fórumokba, hogy ez most garis/nem garis stb.
- a boltnak van pár hete (nem hónapok) hogy orvosolja a problémát, ha nem jön össze vissza kell fizetnie a termék árát
- a boltos értelemszerûen mindent megtesz, hogy a legrosszabb (számára) ne történjen meg
Ebbõl kiindulva az x új forgalmazónak nem kell boldoggá tenni a vásárlót, neki a viszonteladó kereskedõjét kell boldoggá tenni azzal, hogy rendezi a garanciális problémát mukk nélkül.
ezzel en egy percig sem vitatkoztam. igy kellene lennie. en csak azon filozofalok, hogy ha esetleg nem igy lesz, akkor miert. mert van egy sanda gyanum, hogy ez nem lesz mindig ilyen szep es zokkentomentes.
de ne legyen igazam!
az meg hogy a forgalmazonal mi van es mi nincs... a boltosnak mi az egyszerubb? azt mondani hogy basszus hulye voltam, es mar harmadszor is elfelejtettem megkerdezni hogy van-e valtoful, vagy azt hogy kcsg velo/mali/cseke/akarmi nekik soha nincs semmijuk, tolvaj csalo banda.
mert volt mar ra pelda nem egy, hogy a fogyasztonak az lett mondva hogy nincs, nem is lesz, es aztan jottek a sracok a nagykertol es kozoltek, hogy de van, csak a boltosod bszott rendelni.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1744
Írta 2010. április 28. - 15:48
Nem tudom milyen vázad van, de én vettem kettõ darab váltófület a Velo-tól (tavaly) 2008 után gyártott Stumpjumper Fsr, Fsr XC és Enduro SL- hez valót. Nem tudom, hogy mihez jó még. Szerintem egy bizonyos évjárathoz ugyanazok a váltófülek passzolnak.
Biztos nem emlékeztek rá, hogy volt:-)
#1745
Írta 2010. április 28. - 15:33
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#1746
Írta 2010. április 28. - 15:27
szerettem volna a vázhoz venni egy tartalék váltótartó fület, a Velobike-nál nem volt, soha nem is hoztak belõle egy darabot sem, az Avexnál pedig már intézik a beszerzést. Kínos ha egy 3000 Ft-os alkatrész törése miatt megáll a bicaj és a forgalmazónál sem lehet kapni.
Ezt jó olvasni
#1747
Írta 2010. április 28. - 15:10
#1748
Írta 2010. április 28. - 14:29
gaboca1 megelõzött
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#1749
Írta 2010. április 28. - 14:29
#1750
Írta 2010. április 28. - 13:47
en csak realisan probalok gondolkodni. nem azt mondom hogy ez hogy jogszeru meg hogy nem. csak azt hogy szerintem az avex nem fog 3szor annyi garancias vazat megrendelni [fizetni kell am azokert is] csak azert hogy a velos ugyfeleket is boldogga tudja tenni. ha viszont nincs eleg vaz, akkor lehet hogy az ugyfel honapokat fog varni a cserepeldanyra, mert az oke hogy a gyarto vallalja a garanciat a forgalmazon keresztul, de a gyarto raktara xezer kilometerre van innnen.
Nem várhat az ügyfél cserepéldányra hónapokat, max pár hetet az új vázra (fogyasztóvédelmi törvény).
Vegyünk egy nagyon egyszerû hipotetikus esetet (saját vázból kiindulva):
- tavaly nyári váz. Nincs bohóckodás 5 évvel, élettartam garanciával de még 2 éves eu garanciával sem, egy éven belül vagyunk
- forgalmazó váltás történt valamikor
- eltörik a váz
- a vásárló felveszi a kapcsolatot a bolttal ahol a terméket vette. Ilyen egyszerû, nem kezd írogatni fórumokba, hogy ez most garis/nem garis stb.
- a boltnak van pár hete (nem hónapok) hogy orvosolja a problémát, ha nem jön össze vissza kell fizetnie a termék árát
- a boltos értelemszerûen mindent megtesz, hogy a legrosszabb (számára) ne történjen meg
Ebbõl kiindulva az x új forgalmazónak nem kell boldoggá tenni a vásárlót, neki a viszonteladó kereskedõjét kell boldoggá tenni azzal, hogy rendezi a garanciális problémát mukk nélkül.
#1751
Írta 2010. április 28. - 12:21
#1752
Írta 2010. április 28. - 10:15
Hát ez maximum banánköztársaságokban mûködhet így. Érdekes lenne ha mondjuk xy autót nem javítanának meg, mert forgalmazó váltás történt.
en csak realisan probalok gondolkodni. nem azt mondom hogy ez hogy jogszeru meg hogy nem. csak azt hogy szerintem az avex nem fog 3szor annyi garancias vazat megrendelni [fizetni kell am azokert is] csak azert hogy a velos ugyfeleket is boldogga tudja tenni. ha viszont nincs eleg vaz, akkor lehet hogy az ugyfel honapokat fog varni a cserepeldanyra, mert az oke hogy a gyarto vallalja a garanciat a forgalmazon keresztul, de a gyarto raktara xezer kilometerre van innnen.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1753
Írta 2010. április 28. - 09:27
jah, sorry, elsiklottam felette, hogy közte volt egy mondat, amiben témát váltottNyilván semennyire sem garis, troger nem is ezt kérdezte...
légyszíves írj egy mailt ide a kérdéseddel: berta.istvan kukac hauser pont euHa nekem, valamilyen garanciális problémám lenne a vázammal /ne legyen/ akkor most vajon mi a helyzet?
A régi forgalmazó már nem foglalkozik vele ez érthetõ, az új vajon cseréli? Vagy a két szék között a földre esõs a helyzet?
Jó lenne tudni mire lehet számítani, mivel gondolom ez rajtam kívül azért még jópár embert érint.
Õ foglalkozik a specializeddel, szerintem fog tudni segíteni
(jelenleg nem tartózkodik itthon, lehet nem jön egybõl a válasz)
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#1754
Írta 2010. április 28. - 08:46
megneztem: azt irjak, hogy 5ev garancia a vazra, villara, es 2ev minden masra. speci alkatreszekre: a specialized europe allja - barmelyik hivatalos specialized kereskedon keresztul. de ez a jelenlegi - a regit meg kell nezni abban a tajekoztatoban, amit a bringa melle kaptal. azaz ervenyes, szvsz ezt nem modosithatja a gyarto, sem a forgalmazo, elado, etc ezt egyoldaluan.
eu: http://cdn.specializ...onsEwww.com.pdf
usa: http://cdn.specializ...Warranty_r1.pdf
Érdekes összehasonlítani az eu és az usa garanciát:
Látszólag az eu gyengébb mert 5 évet ad a vázra, az usa meg élettartamot.
De az eu-ban,
- 2év teljes bicaj (alkatrészek), USA 1év
- az 5 év a teljes vázra. Az usa garancia 1 évet ad csak az ösztelós vázak bizonyos részeire (láncvilla, támvilla stb.).
- 5 év a speci által gyártott tagokra villákra. USA változatban büdös szó nincs róla, helyette:
Specialized Bicycle Components : FutureShock & AFR Shock Guarantee
Nem tudom melyik a jobb, de a speci itthoni "reputációja" szempontjából mindegy
Hát ez maximum banánköztársaságokban mûködhet így. Érdekes lenne ha mondjuk xy autót nem javítanának meg, mert forgalmazó váltás történt.szoval gyanitom az uj forgalmazo csak azokkal akar majd foglalkozni amik toluk lettek vasarolva. nem tudom hogy hogy mukodik ez hivatalosan, de azt sem hiszem hogy bevasaroltak extra vazakbol csak azert hogy a velo altal eladott bringakat is tudjak majd cserelni ha kell.
csak halkan kérdezem:
ha valaki elesik a bringával, akkor az mióta garanciális?
Nyilván semennyire sem garis, troger nem is ezt kérdezte...
#1755
Írta 2010. április 28. - 08:24
ha valaki elesik a bringával, akkor az mióta garanciális?
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#1756
Írta 2010. április 28. - 07:04
#1757
Írta 2010. április 28. - 00:47
#1758
Írta 2010. április 28. - 00:39
"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."
"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]
#1759
Írta 2010. április 28. - 00:16
A gyakorlat viszont a fenti. Sz*pacs van.
#1760
Írta 2010. április 27. - 23:32
szoval gyanitom az uj forgalmazo csak azokkal akar majd foglalkozni amik toluk lettek vasarolva. nem tudom hogy hogy mukodik ez hivatalosan, de azt sem hiszem hogy bevasaroltak extra vazakbol csak azert hogy a velo altal eladott bringakat is tudjak majd cserelni ha kell.
de ez csak talalgatas
RAUH-Welt
B E G R I F F