Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Specialized

- - - - -

  • Please log in to reply
6564 replies to this topic

#1741
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts
[quote name='tamaska']
az meg hogy a forgalmazonal mi van es mi nincs... a boltosnak mi az egyszerubb? azt mondani hogy basszus hulye voltam, es mar harmadszor is elfelejtettem megkerdezni hogy van-e valtoful, vagy azt hogy kcsg velo/mali/cseke/akarmi nekik soha nincs semmijuk, tolvaj csalo banda.

Mondjuk ezt konkrétan a Velobike-nál kérdeztem meg, mert Csepelen jártam és bementem, a hölgy kattogott egy darabig a gépen majd közölte ilyen nincs és nem is volt sosem...


[quote name='Itózs']"Szerintem a forgalmazó váltás miatt nem lesz probléma mert Õ csak közvetít, a gyártó és a vevõ között, és rugalmasnak tûnnek, szerettem volna a vázhoz venni egy tartalék váltótartó fület, a Velobike-nál nem volt, soha nem is hoztak belõle egy darabot sem."
Nem tudom milyen vázad van, de én vettem kettõ darab váltófület a Velo-tól (tavaly) 2008 után gyártott Stumpjumper Fsr, Fsr XC és Enduro SL- hez valót. Nem tudom, hogy mihez jó még. Szerintem egy bizonyos évjárathoz ugyanazok a váltófülek passzolnak.
Biztos nem emlékeztek rá, hogy volt:-)[/QUOTE]
Ezek szerint igen, mégis volt, Evans Cycles | Specialized Hanger Mountain Frames 2006 onwards | Online Bike Shop mert nekem is ez kellett-kell

#1742
Gerik

Gerik

    vendég

  • fórumtag
  • 11 posts
Szerintem a garancia miatt a forgalmazo 1Ft-ot nem veszit. Hisz ha kiadja készletérõl a garanciális terméket akkor ö a cégtöl vagy az árát kapja vissza vagy kap egy ugyanolyan terméket.+egy elégedett vásárlót.

#1743
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

Nem várhat az ügyfél cserepéldányra hónapokat, max pár hetet az új vázra (fogyasztóvédelmi törvény).

Vegyünk egy nagyon egyszerû hipotetikus esetet (saját vázból kiindulva):
- tavaly nyári váz. Nincs bohóckodás 5 évvel, élettartam garanciával de még 2 éves eu garanciával sem, egy éven belül vagyunk
- forgalmazó váltás történt valamikor
- eltörik a váz
- a vásárló felveszi a kapcsolatot a bolttal ahol a terméket vette. Ilyen egyszerû, nem kezd írogatni fórumokba, hogy ez most garis/nem garis stb.
- a boltnak van pár hete (nem hónapok) hogy orvosolja a problémát, ha nem jön össze vissza kell fizetnie a termék árát
- a boltos értelemszerûen mindent megtesz, hogy a legrosszabb (számára) ne történjen meg

Ebbõl kiindulva az x új forgalmazónak nem kell boldoggá tenni a vásárlót, neki a viszonteladó kereskedõjét kell boldoggá tenni azzal, hogy rendezi a garanciális problémát mukk nélkül.


ezzel en egy percig sem vitatkoztam. igy kellene lennie. en csak azon filozofalok, hogy ha esetleg nem igy lesz, akkor miert. mert van egy sanda gyanum, hogy ez nem lesz mindig ilyen szep es zokkentomentes.

de ne legyen igazam!

az meg hogy a forgalmazonal mi van es mi nincs... a boltosnak mi az egyszerubb? azt mondani hogy basszus hulye voltam, es mar harmadszor is elfelejtettem megkerdezni hogy van-e valtoful, vagy azt hogy kcsg velo/mali/cseke/akarmi nekik soha nincs semmijuk, tolvaj csalo banda.

mert volt mar ra pelda nem egy, hogy a fogyasztonak az lett mondva hogy nincs, nem is lesz, es aztan jottek a sracok a nagykertol es kozoltek, hogy de van, csak a boltosod bszott rendelni.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1744
Itózs

Itózs

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,069 posts
"Szerintem a forgalmazó váltás miatt nem lesz probléma mert Õ csak közvetít, a gyártó és a vevõ között, és rugalmasnak tûnnek, szerettem volna a vázhoz venni egy tartalék váltótartó fület, a Velobike-nál nem volt, soha nem is hoztak belõle egy darabot sem."
Nem tudom milyen vázad van, de én vettem kettõ darab váltófület a Velo-tól (tavaly) 2008 után gyártott Stumpjumper Fsr, Fsr XC és Enduro SL- hez valót. Nem tudom, hogy mihez jó még. Szerintem egy bizonyos évjárathoz ugyanazok a váltófülek passzolnak.
Biztos nem emlékeztek rá, hogy volt:-)

#1745
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,317 posts
Esetemben a garanciális és a garancián túli szerviz között annyi a különbség, hogy nekem fizetnem kell érte ugye :) Úgyhogy én ugyanolyan eljárásban részesülök, mintha a garos cuccot vinném. Mismásolás, vagy sem, ezek jelenleg így mûködnek. El kell fogadni, hogy nem jön ide minden percen cserealkatrész és a gyártó sem fog a világ minden tájára szállítani naponta, mert Jóskapista és Tibigyula cucca tönkrement. Tegyük hozzá, én is azt szeretném, ha beviszem a kerót, hogy "ejomjott" és akkor a szerelõ bácsi a pasla nagy kezével megveregeti a vállamat, hogy nincs semmi baj, öpperc és viheted, de amíg a Speci HQ nem itt van hazánkban, addig ez nem igazán fog változni :)

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#1746
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 posts

szerettem volna a vázhoz venni egy tartalék váltótartó fület, a Velobike-nál nem volt, soha nem is hoztak belõle egy darabot sem, az Avexnál pedig már intézik a beszerzést. Kínos ha egy 3000 Ft-os alkatrész törése miatt megáll a bicaj és a forgalmazónál sem lehet kapni.


Ezt jó olvasni :)

#1747
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
hivatalosan nincsenek ilyen mismasolasok, torvenyileg elo van irva, hogy az egesznek hogy kell lezajlania. amugy en tajvanrol kaptam mar cserealkatreszt (erositonyak) ket nap alatt (ha a tavolsag az indok). viszont ha nincs ra garancia, akkor csak a szereplo felek joindulatan mulik az egesz.

#1748
epyc

epyc

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3,317 posts
Ez szép is lenne, csak nem minden így mûködik. Ahogy már írta tamaska is, a cserealkatrészekre igencsak várni kell és sokszor nem is keveset. Én egy garancián túli E150 villát szervizeltetek immáron 5. hete. Debrecenhez közelebb van Kassa, így egy ottani forgalmazóval beszéltem le a dolgot, hogy mi a problémám. A villát elvittem, õk továbbították Prágába, ahol a Specialized Eastern Europe vette kezelésbe. Teljesen zökkenõmentesen zajlott a dolog, de ez így kimondva eddig 5 hét. Szállítás, Specinél még sorra kerül, szerviz, vissza szállítás, stb. ennek függvényében akkor érdemes elgondolkodni, hogy az itteni forgalmazó továbbítja a garanciás kérést a Speci felé, õk elbírálják, le zsugázzák a papír melót, küldik a cuccost (nem egy-egy darabot, hanem összevárják más egyébbel és együtt) és végül megkapja a tulajdonos is a cserealkatrészt. Mennyi idõ is lehet ez így kimondva? :)

gaboca1 megelõzött ;)

"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"


#1749
gaboca1

gaboca1

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 2,348 posts
Nekem öt hét alatt volt meg a váz csere, (még Velobike-os intézés) mert Ámerikából jött a váz. Ügymenet a következõ volt, törött váz gyári száma lefényképez + a törés helyérõl + a bicajról is egy, elküld a forgalmazónak, õk tovább küldték a gyártóhoz, ahol megnézték rábólintottak és küldték a vázat amint összejött egy postázásra való mennyiség. Szerintem a forgalmazó váltás miatt nem lesz probléma mert Õ csak közvetít, a gyártó és a vevõ között, és rugalmasnak tûnnek, szerettem volna a vázhoz venni egy tartalék váltótartó fület, a Velobike-nál nem volt, soha nem is hoztak belõle egy darabot sem, az Avexnál pedig már intézik a beszerzést. Kínos ha egy 3000 Ft-os alkatrész törése miatt megáll a bicaj és a forgalmazónál sem lehet kapni.

#1750
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 posts

en csak realisan probalok gondolkodni. nem azt mondom hogy ez hogy jogszeru meg hogy nem. csak azt hogy szerintem az avex nem fog 3szor annyi garancias vazat megrendelni [fizetni kell am azokert is] csak azert hogy a velos ugyfeleket is boldogga tudja tenni. ha viszont nincs eleg vaz, akkor lehet hogy az ugyfel honapokat fog varni a cserepeldanyra, mert az oke hogy a gyarto vallalja a garanciat a forgalmazon keresztul, de a gyarto raktara xezer kilometerre van innnen.


Nem várhat az ügyfél cserepéldányra hónapokat, max pár hetet az új vázra (fogyasztóvédelmi törvény).

Vegyünk egy nagyon egyszerû hipotetikus esetet (saját vázból kiindulva):
- tavaly nyári váz. Nincs bohóckodás 5 évvel, élettartam garanciával de még 2 éves eu garanciával sem, egy éven belül vagyunk
- forgalmazó váltás történt valamikor
- eltörik a váz
- a vásárló felveszi a kapcsolatot a bolttal ahol a terméket vette. Ilyen egyszerû, nem kezd írogatni fórumokba, hogy ez most garis/nem garis stb.
- a boltnak van pár hete (nem hónapok) hogy orvosolja a problémát, ha nem jön össze vissza kell fizetnie a termék árát
- a boltos értelemszerûen mindent megtesz, hogy a legrosszabb (számára) ne történjen meg

Ebbõl kiindulva az x új forgalmazónak nem kell boldoggá tenni a vásárlót, neki a viszonteladó kereskedõjét kell boldoggá tenni azzal, hogy rendezi a garanciális problémát mukk nélkül.

#1751
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
ez nem kedv kerdese - a specilalizeddel kotott szerzodesuk nyilvan eloirja, hogy ki kell szolgalni minden hataskorukbe tartozo ugyfelet. a fogyasztovedelmi torveny meg azt, hogy erre mennyi ido all rendelkezesre (cserebringa nelkul 15 naptari nap). utana ugy oldjak meg ahogy tudjak.

#1752
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts

Hát ez maximum banánköztársaságokban mûködhet így. Érdekes lenne ha mondjuk xy autót nem javítanának meg, mert forgalmazó váltás történt.


en csak realisan probalok gondolkodni. nem azt mondom hogy ez hogy jogszeru meg hogy nem. csak azt hogy szerintem az avex nem fog 3szor annyi garancias vazat megrendelni [fizetni kell am azokert is] csak azert hogy a velos ugyfeleket is boldogga tudja tenni. ha viszont nincs eleg vaz, akkor lehet hogy az ugyfel honapokat fog varni a cserepeldanyra, mert az oke hogy a gyarto vallalja a garanciat a forgalmazon keresztul, de a gyarto raktara xezer kilometerre van innnen.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1753
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

Nyilván semennyire sem garis, troger nem is ezt kérdezte... :)

jah, sorry, elsiklottam felette, hogy közte volt egy mondat, amiben témát váltott :)

Ha nekem, valamilyen garanciális problémám lenne a vázammal /ne legyen/ akkor most vajon mi a helyzet?
A régi forgalmazó már nem foglalkozik vele ez érthetõ, az új vajon cseréli? Vagy a két szék között a földre esõs a helyzet?
Jó lenne tudni mire lehet számítani, mivel gondolom ez rajtam kívül azért még jópár embert érint.

légyszíves írj egy mailt ide a kérdéseddel: berta.istvan kukac hauser pont eu
Õ foglalkozik a specializeddel, szerintem fog tudni segíteni
(jelenleg nem tartózkodik itthon, lehet nem jön egybõl a válasz)

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#1754
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 posts

megneztem: azt irjak, hogy 5ev garancia a vazra, villara, es 2ev minden masra. speci alkatreszekre: a specialized europe allja - barmelyik hivatalos specialized kereskedon keresztul. de ez a jelenlegi - a regit meg kell nezni abban a tajekoztatoban, amit a bringa melle kaptal. azaz ervenyes, szvsz ezt nem modosithatja a gyarto, sem a forgalmazo, elado, etc ezt egyoldaluan.


eu: http://cdn.specializ...onsEwww.com.pdf
usa: http://cdn.specializ...Warranty_r1.pdf

Érdekes összehasonlítani az eu és az usa garanciát:

Látszólag az eu gyengébb mert 5 évet ad a vázra, az usa meg élettartamot.

De az eu-ban,
- 2év teljes bicaj (alkatrészek), USA 1év
- az 5 év a teljes vázra. Az usa garancia 1 évet ad csak az ösztelós vázak bizonyos részeire (láncvilla, támvilla stb.).
- 5 év a speci által gyártott tagokra villákra. USA változatban büdös szó nincs róla, helyette:
Specialized Bicycle Components : FutureShock & AFR Shock Guarantee

Nem tudom melyik a jobb, de a speci itthoni "reputációja" szempontjából mindegy :)

szoval gyanitom az uj forgalmazo csak azokkal akar majd foglalkozni amik toluk lettek vasarolva. nem tudom hogy hogy mukodik ez hivatalosan, de azt sem hiszem hogy bevasaroltak extra vazakbol csak azert hogy a velo altal eladott bringakat is tudjak majd cserelni ha kell.

Hát ez maximum banánköztársaságokban mûködhet így. Érdekes lenne ha mondjuk xy autót nem javítanának meg, mert forgalmazó váltás történt.

csak halkan kérdezem:
ha valaki elesik a bringával, akkor az mióta garanciális?


Nyilván semennyire sem garis, troger nem is ezt kérdezte... :)

#1755
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
csak halkan kérdezem:
ha valaki elesik a bringával, akkor az mióta garanciális?

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#1756
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
megneztem: azt irjak, hogy 5ev garancia a vazra, villara, es 2ev minden masra. speci alkatreszekre: a specialized europe allja - barmelyik hivatalos specialized kereskedon keresztul. de ez a jelenlegi - a regit meg kell nezni abban a tajekoztatoban, amit a bringa melle kaptal. azaz ervenyes, szvsz ezt nem modosithatja a gyarto, sem a forgalmazo, elado, etc ezt egyoldaluan.

#1757
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Ha van itthon forgalmazó, és tõle veszel valamit, akkor a garanciát õ vállalja. Ezért, azt az esetet véve, hogy elsõre mindenki elhajt az igényeddel, a magyar szabályozás, összhangban az EU-sal, azt teszi lehetõvé, hogy ezt azon a forgalmazón verd le, akitõl anno vetted a termékedet. Hogy az hogyan tudja ezt továbbhárítani, vagy hogy a háttérben milyen megállapodásokat kötött egy világcég egy vagy több forgalmazóval, az már igazából nem tartozik a fogyasztóra.

#1758
enté

enté

    titanium freak

  • fórumtag
  • 7,605 posts
A forgalmazó csak egy csatorna, a cserevázat közvetve a gyártótól kapod, hiszen az vállalja a garanciát, nem a forgalmazó adja saját költségen. Az új cég minden kötelezettséget átvett, amikor belépett a rendszerbe.

"Some people say I'm a titanium freak - it's okay... I am."

"The titanium is the nicest way to reducing the carbon bikeprint."
[ˈeərəspeɪs tekˈnɒlədʒi]


#1759
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Elméletben a dolog valahogy úgy nézne ki, hogy a kötelezett az a forgalmazó, akitõl vetted anno, rajta lehet leverni a dolgot, aki meg esetleg a gyártón tenné/tehetné meg ugyanezt, talán pont az új forgalmazón keresztül :)

A gyakorlat viszont a fenti. Sz*pacs van.

#1760
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
csak ebben van egy olyan is, hogy az uj forgalmazonak jo esetben csak annyi gari vaza van amennyi az uj eladasokat fedezi. eltorik egy 2010es stumpi, kicserelik egy ugyanolyanra. de ha valaki visszaviszi a 2006-ost, mert az meg orokelet garis, akkor ha ahelyett is adnak egy 2010-est [mert elvileg ezt varna a vasarlo, es valahol jogosan] akkor elobb-utobb kifogynak a garis vazak.

szoval gyanitom az uj forgalmazo csak azokkal akar majd foglalkozni amik toluk lettek vasarolva. nem tudom hogy hogy mukodik ez hivatalosan, de azt sem hiszem hogy bevasaroltak extra vazakbol csak azert hogy a velo altal eladott bringakat is tudjak majd cserelni ha kell.

de ez csak talalgatas
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F