Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Specialized

- - - - -

  • Please log in to reply
6564 replies to this topic

#1721
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Bocsi, de ez inkább vélemény, mint tény, legalábbis a legelsõ megállapítást tekintve. Sajnos a forgalmazó pontos meghatározását sem az általad említett rendelet, se más jogszabály nem tartalmazza.
Persze, pont emiatt mondhatnád, hogy az, hogy ez nem támaszt téged alá, az ellenkezõjét sem igazolja. De ha pl. vesz az ember egy jótállási jegyet (az asztalomon pont kallódik pár) akkor talál rajta olyat, hogy garanciaviselõ. Ezek most konkrétan számítógépes termékek jótállási jegyei, rajta van, hogy ki a nagyker és egyben a garanciaviselõ is (HRP) illetve rajta van az is, hogy melyik boltban (kiskerben) adták el õket. Ez nem zárja ki, hogy a kisker néha egyben forgalmazó is legyen, de most nem errõl van szó.
De ha a gyakorlati példa nem is lenne elegendõ, az EU-s fogyasztóvédelmi jog talán jobban eligazítja az embert, miszerint forgalmazó az, aki elõállít, importál, terméken elhelyezi a saját logóját, stb. Azt hiszem egyértelmû, hogy ez nem a bolt, ahol a fogyasztó vásárol.

#1722
Ariadne

Ariadne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 303 posts
No olvastam itt most mindenfélét a "garanciáról" (magyarul jótállás vagy szavatosság)... Ha megengeditek, a tények röviden egyben.

A forgalmazó egy kerékpár esetében (is) az a cég, akitõl megvásároltam, vagyis effektíve a kerékpárüzlet, hiszen ezzel a céggel kötöttem egy adásvételi szerzõdést, amely alapján õ tartozik felém jótállási kötelezettséggel az egész bringa minden porcikájára a vásárlástól egy évig (lásd 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet). Innentõl tehát az õ dolga, hogy hogyan intézi a vázcserét például egy gyártási hiba miatti váztörés miatt, sõt az sem kell érdekeljen engem, hogy ki a nagyker vagy létezik-e egyáltalán. Én speciel emiatt vagyok nyugodt a váltás után is, mert a kisker akitõl vettem kifejezetten azt mondta, hogy õk elintézik mindenképp, továbbra is minden marad a régiben nekem mint vásárlónak.

Az élettartam garancia már neccesebb dolog, mivel itt jelen esetben a bicóhoz kapott kis füzetkében a gyártó vállalja ezt a kiterjesztett jótállást, ami viszont a Ptk. szerint ugyanúgy kötelezõ erejû. A gond azonban egyrészt az, hogy én továbbra is egyedül a kiskerrel kötöttem szerzõdést, így hivatalosan sem a nagykertõl, sem a gyártótól nem tudok követelni semmit, másrészt pedig a nem egyértelmû megfogalmazás a jogszabályban (ha a gyártó a kötelezõ egy évhez képest kedvezõbb jótállást vállal, az ez alapján a forgalmazót megilletõ jogok a fogyasztói szerzõdés teljesítésének idõpontjában átszállnak a fogyasztóra). A fogyasztóvédelem mindenesetre ezt a vásárlók számára kedvezõen értelmezi, tehát szerintük ez azt jelenti, hogy ha a gyártó vállal élettartam gart a vázra, akkor ehhez nekem vásárlónak jogom van, amit a kiskeren keresztül érvényesíthetek.

Az élettartam gar lényege számomra mégis inkább az, hogy ha meri vállalni a gyártó, akkor az azt jelzi nekem, hogy jobban figyel a minõségére, mint más gyártók, akik nem vállalnak ilyet - vagyis esélyesebb, hogy nem kell élnem a lehetõséggel sosem. :D
"In mountain biking, there is no destination - just a bike, a rider, and a place to ride" (The Collective : Roam)

#1723
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

az eleg nehez lenne... (nemetorszag). nem akarom, hogy garba csereljek, csak adjanak helyette egy masikat (bar a gar sem artana).

mi a különbség az "adjanak egy másikat" és a "garanciába cseréljék" közt? :)

illetve mennyivel leszel elõbbre, ha a nagykernek írsz? úgy gondolod, hogy utánad küldik Németországba? vagy ha Bolíviában vagy, akkor oda?

specinél van világgarancia? mert akkor besétálhatnál a bringáddal, meg ezzel az alaktrésszel az ottani specialized partnerhez és megpróbálhatod ott ...

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#1724
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
az a gond, hogy szinben es festeseben nagyon egyedi :( a stucni parja. ill egy normalis nyeregcso nem ket ft.

#1725
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 posts
Vegyél (itthon, boltban...) inkább egy normális nyeregcsövet :)

#1726
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
az eleg nehez lenne... (nemetorszag). nem akarom, hogy garba csereljek, csak adjanak helyette egy masikat (bar a gar sem artana).

#1727
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
nem az avexnek kell irni, hanem bevinni a boltba ahol vetted
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1728
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
kinek kell irni az avexnal? a nyereg rogzitesnel az egyik alu alkatresz kezd elrepedni. ha mar itt vagyunk... ennek a pitchen levo ulesrogzitesi megoldasnak milyen elonye van? mert a dolesszoget vmi olyan uberidiotan kell beallitani, hogy az fertelem. 20x kell lelazitani, es meghuzni, amire sikerul beloni: nem latom a beallitas pillanataban, hogy fog tenylegesen allni az ules. :mad: a masik, hogy eleg nagy mozgasteret enged, igy baromira nem erezni, hogy mikor van rahuzva rendesen (lehet ezert adta meg magat) - pedig nem szokasom szettepni a csavarokat.


Feltöltött kép

#1729
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs
meg jo :D

#1730
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts
Azt az információt kaptam Specialized témában, hogy a garancia miatt nem kell aggódni senkinek, a régebben eladott termékekre is ugyanúgy vonatkozik, mint a mostaniakra.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#1731
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,361 posts
Szerintem egy vásárlónak nem kell tudnia,melyik nagyker intézi a garanciális ügyeit.Egyébként is,mi van,ha a régi nagyker már nem is létezik?A bolt,ahol a vásárlás történt,õk oldják meg a garancia kérdést,ez kötelességük.Nem a vásárlónak kell a köröket futnia,és ismerni a különbözõ forgalmazó váltással kapcsolatos jogszabályokat.Elég,ha a vásárló jogait ismeri.

#1732
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7,205 posts
  • LocationBécs

ha utóbbi eset áll fenn, akkor az kínos. mert akkor én úgy értelmezem, hogy még 5 évig a velonak kell intézni az eddig eladott vázak garis ügyeit.


hat nekem nagyon logikusnak tunne, hogy aki szerzodott aktualisan a specivel...

#1733
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

Bocsánat, hogy még mindig nem a Specik technikai infóiról van szó, de annyi magabiztos véleményt olvastam itt, ami szerintem nem áll meg, hogy megkérdeztem egy tanáromat; mi a helyzet, ha Velo-tól vett Specinél merül fel garanciális probléma, és senki sem akarja önként megoldani? (persze nem így, hanem általánosítva a kérdést)
Az továbbra is egyértelmû, hogy a forgalmazó a kötelezett (nem pedig a gyár, és nem is a bolt, annak ellenére, hogy technikailag lehet, h a bolthoz kell visszamenni). Annyi újat mondott, hogy két eset lehetséges; ha a forgalmazóváltás jogutódlással egybekötve történt meg, azaz a Velo jogait és kötelezettségeit "örökölte" az Avex, akkor az Avex lesz a kötelezett, ha viszont nem, akkor a Velo.

ha utóbbi eset áll fenn, akkor az kínos. mert akkor én úgy értelmezem, hogy még 5 évig a velonak kell intézni az eddig eladott vázak garis ügyeit.

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#1734
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts
Bocsánat, hogy még mindig nem a Specik technikai infóiról van szó, de annyi magabiztos véleményt olvastam itt, ami szerintem nem áll meg, hogy megkérdeztem egy tanáromat; mi a helyzet, ha Velo-tól vett Specinél merül fel garanciális probléma, és senki sem akarja önként megoldani? (persze nem így, hanem általánosítva a kérdést)
Az továbbra is egyértelmû, hogy a forgalmazó a kötelezett (nem pedig a gyár, és nem is a bolt, annak ellenére, hogy technikailag lehet, h a bolthoz kell visszamenni). Annyi újat mondott, hogy két eset lehetséges; ha a forgalmazóváltás jogutódlással egybekötve történt meg, azaz a Velo jogait és kötelezettségeit "örökölte" az Avex, akkor az Avex lesz a kötelezett, ha viszont nem, akkor a Velo.

#1735
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,950 posts
Akkor van, de nem mindenbõl. Mondjuk ez megint egy érdekes dolog, nem elég a tipusnak passzolnia, még ott az évjárat, és a vázméret is. Tehát nem olyan egyszerû cserevázat tartani...
Egy régi ismerõsömnek az anno itthon vásárolt GT tört el. Egy fokkal jobb kategóriájú, de friss évjáratú Meridát kapott, mert akkor már csak azt forgalmazta a velo.


#1736
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19,996 posts
de van naluk csere vaz
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#1737
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,950 posts
Nekem tavaly tört el a vázam, szétszedtem a bicót és a helyi kisker felvitte a forgalmazóhoz. Õk lefotózták, elküldték a képeket, ott bírálták el.
A töréstõl! számított egy hónapon belül itt volt a csere váz.
Nem tudom, de szerintem a forgalmazónál nem kell raktáron lennie csere váznak. Szerintem õ csak közvetít (forgalmaz).


#1738
troger

troger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 296 posts
Elnézést az on + off-ért már nem tudtam kitörölni, kicsit erõsre sikerült.

Tudom Andris is csak segíteni akart.

Köszönöm.
Merida a nyugat dácsiája, de jó a garis ügyintézése

#1739
troger

troger

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 296 posts
légyszíves írj egy mailt ide a kérdéseddel: berta.istvan kukac hauser pont eu
Õ foglalkozik a specializeddel, szerintem fog tudni segíteni
(jelenleg nem tartózkodik itthon, lehet nem jön egybõl a válasz)[/QUOTE]

Mivel 1990-óta montizom, elég sok embert ismerek, köztük Berta Pistit is. A kiállításon össze is futottunk, s váltottunk pár szót, mert az a speci stand magáért beszélt. Elmondta a jelenlegi helyzetet, amit hadd ne részletezzek. Röviden minden van, azonban kis idõ amíg ideér :-)

Mivel semmi baja a bringámnak ezért nem is zaklatom, ha lesz/ ne legyen, a személyes ismeretség révén tudom, hogy nem lesz gond.
De ez én vagyok úgymond személy és helyismerettel :-)

Az átlag vásárlót nem ez jellemzi, ezért írtam amit írtam, mert már most látom, megérte felvetni ezt a kérdést.

Amúgy meg tele a tököm az on meg off-al, nem vagyok egy kib. robot.

Szebb napot.
Merida a nyugat dácsiája, de jó a garis ügyintézése

#1740
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10,714 posts

Szerintem a garancia miatt a forgalmazo 1Ft-ot nem veszit. Hisz ha kiadja készletérõl a garanciális terméket akkor ö a cégtöl vagy az árát kapja vissza vagy kap egy ugyanolyan terméket.+egy elégedett vásárlót.

off
nem specis, nem bringás téma, ez általánosságban is igaz és szerintem nagyon fontos is, hogy minél több elégedett vásárló legyen, mert az a legjobb reklám...
on

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu