Jelentkezz be Regisztrálj
Specialized
#1721
Posted 2010. May 02. - 15:42
Persze, pont emiatt mondhatnád, hogy az, hogy ez nem támaszt téged alá, az ellenkezõjét sem igazolja. De ha pl. vesz az ember egy jótállási jegyet (az asztalomon pont kallódik pár) akkor talál rajta olyat, hogy garanciaviselõ. Ezek most konkrétan számítógépes termékek jótállási jegyei, rajta van, hogy ki a nagyker és egyben a garanciaviselõ is (HRP) illetve rajta van az is, hogy melyik boltban (kiskerben) adták el õket. Ez nem zárja ki, hogy a kisker néha egyben forgalmazó is legyen, de most nem errõl van szó.
De ha a gyakorlati példa nem is lenne elegendõ, az EU-s fogyasztóvédelmi jog talán jobban eligazítja az embert, miszerint forgalmazó az, aki elõállít, importál, terméken elhelyezi a saját logóját, stb. Azt hiszem egyértelmû, hogy ez nem a bolt, ahol a fogyasztó vásárol.
#1722
Posted 2010. May 02. - 15:13
A forgalmazó egy kerékpár esetében (is) az a cég, akitõl megvásároltam, vagyis effektíve a kerékpárüzlet, hiszen ezzel a céggel kötöttem egy adásvételi szerzõdést, amely alapján õ tartozik felém jótállási kötelezettséggel az egész bringa minden porcikájára a vásárlástól egy évig (lásd 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet). Innentõl tehát az õ dolga, hogy hogyan intézi a vázcserét például egy gyártási hiba miatti váztörés miatt, sõt az sem kell érdekeljen engem, hogy ki a nagyker vagy létezik-e egyáltalán. Én speciel emiatt vagyok nyugodt a váltás után is, mert a kisker akitõl vettem kifejezetten azt mondta, hogy õk elintézik mindenképp, továbbra is minden marad a régiben nekem mint vásárlónak.
Az élettartam garancia már neccesebb dolog, mivel itt jelen esetben a bicóhoz kapott kis füzetkében a gyártó vállalja ezt a kiterjesztett jótállást, ami viszont a Ptk. szerint ugyanúgy kötelezõ erejû. A gond azonban egyrészt az, hogy én továbbra is egyedül a kiskerrel kötöttem szerzõdést, így hivatalosan sem a nagykertõl, sem a gyártótól nem tudok követelni semmit, másrészt pedig a nem egyértelmû megfogalmazás a jogszabályban (ha a gyártó a kötelezõ egy évhez képest kedvezõbb jótállást vállal, az ez alapján a forgalmazót megilletõ jogok a fogyasztói szerzõdés teljesítésének idõpontjában átszállnak a fogyasztóra). A fogyasztóvédelem mindenesetre ezt a vásárlók számára kedvezõen értelmezi, tehát szerintük ez azt jelenti, hogy ha a gyártó vállal élettartam gart a vázra, akkor ehhez nekem vásárlónak jogom van, amit a kiskeren keresztül érvényesíthetek.
Az élettartam gar lényege számomra mégis inkább az, hogy ha meri vállalni a gyártó, akkor az azt jelzi nekem, hogy jobban figyel a minõségére, mint más gyártók, akik nem vállalnak ilyet - vagyis esélyesebb, hogy nem kell élnem a lehetõséggel sosem.
#1723
Posted 2010. May 02. - 09:08
mi a különbség az "adjanak egy másikat" és a "garanciába cseréljék" közt?az eleg nehez lenne... (nemetorszag). nem akarom, hogy garba csereljek, csak adjanak helyette egy masikat (bar a gar sem artana).
illetve mennyivel leszel elõbbre, ha a nagykernek írsz? úgy gondolod, hogy utánad küldik Németországba? vagy ha Bolíviában vagy, akkor oda?
specinél van világgarancia? mert akkor besétálhatnál a bringáddal, meg ezzel az alaktrésszel az ottani specialized partnerhez és megpróbálhatod ott ...
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#1724
Posted 2010. May 02. - 09:04
#1725
Posted 2010. May 01. - 20:29
#1726
Posted 2010. May 01. - 15:26
#1727
Posted 2010. May 01. - 12:59
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1728
Posted 2010. May 01. - 12:01
#1729
Posted 2010. April 30. - 09:08
#1730
Posted 2010. April 30. - 08:56
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#1731
Posted 2010. April 30. - 07:53
#1732
Posted 2010. April 30. - 07:36
ha utóbbi eset áll fenn, akkor az kínos. mert akkor én úgy értelmezem, hogy még 5 évig a velonak kell intézni az eddig eladott vázak garis ügyeit.
hat nekem nagyon logikusnak tunne, hogy aki szerzodott aktualisan a specivel...
#1733
Posted 2010. April 29. - 19:58
ha utóbbi eset áll fenn, akkor az kínos. mert akkor én úgy értelmezem, hogy még 5 évig a velonak kell intézni az eddig eladott vázak garis ügyeit.Bocsánat, hogy még mindig nem a Specik technikai infóiról van szó, de annyi magabiztos véleményt olvastam itt, ami szerintem nem áll meg, hogy megkérdeztem egy tanáromat; mi a helyzet, ha Velo-tól vett Specinél merül fel garanciális probléma, és senki sem akarja önként megoldani? (persze nem így, hanem általánosítva a kérdést)
Az továbbra is egyértelmû, hogy a forgalmazó a kötelezett (nem pedig a gyár, és nem is a bolt, annak ellenére, hogy technikailag lehet, h a bolthoz kell visszamenni). Annyi újat mondott, hogy két eset lehetséges; ha a forgalmazóváltás jogutódlással egybekötve történt meg, azaz a Velo jogait és kötelezettségeit "örökölte" az Avex, akkor az Avex lesz a kötelezett, ha viszont nem, akkor a Velo.
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu
#1734
Posted 2010. April 29. - 19:36
Az továbbra is egyértelmû, hogy a forgalmazó a kötelezett (nem pedig a gyár, és nem is a bolt, annak ellenére, hogy technikailag lehet, h a bolthoz kell visszamenni). Annyi újat mondott, hogy két eset lehetséges; ha a forgalmazóváltás jogutódlással egybekötve történt meg, azaz a Velo jogait és kötelezettségeit "örökölte" az Avex, akkor az Avex lesz a kötelezett, ha viszont nem, akkor a Velo.
#1735
Posted 2010. April 28. - 21:49
Egy régi ismerõsömnek az anno itthon vásárolt GT tört el. Egy fokkal jobb kategóriájú, de friss évjáratú Meridát kapott, mert akkor már csak azt forgalmazta a velo.
#1736
Posted 2010. April 28. - 21:31
RAUH-Welt
B E G R I F F
#1737
Posted 2010. April 28. - 21:30
A töréstõl! számított egy hónapon belül itt volt a csere váz.
Nem tudom, de szerintem a forgalmazónál nem kell raktáron lennie csere váznak. Szerintem õ csak közvetít (forgalmaz).
#1738
Posted 2010. April 28. - 19:44
Tudom Andris is csak segíteni akart.
Köszönöm.
#1739
Posted 2010. April 28. - 18:29
Õ foglalkozik a specializeddel, szerintem fog tudni segíteni
(jelenleg nem tartózkodik itthon, lehet nem jön egybõl a válasz)[/QUOTE]
Mivel 1990-óta montizom, elég sok embert ismerek, köztük Berta Pistit is. A kiállításon össze is futottunk, s váltottunk pár szót, mert az a speci stand magáért beszélt. Elmondta a jelenlegi helyzetet, amit hadd ne részletezzek. Röviden minden van, azonban kis idõ amíg ideér :-)
Mivel semmi baja a bringámnak ezért nem is zaklatom, ha lesz/ ne legyen, a személyes ismeretség révén tudom, hogy nem lesz gond.
De ez én vagyok úgymond személy és helyismerettel :-)
Az átlag vásárlót nem ez jellemzi, ezért írtam amit írtam, mert már most látom, megérte felvetni ezt a kérdést.
Amúgy meg tele a tököm az on meg off-al, nem vagyok egy kib. robot.
Szebb napot.
#1740
Posted 2010. April 28. - 17:56
offSzerintem a garancia miatt a forgalmazo 1Ft-ot nem veszit. Hisz ha kiadja készletérõl a garanciális terméket akkor ö a cégtöl vagy az árát kapja vissza vagy kap egy ugyanolyan terméket.+egy elégedett vásárlót.
nem specis, nem bringás téma, ez általánosságban is igaz és szerintem nagyon fontos is, hogy minél több elégedett vásárló legyen, mert az a legjobb reklám...
on
Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu