Jelentkezz be Regisztrálj
Specialized
#1581
Posted 2010. June 16. - 21:19
specialized enduro: esetleg nézd meg a stucni csavarjait, különösen a villaszárnál lévõket! Nekem menet közben kopogott kicsit, amikor terhelés, csavarás, nyomaték érte a kormányt. Lazítsd meg az összes csavart, kopácsold rá gumikalapáccsal alaposan a stucnit és húzd vissza a csavarokat jól. Nem biztos, hogy ez a gond, de nálam ilyen probléma volt.
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#1582
Posted 2010. June 16. - 20:55
Egy olyan problémám lenne, hogy a 2008as specialized enduro sl-emben található E150 villa és azonbelül szerintem a kerék kotyog. Az a baj, hogy nem tudom mitévõ legyek, vagy mit higgyek, mert az elsõagy csapágyai illetve a kormánycsapágy is frissen lett lett cserélve alig egy honapos, mégis ha állohelyben behuzott elsõfékkel elörehátra mozgatom a bringát mozog az egész és enyhe kopogást lehet érezni a kormányt fogva, illetve ha egyik kezemmel lenyulok és markolom a felnit akkoris érezhetõ ez a jelenség.
Van-e az országba még rajtam kivül ilyen villa-tulaj, és tud-e felvilágosítást adni nekem a tapasztalatairól, vagy tudtok-e Ti valamilyen tippet adni mitévõ legyek.
Amugy ha állohelybe behuzott fékkel mozgatom lassan erõteljesen a kereket nem érezni a kotyogást, de amint gyorsabban mozgatom vagy a kormányt mozgatom behuzott fékkel, fennáll a jelenség.
Emellett lehetséges hogy a villa is ludas, és a perselyek is kivannak kopva kicsit, de mikor betettük a csapágyakat nem volt érezhetõ a kotyogás, és most is ugyanolyna erõsen minden meg van húzva.
Elõre is köszi a segítségeteket!
Üdv .Andris.
#1583
Posted 2010. June 16. - 20:19
#1584
Posted 2010. June 16. - 20:03
#1585
Posted 2010. June 16. - 19:43
Most spécit nagyon nem lehet próbálni (bezzeg a régi szép idõkben ), de van olyan márka (Merida) ahol ez elérhetõ, más márkákról nem tudok.
Szerintem keress egy jó Merida kereskedõt és próbáld ki a a különbözõ változatokat.
Specit úgy tudnál próbálni (epicet? stumpit?), hogy keresel közeledben lakó fórumtársat. hátha...
#1586
Posted 2010. June 16. - 18:46
190X 50 tag a Stumpiba: Megemeli a hajtómû házat, meredekebb lesz a fejcsõ szöge. És így elromlik az egyébként tényleg remek geometria. De nem is ez a legzavaróbb a nagyobb tagban. Hanem az, hogy valahogy elment a rugózás karakterisztikája. Ha megfelelõ beülésre fújtam, akkor a megindulása nagyon rossz lett. "Tömpén puffogott" az út egyenetlenségeken, fõleg ha gyorsan jöttek egymás után, nem indult meg finoman. Ha meg puhábbra eresztettem akkor meg beült a feléig az út és hintaló lett belõle. Rá kellett jönnöm, hogy jól kifundálta ezt a Spec, felesleges az a plusz 2 centi út. Így is lehet nagyon menni vele lefelé. Meg felfelé is.
Arn: Javaslom ne akadj ki, sajnos ez ilyen játék. Ha az ember beszál egy "megkeresem az igazit" játékba, akkor nehezen van belõle kikecmergés. Én azt látom, hogy te nem tudod eldönteni mit akarsz. Elõbb ezt tisztázd magadban. A Pitch nem egy mindenes gép itthonra. Fõleg ha valaki lendületesen akar haladni felfelé. Szerintem ezt írtuk is páran a vásárlásod elõtt. Ha nincs más hátra és bukni sem akarsz a dolgon, akkor muszáj leszel gyúrni, hogy könnyedebb legyen alattad a Pitch:-)
koszi, akkor inkabb nem eroltetem a pitchel meg tenyleg nem tudom, hogy mi legyen. lehet teszt keppen veszek vmi merevvazasat, aztan eldontom, hogy melyik maradjon. sajna bukta nelkul nem nagyon megy amugy tokre olyan, mint a hifi... ott is a millios rendszernel kezdtem rajonni, hogy mit is szeretnek, es most a rendszert osszeraktam vmi 150ebol.
korabban nagyon nem erdekelt, hogy mit tekerek, csak guruljon... kar volt ebbe belekezdeni.
#1587
Posted 2010. June 16. - 18:45
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1588
Posted 2010. June 16. - 18:18
Arn: Javaslom ne akadj ki, sajnos ez ilyen játék. Ha az ember beszál egy "megkeresem az igazit" játékba, akkor nehezen van belõle kikecmergés. Én azt látom, hogy te nem tudod eldönteni mit akarsz. Elõbb ezt tisztázd magadban. A Pitch nem egy mindenes gép itthonra. Fõleg ha valaki lendületesen akar haladni felfelé. Szerintem ezt írtuk is páran a vásárlásod elõtt. Ha nincs más hátra és bukni sem akarsz a dolgon, akkor muszáj leszel gyúrni, hogy könnyedebb legyen alattad a Pitch:-)
#1589
Posted 2010. June 16. - 17:21
szerintem alacsonyabb, és változik a fejcsõszög is
rugóút meg kb ja
most van egy stumpid is ? vagy csak vennél ?
ha pogo zavar vegyél brainest. nem lesz olyan hintaló, de nem nagyon pogozik. stumpinak amúgy elég jó a geója.
nincs, csak gondolkodom rajta. amig a canga szervizben, mar elvonasi tuneteim vannak jovohetre lesz csak meg, akkor nyaralni megyunk, aztan elment az ev fele, hogy szinte nem is bringaztam.
#1590
Posted 2010. June 16. - 17:09
mi valtozik? magasabb lesz kicsivel a "hasmagassag" es 120mm helyett ~136 lesz a rugout?
de kezd teli lenni a hocipom a komplikalt dolgokkal - lehet veszek egy ilyen 1000eur koruli merev webcangat, rakok ra semislicket aztan tekerem. amiota lecsereltem a crosscangat, mar a harmadikat nyuzom, de egyikkel sem olyan jo menni, hiaba hozott mindegyik vmit.
szerintem alacsonyabb, és változik a fejcsõszög is
rugóút meg kb ja
most van egy stumpid is ? vagy csak vennél ?
ha pogo zavar vegyél brainest. nem lesz olyan hintaló, de nem nagyon pogozik. stumpinak amúgy elég jó a geója.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1591
Posted 2010. June 16. - 17:00
de kezd teli lenni a hocipom a komplikalt dolgokkal - lehet veszek egy ilyen 1000eur koruli merev webcangat, rakok ra semislicket aztan tekerem. amiota lecsereltem a crosscangat, mar a harmadikat nyuzom, de egyikkel sem olyan jo menni, hiaba hozott mindegyik vmit.
#1592
Posted 2010. June 16. - 16:02
ha 190/50es tagot hasznalok stumpjumperben a "184/44es" helyett - szetnyuzza a vazat?
nem valószínû
van itt kollága aki 200/57-est rakott bele . és még az sem ver bele a nyeregcsõbe
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#1593
Posted 2010. June 16. - 15:47
#1594
Posted 2010. June 09. - 20:06
***
most voltam terepen fullmerev acelvazas cangaval, 1.35os cx gumikkal. hat meredek volt... azt hittem sokkal kenyelmetlenebb, de vegulis a hirtelen utesek miatt kellett jobban vigyazni. el lehet vele jutni barhova, max lassabban. hamar rajottem, hogy regen miert tekertem annyit kiallva... a masik, ami nagyon hianyzott a crossos multbol, hogy hazafele az aszfalton lehetett vele csapatni rendesen. volt egy ossztelos bringas teljes harci diszben, majdnem lelokott az utrol a rendorlampa utan - kicsit farasztottam, aztan otthagytam mint a rongy
#1595
Posted 2010. June 09. - 19:54
nekem is az a durva, hogy egy rakat cangaban rs telo van, aztan pestre viszik szervizelni, es meg a hivatalos szerviznek sincs hozza alkatresze. megis csak egy bringarol van szo... miert nem tudja egy atlagos muszaki erzekkel rendelkezo ember megjavitani?
a sok macera miatt kezdtem el én is szervizelni a biciklit,majd késõbb a teleszkópot is.Igaz,elsõ nekifutásta csináltam egy 5 ezer Ft-os hibát,de azóta ez már bõven megtérült a sok szerelésen.Azóta a Brain kivételével mindent megcsinálok.Szerintem te is meg tudnád csinálni,akár panelban is.
#1596
Posted 2010. June 09. - 14:30
Nem rinyálni kell hanem elmenni a megfelelõ boltba és bevásárolni minden O-gyûrûbõl ami a villához kell. Szétszeded a villát, kikapod az O-gyûrût és megmondod hogy olyat vagy kb. olyat adjanak. A szétszedés/összerakás fent van az RS oldalán a sevice menüpont alatt. Minimális szerszámigénye van a mûveletnek, elég nehéz elrontani.
korabban terveztem vizhuteseket, igy az ogyuru beszerzese nem okozna problemat (oda jopar fele kellett) - viszont nem hiszem, hogy egy hibas villaval kellene kezdenem az ismerkedest egy panelban azt se tudom, hogy milyennek kellene lennie, ill lehet nem is az ogyuru a hibas. az ogyurut szerintem itt gyorben is kicserelnek, de valszeg mas a gondja akkor, azert viszik fel pestre.
ogyurut csapagyboltban lehet pl beszerezni.
ps: ill valszeg garban megcsinaljak... beszeltem a bikerrel.
#1597
Posted 2010. June 09. - 13:28
Egyébként ha o-gyûrû baja van (én azt hittem komolyabb baj van a csillapítóegységgel), annak darabja tényleg filléres dolog és a neten mindenféle o-gyûrû készlet fellelhetõ, bármilyen speciális legyen is. Érdemes nézni teló tuninggal foglalkozó oldalakat is, ott is vannak alkatrészek, gyári kit-ek és jó áron! RockShox Fork Parts - TF Tuned Shox
"Télen nagyon hideg van, nyáron nagyon meleg van, soha sincs jó idõ, mindig esik az esõ!"
#1598
Posted 2010. June 09. - 13:18
hogyan lehet hivatalos infot kerni a regisztralt bringamrol? kellene a villajavitashoz. most megjaratjak pesten (2 het), es aszondtak lehet alkatresz sincs hozza (+6 het).
eddig teli a tokom ezzel az evvel - szar ido, kezserules, most meg hogy helyreallnanak a dolgok, befosik a telo
Nem rinyálni kell hanem elmenni a megfelelõ boltba és bevásárolni minden O-gyûrûbõl ami a villához kell. Szétszeded a villát, kikapod az O-gyûrût és megmondod hogy olyat vagy kb. olyat adjanak. A szétszedés/összerakás fent van az RS oldalán a sevice menüpont alatt. Minimális szerszámigénye van a mûveletnek, elég nehéz elrontani.
#1599
Posted 2010. June 09. - 13:05
nekem is az a durva, hogy egy rakat cangaban rs telo van, aztan pestre viszik szervizelni, es meg a hivatalos szerviznek sincs hozza alkatresze. megis csak egy bringarol van szo... miert nem tudja egy atlagos muszaki erzekkel rendelkezo ember megjavitani?
Sala nem azt írta, hogy van neki még egy darab O-gyûrûje hozzá?
A sebesség mindent megold.
#1600
Posted 2010. June 09. - 12:55
Bonyolult? Javíttass AFR tagot és E150 villát, akkor ráérzel arra, hogy mi az a bonyolult Amúgy számomra mindig döbbenet az, amikor egy olyan alkatrészt akar javíttatni az ember, ami nem egy kuriózum, nem egy termékspecifikus cucc, hanem van sok embernek és sokan használják és akkor nincs itthon alkatrész. Hát ez milyen már?
nekem is az a durva, hogy egy rakat cangaban rs telo van, aztan pestre viszik szervizelni, es meg a hivatalos szerviznek sincs hozza alkatresze. megis csak egy bringarol van szo... miert nem tudja egy atlagos muszaki erzekkel rendelkezo ember megjavitani?