Ugrás tartalomra

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Kép

Specialized

- - - - -

  • Lépj be és szólj hozzá
6564 hozzászólás a témában

#981
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 hozzászólás
Nyomatékkulcs beszerzésén én is elgondolkoztam, de eztán százszor is meggondolom.
Itt ül egy gólya a lámpaoszlopon... :)

#982
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

a beleutest hogy gondolod? fogok egy kalapacsot es beleutom a csavarba? egyelore nem cseszegetem tovabb, mert nagyjabol meg van huzva, aztan ha szerelni kell, akkor kinlodok vele. valszeg majd kicserelem, aztan ezt a torxos modszert a kibanyaszasra hasznalom.

Igen, de nem izomból, vinni fogja a puha alut.


A sebesség mindent megold.

 


#983
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Feltételezhetõ, hogy hibás a manual és rossz nyomaték van megadva (vagy rossz a nyomatékkulcs?, nem jól használod?). Vagyis gyárilag kisebb nyomatékkal húzták meg, mégsem esett szét a bicaj. Megszûnt egyébként a recsegés?


hat tuti nem ekkoraval, mert az latszana a csavarokon :) a nyomatekkulcsot elviszem tekeyardhoz, aztan bemerjuk. persze adtak hozza egy hitelesito papirt, hogy ez a kulcs konkretan mekkora elterest produkalt adott nyomatekon (2%on belul volt). szerintem nem lehet rosszul hasznalni...

recseges meg nyaron megszunt, akkor erzesre huztam vissza a csavarokat, mert van egy hatarozott szorulo pontja. erre irtam, hogy ez jo ha fele a megadott erteknek, mert utana kezdi elkenni a csavarokat. epp azert neztem at, hogy ha akkor megpiszkaltam, most korrektul legyen beallitva: az egyik le is volt lazulva.

A manuálban egyébként csak "recommended" szerepel, nem pedig "required/min/max". Szóval nyugodtan meghúzhatod érzésre nyomatékkulcs nélkül.


minimum-maximum ertek szerepel. mindenutt a min erteket hasznaltam.

Én egyszer láttam eddig nyomatékkulcsot (egy jó félméterest) mûködés közben, kerékanyát húzták meg vele gumisnál, majd egy normál kulccsal jó reccsenõsen még ráhúztak biztos ami biztos, hát értelme sok volt...


eddig en sem foglalkoztam vele, mert egy bringanal sem jelentett problemat. es rohadjon meg, epp ezert idegesit, mert megvettem nem keves penzert ezt a kulcsot, hogy ne tegyek a bringaban tobb kart, erre ugyanugy vehetek majd aranyarban speci csavarokat.

#984
apr

apr

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 567 hozzászólás
Feltételezhetõ, hogy hibás a manual és rossz nyomaték van megadva (vagy rossz a nyomatékkulcs?, nem jól használod?). Vagyis gyárilag kisebb nyomatékkal húzták meg, mégsem esett szét a bicaj. Megszûnt egyébként a recsegés?

A manuálban egyébként csak "recommended" szerepel, nem pedig "required/min/max". Szóval nyugodtan meghúzhatod érzésre nyomatékkulcs nélkül.

Én egyszer láttam eddig nyomatékkulcsot (egy jó félméterest) mûködés közben, kerékanyát húzták meg vele gumisnál, majd egy normál kulccsal jó reccsenõsen még ráhúztak biztos ami biztos, hát értelme sok volt...

#985
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Értem én, én is szétszedek mindent és megpróbálom tökéletesre összerakni (tettem így már majdnem tönkre tárcsaféket :) ). De nálad fokozottan elõjön, hogyha valamit szétszedsz, az nem lesz jó és problémázol rajta rengeteget. Vagy vegyél valami nagyon drága és minõségi bringát (úgyis millió pénzt költesz el a jobbításra) vagy fogadd el, hogy nem tökéletesek az alkatrészek.
Az elnyalt alu imbusznyílású csavart úgy lehet még használni, hogy beleütsz egy kicsivel nagyobb torxot (nekem is így van az egyik csavar az anthemben).


ami nalam kicsit is rossz, az vagy elromlik, vagy elojon a hiba, vagy en rontom el a tulbuzgosagommal. ezert altalaban csak jominosegu holmikat veszek. probaltam ilyeneken sporolni, de mindig megszivom :) pl akartam pixelhibamentes monitort, es harom tipusbol a hatodik lett az. de kozvetlenul utana vettem egy okostelot, az is pixelhibas volt. a munkahelyen azutan ha vettem vmit, mindig megkerdeztek, no ez nem pixelhibas? ez persze rohadtul tud idegesiteni, de ma mar inkabb ugy fogom fel, hogyha tokeleteset akarok, akkor vagy meg kell kuzdenem erte, vagy elfogadom.

az elmult evben valami ot relativ draga bringat (cube, univega, speci) vettem azert, hogy megtalaljam a megfelelot. most megvan, mert nagyon tetszik. az viszont ironikus, hogy egyikkel sem volt ilyen gondom, ezen meg lassan tucacjaval jon elo. sok csavar alu rajta vagy puhabb alu, vagy mittomen, ami ha sokat butykolod, akkor elfarad. a stucniba vettem hosszabb csavart, es szerencsere meg lehet huzni az eloirt nyomatekkal, az agyat tegnap "generaloztam" - deore ide vagy oda - jol teljesit, az is marad. meg a szallitasnal letorott muanyag kabelvezetok hianyoznak, meg most hogy ne legyek problema nelkul, ez.

a beleutest hogy gondolod? fogok egy kalapacsot es beleutom a csavarba? egyelore nem cseszegetem tovabb, mert nagyjabol meg van huzva, aztan ha szerelni kell, akkor kinlodok vele. valszeg majd kicserelem, aztan ezt a torxos modszert a kibanyaszasra hasznalom.

ps: bocs rob, hozza akartam adni a korabbi hozzaszolashoz, de lezarta addigra.

#986
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Sztem ez túlragozva. Ha a gyári szar, tegyél bele erõsebbet. Ha csavarboltban nincs, akkor gyártass. A fejprobléma is megoldódik ezzel.

Azt én sem értem, miért használnak néhol a gyártók kis fejû csavart, ott, ahol valamit meg kell szorítani.Valszeg nem olcsóbb, vagy könnyebb annyival, egyszerûen csak nem figyelnek oda a tervezéskor.


ilyeneket megfelelo minosegben gyartatni, feluletkezeltetni szvsz tizezrekbe kerulne. de rakerdezek, biztos ami biztos.

#987
tamaska

tamaska

    Beast of the East

  • globális moderátor
  • 19.996 hozzászólás
en alu csavart csak a kulacstarto felfogatashoz hasznalok meg a valtokar bilincsebe, mert ezeket nem kell komolyabb erovel meghuzni. Hogy a Specialized gyarilag ilyet tesz a forgaspontokhoz az szerintem eleg kiabrandito. Oke hogy sporoljunk meg minden grammot, de ne a szerelhetoseg/hasznalhatosag rovasara. Vagy legyen gyarilag acel, extrakent meg aruljon hozza titan csavarszettet hogy ha valakinek fontos az a minusz 12 gramm az vegye meg.
YETI CYCLES - RIDE DRIVEN SINCE 1985. BEFORE MOUNTAIN BIKING WAS EVEN CONSIDERED AN INDUSTRY.

RAUH-Welt
B E G R I F F


#988
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár

igaz, tul kocka vagyok en ilyenekhez. ha nekem vhova le van irva, hogy ilyen legyen, akkor olyanra csinalom. pedig csak jobba szeretnem tenni a dolgokat :) vagy legalabbis a legtobbet kihozni belole.


Értem én, én is szétszedek mindent és megpróbálom tökéletesre összerakni (tettem így már majdnem tönkre tárcsaféket :) ). De nálad fokozottan elõjön, hogyha valamit szétszedsz, az nem lesz jó és problémázol rajta rengeteget. Vagy vegyél valami nagyon drága és minõségi bringát (úgyis millió pénzt költesz el a jobbításra) vagy fogadd el, hogy nem tökéletesek az alkatrészek.
Az elnyalt alu imbusznyílású csavart úgy lehet még használni, hogy beleütsz egy kicsivel nagyobb torxot (nekem is így van az egyik csavar az anthemben).


A sebesség mindent megold.

 


#989
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Sztem ez túlragozva. Ha a gyári szar, tegyél bele erõsebbet. Ha csavarboltban nincs, akkor gyártass. A fejprobléma is megoldódik ezzel.

Azt én sem értem, miért használnak néhol a gyártók kis fejû csavart, ott, ahol valamit meg kell szorítani.Valszeg nem olcsóbb, vagy könnyebb annyival, egyszerûen csak nem figyelnek oda a tervezéskor.

#990
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
igaz, tul kocka vagyok en ilyenekhez. ha nekem vhova le van irva, hogy ilyen legyen, akkor olyanra csinalom. pedig csak jobba szeretnem tenni a dolgokat :) vagy legalabbis a legtobbet kihozni belole.

#991
MJani01

MJani01

    maximus

  • fórumtag
  • 15.907 hozzászólás
  • LocationSzékesfehérvár
Nem volt jobb addig neked amíg nem csináltál magadnak problémát?
Mindig ezt csinálod. ;)
Már nekem fáj. :)


A sebesség mindent megold.

 


#992
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
nezze meg vki plz ezt a manualt
MEGAUPLOAD - The leading online storage and file delivery service

en ugy szamolom, hogy a kisebb forgaspontoknal 13,6-15,8nm van megadva. kiprobaltam egy viszonylag ep csavaron: kb a fele lehetne realis, mert utana a csavar belso eleinek elnyulasa viszi el a nyomatekot. ezek a csavarok egyszeruen ezt nem birjak el.

#993
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

szerintem meg a csavar anyaga az acél :D

cseréld le, aztán spórolj grammot máshol.


ha nem egyedi csavar lenne, akkor megtennem. de ennel tobbet tenyleg nem tudok tenni, hogy nyomatekkulcs + profi bitek. az adott nyomatekkal meghuzott alu imbuszcsavarok lassan torxnak tunnek.

#994
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Figy arn, Neked, ha épp nincs semmi gondod a bringáddal mindig csinálsz valami problémát? :D
kb. minden második komment a Tied, ha jól figyeltem :D


ha nem tekerek, szerelek :D de egy cangan nem kinlodtam ennyit a csavarokkal. jobban mondva sose volt gondom a csavarokkal, itt meg folyamatosan elcseszek vmit.

amugy nem akarom feleslegesen szerelni, csak a nyaron pattogott a vaz, aztan ha mar lelazitottam, akkor bezsiroztam a porvedoket. most akartam leellenorizni, hogy a gyarilag megadott nyomatekkal legyenek meghuzva.

#995
stp1

stp1

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 3.283 hozzászólás
szerintem meg a csavar anyaga az acél :D

cseréld le, aztán spórolj grammot máshol.

#996
andris

andris

    mod

  • globális moderátor
  • 10.714 hozzászólás
Figy arn, Neked, ha épp nincs semmi gondod a bringáddal mindig csinálsz valami problémát? :D
kb. minden második komment a Tied, ha jól figyeltem :D

Kerékpáros hírek - bikemag.hu
Blog - blog.bringasandras.hu



#997
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
direkt megneztem a pdfben, 4es imbusz kell hozza (de van amugy inches is). annyira puha-szar anyagbol van, hogy meghuzod, aztan ugy kell visszatekerni a kulcsot, hogy a bitet kibanyasszam a csavarbol. meg ha 14nm kell hozza, akkor miert ilyen picsanyi imbuszmerettel kell tekerni? siman elfert volna nagyobb.

sporoltak bringa szinten 10got rajta, en meg eszem a kefet.

#998
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11.904 hozzászólás
Lehet az a gond, hogy nem pont ugyanakkora az imbusz, mint a csavar. Most is van pár olyan alkatrészem, amikre figyelnem kell, mert nem metrikus, hanem angolszász méretezés szerinti csavarok vannak benne.
Szerszámot ezekhez a Conradban tudtam szerválni, egy szett, 106-féle fejjel, T-alakú és racsnis kulccsal 3-5e volt.
Az a rossz, hogy néha épp csak picit kisebb a kulcs, és nem venni észre a lógást használat közben, és már el is nyalódott a csavar.

Ha nem ez a gond, akkor szorri, csak felvetés volt.

#999
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs
na most mar aztan tenyleg rakja a f*szat a speci ezekbe a kib*szott szar alucsavarjaiba. elegem van... utoljara 12 eves koromban csesztem szet menetet bringan. 500 ftos markas biteket hasznalok, most megvettem a nyomatekkulcsot, aztan ugy szet nyalodott az egyik imbuszcsavar belseje a vazban, hogy elporog benne 4es imbusz. annyit csinaltam, hogy ellenoriztem a nyomatekokat a forgasponton. hogyan lehet kibanyaszni belole? meg ki ad nekem ilyen csavart? nemtom milyen csavarok ezek, de a leiras szerint 4esek, megis lotyog benne a bit. szvsz otszor meghuzom, aztan lehet kukazni. a nyomatekkulcs a papirja szerint hitelesitve van.

#1000
arn

arn

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 7.205 hozzászólás
  • LocationBécs

Ne mérjétek, mert arn bácsi sokkot fog kapni, ha eltérõ az eredmény :D


Jobb is a boldog tudatlansag. :-P