Ezt én is így látom... Vagy kipucolod teljesen, vagy hagyd a francba...Az olaj jó, mert sokkal hamarabb beszarik tõle a csapágy, ami a zsírra van beállva.Ennél az is jobb, ha felolvasztod a zsírt, és úgy teszed bele.
Jelentkezz be Regisztrálj
Specialized
#4921
Posted 2008. February 13. - 16:11
#4922
Posted 2008. February 13. - 16:03
#4923
Posted 2008. February 13. - 15:01
#4924
Posted 2008. February 13. - 14:58
egy dolgot ne feledjünk!
ezek a csapágyak forgó mozgásra lettek trvezve. namármost bicajnál alternáló mozgást végez legjobb esetben 30 fokos eltéréssel.
többet nem irok
nagy igazság
#4925
Posted 2008. February 13. - 14:46
Ha csak egyik oldalról csinálom,úgy is átlehet nyomni a zsírt a másik oldalra,csak tovább tart,és macerásabb.Valóban,a tisztítás is fontos,de most nem volt rá szükség,mert full tiszta volt,túl tiszta,egy gramm zsír sem volt benne.Ja,ezek is japán csapágyak.Egy oldalról is tisztítható a csapágy,csak körülménesebb.Aki mégsem akarja a csapágy porvédõit levenni,az vegye csak a csavarokat ki,és forditsa oldalra a bicajt,és egy kis híg olajjal áztassa be a csapágyakat.Ez nem az igazi,de jobb a semminél.1:Ha már megcsináltad, akkor mirõl beszélünk?
2:Ha nem szedted ki a csapágyat, akkor csak az egyik oldalon tudtad bekenni.
3:Nem csak a kenés, de a tisztítás is nagyon fontos, és azt hiába csinálod csak az egyik oldalán!
4:A japán csapágygyárban (Az enyémben az van) szerinted kispórolják a dzsírt?!
5:Ha nem biztok a gyári zsírzásban, akkor meg kell csinálni.
6:Kopó alkatrészekre sehol sincs gari, ilyen jogszabály nincs!
7:Azért mert Rob esetlegesen kicserélhet dolgokat gari után is az egy dolog, az a lényeg ami a Gari papíron van!
8:Nem mindegy mivel kened, én Metabondot használok, csak ajánlani tudom.
http://www.metabond....?ism=1&tkod=180 80g-os 2700Ft és sokáig elég!
Már csak azért is érdemes szétszedni idõnként,hogy egy másik helyzetbe kerüljön a csapágy,mivel a használat során mindíg csak ugyan az a része kapja a terhelést a csapágynak.Persze ehez a külsõ gyûrût is el kéne forgatni,úgy lenne az igazi,de ahoz ki kéne venni.
Aki most kezdi a bicajszerelést,ne ezzel kezdje,vigye inkább szervízbe.
#4926
Posted 2008. February 13. - 12:56
ezek a csapágyak forgó mozgásra lettek trvezve. namármost bicajnál alternáló mozgást végez legjobb esetben 30 fokos eltéréssel.
többet nem irok
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->
#4927
Posted 2008. February 13. - 12:49
A csapágyakra pedig jár gari, de ugye a hajtókart sem viszed vissza 3 hónap és 1000km után, hogy elkoptak a fogak, mert ez természetes elhasználódás.
#4928
Posted 2008. February 13. - 12:30
a merev vázakra ma már nem olyan nagy kunszt "örök garit" adni,hiszen olyan szinten van már a tecnológia.Meg ez inkább egy reklamfogás,egy gesztus.Azt apár vázat,amit cserélni kell,azt simán benyeli egy ekkora cég.A Merida is egyre hosszabb garanciát ad.A telos vázak hátsó háromszögere továbbra is csak pár év a gari a Speckonál is.Na igen...
Nem nagyon tudok olyan vázat mondani a jelenlegi repertoárból, ami tuti kiszolgálna 10-15 évig, más kérdés, hogy nem is nagyon használja õket senki ennyi idõn át.
#4929
Posted 2008. February 13. - 12:08
#4930
Posted 2008. February 13. - 11:58
Ez a lényeg, én ezért nem aggódom.amennyit meg az átlag felhasználó nyúzza úgy 5 év alatt sem írja le...
Ezek szerint akkor tisztogatni azt kell idõnként? Szakemberre érdemes bízni vagy házilag is elvégezhetõ? Vagy keressek errõl szóló topikot?
#4931
Posted 2008. February 13. - 11:52
na mindegy magam részérõl, zárt csapágyat nem basztatnék, azt meg tudomásul kell venni hogy idönként cseréni kell...aztán ha valaki minden nap nyom egy 100-as túrát, nem fognak kibírni 3 évet....Az egyértelmû, hogy a vázra van csak élettartam. 3 év viszont jár a csapágyakra is, de feltételezem annyit ki is bírnak, ha gondoskodik róluk az ember.
Bár ha jobban belegondolok, a csapágy a váz alkotórésze, onnantól meg ha élettartam van a vázra, akkor ugyebár a csapágyra is. Személy szerint ezt azért nem várom el, de úgy tûnik, kellene vállalniuk.
amennyit meg az átlag felhasználó nyúzza úgy 5 év alatt sem írja le...
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4932
Posted 2008. February 13. - 11:46
Az egyértelmû, hogy a vázra van csak élettartam. 3 év viszont jár a csapágyakra is, de feltételezem annyit ki is bírnak, ha gondoskodik róluk az ember.az meg lehet érdekes vitatéma, de a csapágy kopó alkatrész, a váz viszont nem....szal azért csapágyra élettartam garanciát ne várjunk már....
Bár ha jobban belegondolok, a csapágy a váz alkotórésze, onnantól meg ha élettartam van a vázra, akkor ugyebár a csapágyra is. Személy szerint ezt azért nem várom el, de úgy tûnik, kellene vállalniuk.
#4933
Posted 2008. February 13. - 11:40
Olyan kikötést sem tehetnek, hogy 'csapágyakra nem vonatkozik', ilyen nincs, .
az meg lehet érdekes vitatéma, de a csapágy kopó alkatrész, a váz viszont nem....szal azért csapágyra élettartam garanciát ne várjunk már....
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4934
Posted 2008. February 13. - 11:37
1:Ha már megcsináltad, akkor mirõl beszélünk?A csapágyakat nem ütöttem ki,mivel nics értelme.Így is le lehet venni a csapágy porvédõit.
2:Ha nem szedted ki a csapágyat, akkor csak az egyik oldalon tudtad bekenni.
3:Nem csak a kenés, de a tisztítás is nagyon fontos, és azt hiába csinálod csak az egyik oldalán!
4:A japán csapágygyárban (Az enyémben az van) szerinted kispórolják a dzsírt?!
5:Ha nem biztok a gyári zsírzásban, akkor meg kell csinálni.
6:Kopó alkatrészekre sehol sincs gari, ilyen jogszabály nincs!
7:Azért mert Rob esetlegesen kicserélhet dolgokat gari után is az egy dolog, az a lényeg ami a Gari papíron van!
8:Nem mindegy mivel kened, én Metabondot használok, csak ajánlani tudom.
http://www.metabond....?ism=1&tkod=180 80g-os 2700Ft és sokáig elég!
#4935
Posted 2008. February 13. - 11:23
Úgy értem, hogy azon lepõdnék meg, ha a gyárban nem zsíroznák be rendesen!Sziasztok!
Akkor most legyenek szívesek a szakértõk megmondani, hogy be kell-e zsírozni az újonan vett össztelos vázak csapágyait házilag, vagy ezt a gyárban rendesen megcsinálják (nagyon meglepõdnék ha azt mondanátok, hogy nem)?
#4936
Posted 2008. February 13. - 11:15
szerintem mielött belelovaljátok magatokat a dologba: tegye fel a kezét akinek garanciális problémája volt és tud mesélni horrortörténeteket.
akkor:
- ideje bezsírozni a zárt csapágyas kerékagyakat is
- monoblokkot sem ártana
- zárt csapágyas kormánycsapit is
Jelentkezem. Tudok olyanról, akinek igen hangosan recseg a Speci váza, de nem voltak hajlandóak kicserélni. Pedig ez ugyanúgy hiba. Azelõtt sosem gondoltam volna, hogy egy ilyen hírû márkánál elõfordul ilyen, pedig igen.
#4937
Posted 2008. February 13. - 11:04
akkor:
- ideje bezsírozni a zárt csapágyas kerékagyakat is
- monoblokkot sem ártana
- zárt csapágyas kormánycsapit is
#4938
Posted 2008. February 13. - 11:01
Az tény, hogy kötelesek vállalni élettartam garanciát, mivel a gyártó vállalja, õk pedig ezt kötelesek felénk továbbadni. Másrészt mondott is ilyet Rob itt korábban, de jó lenne némi megerõsítés, mert a jótállási jegyen viszont nincs ilyen.Mjani, Zed, többiek: akkor most lapozzatok fel egy-egy 06-os Bikemag Speci cikket..
nem véletlenül hiszik el sokan,azt az élettartam garit..
Olyan kikötést sem tehetnek, hogy 'csapágyakra nem vonatkozik', ilyen nincs, cakkpakk a teljes bringának rendesen használhatónak kell maradnia 3 évig, tulajtól függetlenül, ez jogszabályi kötelezettség. Szóval nem árt, ha rendesen bezsírozzák... Az elsõ átvizsgálásra/utánállításra úgyis viszem nemsokára, most már kíváncsi vagyok, mit mondanak a csapágyak állapotáról.
#4939
Posted 2008. February 13. - 10:59
SZERINTED?????
fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->