Jump to content

Üdvözlünk a Bikemag Fórumon!
Fórumunk bejegyzéseit regisztráció nélkül is olvashatod, ha hozzá kívánsz szólni a fórumhoz, kérjük regisztrálj!
Jelentkezz be Regisztrálj
Photo

Specialized

- - - - -

  • Please log in to reply
6564 replies to this topic

#4921
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,950 posts

Az olaj jó, mert sokkal hamarabb beszarik tõle a csapágy, ami a zsírra van beállva.Ennél az is jobb, ha felolvasztod a zsírt, és úgy teszed bele.

Ezt én is így látom... Vagy kipucolod teljesen, vagy hagyd a francba...


#4922
thommey

thommey

    bentlakó

  • fórumtag
  • 6,344 posts
Az olaj jó, mert sokkal hamarabb beszarik tõle a csapágy, ami a zsírra van beállva.Ennél az is jobb, ha felolvasztod a zsírt, és úgy teszed bele.

#4923
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,361 posts
nem minden zárt csaágyat lehet rocsolásmentesen "szétszedni".De amit igen,azt érdemes.Korm.csapágynak egy kis olajat szoktam adni,az bejut,csak nem sokáig tart.Sajnos úgy vannak megcsinálva a dolgok általában,hogy ne nagyon lehessen hozzányúlni,csak cserélni.

#4924
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,156 posts

egy dolgot ne feledjünk!
ezek a csapágyak forgó mozgásra lettek trvezve. namármost bicajnál alternáló mozgást végez legjobb esetben 30 fokos eltéréssel.

többet nem irok


nagy igazság

#4925
Dózer

Dózer

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 2,361 posts

1:Ha már megcsináltad, akkor mirõl beszélünk?
2:Ha nem szedted ki a csapágyat, akkor csak az egyik oldalon tudtad bekenni.
3:Nem csak a kenés, de a tisztítás is nagyon fontos, és azt hiába csinálod csak az egyik oldalán!
4:A japán csapágygyárban (Az enyémben az van) szerinted kispórolják a dzsírt?!
5:Ha nem biztok a gyári zsírzásban, akkor meg kell csinálni.
6:Kopó alkatrészekre sehol sincs gari, ilyen jogszabály nincs!
7:Azért mert Rob esetlegesen kicserélhet dolgokat gari után is az egy dolog, az a lényeg ami a Gari papíron van!
8:Nem mindegy mivel kened, én Metabondot használok, csak ajánlani tudom.
http://www.metabond....?ism=1&tkod=180 80g-os 2700Ft és sokáig elég!

Ha csak egyik oldalról csinálom,úgy is átlehet nyomni a zsírt a másik oldalra,csak tovább tart,és macerásabb.Valóban,a tisztítás is fontos,de most nem volt rá szükség,mert full tiszta volt,túl tiszta,egy gramm zsír sem volt benne.Ja,ezek is japán csapágyak.Egy oldalról is tisztítható a csapágy,csak körülménesebb.Aki mégsem akarja a csapágy porvédõit levenni,az vegye csak a csavarokat ki,és forditsa oldalra a bicajt,és egy kis híg olajjal áztassa be a csapágyakat.Ez nem az igazi,de jobb a semminél.
Már csak azért is érdemes szétszedni idõnként,hogy egy másik helyzetbe kerüljön a csapágy,mivel a használat során mindíg csak ugyan az a része kapja a terhelést a csapágynak.Persze ehez a külsõ gyûrût is el kéne forgatni,úgy lenne az igazi,de ahoz ki kéne venni.
Aki most kezdi a bicajszerelést,ne ezzel kezdje,vigye inkább szervízbe.

#4926
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
egy dolgot ne feledjünk!
ezek a csapágyak forgó mozgásra lettek trvezve. namármost bicajnál alternáló mozgást végez legjobb esetben 30 fokos eltéréssel.

többet nem irok

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#4927
Mohus

Mohus

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 1,156 posts
Sajnos tény, hogy a gyári csapágyak nem túl jó minõségûek. Nekem egy gyenge évad után is recsegtek, berágódtak csapágyak, pedig sosem kaptak nagy sarat vagy nagynyomásút. Mikor szétbontottam, valóban nem volt kenõanyag a csapágyakban. Én vettem egy készlet "enduro" csapágyat, ami tökig van nyomva gyárilag zsírral. Remélem ezek majd tovább bírják.

A csapágyakra pedig jár gari, de ugye a hajtókart sem viszed vissza 3 hónap és 1000km után, hogy elkoptak a fogak, mert ez természetes elhasználódás.

#4928
kalaius

kalaius

    maximus

  • fórumtag
  • 11,904 posts

a merev vázakra ma már nem olyan nagy kunszt "örök garit" adni,hiszen olyan szinten van már a tecnológia.Meg ez inkább egy reklamfogás,egy gesztus.Azt apár vázat,amit cserélni kell,azt simán benyeli egy ekkora cég.A Merida is egyre hosszabb garanciát ad.A telos vázak hátsó háromszögere továbbra is csak pár év a gari a Speckonál is.Na igen...



Nem nagyon tudok olyan vázat mondani a jelenlegi repertoárból, ami tuti kiszolgálna 10-15 évig, más kérdés, hogy nem is nagyon használja õket senki ennyi idõn át.

#4929
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,950 posts
Ha ügyi vagy, meg tudod csinálni, de ha nem vagy mestere az imbusznak, akkor vidd szerelõhöz, akiben megbízol.. De ez szerintem már tényleg egy másik topik témája...


#4930
Ariadne

Ariadne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 303 posts

amennyit meg az átlag felhasználó nyúzza úgy 5 év alatt sem írja le...

Ez a lényeg, én ezért nem aggódom. :)
Ezek szerint akkor tisztogatni azt kell idõnként? Szakemberre érdemes bízni vagy házilag is elvégezhetõ? Vagy keressek errõl szóló topikot? :D

#4931
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Az egyértelmû, hogy a vázra van csak élettartam. 3 év viszont jár a csapágyakra is, de feltételezem annyit ki is bírnak, ha gondoskodik róluk az ember. :)
Bár ha jobban belegondolok, a csapágy a váz alkotórésze, onnantól meg ha élettartam van a vázra, akkor ugyebár a csapágyra is. Személy szerint ezt azért nem várom el, de úgy tûnik, kellene vállalniuk.

na mindegy magam részérõl, zárt csapágyat nem basztatnék, azt meg tudomásul kell venni hogy idönként cseréni kell...aztán ha valaki minden nap nyom egy 100-as túrát, nem fognak kibírni 3 évet....:)

amennyit meg az átlag felhasználó nyúzza úgy 5 év alatt sem írja le...
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4932
Ariadne

Ariadne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 303 posts

az meg lehet érdekes vitatéma, de a csapágy kopó alkatrész, a váz viszont nem....szal azért csapágyra élettartam garanciát ne várjunk már....

Az egyértelmû, hogy a vázra van csak élettartam. 3 év viszont jár a csapágyakra is, de feltételezem annyit ki is bírnak, ha gondoskodik róluk az ember. :)
Bár ha jobban belegondolok, a csapágy a váz alkotórésze, onnantól meg ha élettartam van a vázra, akkor ugyebár a csapágyra is. Személy szerint ezt azért nem várom el, de úgy tûnik, kellene vállalniuk.

#4933
Bikertigger

Bikertigger

    maximus

  • fórumtag
  • 21,267 posts

Olyan kikötést sem tehetnek, hogy 'csapágyakra nem vonatkozik', ilyen nincs, .




az meg lehet érdekes vitatéma, de a csapágy kopó alkatrész, a váz viszont nem....szal azért csapágyra élettartam garanciát ne várjunk már....
"Az Ég szemébe nézve, Széttárt karral áll, Halálos viharra vár egy haldokló világ "
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való

#4934
Röfike

Röfike

    fórumfüggõ

  • fórumtag
  • 4,950 posts

A csapágyakat nem ütöttem ki,mivel nics értelme.Így is le lehet venni a csapágy porvédõit.

1:Ha már megcsináltad, akkor mirõl beszélünk?
2:Ha nem szedted ki a csapágyat, akkor csak az egyik oldalon tudtad bekenni.
3:Nem csak a kenés, de a tisztítás is nagyon fontos, és azt hiába csinálod csak az egyik oldalán!
4:A japán csapágygyárban (Az enyémben az van) szerinted kispórolják a dzsírt?!
5:Ha nem biztok a gyári zsírzásban, akkor meg kell csinálni.
6:Kopó alkatrészekre sehol sincs gari, ilyen jogszabály nincs!
7:Azért mert Rob esetlegesen kicserélhet dolgokat gari után is az egy dolog, az a lényeg ami a Gari papíron van!
8:Nem mindegy mivel kened, én Metabondot használok, csak ajánlani tudom.
http://www.metabond....?ism=1&tkod=180 80g-os 2700Ft és sokáig elég!


#4935
Barnabás_CC

Barnabás_CC

    vendég

  • fórumtag
  • 211 posts

Sziasztok!

Akkor most legyenek szívesek a szakértõk megmondani, hogy be kell-e zsírozni az újonan vett össztelos vázak csapágyait házilag, vagy ezt a gyárban rendesen megcsinálják (nagyon meglepõdnék ha azt mondanátok, hogy nem)?

Úgy értem, hogy azon lepõdnék meg, ha a gyárban nem zsíroznák be rendesen!
Üdv. Barnabás

Colors Budapest Hostel


#4936
Ariadne

Ariadne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 303 posts

szerintem mielött belelovaljátok magatokat a dologba: tegye fel a kezét akinek garanciális problémája volt és tud mesélni horrortörténeteket.

akkor:
- ideje bezsírozni a zárt csapágyas kerékagyakat is
- monoblokkot sem ártana
- zárt csapágyas kormánycsapit is


Jelentkezem. Tudok olyanról, akinek igen hangosan recseg a Speci váza, de nem voltak hajlandóak kicserélni. Pedig ez ugyanúgy hiba. Azelõtt sosem gondoltam volna, hogy egy ilyen hírû márkánál elõfordul ilyen, pedig igen. :(

#4937
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
szerintem mielött belelovaljátok magatokat a dologba: tegye fel a kezét akinek garanciális problémája volt és tud mesélni horrortörténeteket.

akkor:
- ideje bezsírozni a zárt csapágyas kerékagyakat is
- monoblokkot sem ártana
- zárt csapágyas kormánycsapit is

#4938
Ariadne

Ariadne

    törzsvendég

  • fórumtag
  • 303 posts

Mjani, Zed, többiek: akkor most lapozzatok fel egy-egy 06-os Bikemag Speci cikket..

nem véletlenül hiszik el sokan,azt az élettartam garit..

Az tény, hogy kötelesek vállalni élettartam garanciát, mivel a gyártó vállalja, õk pedig ezt kötelesek felénk továbbadni. ;) Másrészt mondott is ilyet Rob itt korábban, de jó lenne némi megerõsítés, mert a jótállási jegyen viszont nincs ilyen.
Olyan kikötést sem tehetnek, hogy 'csapágyakra nem vonatkozik', ilyen nincs, cakkpakk a teljes bringának rendesen használhatónak kell maradnia 3 évig, tulajtól függetlenül, ez jogszabályi kötelezettség. Szóval nem árt, ha rendesen bezsírozzák... Az elsõ átvizsgálásra/utánállításra úgyis viszem nemsokára, most már kíváncsi vagyok, mit mondanak a csapágyak állapotáról.

#4939
sala

sala

    Telóguru

  • fórumtag
  • 13,254 posts
  • LocationSvájc
hogy mégkönnyebb legyen ezért gyárilag zsír nélkül szerelik a csapágyakat.

SZERINTED?????

fuck me, i'm famous!
-- Go ahead, Droids! --->

https://www.veloinfanger.ch/


#4940
Endroo

Endroo

    bentlakó

  • fórumtag
  • 7,030 posts
szerintem zárt, tömített csapágyat nem szedünk szét és nem zsírozunk (kivéve amelyiknek bontható a tömítése, de ilyet kb a chris king agyakban találsz max). amennyiben nem ilyen rendszerû hanem pl csúszó, kónuszos (vagy nekem már volt tûgörgõs forgásponttal ellátott megoldás) van benne akkor ott természetesen kell zsírozni.