Jelentkezz be Regisztrálj
Specialized
#4701
Posted 2008. March 26. - 21:52
Az új stumpjumper vázamból a pár órát futott brain rugóstagom harmadik hete van olajfolyásos garanciális javitásra leadva. A bolt szerint fogalmuk sincs mikor lesz helyette másik, mert javítani úgy tûnik nem tudják.
Pár éve a meridával volt hasonló problémám, akkor a boltos elvitte a rugóstagot a nagykerbe és a kezébe nyomtak egy másikat. Valahogy így képzelném, a gyors és korrekt garanciális ügyintézést. De ez??? Nem minõsítem, mindenki gondoljon amit akar, és reménykedjen, hogy nem lesz ilyen problémája!
#4702
Posted 2008. March 26. - 21:51
egy évet?Az elég durva.Vagy nehéz vagy,vagy brutális:) (vagy mindkettõ)
#4703
Posted 2008. March 26. - 21:43
egy hónapja egy 5 éves Merida Mission forgáspontjait kaptam szét.Ez sem fordul többet,mint az Epic.És eléggé odavoltak a csapágyak.Kb 15-18 ezer km van a vázban.Egyébként lehetne javítani az Epic csapágyainak a vízállóságán,házilagos módszerekkel,igényesen.De akkor soha nem kéne cserélni,így inkább hagyom így:)
#4704
Posted 2008. March 26. - 09:18
#4705
Posted 2008. March 25. - 23:32
Hol kapható ilyen alkatrész pesten? Nõvérem gyakran jár arrafelé és névnapi ajándékot akar nekem venni
Elõre is köszönöm a Speci forgalmazó Úr segítségét
#4706
Posted 2008. March 25. - 21:59
#4707
Posted 2008. March 25. - 12:41
Ezt sajnos már tapasztaltam.
Frissen befûzött American Classic agyak, a 2006-os Szilvásváradi maratonon egyszerûen berohadtak, a csapágyakba 0 zsír volt.
Csapágycsere, bõséges újrazsirzás után, azóta is mûködnek, és volt pár mocskos verseny 2006-óta.
#4708
Posted 2008. March 25. - 10:38
Az új afr-nél a papucs felöli részen egy nagyon pici holtjáték van, szinte érezhetetlen. A felsõ önbeálló csapágy teljesen betonmerevnek tûnik, kézzel nem bírtam oldalirányba megmozgatni.
Természetesen tisztába vagyok vele, hogy normál mûködésnél rendesen mozog (nálam alapból az összekötõ feje majdnem hozzáér a karbon összekötõhöz /másnál is? :confused:/, de használat közben akár fél centit is elfordul a csapágyon kifelé)
A "zsírmentes" epic csapágyakról korábban is volt szó, de ezek a csapágyak egy teljes fordulatot sem tesznek meg, nem lehet hogy "bõven" elég bele az a kevéske zsír?
#4709
Posted 2008. March 24. - 20:24
akkor ez nem egyedi dolog volt nálam,japppán csapágy ide vagy oda...A Brain tag holtjátékáról meg kösz az infókat.
#4710
Posted 2008. March 24. - 18:30
Nem tudok önbeálló, tömített csapágyról, de ezeket alkalmazzák sok ipari gépben is, bírniuk kell tömítés nélkül is. Elég nagy felületen illeszkednek.
#4711
Posted 2008. March 24. - 18:08
A vázról tudni kell, hogy 0km-es, most építgetem.
A 4 nagy csapágyban gyakorlatilag zéró zsír található. Na jó valamennyi volt benne, de csak pont annyi, hogy teljesen steril, nedvesség és pormentes környezetben ellegyenek pár évig.
Na pont ez az, amivel nem szoktak találkozni a bicók.
A két kicsi csapágy rendben volt.
Az önbeálló siklócsapágyak viszont kérdéses pontok, teljesen tömítés nélkül csak úgy szabadon folyamatos érheti a trutyi. Valószínû gyakori karbantartást igényelnek majd.
A hátsó két csapágyhoz nem nyúltam. Ugye azok sima mûanyag siklócsapágyak?
Feltétlenül javasolt az átzsírozás. Így növelve talán egy kicsit a csapágyak nedvességtûrését.
Összeszereléskor ügyeljünk arra, hogy az anyák csavarrögzítõvel (Loctite) legyenek rögzítve.
#4712
Posted 2008. March 24. - 14:44
muszáj neki, mert nem síkban van, hanem picit ferdén, és összenyomódáskor kell, hogy legyen "holtjátéka"
ezért is kell bele önbeálló csapágy.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4713
Posted 2008. March 24. - 13:15
a Brian tag,a felsõ tekerenyûnél mérve,pár mm-t mozog oldalirányban.Nem tudom hogy újkorában is ilyen volt e,és ez normális,vagy valami történt az önbeálló csapággyal.Még nem volt sokat használva a cucc.Valaki tud okosságot ezügyben?
A "régi" (a fox-os verzió) brain-nek volt oldalirányú pár milliméteres holt játéka, vagyis kézzel megfogva lehetett csavargatni a tagot egy picit. Arra nem emlékszem, hogy vajon az alsó és a felsõ (önbeálló) csapágynál is "lötyögött"-e, lemegyek a pincébe és majd megnézem.
Az új brain (afr) nekem beton merevnek tûnik, kézzel nem tudom megcsavarni, se alul se felül.
#4714
Posted 2008. March 24. - 12:49
a Brian tag,a felsõ tekerenyûnél mérve,pár mm-t mozog oldalirányban.Nem tudom hogy újkorában is ilyen volt e,és ez normális,vagy valami történt az önbeálló csapággyal.Még nem volt sokat használva a cucc.Valaki tud okosságot ezügyben?
Mármint arra gondolsz, hogy a tag nem mereven van rögzítve a vázba, hanem van egy kis holtjáték? Ennek így kell lennie, ez gyári.
#4715
Posted 2008. March 24. - 10:36
az epicnél mintha lenne ilyen , volt már szó róla korábbana Brian tag,a felsõ tekerenyûnél mérve,pár mm-t mozog oldalirányban.Nem tudom hogy újkorában is ilyen volt e,és ez normális,vagy valami történt az önbeálló csapággyal.Még nem volt sokat használva a cucc.Valaki tud okosságot ezügyben?
amúgy meg BRAIN
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#4716
Posted 2008. March 24. - 10:33
#4717
Posted 2008. March 24. - 00:48
Én is kipróbálnám a captaint vagy a fast-trackot, csak "félek" a lötyitõl. A gumik xt kerékszetre mennének, de a shimanónál lebeszéltek/óvtak a lötyiktõl: cserélgetni kell 3-4 havonta, megeheti a felnit és így ugrik a garancia.
Van a lötyikkel valakinek ilyen rossz tapasztalata?
Szívesen használnék plusz folyadékot a mostani ust-s külsõhöz is, biztos ami biztos, csak elbizonytalanodtam.
Bár ez már inkább gumi topik...
Ezt még nem hallottam, hogy megenné a felnit... persze lehet. 1 éve használok löttyöt (Stan's NoTubes) Crossmax SL-en. Használtam sima külsõvel szalaggal is, aztán áttértem UST-s külsõre, ebbe is tettem kicsit. A lötyivel konkrétan nem volt gondom eddig. Gumi topikban volt szó már párszor a löttyökrõl, ha jól emlékszem, keress rá! Meg az mtbr-en is rengeteg topik van errõl.
#4718
Posted 2008. March 23. - 23:41
igen, valószinüleg amiatt drága a szett, hogy a rugóstagot két végén befogó speciális csapágy elég ritka.Hogy nyugtassam a népet, csak egy csapit kéne igazán cserélni (ami a tag felsõ végén van), futottam már egy pár kört, de ilyen kicsi átmérõjû önbeálló csapágyat nem tudnak szerezni, és akkor a többi paraméterérõl még nem is beszéltünk ennek a csapinak.
Ára: Én úgy gondolkozok, ha osztod 10-el akkor 2600 darabja, ami elfogadható. Ha kapok hozzá csapokat és távtartókat is, az még jobb.
Egy jó gumi is 6-8rugó, más ennyiért a kocsijára vesz külsõt....
Holnap keresem a dealerem! :-)
találtunk itthon olyat, aki legyártaná, de 10.000 huf /db áron. na akkor inkább a gyári szett.
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#4719
Posted 2008. March 22. - 17:09
Igen, ezüst/piros/fekete, és full fekete Sport MTB cipõ is elérhetõ.
thx
akkor majd egy full feketére lehet h befizetek
ez az új design sztem szebb mint ami eddig volt. a réginek kicsit bumszli volt az orra.
#4720
Posted 2008. March 22. - 11:35
Valszeg az összes Speci között az Epic mutatja a legkomolyabb 1 km-re esõ forgópont-amortizációt merthogy asszimetrikus rugózás.
fõleg,ha a többi Epic csapágyaiban is annyi zsír van,mint az enyémben volt.Érdemesebb idejében pótólni a zsírt,mint csapágyat cserélni.