Szia Rob! Kérdésem volna. Néztem a velobike bemutató termében még található tavalyi Comp MTB cipõ, az árát megkérdezve kicsit meglepõdtem, mert az új árában van. Felhomályosítanál miként lehet ez? Érdekelt volna a cipõ, meg is vásároltam volna, de ez kicsit csípte a szemem...a brain-ben van nitrogén, amint lesz szelep a vargányának (idõ kérdése, remélem hook haza egyet) tudunk javitani braint itthon.
karbon linkplate téma: a 2006-os epic marathonomon már az van
Jelentkezz be Regisztrálj
Specialized
#3181
Írta 2009. április 17. - 14:34
#3182
Írta 2009. április 13. - 14:01
#3183
Írta 2009. április 13. - 13:38
RAUH-Welt
B E G R I F F
#3184
Írta 2009. április 13. - 09:51
Egy gyors kérdés vennék specialized captain sworks külsõket. Tud valaki súlyadatot mondani rá ? mert nem nagyon találomj Köszi.
#3185
Írta 2009. április 12. - 23:02
karbon linkplate téma: a 2006-os epic marathonomon már az van
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.
#3186
Írta 2009. április 12. - 21:24
Hmm...izé...a Brain-en hol van szelep?Nekem csak a Brain tekerentyû és alul a csillapítás tekerõ van a Brain "flakonon".
Vigyázz,mert ebben az országban a "feltalálók" el szoktak tûnni.Vagy jobb estben pénzzel tömik be a szájukat.
a szelep nekem a brain tag, vagyis az egész ami a hátsó villára van szerelve. Ennek a tetejét szedtem le. de nem ilyen egyszerû a dolog, mert van benne egy dugattyú ami elválasztja az olajat a levegõtõl, ezért az egészet szét kell szedni, kiszedni azt a dugattyút (fekete mûanyag) aztán összerakni az alját dugattyú nélkül, tölteni az olajat, ha jó akkor berakni a dugattyút és rá a tetejét.
a sárga színû részen van egy kis csavar, azon lehetne tölteni az olajat ekkor nem kell szétszedni mást, de nekem nem volt megfelelõ méretû imbuszkulcsom, lehet hogy gyárilag is azon keresztül töltik.
nem vagyok feltaláló, de szerintem az összes konkurencia már szétkapta a brain tagot
#3187
Írta 2009. április 12. - 19:59
egyszerûen: a brain szelepen keresztül töltöttem az olajat, úgy hogy a szelep magasabban volt a tagnál, néztem hogy összenyomva legyen még hely benne, de kiengedve elfedjen mindet az olaj, aztán rátekertem a tetejét. 25-ös villáskulcs kell hozzá, ez sajna nem szokott benne lenni a készletben.
felõlem tehetnek bele nitrogént,de nekem egyszerûbb a levegõ. Gyorsabb volt így megjavítani magamnak, mint keresni valakit, aztán hónapokig nincs bringám...
Hmm...izé...a Brain-en hol van szelep?Nekem csak a Brain tekerentyû és alul a csillapítás tekerõ van a Brain "flakonon".
Vigyázz,mert ebben az országban a "feltalálók" el szoktak tûnni.Vagy jobb estben pénzzel tömik be a szájukat.
#3188
Írta 2009. április 12. - 19:50
Levegõt hogyan raktál bele?
egyszerûen: a brain szelepen keresztül töltöttem az olajat, úgy hogy a szelep magasabban volt a tagnál, néztem hogy összenyomva legyen még hely benne, de kiengedve elfedjen mindet az olaj, aztán rátekertem a tetejét. 25-ös villáskulcs kell hozzá, ez sajna nem szokott benne lenni a készletben.
felõlem tehetnek bele nitrogént,de nekem egyszerûbb a levegõ. Gyorsabb volt így megjavítani magamnak, mint keresni valakit, aztán hónapokig nincs bringám...
#3189
Írta 2009. április 12. - 18:58
Aztat nem tudom, hogy a brainben van-e nitrogén, de azt igen, hogy létezik olyan fox rugóstag, amiben van. Ez nem csak urban-legend
Elképzelhetõ, mert nem olyan nagy dolog, kb. mintha levegõvel lenne töltve. Az autó kerekébe is tehetsz nitrogént a gumisnál, nem diffundál annyira, kevésébé melegszik és kizárja a vízpárát.
#3190
Írta 2009. április 12. - 18:07
Nitrogént csak nagynyomású és nagy terhelésû munkahengerekbe raknak, hogy ne lépjen reakcióba semmivel a gáz, általában repülõgépek futómûveinél alkalmazzák (talán még munkagépekben sem).
Aztat nem tudom, hogy a brainben van-e nitrogén, de azt igen, hogy létezik olyan fox rugóstag, amiben van. Ez nem csak urban-legend
Vigyázat! Nagyfeszültség!
evvagyokén,
#3191
Írta 2009. április 12. - 08:57
Ügyes vagy,gratula!Ez a nitrogén dolog nekem mindig is gyanus volt.A levegõ nagy része egyébként nitrogén.:)Valószínû,csak egy túlmisztifikált dolog ez a nitrogén,meg ez az egész Brain dolog is.Így próbálják elvenni a kedvüket az embereknek a brain javításától."Vegyéújat,javítanimemlehet":)Összeraktam és NAGYON F@SZÁN mûködik, úgy mint újkorában.
Nitrogént nem raktam bele (tudnék) de nagyon minimális levegõ/nitrogén kell bele. Nitrogént csak nagynyomású és nagy terhelésû munkahengerekbe raknak, hogy ne lépjen reakcióba semmivel a gáz, általában repülõgépek futómûveinél alkalmazzák (talán még munkagépekben sem).
Levegõt hogyan raktál bele?
#3192
Írta 2009. április 11. - 17:57
erre kíváncsi leszek,mit hozol össze a szétfûrészelt Brain-ból.:)Majd mindenképp írd meg ide!Sajnos a kérdésedre nem tudok választ.De azt mondták többen is,hogy nitrogénnel van feltöltve a Brain.Gondolom ezt nem fogod tudni megoldani.
Összeraktam és NAGYON F@SZÁN mûködik, úgy mint újkorában.
Nitrogént nem raktam bele (tudnék) de nagyon minimális levegõ/nitrogén kell bele. Nitrogént csak nagynyomású és nagy terhelésû munkahengerekbe raknak, hogy ne lépjen reakcióba semmivel a gáz, általában repülõgépek futómûveinél alkalmazzák (talán még munkagépekben sem).
Ennek a rugóstagnak "csak" két hibája van, mivel elég egyszerû a brain felépítése, az alább leírtakon kívül nem nagyon tud semmi sem tönkremenni benne:
1: rugóstag nyomja kifelé az olajat (nekem már újonnan is), a helyére levegõ kerül, amitõl a brain késõbb zár le ezért nem voltam eddig megelégedve vele. (Egy ilyen szigetelés hogy tartaná bent a nitrogént???)
2: A brain szelep állításakor egy belsõ kulcsnyílású hernyócsavart tekergetünk ki-be, az állítógomb vége egy imbuszkulcs (hatszög), ami a csavar helyzetétõl függõen vagy benne van teljesen vagy csak egy kis része ér bele, a probléma az hogy ha kicsit ér bele akkor van elzárva a brain, egy izmosabb ember (mint én ) úgy meg tudja húzni lendületbõl, hogy az imbusznyílás a csavarban elnyalódik. Nekem ez volt a baj, ezért lett szabadonfutó a gomb.
Összerakva annyi olajat szívott be a rugóstag hogy nem gyõztem tölteni, kb 2x annyi olaj ment bele mint amit szétszedéskor kiöntöttem (~1,5 év használat után), elég gáz hogy így ereszti az olajat a tag.
Az állítógombbal nem a brain érzékenységét lehet állítani hanem egy túlfolyószelepet, a brain mindig ugyanakkor nyit ki, az hittem eddig hogy a rézmag (súly) rugójának erejét lehet állítani, szerintem az jobb megoldás lenne. Van még mit fejleszteni, de rendesen feltöltve elég jól mûködik már így is.
Házat csak azért kellet gyártani, mert be volt szorulva az alsó rész, egy hasított perselyben megfogva nem kell fûrészelni, megmaradhat az eredeti, szóval ha fent említett hiba van valakinek, azt meg tudom oldani.
kép:
#3193
Írta 2009. április 11. - 09:38
A RHopper tényleg ultra rugalmas, most már a haverok is sápítoznak rá, pedig mindenki mondta, milyen hülye vagyok hogy árulom a TRMissiont. Aztán mentek a speckóval egy nagykört... Igaz, hogy a Minute van még benne, álom azért az a teló is, lehet azt meghagyom.
Amiért végérvényesen beleszerettem a ropiba az az volt, hogy a meridákkal nem tudtam fölmenni az itteni dh pályán (na nem igazi hardkórra kell gondolni, de egy fölfeléhez igggencsak az), mert mindig volt annyi sag, hogy épp már sok volt az orrának, ezzel meg igaz vért izzadva, de ment. Elég technikás a pálya és ez a felfelét még jobban nehezíti, ezért nagyobb büszkeség is végigszenvedni rajta.
Nagyon fasza volt, amikor a kis 50kilás srácok tolják felfelé a brinyót, én meg mellettük el a 115kilómmal fölfelé, még be is szóltam, haha, hogy srácok fölfelé az igazi, tolni vettétek?
#3194
Írta 2009. április 11. - 07:38
erre kíváncsi leszek,mit hozol össze a szétfûrészelt Brain-ból.:)Majd mindenképp írd meg ide!Sajnos a kérdésedre nem tudok választ.De azt mondták többen is,hogy nitrogénnel van feltöltve a Brain.Gondolom ezt nem fogod tudni megoldani.
Ezt akartam írni én is. Mindenesetre, ha sikerül, akkor hozzád hordjuk majd a brain-es tagokat szervizelni.
#3195
Írta 2009. április 11. - 06:57
erre kíváncsi leszek,mit hozol össze a szétfûrészelt Brain-ból.:)Majd mindenképp írd meg ide!Sajnos a kérdésedre nem tudok választ.De azt mondták többen is,hogy nitrogénnel van feltöltve a Brain.Gondolom ezt nem fogod tudni megoldani.mint korábban írtam, elromlott a brain állító gombja, megpróbáltam szétszedni, de az alsó része eléggé beszorult, így fûrész után nyúltam .
A lényeg hogy már raknám össze (házat gyártottam hozzá), de az olaj kevés amit kiöntöttem belõle, tudja valaki milyen olajat célszerû beletölteni? jó sûrû fajta és büdös is. Esetleg lehet keverni a meglévõt és hozzáönteni egy kicsi motorex 10W-s teló olajat?
#3196
Írta 2009. április 10. - 21:10
A lényeg hogy már raknám össze (házat gyártottam hozzá), de az olaj kevés amit kiöntöttem belõle, tudja valaki milyen olajat célszerû beletölteni? jó sûrû fajta és büdös is. Esetleg lehet keverni a meglévõt és hozzáönteni egy kicsi motorex 10W-s teló olajat?
#3197
Írta 2009. április 10. - 17:39
#3198
Írta 2009. április 10. - 11:13
karbon himbás alu Epic mikor készült elõször?(gonoszság ON) Tudok egy megkímélt epic-et, karbonos himbával
#3199
Írta 2009. április 10. - 10:39
(de ha lesz egy olcsó Epic, vagy SJumper, szóltok? haha )
(gonoszság ON) Tudok egy megkímélt epic-et, karbonos himbával 200 alatt (Gonoszság OFF)
Témánál maradva:
Rockhopper szerintem is álom. Kezdetekkor (talán 5 éve) egy merev mongoosom volt, ami rázott, mint a fene. Aztán lett egy Speci Enduro (2003-as) és azt mondtam, soha többé merev gép. Szerencsésen alakultak a dolgok és mégiscsak sikerült a "legyen külön lejtõzõsebb és tekerõsebb gépem", így lett egy Rockhopperem az enduro mellé - elõször azt hittem, hogy leeresztett a kerék azért nyel úgy el dolgokat - de nem .
Most vére itt van a lakásban az õsszel kinézett és leelõlegezett speci xc (2003-2004-es évjárat) és csak arra vár, hogy átnézessem a tagot, és felkerüljenek rá a Rocki-n lévõ cuccok. De már most azon agyalok, hogyan is rakjam õssze újra a Rocki-t mert imááádom.
Lassan Speci múzeumot nyitok...
"Maaargit, há normááális?"
Vigyázat! Nagyfeszültség!
evvagyokén,
#3200
Írta 2009. április 09. - 22:54
"A man always has two reasons for doing anything: a good reason and the real reason." J.P. Morgan
"Science is not a democracy that can be voted on with the popular opinion." Earl R. Geddes P.h.D.