Jelentkezz be Regisztrálj
Specialized
#2321
Írta 2009. november 18. - 20:36
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2322
Írta 2009. november 18. - 15:48
#2323
Írta 2009. november 18. - 14:29
#2324
Írta 2009. november 18. - 12:16
#2326
Írta 2009. november 18. - 00:33
jelen helyzetben nem rossz elgondolás
szineik dizánjuk annyira meg nem nõies
az hogy epic helyett meg era van ráírva ki nem ...le ? amúgyis 100 bringásból kb 1 tudja.
max nyerget köll rajta cserélni vmi kanoknak valóra.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2327
Írta 2009. november 18. - 00:15
azon kívül, hogy max buzinak vagy hülyének néznek rajta, ennek is csak két kereke van és hajtani kellMennyire kompatibilis egy férfi egy (Epic women's specific) ERA modelllel? A kissé hajlított felsõcsövön kívül van különbség? Az, hogy rövidebb nekem kimondottan jó lenne, mert az M-es Epic nagy.
úgyhogy teljesen
#2328
Írta 2009. november 17. - 15:51
#2329
Írta 2009. november 14. - 17:30
Adott egy 2007es Demo 8
semmi baja nincs, csak jobb lenne ha alacsonyabb volna
a legegyszerûbb ugye ez ha a 2 kis fület (ami a tagot az elsõ 3szöghöz rögzíti) kicserélem kisebbre. Megnéztem, az elgondolás mûködik mechanikailag megállná a helyét semmilyen alkatrész nem érne a vázba teljes összeüléskor, viszont 2 centivel alacsonyabb lenne
idáig minden szép és jó, de a rugóstag, a támvilla és a link szöge és mozgástartománya megváltozna
Emiatt lenne kérdésem, hogy esetleg valaki csinált-e már hasonló tuningot, illetve ez megterhelné-e a vázat
#2330
Írta 2009. november 13. - 23:49
Mindenki=aki válaszolt a kérdésedreValóban,nekem nem tûnt természetesnek,hogy egy értékes gépalkatrész forgáspontját így oldják meg.Ja, és örülök,hogy ezt "mindenki" tudta,csak én nem.
Igen, van egy srác aki ugyanúgy meg tud szerelni majdnem mindent mint én és még ért az agyváltókhoz és a régi bringákhoz is.Csak a második???
A sebesség mindent megold.
#2331
Írta 2009. november 13. - 23:39
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való
#2332
Írta 2009. november 13. - 23:36
Azt hittem, már vagy 1 éve megszünt a Hajdú bolt.
Lehet, régóta nem jártam ott.
#2333
Írta 2009. november 13. - 23:33
Azt tudom, hogy az öregnek a Hajdu-ban van/volt eszterga padja és ért is a tagokhoz (hivatalos Fox szervíz). Õ készít ilyesmit, vagy van nála gyári alkatrész.
Azt hittem, már vagy 1 éve megszünt a Hajdú bolt.
#2334
Írta 2009. november 13. - 21:48
Milyen hozzáállásról beszélsz?Sajnálom ha így érzed.Eddig mindenki normálisan írt ebben az általam felhozott témára,még te is.Eddig...Na,ki járatja le magát?amugy ezzel az "oke biztos igy van" hozzaallassal igazabol csak magadat jaratod le. ha nem venned eszre epp segitunk neked...
szerintem kérés nélkül is ki kéne.Mivel sokan csak beviszik a bicajt,hogy "kotyog",és nem biztos hogy tudják,hogy egyáltalán mi fán terem az egész,vagyis nem fogják kérni.nyilvan az egesz hobelebancot kicserelik ha arra kered oket.
#2335
Írta 2009. november 13. - 21:41
amugy ezzel az "oke biztos igy van" hozzaallassal igazabol csak magadat jaratod le. ha nem venned eszre epp segitunk neked...
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2336
Írta 2009. november 13. - 21:34
nekem úgy tûnt,nincs külön persely benne.De oké,biztos így van.És a szervízek ezt a perselyt is cserélik,vagy csak a távtartókat?a tagban van egy luk, abban van egy rez/bronz/teflonozott acel/akarmi persely, es abba dugod bele a ket felbol allo alu tavtarokat.
#2337
Írta 2009. november 13. - 21:25
Megnéztem mûködés közben,tényleg úgy van,ahogy írtad.De szerintem ez is elég gáz megoldás,hogy legyen az alumínium,vagy bármi,amin közvetlenül forog a tagnak olyan része,ami ha elkopik,nem cserélhetõ,hanem kukázható a tag.Na igen,elsõsorban a puhább anyag kopik,elsõsorban...
akkor meg mindig nem erted. a tagban van egy luk, abban van egy rez/bronz/teflonozott acel/akarmi persely, es abba dugod bele a ket felbol allo alu tavtarokat. ez a ket elem forog el egymason. hogy kopik igy a tag? pontosan azert van igy csinalva hogy ezeket a filleres dolgokat kelljen csak cserelni ha kopnak nem a tagot.
RAUH-Welt
B E G R I F F
#2338
Írta 2009. november 13. - 21:21
Srácok nem akarok itt nagyon okoskodni, de kicsit gondoljátok át. Ha az alu perselyek (valójában távtartók) forognának el a csavaron az elég nagy gáz lenne, mert be vannak szorítva a vázba/ himbába két oldalról a csavar által. Tehát enyhén szólva nem tudnak szabadon forogni, csak ha gyalulják közben a himbakart/vázat, ami így elég hamar tönkremenne. Az alu távtartó túlnyúlik a tag két oldalán. Ez van befogva fixen a vázba, így a tag ezen fordul el. A csavar csak a befogást, elõfeszítést intézi. A tag szemeiben viszont szokott lenni még egy-egy vékony bronz gyûrû (valójában ez az igazi persely) Ebben forog el az alu távtartó. És nem a tag fog elkopni, hanem az alu betét, mert kevésbé kopásálló. Persze ha nekiállsz bronzra cseréled az alut, akkor sanszos, hogy a tag perselye is kopni fog rendesen.
Még a kínai mérnök sem tervez csapágyazást egy M8-as csavar szárára ami egy alumínium furatban forog el.
De ha nekem nem hisztek, akkor beszéljetek egy Fox szervízessel.
Megnéztem mûködés közben,tényleg úgy van,ahogy írtad.De szerintem ez is elég gáz megoldás,hogy legyen az alumínium,vagy bármi,amin közvetlenül forog a tagnak olyan része,ami ha elkopik,nem cserélhetõ,hanem kukázható a tag.Na igen,elsõsorban a puhább anyag kopik,elsõsorban...
Annyira puha ez az anyag,hogy a himbakar egyszerû, acél csavarja,rövid idõn belül kikoptatja.A felsõ,üreges alu csavarnál jobb a helyzet,alulra is igazán tehettek volna egy ilyet.Na de errõl nem te tehetsz.
Valóban,nekem nem tûnt természetesnek,hogy egy értékes gépalkatrész forgáspontját így oldják meg.Ja, és örülök,hogy ezt "mindenki" tudta,csak én nem.Srácok? Ezt mindenki tudja Dózeren kívül.
Én hiszek neked, de akkor azt mond meg, hogyha az alu betét(nevezzük perselynek) egy ilyen szimpla távtartó szerepet tölt be, és az a rendeltetése, hogy elkopjon, miért nem képes cserélni egyetlen k.b.sz.tt kerékpárszerviz sem!
A kikotyogósodott tagom javítását többedszer azzal oldották meg, hogy beleragasztották a tagba. Nem vicc! Ezután persze 1 hétig nem kotyogott, aztán recsegve ropogva adta meg magát. Dózer most ezt próbálja megoldani, ...Ha meg mégsem sikerülne...
Vajon mihez és mit ragaszthattak?Az alu T Á V T A R T Ó K A T a tagba?Akkor lehet ezért kotyógosodott ki a cucc mégjobban,mert így tényleg a csavarokon volt kénytelen forogni.Lehet õk is úgy gondolták ahogy én,hogy a perselyben forog a csavar.:)Ja,egyébként készen van a bicaj.
Az alumínium távtartó (és ne használjuk a persely megnevezést rá, mert ahhoz semmi köze) cseréje ügyében olyan kerékpárboltot vagy szervizt kell keresni, ahol egyrészt értenek hozzá, másrészt van megfelelõ szerszámuk a dologhoz.
Amennyiben saját erõvel akarja valaki megoldani a cserét, szerszám és alkatrész ügyben (nem csak gyári) olyan külföldi, felfüggesztésekre specializálódott cégekhez érdemes fordulni, mint a Mojo vagy a TF Tuned Shox.
Persely ügyben náluk láttam az eddigi legprofibb megoldást: http://www.bosmtb.co...2/stoypic4.html
el nem tudom képzelni,milyen spéci szerszám kell ehhez,és milyen nagy szaktudás...Oké,én is azt hittem hogy,pedig dehogy,de ahhoz hogy kicseréljem ezeket a távtartó betéteket,ezt nem is volt szükséges tudni.Kicseréltem volna,és jól meghaltam volna hülyén abban a tudatban,hogy a csavar forog a perselyben,de ettõl még ugyan úgy mûködne a cucc.
Egyébként amit linkeltél,az sem persely szerintem,hanem egy belsõ gyûrû nélküli tûgörgõs csapágy.De tényleg profi.
kb az összes vázban igy van megoldva, hiába veszel nem specit...
vagy ki kell cserélni a tagot DT-re abban csapágyak vannak nem perselyek.
Az Epic tagban is csapágy,vagy persely vagy akármi van,a lényeg,hogy nem a tag surlódik,hanem egy külsõ és egy belsõ gyûrû,ami cserélhetõ.Ha jól emlékszem,a Merida Mission LRS-ben is ugyan így oldották meg.Valami ilyesmire számítottam a Stumpiban lévõ Swinger tagban is.
Csak a második???Egyre inkább kezdem elhinni, hogy én vagyok a 2 megye 2. legjobb szerelõje.
#2339
Írta 2009. november 13. - 17:28
Rossz szervizbe vitted.Én hiszek neked, de akkor azt mond meg, hogyha az alu betét(nevezzük perselynek) egy ilyen szimpla távtartó szerepet tölt be, és az a rendeltetése, hogy elkopjon, miért nem képes cserélni egyetlen k.b.sz.tt kerékpárszerviz sem!
A kikotyogósodott tagom javítását többedszer azzal oldották meg, hogy beleragasztották a tagba. Nem vicc! Ezután persze 1 hétig nem kotyogott, aztán recsegve ropogva adta meg magát. Ekkor megfogalmazódott bennem a "komolyabb" persely gondolata. Na, Dózer most ezt próbálja megoldani, amiért egyébként rendkívül hálás vagyok. Ha meg mégsem sikerülne ez lesz a második speci vázam amit elpasszolok egy másik lúzernek (ugyanezen okból).
Csak ez után lehet, hogy nem specit veszek.
Egyre inkább kezdem elhinni, hogy én vagyok a 2 megye 2. legjobb szerelõje.
A sebesség mindent megold.
#2340
Írta 2009. november 13. - 16:55
vagy ki kell cserélni a tagot DT-re abban csapágyak vannak nem perselyek.
az Öreg meg a Pista bácsi és seperc alatt megoldja.
Az idézet a Nemesis együttes Éden c. számából való